Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sambata , 14.04 am fost impreuna cu Florin la club sa mai "mesterim"

Florin a continuat productia de serie de stalpi CFR iar rezultatele sunt din ce in ce mai bune si mai rapide. Aceasta a 4-a versiune a stalpului probabil va fi cea finala. Intrucat pana am plecat nu a ajuns la partea finala avem poze doar cu subansablele stalpilor si cu schita scara 1:1 dupa care se ghideaza:







Eu, am fost cu o zi inainte si am cumparat un alt pigment pentru vopsea cel ce data trecuta fiind un esec rasunator. De data aceasta pentru un pret dublu maro-ul chiar a iesit maro:



Am mai montat definitiv si partea cu portalele iar cu crema minune inspirata de la Horia Radulescu (servetele + aracet + un pic de ghips) am acoperit toate gaurile din polistiren iar in final clasicele servetele:



In final, nu ne-am putut abtine si ne-am jucat cu aplicatorul de iarba Grass Master. Rezultatul e excelent si trebuie tinut seama ca inca aracetul nu este uscat si se vad pete albe in loc de maro.



 
Salut.

Completez si eu cu niste poze facute tot cu aparatul lui Ionut.

Puteti observa cat de bine s-a asezat iarba folosind aparatul grassmaster, am obtinut acel efect de iarba crescuta neuniform si cu culoare neuniforma, se poate observa cum firele stau in sus:



Ceva mai in detaliu, cu blitz:



si fara blitz:



Acestea au fost facute inainte de a se usca aracetul.

Urmeaza niste poze facute seara tarziu cand aracetul se uscase deja:



O poza facuta de un prieten, pacat ca nu e gata terasamentul:

 
Salut.

Noutati cu ce s-a mai lucrat:

Ionut a ciopartit muntele lui Sandy:



A pus bucati de polistiren, golurile dintre acestea le-a umplut cu o pasta pe care a inventat-o pe loc, compusa din polistiren, gled aracet si apa (proportile secret, discutatii cu Ionut :p )



Apoi a asezat servetele inmuiate in aracet pentru a finisa relieful.
Rezultatul final:



Pasta de care vorbeam:



Eu am lucrat la triunghiul de intrare in triaj:



Am pus pietris pe zona de munte acolo unde relieful este gata:



Am folosit 4 tipuri diferite de pietris (produse de noch si buch)



Am pus pietris si in zona traseului dublu (aici am folosit pietris noch si tillig), umreaza sa desfacem modulele si sa finisam si zona din interiorul tunelului.



Am pus pietris si in zona de viteza, aici pietrisul odata pus a accentuat putin aspectul de sina inclinata in curba:



Totodata s-au facut comenzi in valoare de aproximativ 600 lei pentru iarba (cred ca am comandat cel putin 10 tipuri diferite), pietris, pamant, copaci, alte accesorii, materiale pentru catenara, adezivi si materiale de constructie, cu alte cuvinte, speram ca lucrarile sa avanseze.
 
Vineri, 25.05 am fost cu Ionut la club si am muncit din greu .Chiar daca in poze nu pare, stim cu totii ca in acest hobby cateva ore de lucru inseamna putin in rezultat final. Amandoi am muncit la relief. Planul este ca in circa 2 saptmani sa fie gata relieful peste tot in afara de diorama Hoe iar in max 2 luni sa fie gata relieful pe toata diorama (gata = polistiren + servetele + vopsit maro. de fapt Ionut ii zice "stadiul in maro").
Prin urmare eu am muncit la triaj iar Ionut a continuat sa masacreze muntele lui Sandy.

Munca mea:




Munca la muntele lui Sandy (totodata Ionut a si vopsit in maro portiunea terminata data trecuta):




Ionut a mai vopsit in maro si gara lui:



Pentru interioarele de tunel am pregatit un suport din polistiren si carton:

 
Ieri miercuri am fost cu Florin sa mai lucram la munte. Obiectivul initial de a terminat in max 2 luni toti muntii este foarte aproape de realizare. Am lucrat in continuare in paralel, eu la muntele lui Sandy si la coltul de langa gara iar Florin la muntele de HOe si la tunel.

La muntele Hoe munca este destul de anevoioasa pentru ca vrem sa-l facem cat mai gol pe dinauntru. Asta inseamna ca trebuie sa lipim polistiren sa asteptam sa se lipesca , sa-l sculptam, sa mai completam...etc.

La coltul dinpre gara mea, avand in vedere ca aveam mai multe cladiri (chiar daca nu sunt uniforme ca si stil sau epoca) am zis sa le folosim si sa facem un mic colt de sat. Un alt motiv este ca, in lipsa satului ar fi trebuit sa facem o zona impadurita care ar fi necesit multi copaci si materiale care nu sunt tocmai ieftine :)

La muntele Hoe , este a doua "sedinta" asa ca s-a trecut la unele finisaje si s-a mai completat pentru data viitoare:




Desi Florin a facut o data curatenie , de atunci , in urma modelelarii polistirenului bucataria (si mai nou si camera) este un dezastru. Oricum terminam cu polistirenul dupa care practic nu se mai face asa mizerie (pus iarba, copacii...) asa ca am stabilt ca dupa ce terminam sa facem curatenie bec inainte de a continua.



Spre deosebire de data trecuta cand Florin a facut o portiune de tunel folosind carton, s-a hotarat ca sa incerce de data asta sa foloseasca doar polistiren. A folosit un portal pentru a decupa interiorul si a lipit mai multe bucati. Solutia s-a pretat cu atata mai mult cu cat este in curba. A lasat placile sa se uste, iar data viitoare le vom lua si finisa si vopsii in gri/negru




Eu am facut muntele din colt si o parte din muntele de pe tunel . Data viitoare , cand e gata tunelul o sa fie lipit defintiv si finisat de tot:



Data trecuta am vopsit in maro si muntele lui Sandy:

 
Salutare prieteni.

Desi a fost o pauza in postare, la Cluj s-a lucrat.

Urmeaza cateva poze cu ce s-a mai facut in ultimele 2 saptamani.

Impreuna cu Ionut am muncit la relief, s-a lucrat la piesele de pe modulele cu zona muntoasa, in special la zonele cu intrarile in tunele.

Eu am modelat interioarele tunelelor din bucati de polistiren, am copiat pe cat posibil forma portalelor Noch, dupa ce le-am lipit Ionut a creat o pasta din gips si aracet si a placat interioarele tunelurilor.

Ionut in actiune:



Ionut a finalizat si relieful in zona modulului din colt, aici va fi un mic sat de munte:



Intre timp am mai sculptat putin la muntele HOe:



Sandy s-a ocupat cu imbatranirea podurilor:



Tot el a murdarit si tunelul pe interior



Tot la capitolul tunel, am asamblat si tunelul simplu din zona de munte, arata cam asa:



Responsabil cu mizeria, Sandy a murdarit si terasamentul in gara lui Ionut:


Revenind la muntele HOe, impreuna cu Ionut l-am placat cu o pasta de gips de el facuta, dupa intarire vom incerca sa realizam stanci autentice sculptand materialul:



Am inceput lucrul la muntele HOe nr 2:



Imagini de ansamblu:



Dupa cum se observa, au fost vopsite si sinele pe aceasta zona (de catre Ionut) si s-a pus pietrish pe zonele de iesire/intrare tunel (de catre Florinn)

p.s. drepturile de autor la poze le detine Ionut.
 
Ieri am fost cu ionut la club si am mai lucrat la diorama:

Ionut a lucrat la muntele HOe nr 1, a mai adaugat niste stanci, mare artist omul asta:


Eu am lucrat la tunele si la muntele HOe nr 2, incet incet si acesta prinde contur:



Asteptam opinii, sfaturi si mai ales critici aici.

p.s. drepturile de autor la poze le detine Ionut
 
Il citez aici pe Ionut :

Miercuri a fost o prezenta destul de numeroasa: Dan, Gabi T, Fabi F, Florin , Sandy si eu. Fiecare a muncit ce-a vrut si ce a avut chef :)

Florin a continuat lucrarile la ultima portiune de munte care leaga muntele HOe1 de muntele Hoe2 (il las pe MPU sa-i de-a nume)




Sandy a fost cel mai harnic si a continuat cu weatheringul la cladiri, portale



Eu am incercat sa vopsesc stancile (dupa ce le-m dat cu o perie de sarma) sa vedem cum iese. Dupa ce ne-am chinuit o jumatate de ora sa "nimerim culoare" (apropo , am cumparat revell stone gray si e un maro mizerabil de fapt culoarea) am ajuns la un rezultat multumitor. Este doar primul strat (cred ca trebuia mai diluat) mai urmeaza si alte nuante si negru pe la colturi. Dupa aceea mai vine iarba de stanca , cate un brad rasturnat...




Arata mult mai bine in realitate, defapt in poze vopseaua nu e uscata, felicitari Ionut.

Asteptam opinii, sfaturi si mai ales critici aici.
 
Salut,

Ieri a fost zi de lucru la club, am ajuns pe la ora 18 impreuna cu Ionut, Sandy era deja acolo muncind, a mai fost prezent si Dan.

Cateva poze cu ce s-a mai facut:

Pentru ca nu ne mai permiteam sa intarziem lucrarile din cauza comenzii noch care tot intarzie sa apara, Ionut a avut ideea ingenioasa sa facem niste portale (copie dupa cele noch) si sa le folosim temporar pana sosesc portalele adevarate.

A facut portale HO si portale TT (pentru HOe), rezultatul mi se pare excelent:




Am inceput apoi sa testam aspectul mocanitei sub portalul TT, problema aici a fost ca avand vagonul hoe care transporta vagon HO nu puteam sa facem tunelul "la scara" pentru ca acesta nu s-ar fi incadrat in gabarit, am ales un vagon HO nu foarte inalt si am incercat diverse variante sa vedem cum ar fi mai bine.

Portalul TT, asa s-a incadrat orice vagon ho, insa aspectul nu era placut, mocanita era prea mica:



Am redus apoi inaltimea portalului TT astfel incat vagonul ho sa intre cat de cat la limita, alt vagon ho mai inalt nu ar fi incaput, astfel am ajuns la un compromis acceptabil, tunelul sa nu fie prea mare fata de mocanita si in acelasi timp sa putem transporta vagoane ho pe vagonul hoe "incalecat":





In ultima vreme s-a lucrat mult si la stanci, artistii Ionut si Sandy isi imbunatatesc creatiile de la o zi la alta, cateva poze cu stancile inca neterminate, aici muntele HOe:




din alt unghi, imi imaginez acest unghi la gata, cu verdeata, copaci si toate cele:



Stanca ciudata facuta din te miri ce :



Stanca facuta utilizand forme noch:



Eu am montat 2 motoare de macaze sa putem termina muntele hoe:



si am ajustat putin varfurile acelor macazelor macazele roco



S-a lucrat mult la relieful hoe, zona nefinalizata:




Ionut face un sablon:



Muntele hoe nr 2:



S-a lucrat si la weathering:



Maestrul Sandy stie ce face:



Inca ceva poze, muntele Hoe se inchide curand, prinde incet incet contur:




Urmeaza un mic sondaj de opinie, avem nevoie de putin ajutor sa alegem intre doua fabrici, sa vedem pe care o punem pe modulul industrial.

Prima varianta ar fi:



In cazul acestei variante, linia se termina oarecum brusc, iar in spatele cladirilor nu mai este loc de nimic, ar fi un loc de o parcare in zona buldozerului si un acces auto tot din partea respectiva; fabrica este totusi superba.

Varianta numarul doi:



Desi sunt deschis pentru ambele variante, as inclina spre varianta numarul doi pentru ca zona ar fi mai aerisita, ar putea fi imprejmuita de un gard, ar fi un acces auto in partea din stanga (zona camionului) si o parcare in zona buldozerului.

Asteptam parerile voastre aici .
 
Ieri am fost la club impreuna cu Ionut si Sandy.

Sandy s-a ocupat cu weathering-ul la cladiri iar eu si cu Ionut am lucrat la relieful din zona HOe inclusiv la tunelele HO din zona.

Dupa 9 luni de zile de la demararea proiectului am reusit sa finalizam traseul complet de sine.

Aici maestrul finalizeaza zona tunelului central:



Eu m-am apucat de demontat muntele HOe nr 2 pentru a fixa tunelele HO in interior:



Ajutat si de Ionut am facut probe cu un vagon etajat sa vedem daca se inscrie in iteriorul tunelului.

Asa cum spuneam s-a finalizat traseul sinelor, gara mixta HO/Hoe este acum gata, imi place cum a iesit, aici vedeti intrarea sub muntele HOe nr1:



Saptamana trecuta s-a lucrat mult la zona de munte Hoe, aici este meritul lui Ionut in mare proportie, zona este nefinisata, ceea ce vedeti reprezinta doar baza de pornire:



Impreuna cu Ionut am facut probe de rulaj in tunelul hoe de sus de pe muntele nr1, am compus un tren format din toate tipurile de vagoane, inclusiv vagon ho incarcat pe platforma hoE, trenul s-a incadrat la limita in tunel dupa ce am mai exacutat cateva finisaje, vom reveni cu poze mai detaliate la gata:



S-a fixat pe pozitie tunelul central, mai sunt necesare niste finisaje si evident portalul ratacit undeva pe drum.



Asteptam opinii, sfaturi si mai ales critici aici.

.
 
Joi, 2 august am fost la club de dimineata cu Florin iar pe parcurs au mai venit Sandy si Gabi plus o admiratoare. Motivul principal a fost sa-l sarbatorim pe Florin , dar am sarbatorit prin munca. S-au facut de toate: s-a mai lucrat la terraformare , s-au curatat sine, s-a mai pus pietrish, s-au facut tunele, s-a facut un pic de curatenie, s-a facut weathering si pentru ca era totusi sarbatoare am dat si cateva ture cu trenurile (din pacate ca si acar l-am avut pe Florin care ametit de cateva beri a produs o serie de incidente nefericite). In total am stat o zi buna de munca , adica 8h :)

Din pacate, la sfarsit, cand sa facem pozele finale s-au terminat acumulatorii la aparatul foto. Asa ca pentru azi, ca si o avanpremiera prezint cateva poze facute in timpul lucrarilor iar duminica (probabil) mergem cu Florin sa facem o sedinta foto speciala.

Destul cu vorbararia sa prezint ce am facut in putinele poze facute:

Eu am mai lucrat la muntele Hoe1:



La muntele Hoe central am vopsit polistirenul cu o pasta de ghips cu aracet . Re-amintesc ca aici incercam sa dam forma stancilor direct din polistiren si doar sa le "vopsim" in ghips pentru a mai usoara toata structura. Aici trebuie sa revin cu noi poze pentru ca este mult mai avansata lucrarea:



Florin a muncit la tunelele de la muntele HOe2. Le-a lipit (se vad si indiciile petrecerii), a pus pietrish. Pentru pietrishul pus in tunel a cumparat o seringa cu ac, scula perfecta pentru lipirea cu aracet al pitrishului





Sandy a muncit la weathering in continuare. Incept sa cred ca este una dintre cele ma importante actiuni la o diorama. Parca se schimba total aspectul daca nu se vede doar plasticul imaculat. Ca si comparatie am pus o poza cu podul fara si una cu podul cu weathering

 
Salut

Vad ca s-a cerut o recapitulare, pentru inceput asta voi face.

Va amintesc schita modulelor:



Si o schita aproximativa a traseului sinelor :



Acum sa parcurgem diorama pas cu pas, incepand cu modulul 2, gara lui Ionut:



Cele 2 linii principale si inca o linie simpla pentru manevra for fi electrificate utilizand catenara viessman, in dreapta garii sunt 2 iesiri, una urca sus la munte, simpla nelectrificata, cealalta se desparte in linie dubla electrificata cu catenara viessman si va serpui jos printre munti:



Aici avem continuarea, linia dubla intra in tunel, sus apare o ramificatie spre viitorul modul central care va fi un oras (speram sa putem inghesui si un tramvai acolo):



Continuam cu iesirea liniei duble din tunel incrucisarea cu linia simpla sub pod, suntem pe modulul 4 aici:



Linia simpla intra in tunel si coboara la nivelul celei duble, apare in peisaj si linia HOe la intrarea pe modulul 5:



Modulul 5, aici avem o gara mixta ho/hoe, cele 2 linii principale vor fi electrificate:



Cateva poze de detaliu cu aceeasi gara:



Urmeaza modulul 6, aici traseul ho isi continua drumul spre modulul 1, iar traseul hoe urca prin spirala sus la munte unde avem o mica gara cu 2 linii si o intrare intr-o mina :



Extensia modulului 1, aici avem 2 poduri detasabile si cele 2 intrari in triaj direct pe cocoasa de triere, una dinspre modulul 6 si una dinspre modulul central, in centru avem traseul de viteza si triunghiul spre modulul central:



Modulul 1, aici avem triaj si linie de viteza, plus zona industriala (in zona libera a modulului), triajul va fi electrificat utilizand catenara model CFR clasic iar zona de viteza va fi electrificata cu catenara asemanatoare cu cea moderna de pe Bucuresti-Campina, ambele sisteme constructie proprie:



Iesirea din triaj si intrarea pe modulul 2 (gara lui Ionut), aici in colt vom avea si o mica remiza de locomotive:



Am ajuns de unde am plecat:



Acum sa ne delectam cu niste poze cu detalii, portalele tunelurilor, turnul de apa si carciuma din gara:



Alte imagini din gara:





Ne plimbam putin pe traseu sa aruncam o privire la tunele, cam la asta s-a lucrat mult in ultima vreme:















Si interioarele tunelelor HOe au iesit minunat, totusi nu sunt terminate ultimile finisaje.







Cateva vederi de sus de la munte, imi imaginez cum ar fi aceasta poza facuta printre ramurile brazilor:



Cateva imagini "de jos":





Cam asta ar fi, vom revenii curand.

Legat de accidentele inregistrate joi, nu a fost din cauza berilor care stateau cuminti si serveau pe post de grautati pana la uscarea adezivului, de vina au fost defapt berile de pe vremea cand a montat Ionut linia in gara lui :D
 
Noutati legate de diorama de la Cluj.

Asa cum s-a vazut si la rubrica "atelier" s-a lucrat la triaj, jumatatea stanga a triajului este finalizata din punct de vedere tehnic, adica au fost montate 8 actionari mecanice pentru macaze, si s-au legat la curent toate liniile, inclusiv cele doua poduri de acces la triaj, a mai ramas partea artistica. Desi lucrarea este sub blat, pun 2 poze:



Am inceput lucrul la jumatatea dreapta a triajului. Aici nu a fost la fel de usor, au trebuit taiate in 2 doua macaze din cauza separarii modulelor, si prelucrate altele 3.
Din aceasta cauza macazele si sinele trebuiau fixate foarte precis de blat astfel incat sa nu apara probleme dupa o eventuala mutare a dioramei.
Metoda folosita pana acum era sa infig 2 holsuruburi in blat si sa fixez sina pe acele 2 holsuruburi cu super glue. De ce am procedat asa? pentru ca nu imi placea deloc sunetul scos la trecerea trenului in cazul in care lipeam sinele cu cositor direct de holsurub surub.



In cazul de fata am recurs la alta metoda, in sensul ca am vrut sa testez un alt tip de adeziv si anume Moment Super Fix, un adeziv despre care producatorul spune ca fixeaza orice, de orice fara suruburi, fara nimic, vom vedea....

Cum am procedat:

Am introdus 3 holsuruburi in blat astfel incat macazul sa stea pe ele exact in pozitia dorita (3 pt ca e vorba de macaz, la sina normala folosesc 2) si am scobit pluta din jurul suruburilor pentru ca vroiam ca adezivul sa se prinda cat mai mult de suruburi si nu de pluta:



Am aplicat adezivul (are consistenta unei paste de dinti), astfel incat sa acopar spatiul gol si sa ramana un strat subtire deasupra de grosime cat jumatate din grosimea traversei, apoi am aplicat macazul peste adeziv apasand pana am simtit ca a ajuns pe capetele suruburilor, dupa care l-am fixat temporar cu alte 2 holsuruburi:



Cat de bine tine o sa va zic sambata, cand o voi continua munca.

Am procedat la fel si pentru celelalte imbinari:





La intrarea in triaj a trebuit sa tai in carne vie, mai multe macaze nu "dadeau" asa cum vroiam eu:



Se vede in poza cum au fost taiate si ce a fost adaugat:



Ionut a lucrat si el la gara lui in mai multe etape, nimic nu se poate face repede si odata, asta ma oftica dar asta este.

Si-a pus peron foarte fain in gara si pietrish acolo unde nu era pus, a folosit 3 feluri de pietrish, va urma si un weathering la pietrish si traverse, si bineinteles vegetatie:



Niste poze de detaliu cu peronul (focalizare pe peron si focalizare pe vagon):



Detaliu peron:

 
Salut.

Sambata am fost iarasi la club si am mai facut ceva progrese la triaj.

Primul lucru am constatat ca adezivul moment super fix este "beton" si la propriu si la figurat.

Drept urmare am trecut la finalizarea tuturor imbinarilor triajului la intretaierea modulelor, munca mare consumatoare de timp, asadar ce trebuie invatat din asta? construiti mai intai schita foarte exact liniilor si apoi dimensiunea modulelor si nu invers ;)

Sa trecem la imagini:



Chiar daca adezivul nu arata f bine , el va disparea complet odata cu asezarea pietrisului.

Am avut putina munca si cu macazele, la unele a trebuit sa tai in carne vie.

Asa arata la inceput:



Vroiam sa schimb modul in care era actionat si sa il pregatesc pentru actionarea de sub blat:





Rezultatul:



Si acum intrarea in triaj este montata 100% pentru prima data, am facut si cateva teste, urmeaza realizarea actionarilor mecanice sub blat.

Iata niste poze din alt unghi:



Cele 2 linii duc spre un viitor depou de locomotive electrice care a fost deja "contractat", urmeaza sa fie pusa temelia :)



in curand alte noutati.

Discutii va rog aici

ms.
 
Salut.

Saptamana trecuta am luat decizia de schimba linia fleschmann de pe tronsonul principal cu linie tillig elite.

Cateva poze cu ce s-a lucrat in data de 7 - 11 :

Asa arata linia fleishmann:



Mai multe motive m-au facut sa iau aceasta decizie, zgomotul produs de linia fleishmann, imposibilitatea de a imbunatatii foarte mult aspectul terasamentului de cauciuc, probleme de deraiere intr-un punct, imposibilitatea de a remedia imbinarea intre module.

Vroiam sa pastrez exact acelasi traseu, asa ca am scos linia fleishmann partial, si am curatat pluta lipita pe blat:



Am montat partial linie tillig elite pe vechiul traseu de pluta, pe portiunea de linie dreapta unde am scos pluta, urma sa folosesc burete noch:



Trebuie facuta si imbinarea cu modulul lui Ionut:



Linia arata mult mai bine acum:

 
Saptamana aceasta s-a continuat lucrul la diorama.

Eu am fost la club in fieacare zi pentru a mai recupera din timpul pierdut in trecut, din cauza lipsei materialelor.

Am continuat lucrul la inlocuirea liniei:



La montajul initial al liniilor, la imbinarile de module, obisnuiam sa tai linia in locul unde modulele se imbina si apoi sa o fixez cu adeziv astfel incat linia sa fie cat mai aliniata si trecerea sa fie cat mai lina.

De data aceasta am schimbat putin ordinea operatiilor, am ales sa fixez mai intai linia netaiata pe ambele module, sa astept uscarea completa a adezivului si abia dupa aceea sa tai linia in locul dorit, rezultatele au fost foarte bune.

Inainte de a fixa linia pe cele 2 module am montat o piesa pentru imbinat/centrat module, aceasta este prezentata aici

Din pacate nu am poze din timpul montajului deoarece windowsul meu a crapat impresionant in timp ce le descarcam pe calculator, numai urari de bine celor de la windows !!!.

O sa revin la montarea urmatoarelor piese.

Asa arata imbinarea, dupa fixarea liniei cu moment super fix:



Ionut a inceput si el saptamana aceasta montajul tuturor portalelor de pe diorama, initial am avut portale "copy" dupa forma noch pentru a putea lucra la relief pana la sosirea celor adevarate.

Cateva poze de la intrarea in tunelul dublu electrificat:



Relieful a fost modelat din bucati de polistiren:



La final Ionut a aplicat o pasta speciala creata de el din gips, a bagat tot odata si colorant in acea pasta, rezultatul:



Apoi am inceput sa ne intrebam ce facem cu muntele "noch" de care nu suntem foarte incantati:



Alta zona data cu pasta:



Ionut a lucrat si la montajul contrasinei pe pod, aici taind burlanele liniei roco pentru a putea lipi contrasina cat de cat aproape de linia de rulare:



Asa arata la final:





Eu am continuat lucrul la inlocuirea liniei:



Si am vopsit o parte din liniile modulului in timp ce asteptam uscarea adezivului:




in curand alte noutati.

Discutii va rog aici

ms.
 
Acum cateva poze de miercuri, 14 - 11.

Am achizitionat un depou de locomotive electrice produs de vollmer:



S-a inceput constructia lui, eu am fost doar asistent:



Kitul cotine enorm de multe piese, isi justifica pe deplin pretul (pretul de catalog aprox 200 lei), la montare nu ne-am grabit absolut deloc, iar rezultatul la sfarsitul primei zi de montaj este acesta:



Desi in mod normal miercuri am fi avut intalnire oficiala la club, intalnirea s-a mutat pe vineri, totusi miercuri a fost prezent si Eusebiu insosit de domnul Radu Gocan, responsabil cu cazanele aburoaselor la fabrica 16 februarie, asa cum am mai zis, se pare ca Eusebiu a dat peste dansul "lovindu-l" cu masina, asa ca pana la urma in tot raul a fost si un bine.

Alt lucru interesant, as zice premiera mondiala, Eusebiu a lucrat la diorama:



Eu am continuat sa lucrez la noile linii tillig amplasate in locul celor fleishmann, mai mult lucrari de testare/finisare, nu prea am ce arata in poze:





 
Odata ce fosta liniie fleishmann a fost inlocuita, am realizat imbinarea dintre modulul triaj si extensie:





Desi sunt doar 4 poze, operatiunea a durat cam 1.5 ore.

Si acum, cateva poze de ansamblu cu tronsonul principal:







(unele poze nu se vad prea grozav, da-ti un resize :lol: )
 
Dupa cum am spus, vineri a fost intalnirea saptamanala la club, au venit mai mult cei care nu au fost miercuri, si anume Sandy, Cristi, Dan plus eu.

S-a lucrat pe 2 fronturi, camera dioramei si in "atelier" (vezi intalniri la Cluj).

Intentia mea a fost sa finalizez ultimile actionari de macaze:



Din pacate, din cauza c anu am gasit camasa de cablu la metru nu am putut finaliza lucrarea.

Am scos suruburile imbinarilor facute zilele anterioare:




Am organizat putin sculele cu niste rafturi:




Si impreuna cu Cristi am vopsit sinele de pe intrarea in triaj:

 
Continui cu relatari despre ceea ce s-a lucrat sambata.

Membri prezenti la munca au fost: eu, Ionut si Sandy.

Ionut s-a apucat sa repare muntele "Noch", a inceput prin al tapeta cu aracet si servetele pentru ai intarii putin structura, apoi a aplicat o pasta subtire de gips:



Rezultatul (inainte de uscare):



Apoi Ionut a continuat cu inlocuirea portalelor "fake" cu portale noch:





Tot el a tapetat cu pasta si interiorul ultimului tunel in constructie:



Si a mai pus niste stanci la "copt":



A lucrat putin si la muntele hoe:



Sandy s-a ocupat cu vopsitul de sine:



..si aspectul liniilor s-a schimbat foarte mult:



Florina a continuat constructia cladirii depoului de electrice:







Am descoperit ca contine un mecanism prin care usile se inchid dupa intrarea locomotivei in interiorul cladiri, abia astept sa o terminam.

Eu am retusat liniile de pe intrarea in triaj si am pregatit pusul pietrisului:



Sandy a afumat portalele tunelelor cu ... pai cu fum:



Rezultatul:



Atentie! Nu incercati asta acasa... nu de alta, dar sa nu va dati foc la diorama :D

Cam atat din saptamana trecuta.

Sper sa mentinem cat de cat ritmul lucrarilor.

Ciao.