Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si inca ceva ...
Nu uitati de circuitele electrice 8)
alimentare macaze , semafoare , lampi stradale , cladiri , bariere ,
o recomandare grupati-le pe fiecare pe cate un trafo de putere mai mica , o sa va fie mai usor sa remediati eventuale probleme in timp , si utiliza-ti codurile de culori ca altfel o sa iasa un manunchi de fire de aceeasi culoare iar daca se intampla ceva iti vine sa intrii cu foarfeca sa remediezi problema .
 
Salut

Multumesc pentru sfaturi.

Ca o precizare, traseul final va fi stabilit doar dupa ce vom face teste de rulaj. Personal nu mi se pare complicata intrarea pe modulul 1, orice triaj are o intrare mai complicata, daca as mai simplifica atunci mai bine renunt la triaj pentru ca pentru mine nu are nici un farmec altfel, adica nu orice gara cu 5 linii e un triaj, trebuie sa aiba o anumita functionalitate, un anumit aspect de ansamblu, etc.

Da rally, referitor la traseul muntos, vom face teraformare la greu, dar asta isi si doresc baietii, sa lucreze la cat mai mult peisaj, cred ca va iesi frumoasa zona muntoasa, eu as opta pentru ideea lui Sandy de a face un traseu muntos fara tunele, un traseu unde sina sa serpuiasca pintre stanci si copaci, pentru ca tunele ar fi scurte si dau prost cu un tren mai lung.

O mica completare, in dreapta mai este un traseu de mocanita care nu este desenat in schite.
 
!!!

<r>Faine circuitele !!!<br/>
Aveti lungimi de 5-20 m, sine amestecate. Ati luat in calcul posibilitatea dilatarii si a contractarii traseului ? O solutie e de a fixa sina in suruburi cat mai dese . Voi lipiti terasamentul din cat am inteles... ba chiar cositoriti sina flex. Terasamentul Roco eu l-as fixa in suruburi , care oricum nu se vor vedea sub pietris.<br/>
Poate spun o tampenie dar cred ca si niste rosturi de dilatare sub un mm ar fi binevenite.<br/>
Mie mi-a functionat impecabil un circuit de 9 m timp de peste o luna. A venit vara , caldurile si au inceput deraierile in lant , evident ca in locurile unde ma calicisem <E>:oops:</E> la suruburi.<br/>
Cel mai neplacut e sa inceapa asta dupa ce terminati Terraformarea.<br/>
rally<br/>
<br/>
PS>>>Si va miscati prea repede !!! <E>:roll:</E></r>
 
LDH a spus:
O singura observatie in rest ... BRAVO!

E cam lunga garnitura pentru gara

Daca era doar pentru teste este ok

Da, era doar pentru teste si am fi vrut sa fie si mai lunga. Pentru ca nimeni dintre noi nu a vazut locomotive ruland pe panta eram curiosi daca urca panta. Urca fara nici o problema (probabil urca si cu numar dublu de vagoane).
Oricum au fost doar primele teste pe nici jumatate de circuit. Problema este ca, avand module trebuie sa facem pentru fiecare sina circuit electric pe fiecare modul. Florin cred ca a uitat sa prezinte solutia alease , o sa revenim cu poze. Asteptam sa montam toate sinele si sa inchidem circuitul pentru testele finale.
 
Re: !!!

<r><QUOTE author="rally"><s>
rally a spus:
</s>Faine circuitele !!!<br/>
Aveti lungimi de 5-20 m, sine amestecate. Ati luat in calcul posibilitatea dilatarii si a contractarii traseului ? O solutie e de a fixa sina in suruburi cat mai dese . Voi lipiti terasamentul din cat am inteles... ba chiar cositoriti sina flex. Terasamentul Roco eu l-as fixa in suruburi , care oricum nu se vor vedea sub pietris.<br/>
Poate spun o tampenie dar cred ca si niste rosturi de dilatare sub un mm ar fi binevenite.<br/>
Mie mi-a functionat impecabil un circuit de 9 m timp de peste o luna. A venit vara , caldurile si au inceput deraierile in lant , evident ca in locurile unde ma calicisem <E>:oops:</E> la suruburi.<br/>
Cel mai neplacut e sa inceapa asta dupa ce terminati Terraformarea.<br/>
rally<br/>
<br/>
PS>>>Si va miscati prea repede !!! <E>:roll:</E><e>
</e></QUOTE>

Asa este, nu trebuie ignorata problema dilatarii dar eu nu imi fac griji pentru ca sunt multe curbe si acolo sina nu e prinsa foarte fix, doar la imbinarile dintre module sina va fi prinsa foarte bine, daca nu la vara putem taia din sina <E>:lol:</E> e mai usor decat sa lipim <E>:lol:</E></r>
 
!!!

<t>A taia din sina , inseamna sa intrerupi circuitul , si daca mai e si pe terasament , nu ai cum sa cositoresti niste punti.<br/>
Cel mai simplu , e ca din start, la asezarea sinei sa lasi rosturi mici la imbinare clipsuri, de 0.5 mm , la un metru , maxim 2 m si musai suruburi in toate gaurile traverselor si ceva in plus.<br/>
De fapt, cred eu, toata ingineria la o diorama e tocmai asezarea sinelor, nivelare si fixare corecta . Daca-i corect si temeinic facuta operatiunea, problemele de deraiere apar rar. <br/>
Atentie si la fixarea suruburilor , n-ai un control la cat de adanc le insurubezi , chestie ce poate duce la curburi usoare pe orizontala.<br/>
rally</t>
 
Scuze, dar eu am glumit la faza cu "taiatul". :lol:

Sper ca nu am suparat pe nimeni.

Pe alocuri mai lasam si rosturi ca ne place sa se auda bataia rotilor la trecerea trenului, asa ca speram sa nu avem probleme.

Rally ai dreptate cu suruburile, si noi am avut probleme si le-am remediat, cel mai bine acestea se detecteza prin 2 metode:

- verifici cu un vagon lung pe boghie, il misti la viteza foarte mica si urmaresti atent boghiul

- pui vagoane scurte pe osii la inceputul unui tren lung si il misti la viteza f mica, unde sunt acele "denivelari" vag pe osii fiind mai usoare vor deraia, fapt care nu se intampla daca testezi la viteza mare, asta am descoperit noi.

Merci de sfaturi!
 
@ Florin

In primul rand scuze ca ti-am raspuns la problema cu aracetul prin PM dar am motivele mele sa procedez asa
Ti-am raspuns deoarece cred ca problema este presanta

Luind-o putin inaintea celor ce vei posta la topicul cu diorama fac o mica observatie legata de spirala pentru H0e

Nu stiu daca ati facut probe de urcare dar panta mi se pare cam mare

Am inteles varianta a fost preferata din lipsa de spatiu dar poate mutati linia de urcare intr-un tunel mai lung care sa va permita o panta de 3,5%

Spre deosebire de H0 chiar daca au putere H0e patineaza datorita faptului ca sunt foarte usoare si din ce am vazut eu nu au nici cauciucuri la roti
 
Salut.

Nu am primit MP, cand l-ai trimis? eventual te rog sa il reproduci aici (am primit candva notificare prin mail ca am mesaj privat, insa am verificat si nu aveam nici unul)

Legat de panta, nu sunt eu de vina ca Eusebiu nu aduce loco la club sa se poate si testa tractiunea.

In principiu loco va urca cu maxim 3 vagoane de marfa, iar petru calatori Eusebiu va lua o loco cu tender care probabil e putin mai tare.

In partea opusa panta nu va fi la fel de accentuata pentru ca modulul este aproape de 2 ori mai mare, deci poate urca pe acolo si cobora pe partea asta daca vor fi probleme.

Vom vedea la primele teste ce probleme sunt.

merci de sfat.
 
@ Florin

Am spus ca trebuie inlocuit aracetul pentru constructii (care ramane alb dupa uscare) cu un aracet pentru montat parchet laminat Moment sau similar
Acesta dupa uscare eset transparent

Legat de panta pot sa iti spun ca locomotiva cu tender are acelasi motor ca aceea fara tender

Din testele vazute la cineva (loco cu si fara tender) nu a reusit, in curba cu R 425 mm - parca - sa urce o panta de 4% si aveau dupa ele trei vagoane de calatori pe doua osii

Locomotiva cu tender nu avea tractiunea in tender
 
Sincer habar nu am ce aracet am folosit pentru ca e adus de Ionut, dar iti garantez ca a ramas complet transparent la terasament.

E posibil sa ma insel, dar asa am inteles de la Eusebiu ca acea locomotiva avea tractiunea pe tender, oricum vom proba sa vedem pe unde poate urca.
 
Avem doua feluri de aracet la club. Aracet moment pentru parchet laminat (care ramane transparent) si ca re l-am luat special pentru terasament si iarba si aracet pt constructii pe care l-am dus la club pentru modelarea muntilor (sa-l amestecam cu ghips ca sa nu crape). Probabil ca in poze ai vazut aracetul de constructii