Macheta feroviara CSMFB - discutii

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
oare corespunde cu cel din gara de nord de la remiza circulara? ca ala e mai usor de fotografiat...
 
Vad ca au inceput lucrarile ,Bravo !!! Sunt curios cum merge mai departe .Cati oameni sunteti involvati la acest proiect ? Eu sunt un "lup singuratic" ,la mine o sa dureze mai mult.Sau sa spunem ca merge in pasi mai mici inainte... :D
 
SantaFeFan a spus:
Vad ca au inceput lucrarile ,Bravo !!! Sunt curios cum merge mai departe .Cati oameni sunteti involvati la acest proiect ? Eu sunt un "lup singuratic" ,la mine o sa dureze mai mult.Sau sa spunem ca merge in pasi mai mici inainte... :D

Multumesc pentru incurajari Rudi

Cati oameni?

Toti membrii dar fiecare la timpul lui si pe specialitatea lui.

Acuma suntem, in medie, cam cinci care ne batem capul cu infrastructura, comenzile si aranjamentul liniilor.
 
Aha este bine asa....
Dar atentie,am auzit odata la un club o treaba:La o expozitie au fost un Modellbahnclub care au expus ,iar acela care a instalat toate chestiile cu DCC (deci TOTUL )s-a imbolnavit iar restul habar nu avea ce si cum... :( :( :( Au avut probleme masive la aceasta expozitie.Ce vreau sa spun: Fiecare trebuie sa stie cate ceva DCC etc. Bineinteles ca are fiecare talentul sau ( unul este electronist,altul balasteaza frumos sinele etc).
 
Da, corect si de tinut minte.

Se pare insa ca avem un mic avantaj.

Cel putin vreo trei patru se pricep la automatizari si tot ce tine de partea electrica in analog a unei machete.

Problema apare in cazul in care ridicam stacheta si dorim digital unde tatal lor este pcg si fara el, daca ceva nu merge, ne cam uitam ... cum stau modelele pe linii.

Oricum pana una alta nu se pune problema de digitalizare iar ideea colegilor de la Cluj cu actionarile manuale a prins la noi din primul moment si nu am abandonat-o.
 
LDH a spus:
Oricum pana una alta nu se pune problema de digitalizare iar ideea colegilor de la Cluj cu actionarile manuale a prins la noi din primul moment si nu am abandonat-o.
Actionare manuala este PERFECT !!!Si eu am sa merg DCC ,dar numai locomotivele ,macazele le voi actiona manual .Ce nu este automatizat ....nu se poate strica sau nu poate crea probleme :mrgreen:
Spor la treaba.
 
LDH,

am citit discutia anterioara referitoare la placa turnanta. Va ajut cu placere pentru ca date exista. Intelesesem intial ca veti folosi o placa deja construita la HO de un producator "traditional".
Sa inteleg ca va doriti una facuta de voi ?
Daca da, scrie-mi de ce aveti nevoie.
 
catalin a spus:
LDH,

am citit discutia anterioara referitoare la placa turnanta. Va ajut cu placere pentru ca date exista. Intelesesem intial ca veti folosi o placa deja construita la HO de un producator "traditional".
Sa inteleg ca va doriti una facuta de voi ?
Daca da, scrie-mi de ce aveti nevoie.

Nu, nu vom folosi una din "cutie" cum nu vom folosi din "cutie" decat strictul necesar oferit de producatori.

Ambitiile sunt mari si dorim sa facem noi ce se poate face cu atat mai mult cladirile si instalatiile.

Legat de placa turnanta am dori sa fie, daca tot este Jiblea, ceva asemanator ca banuiesc au fost in mai multe statii la fel.

Deci sunt necesare fotografii ca sa vedem desenul grinzii principale, podul si eventual ce detalii sunt pe el.
Evident nu sunt de neglijat calea de rulare a turnantei, pardoaseala gropii precum si cotele de gabarit.

Multumim,
 
Ultimul tip de placa a fost cel de 24 m (scriu din memorie, sper sa nu gresesc). Mai multe placi de acest fel, construite in Germania au fost aduse in anii '20 si inca sunt folosite in multe depouri, inclusiv Bucuresti Calatori si Bucuresti Triaj.
Nu va recomand o placa mai mica (cum e cea de la Corabia) pentru ca ar fi probleme la intoarcerea masinilor mai lungi.
Eu va pot ajuta cu fotografii (cred cam reusit sa fotografiez vreo 10 din cele care mai exista in tara) si o sa caut si o schita pe undeva. Posibil sa am.

Pana ajung insa acasa de la birou, pot sa-ti raspund ca toate aceste placi lungi, au fost construite pe postament de beton, atat peretii laterali cat si pardoseala.
 
uite ca in intarziere apar si eu cu cva cadre trase pe fuga in remiza circulara de la bucuresti nord...sper sa fie de folos

 
Pentru inspiratie si in general pentru intelegerea modului cum functioneaza o placa turnanta:

placa de 9 m (model folosit in epoca 1 si folosit mai ales pentru intoarcerea vagoanelor):


placa manuala de 15 metri, model care a existat si la CFR in epoca 1 si 2 (unele au supravietuit pana astazi, vezi: Slanic Prahova):


placa de 21m, un model foarte asemanator a existat si la CFR:


placa de 21,5m , model ce a existat in dotarea FS. Nu a existat in dotarea CFR:


sursa: www.rotaie.it
 
Buna Horia.
Placa fotografiata mai sus la Bc este o placa de 24m construita de Joseph Vogele, Mannheim-Germania. Face parte dintr-un lot mult mai mare adus in Ro in jurul anilor 1923-1925. Eu am gasit placi identice la : Buc. Triaj, Buzau, Iasi, Fetesti, Campina...si cate sa tot mai fie. Din cate stiu sunt identice cu cele folosite in Germania si pe ele erau intoarse inclusiv BR01/03.
La HO ar avea 27.5 cm diametru.

Din pacate nu am schita unei astfel de placi, doar fotografii.
 
catalin,

cred ca aceasta e placa pe care o produc si Fleischmann si Roco de multi, multi ani la H0 (atentie, la Fleischmann e si o placa "mica" de numai 16,5m lungime, nu de aceea vorbim!)

aici incepea distractia in Prusia Orientala cand s-au trezit cu BR06 pe la ei: decupleaza tenderul, intoarce masina, impinge tenderul manual (2'3'T38) :D s.a.m.d. :D
 
Exceptionale desenele tale, Catalin, multumim frumos!

Intrucat vorbim despre placi turnante, imi permit sa "deturnez" un pic topicul si spre scara N, anuntandu-va ca am in colectie o mica placa turnanta manuala PECO, ce se poate gasi in magazinele de modelism din Marea Britanie cu doar 10-12 lire si care seamana foarte bine cu modelele prezentate de Catalin aici. Desigur, ea ar putea fi ulterior motorizata dupa gustul modelistului!

Are lungimea podului de 15 cm, ceea ce ar insemna 24 de metri lungime la scara 1:160, potrivindu-se deci perfect turnantei construite de Josef Vogele despre care se face vorbire mai sus!