expeditie pe linia Gavojdia -Nadrag

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Mar 2008
1.904
12
Azi- impreuna cu MYSTER 2008 - adica Cristi, am efectuat un turneu rapid -la zi -sa cautam ce a mai ramas din linia Gavojdia - Nadrag.
Desigur si in zona de vest ,,Convoiul de manevra" mai exista si mai are trase. Ca parte a Corpului 1 Expeditionar. :wink:
Prima oprire am facut-o in statia Lugoj, unde am gasit un semnal de manevra care mi s-a parut interesant.Adica avea indicatorul,,numarul liniei" ca nu cred ca putea fi directia, fiind de manevra.

Ne mai invirtim noi prin gara, fara sa fie nimic interesant, in parcul garei, am gasit un monument al ostasilor sovietici, fara indoiala ca l-am imortalizat, si am luat azimut Gavojdia.
Aici, in fata garii CFR e o magazie, care de fapt a fost si gara CFI.Cum alaturi era un punct de transbordare a marfurilor, acum e o intensa activitate de fier vechi.
Nu se mai gasesc decit ici colo traverse ale liniei CFI


lasam gara si plecam
la intrarea in Criciova vedem o urma a linie, vedere spre Jdioara.


Plecam si ajungem intr-o zona mai accesibila din Jdioara

Din cladirea statiei nu mai exista decit fundatia de beton, Cristi manevreaza prin zona si ajungem pe malul piriului Nadragel pe unde linia trecea dealurile spre Crivina.

In Jdioara un intreprinzator a reusit sa pastreze o locomotiva


Ne intoarcem si pe niste serpentine ajungem la Crivina, unde cautam linia.
Gasim statia Crivina, care avea tot 2 linii ca si la Jdioara.
ca si acolo cladirea statiei e reprezentata doar de fundatie.

Ne continuam drumul spre Nadrag, si dupa putin timp terasamentul insoteste soseaua pina in Nadrag.
Acum nu mai e linie si i s-a gasit alta intrebuintare
Se introduce conducta de apa.
Inainte de Nadrag alt intreprinzator a pastrat un tren,,complet"


Plecam spre Nadrag, linia e tot in dreapta noastra, in comuna sint citeva ramificatii la fostele hale ale uzinei Ciocanul Nadrag, statia este acum locuinta si este substantial modificata, linia intra prin uzina si apoi ajungea in fostul depou.
Depou care nu mai are acum nici linii nici placa de intoarcere.E depozit al exploatari a lemnului.
Practic nu se mai cunoaste mare lucru din linia Gavojdia Nadrag.
Asa se scrie istoria, Traiasca Republica!

Ne intoarcem spre Lugoj, dar pe drum chiar inainte de fosta trecere la nivel cu E 70 o luam la dreapta spre riul Timis.
Aici gasim urmele vechiului pod al CFI cit si noul pod construit in 1984.
De fapt podul trebuia sa il gasim la inceputul expeditiei.
Din discutii am aflat ca si statia Criciova este demolata, asa incit nu am mai mers la ea.
Curba de iesire din Gavojdia spre trecerea la nivel este blocata de o gramada imensa de pietris.

Aceasta a fost linia Gavojdia -Nadrag.
Ne intoarcem la Timisoara.
Sa vedem ce va urma.