Semnalizare intr-o gara germana

IonutTrif

Well-Known Member
Moderator
Trenulist
22 Ian 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Intrucat la gara mea (musai sa caut un nume) de la diorama de la Cluj, am pus catenara si cladiri germane am stabilit sa mergem si pe semnalizarea germana (oricum semnalizare romaneasca nu se gaseste). Din pacate nu ma pricep deloc , asa ca apelez la voi sa-mi spuneti exact ce semnale am nevoie in punctele marcate pe schita (aici trebuie sa dau o bere la Vescu ca mi-a facut schita). Daca aveti timp si imi puteti spune si coduri Viessman dau o bere :)

Schita garii ar fi urmatoarea:



Am uitat sa specific ca vreau semnalizare moderna eletrica si nu cea mecanica.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Ionut, habar nu am de semnale, insa gara ar trebui sa se cheme Klausenburg ;-)
 

IonutTrif

Well-Known Member
Moderator
Trenulist
22 Ian 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
victorian a spus:
Ionut, habar nu am de semnale, insa gara ar trebui sa se cheme Klausenburg ;-)
EXCELENT ! nici nu mai astept alte opinii , asa ii ramane numele. Esti considerat nas de botez :D
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
pai hai sa raspundem, pentru inceput pe scurt si la nivel de concept global ;)

presupunand ca folosesti semnale germane optice moderne, de dupa 1959 (generatiile 1959, 1969, Ks, etc.), ar fi cam asa:

pe intrare: "Einfahrsignal" cu "Vorsignal" amplasat in fata inainte de curba sau tunel, daca e cazul

pe iesire, la fiecare linie: "Ausfahrsignal"

piticii "Rangiersignal"

toate model 1959, 69, Ks sau combinate (pe linia principala cele mai moderne)

pe linia secundara puteti avea si semnale mecanice... asa e si acum in Germania! :)
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare,
-pentru semnalele de intrare ai doua variante de la wiessmann 4012 sau 4722 diferenta e ca unul din ele are mufa pentru conectare...
http://www.viessmann-modell.com/en/produkte/sorte.php?id=2&sprache=2&gr_nr=2&typ=einfahr

-pentru semnalele de iesire ai mai multe varainte daca vrei sa mergi pe cea nemteasca trebuie sa folosesti configuratia luminoasa dupa cum si-au facut-o ei deci semaforul recomandat este 4013
http://www.viessmann-modell.com/en/produkte/sorte.php?id=2&sprache=2&gr_nr=2&typ=ausfahr

- a doua varainta pentru semnale de iesire ar fi sa folosesti tot semnalele de intrare recomandate mai sus, dar cu configuratia luminoasa romaneasca de culori

La nemti nu stiu cum functioneaza sistemul de indicatie,insa la noi se pare ca exista chiar si pe net cateva detalii legate de functionare,partea electrica insa trebuie sa o dezvolti singur.


- la capitolul semnale de manevra(la noi cele alb lunar sau albastru) nu stiu cum stau treburile.

apropo o mica adaugare : vezi ca au si semnale KS asemanatoare cu semnalele TMV de la noi.
http://www.viessmann-modell.com/en/produkte/sorte.php?id=2&sprache=2&gr_nr=2&typ=ks
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Am sa fac o mica rectificare pentru ca Ionut nu a pus intrebarea completa.

Stim cum functioneaza semnalizarea romaneasca si stim ce semnale trebuiesc puse si unde, insa in aceasta gara trebuie sa punem semnalizare nemteasca, pentru ca asta e specificu garii, gara epoca 3 spre 4, Germania.

Semnalele pe care o sa le punem vor trebui al un moment dat sa fie compatibile cu semnalele CFR din punct de vedere al logicii, adica sa poata respecta / functiona dupa "legile semnalizarii CFR", pentru ca la un moment dat toata semnalizarea va fi controlata de un pc si va respecta aceleasi reguli.

Deci problema noastra este ca nu cunoastem semnalizarea germana si nu stim ce semnale ar trebui sa alegem de acolo.

p.s. pe ambele intrari in gara vor fi si semnale prevestitoare pe care nu le-am pus pe schita.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.830
37
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Florin,

singura semnalizare aproximativ comuna (germana-romana) este cea mecanica, pentru simplul motiv ca cea germana a fost sursa de inspiratie si de licenta pentru cea romaneasca.

Semnalizarea CFR (CED-ul) -sau mai pe intelesul tuturor cea luminoasa- nu are nici o legatura cu cea germana, nici ca forma fizica, nici combinatia de culori, doar principiul blocului este universal valabil.
Apoi voi vorbiti de epoca 3, sunteti siguri ca vreti semnale luminoase ?
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
mai ales ca semnalele mecanice Viessman in kit (de la Conrad) nu sunt chiar asa de scumpe... :)
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut Catalin

Nu am zis ca vrem sa semene cu cea CFR, ca aspect, sau sa aiba tot atatea focuri sau altceva.

Am vrut sa zic sa poata fi folosita in logica BLA.

Horia, mie imi ies bube cand vad semnalizare mecanica langa catenara :D , de aceea am zis ca va fi doar pe linia secundara :)
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Baieti, ma bucur mult ca modesta mea sugestie cu "Klausenburg" v-a fost de folos!

Iar sa ma considerati "nas oficial" este chiar o mandrie pentru mine, cu atat mai mult cu cat este vorba despre orasul pe care n-am incetat sa-l consider "al meu" chiar daca nu mai locuiesc in Cluj de multa vreme.

Cat despre modul de amplasare al semnalelor, ma intereseaza si pe mine, voi ajunge poate si eu odata la faza asta!
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
435
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Daca mergeti pe Hp , semnalizarile sunt identice ca la semnalele mecanice si cam acelasi stil de utilizare.
http://www.sh1.org/eisenbahn/shhp.htm

@sogard_2003 toate variantele prezentate de Viessman acolo sunt corecte fiindca pe catargul semnalelor de intrare/iesire se poate afla si un prevestitor.

La amplasare e ceva mai ciudat, daca imi aduc bine aminte si DB-ul si DR au avut destule linii duble cu sensuri de circulatie dedicate, iar in gari unele linii aveau semnalizare doar intr-un singur capat(functie de sens).