vagoane Metrou IVA

TGV-DAT

Active Member
Trenulist
31 Ian 2008
147
0
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
LOCATION
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
Salutari!
Rog daca are cineva schite, planuri, documentatie despre ramele de Metrou IVA.
Doresc sa realizez miniatura lor la scara HO (1:87) si la scara 1 (1:32).
La scra 1, sper sa pot face si usile cu inchidere/deschidere automata.
Va multumesc anticipat.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.831
38
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Buna,

Din cate stiu singurele planuri ale ramelor IVA au fost publicate intr-un Modelism (de prin 1986 oare??). Din pacate eu am colectia completa a revistei la multi kilometrii departare, insa cum pe aici sunt persoane care au afirmat ca au colectia completa, poate te ajuta cineva cu un scan.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
salut TGV-DAT
ca o parere, oare cei de la astra or fi deschisi la astfel de initiative, ma refer la modul oficial de a cere documentatie?
si eu sunt interesat de a construi cate ceva la scara mai mare, 1:32, cu cat mai multe detalii, in acest sens incercand a aduna informatie despre loko diesel electrice, favoritele mele
ca materiale de baza cred ca am sa folosesc metalul si plasticul
tu cim te-ai gandit sa le realizezi?
daca esti de acord, as aprecia sa ma tii si pe mine la curent cu stadiul lucrarilor tale, pentru a mai invata cate ceva, pentru ca io is nou in acest domeniu 8)
 

TGV-DAT

Active Member
Trenulist
31 Ian 2008
147
0
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
LOCATION
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
Multumesc de raspuns.
Si eu is nou in domeniu, inca n-am realizat nici un model.
Pe baza documentatiei, as putea desena in Acad, planuri, vederi laterale, frontale, sectiuni, detalii.
Ca material de baza m-am gandit la metal (tabla de otel de 0.8-1.0mm), si plastic (pentru detalii, piese mai mici, etc.).
As fi interesat sa gasim pe cineva care poate prelucra tabla (decupare de precizie cu laser-pentru goluri de usi, geamuri, orificii).
Doresc sa colaboram in acest sens, daca doriti.
Astept raspunsul si propunerile dumneavoastra, si ale celor interesati in acest domeniu.

Cu multumiri, TGV-DAT
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
TGV,

Iti sugerez o solutie mai buna decat sa apelezi la nu stiu ce meserias improbabil care sa taie in nestire tabla subtire dupa planuri.

Asta fiindca nici un meserias adevarat n-o sa aiba timp sa stea sa ne faca noua modelele, iar cel care ar accepta s-o faca pentru o bere sau un pumn de bani n-o sa faca diferenta dintre un centimetru si un milimetru si o sa ne taie piesa aproximativ, rezultand un REBUT.

Dar daca ai experienta in lucrul pe AutoCAD iti poti proiecta singur placile necesare, placi pe care apoi le poti fie da unei persoane ce are acees la un laser destept, care taie materialul, fie el plexiglas subtire sau chiar hartie (exista chiar aici pe forum o oferta din partea domnului Marius Soflete din Bucuresti cu asa ceva) fie, daca preferi, poti gasi pe net firme care realizeaza la cerere placi din alama sau alpaca taiate prin fotodecupare dupa desenul clientului.

Desigur costa ceva, insa rezultatele sunt pe masura!

Odata realizata placa, nu ramane decat sa fie desprinse toate bucatile necesare, prelucrate, indoite si lipite dupa dorinta! Simplu, nu? :fluierat:
 

TGV-DAT

Active Member
Trenulist
31 Ian 2008
147
0
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
LOCATION
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
Asa-i, multumesc pentru raspuns.
Sa stiti ca aveti dreptate, la asta ma gandeam - taierea de precizie dupa desenele in AutoCad.
Dupa cum bine ziceti, doresc sa rezulte un model la scara, cat mai exact, nu un rebut.
Astept pareri, idei, orice legat de aceasta "actiune".
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
problema cu meseriasii este intr-adevar una spinoasa, deoarece la ora actuala exista destul de putine ateliere unde se gasesc oameni suficient de priceputi care sa aiba timpul necesar de a lucra dupa planuri
adica cei care au vreme, sunt in general mai nestiutori in domeniu, iar cei care au abilitati lucreaza de regula la firme private unde nu mai au timp si de munca pe langa
io o sa ma consider norocos daca voi gasi la momentul respectiv un mester care sa-mi prelucreze osiile pe un strung
solutia moderna este intr-adevar cea a prelucrarii cu laser, sau macar (ideea unui coleg) a prelucrarii prin electroeroziune
metoda costa insa, cheltuielile fiind cu atat mai mari cu cat este vorba despre prototipuri
metoda se aplica cu succes la machetele de tip arhitectural, unde insa de regula se primesc bani seriosi care acopera cu varf si indesat toate cheltuielile :D
sunt insa si oameni, care cu suficient talent pot compensa prin munca manuala cu o suficienta dispozitivare neajunsurile unor prelucrari home made, cu dezavantajul unui timp mult mai mare de executie
fiecare cred ca poate decide cum este mai bine
TGV-DAT, sper sa ne mai intalnim, adica faptul ca ne-am vazut la casa tineretului sa fie doar inceputul unei colaborari, pentru a discuta mai in detaliu ce si cum este bine sa facem
probleme speciale, dupa parerea mea, apar la realizarea boghiurilor care reprezinta dupa mine cea mai laborioasa etapa in realizarea unui model de calitate
 

TGV-DAT

Active Member
Trenulist
31 Ian 2008
147
0
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
LOCATION
Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
Are cineva planurile complete, detaliate, ale Ramei de Metrou IVA?
Daca da, rog sa nu le tina la 'secret".

Doresc sa incep totusi ceva la scara 1:32, (marimea 1), cu acest REM.