CFR-izare ce,cum si cu ce

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
SSi a spus:
CFRmarfa a spus:
Nu vad dece la CFR se numesc Ggs in loc de Gs au cumva chepenguri pe acoperis? Inca nu am vazut de sus un acoperis al acestui vagon.

Nu este vorba despre chepenguri.
A doua litera, acel g arata ca vagonul este apt pentru transport cereale.

Tocmai a fii apt pentru transport de cereale inseamna ca vagonul se poate incarca cu cereale in vrac si pentru asta ori sunt chepenguri in acoperis ori la usile culistante.
La vagonul acesta nu vad nici pe acoperis si nici la usi chepenguri. Cu timpul eu cred ca vagoanele si-au pierdut aceasta "g" aptitudine dar ele au ramas sa se numeasca Ggs in loc de Gs din dezinteres.
Altcineva cu o alta parere argumentata?
Nicu
 
rally a spus:
CFR marfa, intradevar nu scrie "stoc epuizat" :D :D :D , ci "Diese Modell wird derzeit abverkauft!"
iar la vagoanele CFR scrie "Bereits ausgeliefert!" ceea ce in esenta inseamna acelasi lucru : Nu mai sunt :D

Rally, in esenta nu stii germana.
1. "Diese Modell wird derzeit abverkauft!" inseamna ca modelul este ieftinit si vandut la terminarea stocului.
2. "Bereits ausgeliefert!" Deja livrat dar este ceva intern si bate la faptul ca au fost fabricate.
3. "Ausverkauft" este termenul pentru "epuizat" si nu am vazut pana acum pe site la klein.
shoppy a spus:
... sau invitati-l pe domnul de la Minitechnik sa investeasca 40 ron in Compendiumul vagoanleor de marfa ...

Nu ajuta foarte mult Compendiul.. , acolo nu indica unde si ce inscriptii trebuie aplicate la un anumit vagon. In afara de asta daca sunt schite cu amplasarea unor inscriptii vagoanele reale pot fii iscriptionate diferit fata de schita teoretica. Inscriptionarea la modele se face dupa fotografii reale.
srazvi a spus:
mi-am amintit ca la minitechnik se dorea scoaterea a doua vagone marfa dar nu cunostea inscriptile(pentru serigrafiere), cei cu aparate foto si timp de plimbat dupa

Initial voiau sa scoata un set de vagoane deschise compus din: Esx si Eaos
Klein a avut totusi BUNUL SIMT sa scoata DOAR Esx-ul (adica cel care a aparut) intrucat matrite de Eaos CFR Klein nu detine.
Si Esx-ul aparut are cateva compromisuri mici dar sa faci un Eaos CFR pe baza la o matrita de Eaos vesteuropean este chiar prea de tot!
Sper ca cei care veniti cu initiative in viitor (in ordine alfabetica Mihai, Minitehnik, Rally si care mai sunt) sa aveti BUNUL SIMT incat sa nu initiati porcarii pe baza matritelor existente necorespunzatoare daca aceste matrite nu au vagoane CFR reale la baza.
La capitolul "porcarii" necorespunzatoare se includ spre exemplu:
- vagoanele frigorifice Piko cu inscriptionarea Romtrans fabricate acum ~30 de ani (acum 30 se puteau preta la asa chestii caci modelistii nu asteptau prea multe de la modele dar in anii 2007 avem asteptari mai ridicate)
- vagoanele Eanos STLB/CFR de la Tillig care de fapt trebuiau sa fie Eaos-uri mai scurte.

Pana acum vagonul Esx de la Klein este primul vagon CFR corespunzator in proportie de ~95%.
Daca un etajat cu acoperis gri in loc de albastru este tolerat, un vagon care nu are lungimea corespunzatoare, are alta forma, alta ... etc, nu este acceptabil in anul 2007!
 
@CFRmarfa

cred insa ca modelele de vagoane inmatriculate CFR, construite acuma mai bine de 20 de ani, ca si seturile LUGOJ si ce s-a mai facut pe la METALOGLOBUS au valoarea lor incontestabila

legat de ce se face pe viitor
poate reusim sa ridicam stacheta si sa nu acceptam orice chiar daca scrie CFR

toate cele bune
 
Da, Cfr Marfa, sunt bune si pozele reale, dar si in pozele reale unele inscriptii nu se mai vad. Vezi discutia de dincolo cu cisterna pe N cumparata de Horia, la care lipseste o litera din numele societatii ca vagonul pozat era murdar acolo.
Compendiumul are si neajunsuri, dar are si poze. Oricum, eu il consider o lectura obligatorie pentru cine se inhama la asemenea proiecte si vrea sa obtina un rezultat onorabil.
 
shoppy draga!
1.ar fi de interesant de aflat exact cind au aparut la cfr,G- urile si Uagps-urile(banuiesc ca stii raspunsul)
2in "vremurile de trista amintire" multe din"ctitorii" au fost construite cu lopata.
3.ai avut vreodata ocazia sa "vizitezii" pe vremea ciuruitului un c.a.p un i.a.s o baza pt. depozitarea cerealelor?(acolo sa vezi conditii igienice)
4.campania agricola de vara,clnd se recoltau cerealele paioase dura 2 luni pe an si se mobiliza cam tot ce avea romania pe atunci pt. transportul recoltei.
5.aproape in totalitate transportul de marfuri pe distante medii si lungi in timpul acela se facea pe calea ferata.
 
cristi a spus:
shoppy draga!
1...
2.in "vremurile de trista amintire" multe din"ctitorii" au fost construite cu lopata.
3.ai avut vreodata ocazia sa "vizitezii" pe vremea ciuruitului un c.a.p un i.a.s o baza pt. depozitarea cerealelor?(acolo sa vezi conditii igienice)
4.campania agricola de vara,clnd se recoltau cerealele paioase dura 2 luni pe an si se mobiliza cam tot ce avea romania pe atunci pt. transportul recoltei.
5....

2. cu lopata se construieste si acuma, nu numai la noi, in intreaga lume indiferent de gradul de civilizatie
3. am lucrat 3 ani in cadrul unui trust i.a.s., daca o sa fie nevoie detaliez, si sustin ca din punct de vedere al igienei totul era in regula, depinde de gospodarul care conduce i.a.s. - ul, in nici un caz nu eram eu acela
4. ce este rau ca se foloseau si alte mijloace de transport, altele decat cele aflate in proprietatea i.a.s. - urilor si c.a.p. - urilor?

toate cele bune
 
Ok deci cred ca ne-am lamurit ce este cu aptitudinea "g" la Ggs.
Dealtfel la pagina 22 in "Compendiu ..." scrie: "La vagoanele Ggs, pentru transportul de cereale varsate in vrac , s-au prevazut obloane culisante tip rinfuze cate 3 pe fiecare deschidere de usa rulanta"

Idea este ca putem cauta aceste obloane in pozele cu Ggs cat vrem ca tot nu le gasim deoarece obloanele erau montate doar cand se efectuau aceste transporturi de cereale.
Aptitudinea "g" la Ggs pe doua osii este probabil faptul ca:
-usile culisante au dispozitive de blocare a usilor in pozitie intredeschisa
-usile culisante au dispozitive de montare a obloanelor

Ca o paranteza ne putem inchipui cat de ineficienta era incarcarea si descarcarea acestor tipuri de vagoane pe 2 osii. Daca Gags urile (cele pe boghiuri) au chepenguri in acoperis pentru umplere prin forta gravitationala si usile culisante au niste mici usite intergrate la nivel inferior pe orizontala, Ggs-urile nu aveau nici gauri de umplere in acoperis ci doar obloane pe verticala prin care se incarcau si se descarcau. Umplerea se putea face doar prin partea care a ramas libera deasupra chepengurilor montate in usa culistanta intredeschis blocata.
Vagoanele se umpleau in felul asta maxim un sfert din volumul total al cutiei.
Descarcarea dupa cum ne relateaza Cristi se facea incet incet cu lopata caci munca inainte de '89 era neplatita si fara valoare. Cred ca de obicei era bagata si armata la operatiuni din astea.
Aptitudinea "g" la vagoane de tip G a fost populara si aplicata cu "succes" doar in blocul de est. DR, CFR, BDZ, ... La vagoane din vest nu mai exista aptitudinea "g" din anii '50.
Nicu
 
Deci s-a elucidat misterul :) . Deci teoretic tot existau niste modificari pentru introducerea aptitudinii "g", ca asta a fost doar la inceput si apoi tot cu sarma se lega totul... :evil:
 
Salutare dragi trenulisti.M-am gandit sa deschid acest topic,deoarece sunt sigur ca toti vrem sa avem in coletia noastra si trenuri ce circula pe la noi.Eu zi ca in acest subiect sa abordam aceasta tema...cum sa transformam materialul rulant de prin alte tari in CFR.As dori sa fie o structura cat mai compacta dar in acelasi timp sa cuprinda cat mai multe date ale constructiei,daca se poate si eventual niste poze.Vreau sa vorbim despre tot materialul rulant


Cu stima si respect
Catalin
 
Sper ca ai sa gasesti mai jos ce te intereseaza

http://forum.railwayfan.ro/viewforum.php?f=66
 
La subiectul cu cfr-izarile fam.Savin sunt un numar restrans de vagoane, eu cred ca putem dezvolta acest subiect,
de exemplu pe mine m-ar interesa sa stiu si ce alte vagoane se pot CFR-iza, in special de la marfa unde variantele sunt mai multe.

As vrea sa stiu de exemplu daca se pot CFR-iza vagoane de ciment, vagoane platforma sau vagoane cisterna, si altele.