Planul liniilor statia Jiblea (Calimanesti)

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Singura coloana hidraulica dupa spusele CFR-istilor pozitionata spre capatul Y al statiei
Canalele pentru curatarea zgurei nu mai exista



Castelul de apa constructie din zidarie de caramida aparenta aflat la linia intai. Se observa aceiasi grija pentru detalii




Castelu de pacura construit din zidarie de caramida tencuita. Asa cum a precizat Catalin acesta afost construit mai tarziu decat restul constructiilor si de aceea este tencuit.




Conducta de alimentare cu pacura a locomotivelor




Boilerul care incalzea pe timp de iarna pacura pentru scaderea vascozitatii

 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Remiza cu cinci locuri situata la capatul Y, constructie din caramida aparenta avand contraforti tot din caramida atat pe fatada principala cat si cea secundara.

Linia care trece prin fata castelului de pacura si continua catre placa turnanta (podul rotitor)




Capat de linie lateral remize. Nu cred sa fi avut legatura cu placa turnanta (podul rotitor)




Fatada principala si detaliu strasina si . Detaliile sunt nelipsite indiferent de material. Remiza este acoperita cu tigla trasa.




Fatada laterala spre linia curenta si fatada posterioara




Cateva detalii din interior

Structura de rezistenta a acoperisului de o simplitate debordanta avand in vedere deschiderea si invelitoarea de tip greu




Un opritor de capat de linie sinele incadrand canalul de vizitare




Canal de vizitare




Atelierul mecanic, o constructie care nu avea perete comun cu cel al remizei trecerea dintr-o parte in alta facandu-se printr-un coridor acoperit

 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Depozitul de marfa este o constructie din caramida aparenta e fundatii din beton simplu.

Mai aproape de zilele noastre rampa auto si CF construita initial din lemn a fost inlocuita cu o rampa din beton armat iar spre capatul X al statiei a fost prelungita pe toata lungimea linie sase.




Inspatele actualei cladiri in care are sediul Politia TF, o cladire din caramida aparenta, a a ramas in picioare un wc tot din caramida acoperit cu tigla solzi, detaliile grilelor de ventilatie fiind identice cu cele ale remizei



Ca tot suntem la capitolul wc-uri sa trecem la cel destinat calatorilor.
este o constructie destul de intinsa pe orizontala. Spre peron sunt wc-urile, in spate, in aceiasi cladire, sunt doua incaperi care, cred, au fost un fel de ateliere iar intreaga cladire beneficiaza de o curte ingradita cu un gard din caramida aprenta care nu stiu exact la ce servea. Probabil se tineau scule si unelte, materiale de constructii, piese pentru intretinerea liniilor.
Ca si in cazul celorlalte constructii, desi este un banal wc, detaliile nu au fost neglijate fiind in acelasi ton.




Alte anexe ale statiei datand probabil din aceiasi perioada altfel nu se explica arhitectura si detaliile specifice sunt in ordine

Cantonul de la captul X care probabil strajuia o trecere la nivel cu bariera, locuinta cantonierului, iar la peronul liniei intai o cladire care nu stiu ce a fost dar stim ce functiune are. O incapere sau doua este a Politiei TF. Langa toate acestea stalpii de telegraf.

 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Podurile de "fer" de la capatul spre Ramnicu Valcea sunt sigur doua constructii executate in etape diferite.

Al doilea, de pe firul din dreapta spre Rm.Valcea, sigur este construit mai tarziu si, cred eu, a fost construit cand au fost lungite liniile de garare ale statiei.

La podul din stanga, constructie metalica nituita, au rams in picioare vechile pile ce se deosebesc net de cele pe care sprijina acuma.

Podurile se afla la 400 m de gara borna indicand km 308+400 fata de borna din fata wc-ului pentru calatori km 308+800




Pila initiala a capatului de pod ce acuma se afla intre schimbatoarele de cale




Alte detalii cu podul de "fer" nituit: aparate de reazem, pile, structura



In incheiere niste detalii cu aparatele de cale.
Una dintre combinatiile macaze, intersectie, traversare cu macaz ce poate constitui tema intrarii intr-o statie pe o macheta

Superba combinatie de la iesirea spre Sibiu




Doua schimbatoare de cale din epoci diferite. Schimbator cu acele pe pivoti, schimbator cu ace elastice si o timonerie




Sine si contrasine




Comanda macaz




Placi de indentificare macaze




Sina de 40 kg/m, productie Rsita 1927