incercare de remiza

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
am incercat sa construiesc o remiza
fiind prima, evident ca nu a iesit foarte bine, dar la urmatoarele constructii sper sa obtin rezultate mai bune :D
o sa prezint pe scurt ce materiale am folosit, de fapt incercarea mea fiind aceea de a vedea cum se comporta diferite materiale din punct de vedere al prelucrarii si lipirii
ca structura de rezistenta am folosit pentru pereti carton multistrat, care are avantajul ca este deosebit de dur si rezistent si dezavantajul ca desi se taie relativ facil cu cutterul se prelucreaza greu ma ales pe unghiuri sau zone mici

 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
partea de baza am consolidat-o cu sipca de lemn, vopsita cu gri care sa imite traversele de baton de rezistenta
peretii au fost acoperiti "tencuiti" cu carton subtire cu model de culoare verde respectiv bordo pe interior si pe exterior

 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
pe exterior am realizat niste pervaze din carton de 1mm foarte dur, care pe o fata are culoare alba iar pe cealalta o textura ce cu putina imaginatie imita lemnul, de culoare cafenie
avantajul acestui material este ca se debiteaza foarte bine cu cutterul si de asemenea grosimea este corespunzatoare unui pervaz la scara respactiva
de asemenea se poate vopsi cantul, ceea ce eu am si facut, utilizand un gri (variantele al ri fost de gri sau maro)





 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
urmatoarea problema a fost cea a geamului in sine
fiind vorba despre dimensiuni mari, practic niste ferestre de cativa m pe aproape toata inaltimea remizei, am optat pentru un plastic cu granulatie, disponibil in diferite culori, fata de folia simpla, considerand ca si in realitate astfel de geamuri se fac din sticla armata
desi nu este foarte realistic, pentru a pastra proportiile scarii utilizate am desenat cu un marker armaturile din cornier care ar imparti suprafata geamului respectiv
dupa debitare si desenare am lipit geanurile in interiorul, ele oprindu-se in pervaze


 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
a urmat realizarea pervazelor pe interior
am optat pentru forex de 2 mm, un material foarte bun, care se prelucreaza si vopseste usor
aveam ca optiune realizarea dintr-o singura bucata sau din bucati diferite
am optat pentru a doua solutie, chiar daca apar imperfectiuni de montare, dar imitandu-se lemnul vopsit verde, aceste imperfectiuni pot fi considerate ca deformari datorate timpului si umiditatii :lol:


 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
portite remizei le-am realizat tot din forex
ca vopsire amoptat pentru un albstru inchis, dupa o preformare a suprafetei cu un trasator
materialul se comporta foarte bine, urmele sunt vizibile si imita sipcile de lemn

 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
pe mijlocul remizei pentru doua loko am realizat o "rampa" care sa permita accesul in partile superioare ale masinariei
placa rampei este realizata din forex, iar ca suporti care se doresc a imita niste blocuri turnate din beton am folosi bobine patrate smd vopsite, cu balustrade realizate de asemenea din sarma de bobina

 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
lungimea remizei fiind relativ mare, am considerat oportuna simularea unor stalpi din beton care sa sustina constructia, pe care i-am realizat din forex de 4 mm si i-am vopsit cu gri
acestia se vor putea folosi ulterior su la iluminare (montarea lampilor)

 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
acoperisul l-am realizat din carton multistrat, acelasi ca la confectionarea peretilor, iar peste am optat pentru "placi ondulate"


 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
ar mai fi multe de facut:
montarea burlanelor de evacuare a apei de pe acoperis
vopsirea pe interior a acoperisului
montarea elementelor de colt care sa imite eventual caramida aparenta sau alt element ornamental si a celor la baza cladirii
Recunosc ca exista multe imperfectiuni ale acestui proiect, dar fiind prima data cand pun mana pe cutter pentru a realiza un proiect de tip arhitectonic, sper intr-o atenuare a vitezei bolovanilor amicilor de pe forum.
Oricum orice sugestie, critica, indrumare o consider bine venita.
 

IonutTrif

Well-Known Member
Moderator
Trenulist
22 Ian 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
stageexp a spus:
Recunosc ca exista multe imperfectiuni ale acestui proiect, dar fiind prima data cand pun mana pe cutter pentru a realiza un proiect de tip arhitectonic, sper intr-o atenuare a vitezei bolovanilor amicilor de pe forum.
Glumesti, din ce am vazut pana acuma cred ca este cea mai reusita cladire home made prezentata (in Romania). Imi place la nebunie scara cu balustradele din interior , geamurile, balamalele la usi.
Cred ca a doua cladire poti sa faci o remiza circulara :)
Oricum la ce mana ai cred ca poti linistit sa-ti faci cam toate cladirile home made, eventual incearca precum baietii de la bucuresti sa faci macheta unei gari existente.
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
o realizare deosebita. o lucrare facuta cu grija. pina la momentul asta al realizarii, nu prea ar fi ceva de criticat.
asteptam continuarea!
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
multumesc pentru interventii
voi definitiva aceasta remiza, urmand a incerca ceva mai de calitate respectiv o remiza circulara, statie de betoane, statie de combustibili
 

europeanul

Active Member
Trenulist
6 Dec 2016
66
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Chiar ca o realizare foarte frumoasa!!!
Daca ai mai fi detaliat in interior (un banc de lucru, niste componente de motor etc) si ai fi montat si un sistem de iluminare, era perfect!! Si cred ca, la intrare, pragurile ar trebui decupate ca sa treaca sina.
Ai incercat sa lucrezi cu lemn de balsa? Cred ca ti-ar fi deosebit de bun la ceea ce lcrezi si nu costa mult.

Succese in continuare!!!
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
da europeanul, ai dreptate
am prevazut doua bancuri de lucru, realizate din forex vopsit albastru cu o "foaie de tabla" in partea superioara, care sunt din pacate montate in partea din spate, asa ca nu sunt foarte vizibile
nu le-am dotat cu nimic, pentru ca la scara H0 este mai greu, am reusit sa marchez usi metalice pe suprafata dar cam atat
o sa mai vina niste componente, dupa ce o sa stea la locul ei remiza si o sa fie si mai multa mizerie pa jos :D
cu pragurile chiar am asteptat niste sfaturi pentru ca am oscilat intre doua idei: a lasa acea bordura si a decupa din traverse la montarea sinei sau a elimina montura in detrimentul stabilitatii
cred ca dupa montarea pe diorama o sa fie ok daca aplic metoda sugerata de tine, si voi decupa acele praguri
n-am lucrat cu balsa pana acum
am vazut la magazinul de unde cumpar io materiale ca exista asa ceva, sub forma de baghete si de "folii", am vazut ca este foarte usor ca greutate
cred ca o sa incerc sa vad ce o sa iasa
:lol:
intre timp am mai cumparat si o foaie dintr-un material sandwich, un fel de policarbonat cu grosimea peretilor de vreo 0.1 mm si in interior avand o structura gofrata, asemanatoare cu cea a cartoanelor pentru ambalaje
materialul se poate indoi pe lungimea acelor gofraje iar perpendicular pe acestea este elastic, deci cred ca se va putea folosi cu succes la cupole
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
acele bancuri de lucru le vor vedea doar mecanicii H0 care trebaluiesc prin interior :D

tre sa ma gandesc totusi la un sistem de iluminare, care sa dea un efect prin geamurile translucide
 

europeanul

Active Member
Trenulist
6 Dec 2016
66
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cred ca la scara ta (HO), ca si iluminat ieftin, poti utiliza lejer beculete de la instalatii de iluminat pt brad (cele chinezesti cu beculet f. f. mic). Vezi ca a mai postat pe aici (prognosis cred, la topic despre iluminare peron) diverse solutii pt lampi.
Cred ca, referitor la decupat pragul, poti decupa doar pt a trece doar sina propriu-zisa, nu si pt traversa, iar pe dedesupt sa lipesti componentele ramase (cartonul adica) cu ceva subtire peste care ar trece sina.
Lasand la o parte aceste detalii, remiza ta chiar a iesit foarte foarte bine!