Colectie personala Santa Fe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,
urmeaza doua locomotive diesel-electrice de marfa .Este vorba de seria SD (Special Duty- 6 osii) si GP (General Purpose- 4 osii).La Santa Fe locomotivele de marfa erau albastru/galben.

Modelul SD40-2 este un Athearn Blue Box .Are motor in 5poli cu doua volanta mari,RP25 dar nu are interferenta DCC.Dar asta nu este o problema.
Modelul GP30 este unul de la Kato (aici nu mai trebuie sa precizez nimic) este lucru de calitate 1a.Motor cu volante,RP25,interferenta DCC,mers foarte silentios etc.
 
Salut,
urmeaza locomotiva F45.Aceasta locomotiva bazeaza pe modelele SD45 dar cu caroserie inchisa(nu au acele balustrade laterale care sunt tipice pentru locomotivele americane mai recente).Au fost construite principal pentru vagoane de calatori (FP 45 cu cazan de aburi pentru incalzirea vagoanelor).Dar cand au aparut aceste locomotive transportul pasagerilor in SUA era deja aproape prabusit(1966).Asa ca rapid au intrat la tractarea trenurilor de marfa.au fost vopsite si in albastru/galben(marfa) si in rosu/argintiu(pasageri).

Modelul este un Athearn Blue Box (semi-kit )montat de mine.Trebuie spus ca ,chiar daca aceste Blue Box Kit-uri sunt ieftine ,TOATE au motor in 5poli cu doua volante uriase,tractiune pe toate rotile si flancurile rotilor RP25.
 
Salut,
Iata si ceva modern .Este locomotiva Dash9 de la GE (General Electric).Prototipul are 4400hp si este construit anume pentru trenurile de marfa transcontinentale.Au aparut in anii90 si se vad peste tot in Statele Unite,Mexico si Canada.

Modelul este un semi kit de la Athearn(Blue Box kit).Am doua buc.de la acest model (cu numere diferite).Mai trebuie aplicate niste stergatoare etc.Dar in rest arata destul de bine.Motor 5poli cu 2volante,RP25.Decoder trebuie inca montat.
 
Doar o curiozitate..... se respecta realitatea si sunt mult mai puternice ca putere de tractiune decat cele europene?
Multumesc..
 
Salut,la modelele americane nu se folosesc bandaje de cauciuc la roti(cel putin in 95 % de cazuri).Dar deoarece modelele sunt multele mai mari (si mai grele)ca cele
europene nu sunt probleme la tractare.Modelul Big Boy a tractat intr-un test 124 de vagoane de marfa americane.Deci este mai mult decat incape pe o diorama normala.
PS,multe locomotive reale sunt mult mai mari si mai grele ca cele europene(dar nu toate)
 
Salut,
Iata inca un Dash9 in culorile BNSF (dupa mergerul Santa Fe cu Burlington Northern asta in 1996).Aceasta este noua culoare a companiei BNSF(Burlington Northern Santa Fe).Chiar daca de acum incolo locomotivele noi a fost vopsite asa in portocaliu si verde(mie imi place mai mult in argintiu/rosu),se mai vedeau inca multi ani locomotive in culorile originale argintiu si rosu.Am citit undeva ca conducerea firmei BNSF se gandeste sa introduca iarasi culorile clasice ,deoarece erau mult mai iubite si la angajati ,si la fani (modelisti .....)

Modelul este un semi kit Athearn care inca nu este montat complet,ceea ce se vede.tehnica este identica cu cele prezentate inainte.
 
Salut,iata si modelul premergator a lui Dash9 prezentat inainte.Este vorba de Dash8 ,locomotiva cu 4000hp.Seamana foarte tare cu Dash9 ,dar este ceva mai scurta,iar "wings" aripile radiatoarelor in spate sunt mai mici.Dar si aeasta locomotiva mai este inca tare raspandita in SUA.

Modelele (am 2 buc) sunt de la Spectrum (Bachmann).Sunt bine detaliate ,merg excelent datorita motorului cu 5poli si doua volante mari.Rotile au profil RP25.Dar inca nu sunt digitalizate.
 
Salut ,
urmeaza doua locomotive Amtrak.Le-am pus la colectia Santa Fe deoarece am numai aceste doua locomotive Amtrak si nu am vrut sa mai deschis inca un topic.Este vorba de locomotive de pasageri .Acea carenata este un F59PHI / 12cilindri Diesel -3000hp(Athearn RTR ,motor cu doua volante,RP25 fara DCC..inca).
Al doilea model este un Dash8-32BHW,care provine din locomotive de marfa.Dar are un generator extra de 800kw pentru climatizarea vagoanelor.Motor Diesel 12 cilindri -3200hp.modelul este de la Atlas si intra in aceeasi categorie cu Genesis,Kato si Proto 2000.Deci modelism cum trebuie sa fie.

Aceasta locomotiva Dash8 mai este poreclita si "pepsi-can"...
 
Da-mi voie si mie sa te felicit pentru colectie! SUPER!
Este ceva intr-adevar deosebit - aceste modele americane sunt foarte interesante iar istoria lor e si mai interesanta.
E foarte interesant cum stand prin Germania te-ai atasat atat de mult de modelele americane.

Toate cele bune!
 
Ma alatur si eu prietenilor care te felicita, Rudi!

Ai o colectie frumoasa, iti multumim ca ne pui aici poze si ne povestesti despre modelele tale!

Candva, la inceputul pasiunii mele modelistice, eram si eu interesat de modelele americane, mai precis de atmosfera "vestului salbatic" din filmele cu cow-boy. Erau acele gari din lemn care priveau spre nesfarsitul preeriei, si nelipsitele locomotive 2B tipice pentru America acelei perioade.

Nu in ultimul rand, pe vremea aceea tocmai vazusem pentru prima data acel binecunoscut film al lui Buster Keaton: Mecanicul locomotivei "The General" si imaginile respective imi starnisera interesul pentru aceste minunate masini.

Desigur, stiu ca ai si aceasta locomotiva la colectia ta!


Desigur, pasiunea mea nu avea de unde sa se desfasoare, pentru ca nu existau asemenea modele la magazinele din Romania!

Cat despre faptul ca, fiind in Germania, te-ai atasat de modelele americane, eu cred ca o "vina" are nu numai spectaculozitatea modelelor, ci in egala masura si pretul, dar si faptul ca ai acolo in apropiere un dealer care iti permite "alimentarea" cu modelele dorite. O chestie deosebit de importanta, de altfel! ;-)
 
Buna Rudi,

Nu vreau sa iti poluez subiectul care este o foarte frumoasa prezentare dar te rog sa ma ajuti legat de o locomotiva.

I-am solicitat ajutorul si lui Adrian Ionut si mi-a trimis niste linkuri foarte bune.
Multumesc.

La tine vin cu rugamintea sa pui aici sau la galerie cateva fotografii de detaliu daca ai in colectie un model GP30, locomtiva diesel electrica C628 construita de ALCO.
Exemplarul care il am eu face parte din gama hobby si merita mai multa atentie.

Multumesc,
 
ei, lasa ca Rudi ramane "european" pe N si "american" pe H0! ;)

nu apucasem inca sa te felicit pentru colectie, desi am unele din pozele tale de mai bine de un an pe Festplatte la computerul meu :D cred ca si mica ta diorama foto cu acele case tipic americane ar merita o prezentare, precum si (inca mica) colectie pe N si mica diorama corespondenta, daca au supravietuit la umzug! :D
 
@LDH ,am o GP30(EMD) de la Kato ,am sa fac ceva poze de detaliu,dar model de C628 (GE) inca nu am.
@Horia,am prezentat pe scurt ambele diorame ,la rubrica respectiva....
PS,ramane valabil cu Sinsheim ?
 
@Rudi, scuze, nu vazusem... :roll:

cu Sinsheim voi fi acolo sambata dimineata cu aparatul foto si ceva vagoane CFR in dinti! :D