MAN Lion's City DD la scara N - un mic monstru

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
7.003
2.551
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut all,

In aceste zile firma Rietze a livrat in sfarsit la magazine un model pe scara N anuntat de o bucata buna de vreme, si anume, asa cum spune si titlul, un MAN Lion&8217;s City DD, versiunea DL05, un autobuz urban etajat de 13,75m lungime, pesemne cel mai mare autobuz urban actualmente in serviciu in lume.

Trebuie spus ca orasul Berlin a fost primul din lume, inainte de Londra, unde s-au folosit autobuze etajate si traditia s-a pastrat pana in prezent! Acestea vin toate de la aceeasi firma, MAN (inainte de 1967, Buessing, inghitita in 1970 de MAN), in cooperare cu carosierul (si nu numai) Waggon Union.

Iata micul monstru, intr-un cadru adecvat :



Dupa metoda Rietze, carcasa este un singur bloc de plastic transparent, gravat si vopsit de mai multe ori ca sa arate cum trebuie. Sa nu uitam ca este vorba de un model de numai 8,5 cm lungime, adica poza il arata de cateva ori mai mare ca in realitate! Pe scara N este al doilea autobuz etajat berlinez, dupa D38 de la Wiking&8230; si pentru prima data cand Rietze ii gratifica pe amatorii scarii N cu un autobuz cu interior ! Sa speram ca se va continua ca in H0 cu un D89 sau un D95 !

Enjoy,
 
Foarte frumos dar as fi vrut si o poza cu un ikarus simplu sau mb vechi alaturat de Man sa imi dau seama de proportii ca si generatii,oricum un bus vechi ,anii 80-70,pe scara N, sa vedem si cum au evoluat ca forme si dimensiuni. Una peste alta este impunator. Montalbano
 
Spre comparatie, iata MAN-ul DD DL05 alaturi de venerabilul sau inaintas D38, un BĂźssing Diesel din 1938 care a circulat pana spre 1950 :



De mentionat ca aceasta intalnire s-a si petrecut la scara 1/1 in Berlinul zilelor noastre, un D38 supravietuind si fiind restaurat de BVG :)

Pentru a usura comparatia, iata-l pe DD DL05 si alaturi de alte autovehicule, in cazul de fata un MB Citaro 1 austriac (de 12m) un autocar Setra S315HD (tot de 12m) si un mai vechi camion MB de 18 tone si 10m lungime (toate trei modele cu CarSystem, magnetul fiind vizibil sub bot).



In final, DD DL05 nu este singurul monstru al strazilor&8230; iata un Setra S319NL, autobuz interurban cu planseu jos de 14,90m lungime, alaturi de un Citaro 1 standard de 12m, ambele din NĂźrnberg :


La capitolul autocare, iata un enorm Neoplan Megaliner din anii 1990 de la firma austriaca de turism Dr.Richard din Viena (4 osii, 4,20m inaltime, 14,90 lungime) intalnindu-se cu un foarte recent Starliner 2 de numai 4m inaltime si 13,75 lungime&8230; :)


Modelele sunt si ele de la Rietze, in afara de D38 si LKW care sunt de la Wiking.
Enjoy,
 
sa-l vezi in realitate, Vali, o sa ti se para mai aproape de elefant cu trompa jos :)

de fapt, e si el un biet dinozaur in transporturi urbane! :D

exista si ca versiune cu 1 nivel, ca Bussing-NAG E2, E3 si E3 Die (Diesel)
 
Excelente poze, Horia, felicitari!

Cat despre botul lung al autobuzului, daca ne uitam putin descoperim ca toate autobuzele interbelice au cam acelasi bot lung, doar ca spre exemplu etajatele britanice au osia din fata inaintea motorului (iar unele au si cabina soferului pe lateral) si nu in spatele acestuia precum acel exemplu german, care este in fapt foarte avansat pentru epoca lui!