V180 scara N , reparatii capitale

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
din pacate a doua osie nu poate fi pusa la "treaba" pentru ca motorul are doar un singur capat de ax util. Roata melcata s-a certat putin cu patentul..si pila nu a primit prea multa,dar cred ca o sa intervin. weekendul asta o sa incerc sa rezolv problemele,daca nu reusesc trec mai departe la vopsire si iluminat.
 
Din ce reusesc sa vad din poze, mai mult ca sigur buba e la melc si/sau la pinionul cu care se angreneaza(si asta pare sa aiba niste urme de uzura cam urate(un fel de santuri pe flancurile dintilor- e posibil sa fie facute chiar de bavurile de pe melc). La cele de pe osii nu se vede sa fie "ciufulite" si oricum mai ai doua de schimb.Daca nu reusesti sa rezolvi cu pila, o idee e sa cauti prin jucarii chinezesti un melc si roata dintata.O sa fii surprins cate gasesti prin traznaile astea de 5 lei. Incearca sa pui niste poze mai explicite cu roata si cu melcul, poate te pot ajuta.
 
Hai sa-ti mai dau o mana de ajutor. Asta e perechea cel mai des intalnita in jucariile ieftine (multumesc fiului meu de 4 ani care imi furnizeaza material de studiu :D ):

Te ajuta cu ceva?
 
O roata dintata de-a mea are diametrul de 11 mm . roata melcata e ceva mai scurta de 6mm. daca in jucariile copiilor s-ar gasi dimensiunile astea le-as inlocui instant.
 
Vezi daca ai posibilitatea sa ridici motorul vreo 2mm si daca permite modificarea pozitiei axului rotii dintate(ridicat cca 1 mm). In ultima instanta, cu ceva manopera, eu cred ca e remediabila buba.
 
F33 & Dragos,

Nu se poate modifica pozitia rotii dintate, fiindca ea se angreneaza la randul ei cu roata dintata care e in mijlocul osiei din spate a boghiului. Daca incearca s-o ridice cu 2 mm cum ai spus, inseamna ca nu va mai angrena bine osia! Colac peste pupaza, roata asta dintata angreneaza osia si atunci cand boghiul se misca stanga-dreapta, deci trebuie sa calce bine de tot pe dinti!

Deci singura modalitate de reglaj este sa ridice sau sa lase melcul sa calce mai bine pe prima roata dintata. Daca incearca sa schimbe roata dintata si melcul cu altceva, e posibil sa nu se mai potriveasca cu roata dintata a osiei.

Cred totusi ca urmele de patent nu au asa mare importanta fiindca zgomotul s-ar auzi indiferent de sensul de rotire.

Mai degraba cred ca zgomotul are de-a face cu felul in care se angreneaza rotile. Roata dintata nu are axul fixat ferm, ci doar simplu asezat intr-un sant din sasiu, iar melcul apasa peste coroana rotii si o tine la locul ei. Poate ca noul motor nu apasa cum trebuie pe roata, melcul vibreaza si din vibratii se ridica roata de pe angrenajul de dedesubt, si din cauza asta in unul din sensuri apare zgomotul acela suparator!