Fleischmann in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia, e interesant ce spui.

Deci fiecare model a fost produs candva, si acum doar se comercializeaza stocurile deja produse. Asta explica de ce la unele produse nu mai exista locomotive din epoca I-a, desi exista inca epocile a II-a si a III-a.

Mai spune-mi ceva: departamentul dezvoltarii de produse noi unde este? tot la Heilsbronn?

De fapt, asta ar fi cel mai interesant de stiut, pentru ca de acel departament depind direct dezvoltarile de produse ulterioare, si probabil chiar politica de modele a firmei.

Dupa cum bine stii, eu sunt interesat in special de epocile mici, ori din cate am vazut in ultima vreme aceste epoci au inceput sa fie "cenusaresele" dezvoltarii de modele, in special pe scara N.

Minitrix spre exemplu nici macar nu mai are ceva epoca I-a in brosura lor pe anul 2008!

Fleischmann in schimb a scos acea minunata BR 70 si a anuntat pentru anul acesta o serie exclusiva cu o garnitura bavareza autentica epoca I-a. De aceea ma intreb daca acum, in conditiile noului management al firmei, vor mai continua cu atentia acordata epocilor mici!
 
problema e ca epocile mici nu aduc bani, Dorin... daca ai stii cate start-seturi de epoca I prusace nevandute zac la Fleischmann...

daca vrei un alt produs maine, cumpara-l pe ala de azi... si asa merg lucrurile si aici, din pacate! :(
 
Horia,

Stiu ca exista mai putini amatori pentru epocile mici, insa mie tot alea imi plac!

Deci daca exista multe start-seturi nevandute din epoca I-a prusaca, poate le dau mai ieftin? :D
 
intreaba la Haendler, diferenta intre cat le da el (Flm) si cu cat le iei tu este beneficiul magazinului si asta poate fi mai mare sau mai mic, dupa cat de bun client esti! :D
 
@rocoman

referitor la calitate...exista norme de calitate care trebuiesc respectate si impuse,oriunde ar fi
productia,China,Arad,etc...atunci cand nu sunt indeplinite conditiile cerute de aceste
norme de calitate,produsul finit este considerat rebot sau defect,cum vrei sa ii zici
si se pierd bani in producerea lor,deci se accepta si calitatea la nivel scazut...asa cum spunea si victorian,in cazul asta
vina este a managementului defectuos,a politicii de calitate adoptata
 
@cosmin78 AI DREPTATE ! Fiecare firma mai "de Doamne ajuta " are un sistem de calitate , aprobat de top management ! Asta ar trebui sa stie oricine care a lucrat intr-o firma mai mare decat un boutique :fluierat: :fluierat:
...iar chestiile de genul "dezamagit de calitate asamblarii" dupa ce au mutat productia in Arad eu zic ca sunt povesti .... :(|) :(|) :(|) :(|) :(|)
 
povesti pentru cei care nu stiu ce inseamna C.T.C. :p
oare inca mai exista siglele astea pe vreun produs fabricat in romania?
 
kablu a spus:
@cosmin78 AI DREPTATE ! Fiecare firma mai "de Doamne ajuta " are un sistem de calitate , aprobat de top management ! Asta ar trebui sa stie oricine care a lucrat intr-o firma mai mare decat un boutique :fluierat: :fluierat:
...iar chestiile de genul "dezamagit de calitate asamblarii" dupa ce au mutat productia in Arad eu zic ca sunt povesti .... :(|) :(|) :(|) :(|) :(|)

Tu zici ca sunt povesti, eu am avut in mana certitudinea, acelasi model facut inainte de asamblarea la Arad si dupa, asa ca cel putin pentru mine, modelele facute la Arad raman o dezamagire.
 
asta se datoreaza cu siguranta lipsei de competenta a departamentului de control
si calitate sau,tintind mai sus,echipei manageriale
cand se produce ceva,acel "ceva" este supus unui control de calitate.daca nu se respecta norma de calitate impusa atunci apar aceste "dezamagiri" de care vorbiti
incalcarea standardului de calitate este posibila din cauza lipsei de profesionalism
a controlului sau din cauza unei aprobari tacite(a echipei manageriale) a acestei incompetente
 
adevarul este ca, de cand Roco (Modelleisenbahn GmbH) a intrat pe mana lui Hallsberger calitatea a ramas de o parte, ca e vorba de o loco de 399 de Euro sau de un vagon pe N de 7,99...

toata presa germana urla... si nu am nevoie de ea ca sa va spun ca la tot ce am in colectie de la Roco din noutatile (adica reeditarile) din 2006 incoace este CEVA gresit sau prost realizat, ca e vorba de o inscriptie, de o rama de geam sau de piese montate aiurea!

se cer preturi mici si profit maxim, din munca facuta prost de personal necalificat, asta e realitatea... si ca acel personal este la Arad si nu la Gouangzhou este doar o intamplare!
 
Iaca,

Asa cum spuneam mai sus, aceasta-i problema, faptul ca vor sa faca profit maxim cu minimul de investitii, si atunci sefii lor zic "lasa asa, da-i sa mearga banda!" si nu faptul ca sunt lucrate la Arad sau nu stiu unde altundeva.

Probabil ca ar trebui sa re-gandeasca atunci toata strategia de vanzare: in loc sa faca montajul (gresit) mai bine sa-mi puna mie la dispozitie ca modelist piesele, si voi avea eu grija sa-mi montez singur vagonul in conditii optime de calitate, ca doar o fac pentru placerea mea!

Insa adevarul este ca pana si o asemenea modificare de strategie cere bani (trebuie regandit sistemul de impachetare, pusa o hartiuta cu instructiuni de utilizare acolo etc) asa ca, pana nu vor fi in pragul falimentului, producatorii astia TOT nu se invata minte! :D
 
Foarte bine ati pus problema baieti!
Daca tu, mare manager austriac sau neamt, crezi ca apari in Romania, iei niste aradeni de pe strada, ii platesti prost si poti astfel sa faci modele inseamna ca ori esti prost ori nebun.
In primul rand investesti in oameni. Asta pentru ca oamenii iti monteaza modelele. Daca nu vrei oameni, foarte bine, cumperi roboti si lucrezi cu roboti.
Daca vrei sa lucrezi cu romani, atunci domnilor manageri care castigati zeci de mii de euro, ascultati aici sfat gratis:
1 instruire
2 motivare
3 control si pedepse.
La punctul 1 insa nu este suficient sa vina vre-un austriac nauc si sa zica: &8222;uite scarita asta se ia din cutia asta si se infige aici&8221;. Asta dovedeste ca nu iti respecti nici oamenii pe care i-ai angajat si nici produsele.
Mai intai le vorbesti oamenilor despre modele feroviare. Ce este acela un model, cine sunt clientii care cumpara acel model, ce asteapta clientii de la model si asa mai departe. Altfel raman poate angajatii cu impresia ca lucreaza intr-o fabrica de jucarii.
Abia dupa ce constientizeaza angajatii care este importanta muncii lor si de unde vin banii de salarii, poti trece la instructajul tehnic

La punctul 2. Daca Roco isi imagineaza ca poate obtine produse bune platind minimul pe economie, mai bine se duce in China. In Romania, ca sa pastrezi un muncitor bun trebuie sa il platesti pe undeva pe la mediu pe economie, adica 13-15 milioane. Am prieten care produce mobila si la care oamenii cei mai buni (fara facultate) sunt pe la 20 de milioane.
Nu stiu cat plateste Roco insa sincer cred ca prost.

Controlul este esential. La fel si masurile de corectie. Altfel te faci de ras tu ca firma producatoare si nu muncitorii de la Arad.

Insa eu sunt absolut convins ca, daca se respecta cei trei pasi de mai sus Roco poate produce la Arad la aceeasi calitate ca si in Austria.
Dar poate ca nici nu vrea asta
 
Salut baieti, problema nu e legata de productia din Arad a produselor, sa fim seriosi si sa analizam cum trebuie si observam imediat ca aici la noi produsele se monteaza, nu se toarna piesele la noi, nu se vopsesc la noi, si nici nu se imprima la noi.Tot ce se face vine de-afara gata de montat.

Toata lumea face greseli.Daca te uiti putin mai bine si compari,observi cate greseli de montaj sunt in comparatie cu restul greselilor. :x

Ganditi-va bine.
 
ok, baieti, vad ca e greu de inteles, asa ca hai sa va dau exemple, din noutatile scara N 2006, 2007 si 2008, toate deja livrate:

Eurofima ABmz si Amz OBB K1, lumini de sfarsit de convoi montate invers, boghiuri inversate intre cele 2 modele

Bm si Bcm grupa 53 DB in Ozeanblau/Beige, ferestre montate invers cu toaleta spre culoar

Eurofima A si B FS, interior montat de-a indoaselea

Eurofima Amz, ABmz, Bmz OBB in Reinorange, sasiuri montate invers

Bpmz DB in O/B, acoperis fals de WRmz OBB (serie chemata inapoi)

BR243 DR, masti boghiuri montate pe dos

Rh1044 Blutorange si Valousek OBB, izolatori montati aiurea

set Eaos x 3 DB si cisterne Zas x 3 Aral, boghiuri montate aiurea cu bavuri necorectate

si lista ar putea continua...

toate, GRESELI CRASE DE MONTAJ; in multe cazuri piesele sunt fortate, dovada ca pe "monteurul " respectiv nu l-a dus capul ca ar trebui sa fie altfel...

am acasa cam 50% din noutatile Roco din ultimii 3 ani pe N si mare parte din echivalentele lor de dinainte de ultimul faliment, nu exista comparatie. Asa cum bine spunea Alex, nu cu ultimul om de pe strada se face montaj de machete, ci cu unul scolit si platit bine... daca mai pui si furturile din fabrica de la Arad, care pana si managementul Roco recunoaste ca sunt o problema serioasa, unde ajungi? de cand s-a deschis aceasta linie de montaj bancurile cu romani in lumea modelistilor europeni s-au inmultit... :(
 
Salut,
Trebuie sa spun ,si eu am cumparat locomotive si vagoane Roco acum 10 ani ,cand Roco inca mai era in Austria !!! NU am avut nici un motiv sa ma plang de ceva,si nici nu am auzit de problemele de azi....

PS ,iar cum merge mai departe cu Märklin / Trix nici nu vreau sa stiu... :evil: ,este pacat de oamenii de acolo (muncitorii vreau sa spun).Dar asta este alta problema.Cred ca Horia stie deja ce se vorbeste prin Germania.
 
Dragi prieteni, concluzia la care am ajuns este trista, si este una singura: daca vreti sa mai aveti elemente interesante si bine realizate in colectiile voastre, cel putin la scara N, care e mai putin ceruta decat H0, orientati-va catre modelele care mai exista la haendleri sau cele second hand de pe eBay: cele produse de Arnold in ultimii ani dinainte de faliment, cele produse de Minitrix inainte de a fi cumparat de Maerklin, cele produse de Roco si Fleischmann inainte de preluarea de catre concernul "mortare uscate"... ATATA TIMP CAT MAI SUNT :(
 
atentie la ce spui, Dorin!

la Minitrix e mai complicata treaba... sa te fereasca Dumnezeu de un vagon Mtx din 1994-95 cand se stricase treaba sau din 1997, imediat dupa preluarea de catre Maerklin... in schimb cele recente sunt cat de cat ok... (fara a socoti greselile notorii, bineinteles)

in Germania lumea face mai departe lobby contra Minitrix (desi nu prea au de ce) insa sunt multi care cumpara inca "blind" Fleischmann, desi nu mai este cazul... chiar ieri am mai luat un Hercules (2016) pentru dubla tractiune OBB in operatiunea aceea cu "-30%" si am ales intre 4 unul fara probleme! :(
 
Da, aveti dreptate, la Minitrix treaba este ceva mai complicata.

Eu am in colectie cateva produse Minitrix, unele mai vechi cum este setul "Adler" din 1985, de o calitate exceptionala, dar am si cateva piese recente: o locomotiva "Glaskasten", cateva vagoane de marfa si un set de vagoane express epoca II-a.

Am vazut de asemenea cateva piese din colectia lui FloS epoca I-a realizate de Minitrix, si toate sunt niste realizari excelente. Dar aici intervine managementul bun de la Maerklin, care tine "sus" calitatea!

Inca visez la o locomotiva BR 18.4, fosta bay. P3/6, dar inca nu m-am hotarat daca s-o aleg pe cea produsa de Arnold, cu motorul in tender si transmisie la rotile motoare, si re-scos pe piata de curand, sau sa prefer modelul Minitrix recent cu motor Faulhaber...

Deci aveti dreptate, cel putin in cazul Minitrix nu putem fi atat de fermi in a emite judecati de valoare, fiindca s-ar putea dovedi profund gresite. Oricum, raman la ceea ce spuneam mai demult, anume ca fiecare model, indiferent de producator, trebuie judecat individual!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Dorine, aici te corectez iar... o luasi pe aratura, confrate! :)

18.4 si 18.5 Minitrix au motor Faulhaber in cazan si trasmisie pe rotile motoare ale locomotivei, decodor in tender

18.5 Arnold are motor Arnold in tender si trasmisie pe rotile motoare ale locomotivei

cred ca ai facut o confuzie... :D