Tipuri de sine si macaze HO---1,87..........

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
755
8
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
In primul rand as vrea sa incep cu o scurta prezentare a diferitelor standarde de sina existente pe piata la HO(asta atat cat stiu eu,oricine e binevenit sa completeze):

--CODE 100--inaltimea profilului sinei=2,54 mm
--producatori:Fleischmann,Peco,Walters Shinohara,Piko :idea: ,Tillig Standard :idea:

--CODE 83--inaltimea profilului sinei este de 2,1 mm
--producatori:Roco,Peco,Walters Shinohara, Tillig Elite :idea: :idea:

--Code 75--inaltimea profilului sinei este de 1,9 mm
--producatori:peco,Walters Shinohara............

Am pus Piko :idea: +Tillig Standard :idea: ,deoarece amandoi fac o struto-camila:
---inaltimea profilului sinei este de 2,54 mm,dar grosimea profilului este
ca pentru sina CODE 83.

Am pus Tillig Elite :idea: :idea: ,pentru ca la ei inaltimea profilului sinei nu este "curat" 2,1 mm,ci este de 2,07mm.

Sinele pot fi fabricate din:
---aliaj "Nickel -silver"---cazul Roco,Fleischmnann,Tillig ,Peco,Walters Shinohara.......

--- otel tratat---cazul Piko,Lima,Mehano ( Feller Garnet) .....

Sinele tip CODE 83 sunt cele mai apropiate ca si dimensiune de scara reala.
Sinele de tip CODE 75 sunt utilizate de cei care poseda material rulant cu roti ce respecta standardul RP 25.
Sinele de tip CODE 100 sunt printre cele mai raspandite,pe aceste sine putand rula atat material rulant vechi---cu bandajul osiei mai mare ,cat si material rulant nou--cu bandajul osiei realizat mai bine,corespunzator scarii reale.

Macazele pot fi de 2 tipuri:
1---macaz de tip insulofrog: inima(the frog) este izolata electrica de restul macazului. Inima este din plastic.
Producatori macaze insulofrog : Peco,Piko,Mehano,Fleischmann,Tillig Standard,Roco geoline.
Un macaz insulofrog arata cam asa(in poza este vb de un macaz Fleischmann cu sine din alama(brass)):

Avantaje :
---sunt gata de joaca in orice moment
---nu mai necesita nici o modificare.
---au un pret accesibil.

Dezavantaje:
---locomotivele ,atunci cand ruleaza cu viteza mica,tind sa "ramana" blocate pe inima macazului,ceea ce duce la consecinte dezastruase ... :D
---nu sunt potrivite pentru a fi folosite impreuna cu locomotivele pe 2 osii sau la dioramele unde se vrea sa se faca manevra ( shunting ).
-------------------------------------------------------------------------------------
2---macaz de tip electrofrog: inima nu este izolata dpdv electric de restul macazului.
Producatori: Peco,Tillig Elite,Fleischmann,Walters Shinohara......
Un macaz de tip electrofrog arata cam asa:
---macaz Peco electrofrog:


---macaz Fleischmann electrofrog cu inima mobila polarizata(este un model mai vechi de la FLM,sina este din alama (brass)):


Avantaje:
---locomotivele pot rula la viteza fff mica,locomotivele nu vor ramane niciodata "intepenite "pe inima. :lautar: :p :p
---sunt ffff potrivite pentru dioramele pe care se vrea realizarea de manevre cu materialaul rulant.
---sunt cele mai potrivite pentru o diorama serioasa. :twisted: 8) 8)

Dezavantaje:
---necesita cateva modificari,respectiv aceste macaze au nevoie de papuci izolatori ca in foto:


---inima trebuie polarizata --- exceptie sunt unele macazuri de la Fleischmann---vezi exemplul de mai sus 8) )
---pret mai mare.

Personal,am optat pentru macazele electrofrog code 100 deoarece:
---pot rula atat material de generatie veche cat si material de generatie noua
--- locomotivele mele NU vor ramane "intepenite "pe macaz vreodata
---sunt confectionate din aliaj " Nickel silver"
---sunt compatibile cu sinele Tillig Standard,Fleischmann Brass, Piko A-Gleis pe care le detin deja.
In posesia mea am deja 6 macaze de tip electrofrog:
--- 5 macaze Peco Streamline electrofrog code 100 --cod SL-E92
---1 macaz Fleischmann Brass code 100 cu inima mobila polarizanta.
Si macazele Tillig Standard se pot transforma din macaze insulofrog in macaze electrofrog,dar aceasta este o alta poveste, pe care o voi relata intr-un alt episod.
Cu respect,
Marius,
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut

si uite ca ma bag iarasi in seama, ei sustin ca 2.07 ar fi inaltimea cea mai corecta, acesta fiind motivul pentru care ei nu o fac de 2.1 :)

Pentru ca nu am la indemana catalogul elite, uite ce zice la ei pe site:

"TILLIG developed the H0-ELITE track system with a height profile of 2,07 mm. It covers all practical geometry options, visually is as close to prototype as production allows with such features es ready aged rail and some flexible points"

In catalogul elite apare si o schita cu toate razele pe care le au curbele profilului produs de ei, tot acolo explica cum au incercat sa copieze profilul real cat mai mult posibil.
 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iul 2007
162
0
Bacau
LOCATION
Bacau
Putem vorbi putin si despre nuantele sinelor; cat si despre traverse:

Am observat pe forum ca sunt mai multe tipuri de sine:
Din punct de vedere al nuantei, cele de la Piko sunt stralucitoare, in timp ce o alta firma; fabrica sine care seama mai mult cu cele din realitate prin faptul ca straluceste numai partea orizontala a sinei, cea pe care trece trenul. Ce firme produc astfel de sine ?



Totodata sunt mai multe tipuri de traverse, cele care vor sa imite lemnul (Cele de la Piko) si cele care vor sa imite piatra. (Ce firma le fabrica pe cele care vor sa imite piatra, si de pe ce site pot fi achizitionate, pe www.jucarii.com.ro nu sunt :( )





(Pozele sunt de pe forumul: www.forum.lokomotiv.ro)
 

spami

Member
Trenulist
21 Iul 2008
16
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
ASB a spus:
Ce firma le fabrica pe cele care vor sa imite piatra, si de pe ce site pot fi achizitionate, pe www.jucarii.com.ro nu sunt :(
[/qoute]

Ce am vazut eu cu traverse de piatra este sina flexibila de la Fleischmann: http://fleischmann.de/images/products/big/6109.jpg


De comandat se poate comanda cam de pe toate site-urile care au produse Fleischmann, de la lokshop.de pana la trenulete.ro
 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iul 2007
162
0
Bacau
LOCATION
Bacau
Multumesc. Am sa le gasesc acum ca stiu cine le fabrica. :D
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
@ASB : TILLIG produce sina flexibila cu traverse imitatie de beton , lemn sau otel . ( Pozele 2 si 3 postate de tine sunt ale baietilor din cluj , si prezinta sina flexibila TILLIG ELITE ) . Avantajul acestor sine este ca ele vin gata "imbatranite" . :x :x :x
PECO produce sine flexibila in acelasi variante , CODE100 si CODE75 , dar ele sunt lucioase si necesita "imbatranire" artificiala , ca si in Poza1 .
Sincer , altii pe mine nu prea m-au impresionat cu sinele lor ( poate rocoline mai e la acelasi nivel , poate completeaza si altii cu alti producatori ) .....
Eu sunt fan declarat PECO , dar trebuie sa admit ca si Tillig face lucruri foarte frumoase , poate chiar mai frumoase , dar PECO ramane PECO :p :p :p :p
p.s. pentru procurarea lor cred ca un google te poate ajuta , la fel de mult ca si un card bancar :!: sau poate preferi sa "sustii" un dealer local :wink:
p.s. 2 atentie ca taxele postale au scazut de ceva vreme si la coletele din jermania : majoritatea ofera taxe de transport in jurul valorii de 10 euroi .... :| :|
 

sorin1234

New Member
Trenulist
3 Noi 2008
9
0
lugoj
LOCATION
lugoj
Salut,
Am o nelamurire - in seturile de start de la mehano se livreaza asa numitele "clipsuri de plastic pt. fixare linie".
Ce sunt acestea?
Si la ceilalti producatori exista astfel de clipsuri?
Sunt obligatorii pt. prinderea sinelor?
Puteti observa ca traversele, la capaetele sinei sunt diferite, tocmai pt. a se folosi aceste clipsuri de plastic.
Ma poate lamuri cineva?
sorin1234.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

pozele 2-3 sunt intradevar Tillig Elite, dupa parerea mea cele mai bune sine de departe, atat ca aspect cat si ca functionalitate ( pozele nu sunt de la Cluj :lol: ).

Legat de peco, nu ma impresioneaza deloc ca aspect, insa astepf sa vad din punct de vedere functional daca sunt peste Elite, la diorama urmeaza sa facem un modul cu sine Peco.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Sorin,

Sinele Mehano au intr-adevar niste clipsuri din plastic care tin fixate impreuna cele doua linii. Din observatiile facute de mine pe sinele fiului meu cel mic, daca nu pui acele clipsuri exista posibilitatea ca sinele sa se desfaca atunci cand te joci cu ele pe covor.

Evident, daca sinele sunt lipite pe o diorama nu se mai intampla asa ceva!
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Sorin,

daca tot dai banii,cel putin da-i pe ceva ca lumea.uita de Mehano.ia-ti Piko,Roco,Tillig,Peco
sunt muuuult mai bune decat Mehano.nu te uita la pret ca in timp ai sa regreti daca te vei baza pe Mehano
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
na la mine la constructia dioramei nu se-nghesuie nimeni cu un sfat ceva
sper ca aici sa primesc ajutor

deci avem macazele tillig elite care arata bine dar daca nu e servomecanismu ff aproape de ele merg mai dezastros decat cele magnetice
spun asta din experienta si am incercat cu servomecanism recomandat de tillig ca fiind cel mai bun si servomecanism tillig original (reglajele mecanismelor se pot face la 2 6 si 10 mm) chiar daca el merge 10 mm sub placa sus abia mishca 2 mm

si la Xuri deabia misca 1 mm acestea fiind scurte si cu 4 limbi evident rrezistenta opusa e muuuuult mai mare decat a unui macaz luung cu doar doua linii flexibile


si ca am ajuns la x uri :-x

cine stie cum se leaga miezul acestora????????????????????????????

daca la macaz am legat inima macazului la un fir ce reda din servo mecanism ori linia stanga ori linia dreapta (evident daca legaturile-s aiurea cand comuta macazu si se atinge inima de sina din margine si da scurt firele se inverseaza si gata)
la macaz se izoleaza V ul din mijloc fatza de linie (macazu se livreaza cu 2 papuci izolatori)

la X ....V-ul e gata izolat daca legam cele doua inim ale macazului fiecare la servomecanismu facem testu daca nu da scurt cand mutam macazul stanga dreapa totul e ok

defapt eu am privit X ul ca doua macaze puse fatza-n fatza

DAR cand rulam inclusiv un vagon peste X da scurt :-x :-x :-x
pentru ca in o anumita pozitie evident cele 2 inimi ale x ului au curent din sine diferite

(mentionez ca privind de dedesupt mecanismele -s puse toate in acelasi sens si am respectat aceleasi culori)
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

pentru ca nu am legat nici un X elite pana acum (pana la capat) nu am cum sa te ajut, insa legat de servomecanisme, am montat vreo 4 pana acum, din care vreo 2 sa actioneze fiecare cate 2 macaze, prin parghii, nu prea am avut probleme cu puterea lor, daca servomecanismul este prea departe de macaz (blatul dioramei f . gros) atunci trebuie sa folosesti o tija de actionare mai groasa, servomecanismul vine din farbica cu 2 tije, unu mai groasa, una mai scurta.

Esti sigur ca ai pozitionat corect servomecanismul?
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
Am sculptat sa duc mecanismu cat mai aproape







tija groasa am folosito si am incerca sa cositoresc 2 tije da no ieshit bine
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
da orium ce ma arde cel mai tare e la X-uri legaturile ca tre sa intorc placa la locul ei si astfel xurile ajung la perete si am acces ff gru sa mai fac legaturi
ca de stau la bloc si asta-i spatziu
:-x :-x :-x
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Ciudat, eu le-am pus la distanta chiar mai mare, repet, deocamdata nu pot sa te ajut cu legaturile pentru ca nici eu nu am incercat sa leg pana la capat un asemenea macaz (din cauza lipsei de timp), iar acum el este la Alba Iulia pe diorama pentru expo. Temporar functioneaza pe direct.
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
pana apare cineva cu un raspuns la legaturi mai zic de servomecanismsi despre ce ruleaza peste macaze


eu am folosit blatu de bucatarie pt diorama si acesta e mai gros cred eu decat pfl -ul sau osb cum se numeste placa aceea din care faceti voi dioramele clasice

am primit sugestia sa pun un pic de ulei ..da am facut rost de vaselina roco :D
si oricum arata real daca-s unse, vedem in curand cum functioneaza

oricum sloganu meu a fost o diorama mica si simpla dar beton fara probleme la rulaj si schimbari de macaz indiferent de pretul acestora
si dezamagirea e destul de mare :-x ca sa nu mai zic ca loc taurus piko care mergea i pe diorama veche ce era lata de 1,08 m pe asta de 1,20 m sare
si nu cred ca trebe sa ai 2 facultati la imbinarea liniilor

recunosc ca am facut o mica cascadorie cu 2 macaze din lipsa de spatiu dar interesant ca acolo inafara de crocodili merg toate locomotivele

cele mai bine ruleaza Stutzocamilele ldh si Bobicurile pe lini si macaze tillig
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
vezi daca e curent indeajuns pentru servomecanisme,altfel nu se explica...

X-urile sunt de fapt doua macaze si inimile trebuie sa aiba aceeasi polaritate una
cu alta si identica cu sina din exterior(sina cea mai indepartata).ceea ce iti face un servomecanism este ca iti
comuta inima pe polaritatea sinei exterioare sau pe cea interioare