Trix / maerklin

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
natbl73 a spus:
..cit despre Trix...va intreb pentru ca nu cunosc, dar din poza nu par foarte detaliate...drept e ca eu sint mai mult colectionar decit modelist, pun mare accent pe detalii

mersi
Adi


@natbl73

cele 2 Br 03 nu sunt prea detaliate, si eu am vrut sa le cumpar dar m-am razgindit. :(

Unele produse de la Trix sunt inca facute pe matrite vechi de 20 ani, atunci nu se punea acelasi accent pe detalii ca si azi :(

Se vede si la alte locomotive TRIX , unele au motorul vechi in 5 poli FARA VOLANTA , si transmisie doar pe 2 axe, altele au motor Faulhaber si transmisie pe toate axele :D
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
20 de ani?

acele BR03 sunt pe matrite Maerklin din 1974-75, fratilor... mai puneti inca 15 ani :)

sunt insa modele cu proportii corecte, insa care nu pot sa concureze cu cele de azi!
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
MaeTrix (Maerklin/Trix) investeste foarte mult in noi modele pentru a iesi din criza... numai in catalogul de noutati 2008, peste jumatate sunt constructii noi!

adevarul e ca politica asta merge, in 2007 Holdingul a inregistrat beneficii...
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
asa e... ba chiar si unele din cele vechi...

numai una din perioada de tranzitie 1997-2003 cand Maerklin a integrat Trix sa nu prinzi :)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
si eu ce-am zis, sandy?
"sunt insa modele cu proportii corecte, insa care nu pot sa concureze cu cele de azi"


este politica firmei, sa dea 2 masini la pachet... acum in toamna urmeaza la Maerklin un set "final" cu BR18.4 care are si ea cam 30 de ani, mai inainte a fost unul cu 2 Ae3/6 SBB... toate la preturi convenabile si cu motoare ca lumea, insa cu carcasele de acum 30 de ani... adica ok pentru cei care fug cu ele pe diorama si nu le tin in vitrina! :)
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Holdingul cere "vanzari pana la loc comanda",deci formele sunt stoarse pana nu mai iese nimic.... :D
 

dadrian

Active Member
Trenulist
23 Mar 2008
249
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
In ceea ce am citit pina acum vad o oarecare respingere a produselor Marklin. (ba ca au scule vechi, ba ca au o a treia sina, ba ca sunt scumpe, etc)
Acesta este unul dim motive pentru care am stat departe de forumuri timp de 2 ani.
Am vazut chiar sfaturi catre cei care sunt noi in ale modelismului sa nu inceapa cu Marklin.

Colectia mea este compusa in majoritate din locomotive Marklin (am o singura Brawa) si aprox.80% din vagoane sunt Marklin.

Vreau sa spun din capul locului: Nu exclud faptul ca si alti producatori au modele OK si chiar am si achizitionat vagoane de la Piko, Liliput, Rocco, etc.

De asemenea avind o colectie Marklin si avind posibilitatea sa compar Marklin cu ceilalti producatori pot sa spun urmatoarele lucruri:
- calitativ Marklin este peste toti ceilalti (am sa pun mai tirziu citeva poze cu vagoane de calatori si marfa pentru comparatie);
- Marklin are de departe cel mai avansat sistem de comanda si control;
- la pretul pe care il platesti in Romania pentru Piko (de ex.) iti iei Marklin din Germania sau e-bay;
- nu stiu ce relevanta are vechimea matritelor, daca modelul respectiv imi lipseste din colectie, imi place si imi permit sa-l cumpar, chiar nu ma intereseaza vechimea sculelor;
- cred ca toate firmele din lumea asta urmaresc profitul. Nu inteleg de ce Marklin este acuzat de acest lucru;
- Marklin a fost cel care a inventat trenuletele, a stabilit standardele si este de departe numarul 1 in lume;

Am sa deschid un topic in care am sa-mi prezint colectia si am sa incerc sa subliniez avantajele Marklin, fara insa a ofensa pe ceilalti.

Cred ca fiecare ditre noi avem o pasiune comuna si suntem liberi sa ne alegem ce model dorim, fara a insemna ca modelul lui X sau Y este de c.... si al lui A sau B este facut cu scule noi, iar cei care sunt noi in modelism sa aiba cit mai multe informatii, pentru a putea face alegerea care li se potriveste cel mai bine.

Acesta este motivul pentru care am raspuns la acest topic.

Adrian
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.447
6
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Si ai facut foarte bine ca ai raspuns.

Totusi, eu nu am observat ca unii sa incerce sa convinga cu orice pret pe altii sa nu cumpere Marklin. Ceea ce se subliniaza pentru orice incepator in ale modelismului feroviar este ca daca incepi cu Marklin, ramai tributar sistemului lor.

Alte aspecte, ca materialul rulant este mai bun sau mai prost decat al altora, ca a treia sina este sau aspectuasa, ca Marklin este sau nu scump sunt notiuni relative, mai mult sau mai putin obiective.

Faptele sunt: Marklin are un sistem unic si este, intr-adevar, numarul 1 mondial in productia de modele feroviare. Restul sunt discutii...
 

dadrian

Active Member
Trenulist
23 Mar 2008
249
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Valentin,
O singura obiectie am la remarcile tale:
- Avind Marklin nu esti limitat in totalitate; poti avea vagoane de la absolut orice producator, de asemenea toti producatorii mari au locomotive in varianta AC (tocmai pentru a satiface sutele de mii sau poate milioanele de utilizatori de Marklin)
- Singurul lucru unde esti limitat 100% sunt sinele; daca ai Marklin va trebui sa ai sine Marklin
- Poti avea sisteme de comanda si decodoare de la ESU (cred ca mai sunt si altii)

Asta cred ca ar trebui sa stie incepatorii.

Adrian
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
@Adrian ,este frumos cum spui : fiecare sa-si aleaga ceea ce place ,si nu trebuie sa dea la nimeni nici o explicatie.
Eu am avut in copilarie Märklin si am fost multumit .OK ,atunci cam toate erau pe la acelasi nivel .Nici Fleischmann nu era mai finut,iar ca copil nu-ti dai seama daca un model este corect sau nu.
Dar cand am inceput iarasi cu trenuletele (acum vreo 12 ani) am inceput iarasi cu Märklin.Si asta a fost pentru mine o greseala,deoarece m-am dus la primul dealer si acela mi-a spus :cumpara Märklin ,restul este ca.....Era totul OK pana te invarti numai in universul Märklin.Dar am cumparat odata o locomotiva Roco AC ,si atunci mi s-au deschis ochii.Nici nu se compara cu mersul locomotivelor Märklin.Se auzea doar patina care freca pe contactele sinelor.Atunci m-am intrebat de ce sunt acele contacte acolo ?Am privit si la sinele Roco .Si m-am uitat tot mai mult in alte parti si am vazut ca sunt multi alti care ofera lucruri frumoase.Si Märklin era scump atunci pentru ceea ce oferea .Modelele erau badarane si necioplite .Nu se compara cu aburoase Fleischmann sau Roco.Iar flancul rotilor de ce trebuie sa fie asa uriase ???De ce rotile trebuie sa fie asa late ????Sa nu uitam ca Märklin Motorola are doar 14 !!!trepte de viteza. De ce este cel mai bun sistem digital ???? Vorbesti de FMX ???Da era timpul sa scoata ceva actual,deoarece concurenta era deja departe de tot.
Cine spune ca sunt Nr.1 in lume????? Ei insusi spun asta !!!! In Germania sunt clar nr.1 ,dar in lume Märklin este irelevant""". Märklin era intotdeauna cel care facea pe ceilalti rai . Daca urmaresti bine piata in Germania atunci se vede ca multi au inceput cu Märklin si au trecut dupa aceea la DC.Invers nu prea se aude.
Dar trebuie sa recunosc ca in ultimul timp au scos modele noi care merita sa fie numite asa: BigBoy ,Mikado,BR55 etc.Dar le strica sistemul :Flancuri la roti uriase,patina acea sub loco ,tampoane prea inalte la vagoane.
Si eu pot compara deoarece am avut ambele sisteme in paralel pana m-am decis sa merg pe DC.Pentru mine NU este Märklin nr.1 !!!!
Dar asa este ,suntem liberi sa ne alegem ce vrem .Si mai bine o diorama frumosa cu material Märklin decat una rau realizata cu material DC.
Altceva nu mai postez aici :-?
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
@dadrian

caliatativ Marklin este peste ceilalti?pe mina nu ma convinge nimeni de treaba asta
....poate modelele de 2 ani incoace cand au decis sa imbunatateasca matritele si
sculele,si te asigur ca detalierea este foarte importanta.
a 3a sina este oribila!!! si este un aspect destul de obiectiv...in realitate nu ei sa
vezi asa ceva
daca incepeai cu start-set DC nu mai aveai ochi pentru marklin ...Piko este scump
ca draq,de banii aia mai bine iti un Roco sau un Fleischmann sau un Brawa
fara ofensa pentru nimeni...cina da banii pe un marklin mai bine isi ia Trix :wink:
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Mai baieti hai sa-i punem punct ca iar degenereaza discutia exact ca atunci cand cineva incerca sa ma convinga ca Mehano este ultimul hobby posibil incercand sa-l compare cu FLM la care doar je i-am gasit o gramada de greseli.

In general discutiile astea sunt exclusiv subiective.

Hai sa fim obiectivi si atunci devenim coerenti in ce spunem.

Cosmin, linia sau contactele acelea de pe mijlocul liniei nu sunt oribile, nu iti plac tie. Este alta nuanta.

Mie nu-mi plac macazele FLM cu inima mobila dar nu inseamna ca nu sunt bune.

Mie nu mi-au placut americanele si de o vreme chiar le-am indragit de mi-am speriat colegii de club, ba unii ma acuza ca je i-am determinat sa vanda americanele.

Deci, daca discutati obiectiv este corect.

Daca deviem discutia si incercam care pe care nu este corect si o stopama.
 

dadrian

Active Member
Trenulist
23 Mar 2008
249
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Cosmin si Rudi,

Eu nu vreau sa conving pe nimeni, sunt OK cu ceea ce am, dar cred ca este corect sa nu facem afirmatii de genul:
NU INCEPETI CU SISTEMUL X SAU Y
Si eu si voi avem argumentele noastre pentru sistemul X sau Y dar, de dragul celor care sunt la inceput, nu mai faceti asemenea afirmatii. Sa-i lasam sa aleaga singuri, poate intr-o zi vom auzi vorbe despre stramosii nostri pentru ca au urmat un sfat sau altul.

Cred ca ar trebui sa incetam cu asta,
Adrian
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Ok,am zis ca nu mai scriu nimic :D
Dar Adrian: Nu am vazut nici unde pe forumul acesta vorbe chiar rele de tot despre Märklin.Este dreptul tau sa rulezi si sa colectionezi Märklin.Eu am spus ca mentru MINE nu este(sau nu a fost) Märklin o alegere buna.
Si rolul unui forum este si de a spune avantajele si dezavantajele unui sistem.De ce sa nu vorbim deschis de aceste lucruri ?Daca nu avem voie sa scriem nimic in genul acesta ,atunci nu vad rostul.Iar un incepator nu are de unde sa stie ce il asteapta daca incepe cu Märklin.Daca eu as fi avut atunci internet si diferite forumuri ,in mod sigur nu as fi pierdut atatia bani.Si asta trebuie spus.
Si inca ceva,in alte forumuri se discuta cu totul altfel despre pro si contra Märklin....Aici inca este civilizat :D
Si asa cum spune si LDH ,fiecare vede treburile din punctul lui de vedere.
Eu mi-am dat parerea ,iar admin poate sa stearga .... :roll:
 

dadrian

Active Member
Trenulist
23 Mar 2008
249
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Rudi,

Ceea ce am dezaprobat eu (cred ca si LDH a facut acelasi lucru) a fost modul radical de a respinge un anumit lucru.
Asa cum ai spus, si ai perfecta dreptate, fiecare avaem preferintele si experienta personala, dar pe de alta parte fiecare avem gusturile noastre, care pot fi discutabile din o mie de puncte de vedere. Acesta este rolul uni forum, si iarasi iti dau dreptate in ceea ce priveste libertatea de ati expune punctul de vedere. Din nou, insa, nu pot fi de acord cu generalizarea unei experiente prsonale si de a spune celor care sunt noi: Nu faceti asta!
Cred ca ar fi in avantajul celor care sunt noi daca am deschide un topic in care sa se prezinte avantajele si dezavantajele celor doua sisteme AC si DC. Astfel incepatorii pot sa faca o alegere in oarecare cunostinta de cauza. In acest mod cred ca discutiile, argumentele si contra-argumentele ar fi cu adevarat de folos.
Incepi tu?
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
mai...va pun o intrebare...de ce majoritatea in Romania se dau in vant dupa Piko,
in conditiile in care exista oferte muuult mai bune...?
pentru ca pe vremuri era numai Piko,sau daca nu,detinea majoritatea si este
foarte greu sa deschizi ochii celor care au avut piko in copilarie sau pe vremea comunismuluisi sa le
spui ca sunt si alte firme mai bune.
asa se intampla si marklin,mai ales cu incepatorii,daca se baga pe marklin o sa
merga numai pe sistemul asta
de 2 ani incoace cei de la marklin au inceput sa ridice stacheta la calitate,altfel sunt sortiti
falimentului si mi se pare o atitudine corecta
eu unul gasesc un singur mare avantaj(deocamdata) la marklin si anume
caroseriile in metal
@dadrian
nu resping radical marklin,admit ca au vagoane de marfa pe care le agreez,insa
nu accept standardul lor de calitate impus pana acum
@LDH
te asigur ca nu sunt singurul care nu este multumit de estetica liniilor alea cu pinii
aia in sus
marklin putea foarte bine sa renunte la patina centrala,lucru foarte posibil acum
in era digitala unde curentul este AC la sine
de fapt puteau sa renunte mai demult si sa pastreze AC in continuare...si aici o sa
mi se raspunda ca in sist marklin buclele de intoarcere nu intra in scurt-circuit,insa
e irelevanta treaba
Rudi
forumul asta inca are faima de forum civilizat :p si asa cred ca va avea tot timpul
insa asta depinde de noi