Colectie personala Santa Fe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Rudi,

Ma bucur ca in sfarsit mai vad si de la tine ceva americane :D , remarc detalii cu gramada, constat de fiecare data cand ma uit la modelele astea ca oamenii astia sunt cu ani lumina inaintea modelismului feroviar EU ...

Veau doar sa iti adresez cateva intrebari:
Ce sine folosesti acolo si ce cod de inaltime au ? arata femecator :D
Locomotiva C19 Consolidation pe langa faptul ca e abundenta in detalii , nu inteleg de ce este usa camerei de ardere in afara postului de conducere (marchiza) ? Cum alimentau cu carbune pe timp de iarna ?
DE ce la locomotiva Mikado K27 pe farul central e scris invers numarul masinii ?
 
Salut,
In primul rind nu am mai postat si din motive personale....pur si simplu lipsa de timp (dar nu de interes ) :D
Acelea sint sine americane cod 83 (Atlas) si macaze Walthers....sint de la diorama HO (Dar profilul sinei se potriveste perfect la On30 )
C19 Consolidation este o copie fidela dupa modelul real (asa si K27)....m-am uitat pe net....se pare ca nu prea aveau viata usoara cind alimentau cu carbune.....dar trebuie sa te gindesti ca erau locomotive mici.....de fapt ca o mocanitza :D
Iar K27.....am luat-o de la dealerul meu la un pret formidabil (150 euro).....costa cam 600-800 in mod normal....dar asta a avut "defecte"......numarul acela intors ,si avea un boghiu care in locc de On30 a fost cu ecartament On3......am rezolvat asta ....mai este numarul de facut...vad eu ce fac,dar se rezolva.......
 
:)

Servus Rudi, numai ganduri bune pentru 2015!

Merci frumos ca ai reluat postarile!

E adevarat ca nu multa lume apreciaza materialul rulant american, insa cred ca ar trebui sa facem distinctie intre cel american modern, pe care am avut ocazia sa-l vad pe viu si care e in principiu cam patratos si uniform si materialul rulant istoric din epocile "mici" americane pe care il cunoastem cu totii din filmele far-west ale mijlocului de secol trecut, si care are un farmec inconfundabil. Iar jucariile tale prezentate aici sunt din in cel mai bun caz din epoca a III-a, deci au un farmec inegalabil.

Asadar, salut reluarea prezentarii modelelor tale, care mi se par extrem de interesante. Iar o locomotiva la 150 de euro in loc de 600 mi se pare... WOW, o afacere pe cinste, chiar daca ar insemna s-o construiesti singur din kit si nu doar sa rezolvi niste probleme minore!

Acuma, ne-fiiind tocmai familiarizat cu scarile americane a trebuit sa caut un pic pe net ca sa ma lamuresc la ce scara sunt bijuteriile astea.

Deci daca inteleg corect On30 inseamna 1:45 pe linie de 16.5mm ceea ce insemna practic ecartament ingust corespunzator lui 760 mm exact cat sunt cele mai multe mocanite ale noastre, in timp ce On3 inseamna 1:78 pe linie de trei picioare adica 00 pe linie de 9 mm corespunzatoare ecartamentului metric?

Numai ganduri bune de la malul marii Negre,
 
Salut.
Numai bine pentru 2015 !!!
Deci.....era de stiut ca pe un forum european.....este interesul mai mic pentru modele americane.Dar nu este problema....sint si pe un forum american :D
Cu scara asta americana este asa :O este la ei 1:48 !!!! On3 este scara adevarata (O=Zero n=narrow ,ingust si 3 inseamna 3feet (picioare ...cca 900mm).Sinele au cca 19mm.....
Acum ceva timp Bachmann a scos o serie de material rulant la scara O ,dar care merge pe sine HO,30 inch ar fi cam 750-760mm de aceea se scrie On30 ......deoarece Bachmann a avut un succes mare cu aceste produse ,si alti producatori ofera acum material rulant care este normal pentru ecartament de 3feet (On3) si in versiunea On30......se poate folosi fara probleme sine HO ,dar traversele sint prea scurte si prea apropiate.......Peco ofera sine frumoase la On30.Dar sine HO se pot folosi in tunele ,acolo unde nu se vede sau pur si simplu unde a crescut iarba peste sine etc.....
 
Salut Rudi,

Inainte de toate merci de urari, sa ne re-citim cu bine aici si la mai multe achizitii pentru anul care abia a inceput!

Interesant ce zici, deci exista si o linie speciala cu ecartament de 19 mm dedicata pentru On3.

Ale tale fiind On30 "merg" pe ecartament H0, dar in poze este linia ta de pe diorama H0 sau ai in subsol si o linie speciala pentru modelele tale On30?
 
Salut Dorin,
Liniile cu ecartament ingust sint majoritatea 3feet ,de aceea vine si denumirea On3 (ecartament 19,1mm).....toate loco Shay ,Climax,Heisler, K ,C de la Denver&Rio Grande si altele mergeau pe ecartament de 3feet.In Maine ,pe partea cealalta a continentului mai existau si linii cu ecartament si mai ingust ( 2feet).....in fine.
Eu am pozat doar locomotivele On30 pe diorama HO (care din pacate stagneaza ).Deci ,chiar daca ecartamentul la On30 este de 16,5 sinele HO nu corespund din punct de vedere optic (traverse scurte si prea apropiate).
Mai urmeaza si alte poze cu alt materlial On30.....deocamdata colectionez doar.... :fluierat: :fluierat: :fluierat:
din pacate inca imi place si materialul nostru.....am achizitionat recent un BR01 si un BR44 de la Roco... :D
 
Salut,
Iata si o loco Shay secondhand la On30,arata cam "muncita"...dar pretul a fost OK,si nu am putut refuza.....
cuvt7hacipbv930pm.jpg

cuvta6p38k3oumq1m.jpg

cuvtb1k6kwblpt4yi.jpg

cuvtc3nyhapxv6w62.jpg

cuvtcrs2h5t8hnhwa.jpg
 
Wow ce bijuterie Shay-ul ala! Sa nu-mi zici ca atunci cand merge se misca si bielele motorului... coloana de transmisie pare sa aiba un arbore cardanic real acolo!

Multumesc frumos de poze, acum vad clar care e diferenta de marime cu Big-Boy-ul ala la H0 si alaturat 459 cu numarul invers :D

Sunt o nebunie jucariile astea, te inteleg ca nu te poti abtine! Sa le stapanesti sanatos si... la mai multe!
 
Salut Dorin,
da....se misca bielele .....ba chiar se face transmisia prin cardane.motorul este in cazanul vertical.....
 
:D S-o vezi cum arata la scara N cu bielele si angrenajul ala. O face Bachman, in clasa Spectrum. Numai ca fiind mica si eu vrand neaparat decodor cu sunet, va cara dupa ea vesnic un vagonel de franar cu toate alea electronice in el. Americaninos ii spun sound car. Si la mine e in lista rosie, prima la must have. ;-)

Un filmulet pe Youtube cu ea, da e Atlas nu bachman. Scara e importanta pentru mine. Daca tipul a reusit sa-i puna Loksound in ea, eu cu Zimo o sa fiu boier .
https://www.youtube.com/watch?v=gAa-IqjfWC4
 
Salut,
Iata inca o jucarie la On30....un American mic.....l-am luat fara inscriptionare ,dar la un pret foarteb bun.....o sa pun niste decaluri Rio Grande si totul va fi OK...
cuxyleimk9c9qr89o.jpg

cuxyo2biaj3vtlq58.jpg

cuxypdk19ytpyw0ik.jpg

cuxyqm9pqr1p24srg.jpg
 
Sa inteleg ca din cabina ieseau direct pe pervaz?Pare a fi o usa acolo...
Insa tot nasol pentru mecanic si fochist...cabina nu prea ii adaposteste...:)

Ai o adresa de net ceva de la dealear-ul tau? :D

Sa le rulezi sanatos!
 
Salut Cosmin,
intr-adevar aceste locomotive erau cam spartane....doar strictul necesar iar viata mecanicilor sau fochistilor nu era usoara.....nu degeaba locomotivele diesel au preluat razant locul celor pe abur....
Dealerul meu s-a pensionat acum in decembrie (la 80 de ani era si timpul.....)nevasta lui facuse mai toata treaba in ultimi ani.De aceea ,in ultimele luni a vindut tot stocul la preturi formidabile .....ceea ce m-a interesat am luat ,bineinteles.....o sa-mi lipseasca ,deoarece mergeam personal pe acolo ,mai o poveste ,o cafea etc....erau oameni simpatici !!!!
acum va trebui sa cumpar de aici http://www.rd-hobby.de/
sau ebay ,net etc......
 
Salut Rudi, bine ai revenit!
Superbe aceste ON30-uri, mi-ai redeschis pofta! Cred ca au calitati motrice de exceptie, si arata foarte natural pe sine H0 cu curbura mica.
Ar arata foarte bine o micro-diorama la aceasta scara.
Succes in continuare!
 
Da: greutatea mare a sasiului ar putea strivi, la transport, accesoriile fine gata montate.

Felicitarile mele pentru achizitie, Rudi; si eu sunt fan al seriei Proto 2000 !
 
Salut,
Asa este.....carcasele se aseaza doar inainte sa ruleze pe diorama (sau vitrina)este mai bine pentru detaliile fine.Aceste locomotive LifeLike Proto2000(acum Walthers Proto) sint foarte fin lucrate ,multe detalii ,sasiu greu si ruleaza excelent.
Si eu sint un mare fan al acestor locomotive Proto2000....