Fotografiatul interzis ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am fotografiat in weekend la Busteni, pentru a avea in arhiva si imagini cu gara renovata, peroanele cu margini antialunecare, cupolele noi. Am fotografiat si mica masina trasa in gara, ca piesa de muzeu. Erau doi ceferisti in zona, nu au comentat nimic. Dar, asa cum am spus este o gara unde s-au facut investitii, unde este postat un panou care arata acest lucru. In momentul in care fac fotografii in spatiul public, daca nu este vorba despre zone cu regim special, nu sunt pe teritoriul nimanui, sau mai bine spus sunt pe teritoriul care imi apartine si mie, pentru ca platesc impozite statului roman. Evident ca daca sunt insotit de inca vreo cativa prieteni, eventual si 2 sau 3 membrii ai unei firme de paza, nu are nimeni tupeu sa faca gura, insa nu este normal. Fotografiatul este o pasiune, un hobby, la fel ca si pescuitul sau altele similare. La noi nu este perceput asa, deoarece sistemul este viciat, se traieste in conditii de stres al posibilelor disponibilizari si al sustragerii de combustibil, asa ca oricine pozeaza din pasiune este pentru ei cel putin un nebun.
Probabil ca o doza mare de tupeu sau agresivitate ar rezolva problemele de aceasta natura, insa eu ca si majoritatea celor cu hobbyuri pasnice nu sunt genul care sa ma dedau la astfel de actiuni. Am facut poze la gara monument istoric din Brad. Fiind indicata ca atare, considerata monument, si evident intr-o stare avansata de degradare la limita demolarii, nu a avut nimeni tupeu sa comenteze. Singurul in zona era un mecanic al unui personal, care dupa o vreme a inceput sa arunce priviri foarte insistente in directia noastra, dar cum camera nu era indreptata spre garnitura lui nu a avut ce comenta. Oricum pozasem de mult si ceea ce se afla pe directia lui. Solutia la atacul verbal al unor astfel de personaje este eventual ignorarea sau la actiuni mai violente apelarea numarului de urgenta. Insa acest lucru presupune nervi si timp irosit, fiind deci in totala contradictie cu notiunea de hobby.
daca tot nu se poate poza pe liniile romanesti, ar fi macar de bun simt sa se realizeze un muzeu cu toate piesele care au circulat sau circula pe liniile cfr sau ale operatorilor privati, unde un fraier care are o astfel de pasiune sa poata poza pana la descarcarea bateriilor sau masura piesele expuse, contra cost.
Insa mai mult ca sigur asa ceva nu o sa vedem pe la noi.
 
sogard_2003 a spus:
Dane eu cred ca tu ai dat de un "caz special" , genul de politzai si cfr-isti care nu au ce face altceva decat sa iti strice ziua :-x

Dar te gindesti ce a insemnat pentru mine acest drum de la Timisoara si retur? Cu atit mai mult cu cit 695 are in compunere un vagon clasa a II a de tipul ala ,,cel mai ieftin" 20-87

Sint convins ca din cauza ca nu prea sint calatori au devenit suspiciosi.
 
stageexp nu e bine nici sa ii ignori , chiar mai rau se intampla pentru ca isi iau lumea in cap si sunt si mai tari in gura , de exemplu am avut acum o saptamana o sedinta foto cu tematica feroviara si am trecut exact prin depoul Grivita + ca am pozat si prin Basarab si Gara de Nord fara sa ma intrebe nimeni de sanatate si tin sa precizez ca nu am avut un compact sau alta minunatie de aparat mic cu care m-am plimbat in mana. Atata timp cat gara respectiva este domeniu public si nu exista niciun semn care sa iti interzica fotografiatul nu au ce sa iti faca.
 
Sunt in aceeasi situatie, mai ales ca am dslr si daca montez 70-200 de ex, deja se transforma aia imediat. In gara am noroc de un pasaj pietonal si un pod rutier, dar daca vreau sa fac la nivelul solului ceva poze, ma cert cu lumea garantat. Am mai patit-o...
Asta ni se trage de pe vremea raposatului, in general in tarile din blocul ex-sovietic se intampla asa, mai ales in tarile estice.
Ce ma amuza e ca se tot da peste cap Udrea cu turismul ei, dar ce turist vezi fara camera? Gata... nu mai divaghez. :)
 
Trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca daca ai un "tun" atarnat de mana atragi atentia asupra ta (si in cazul am ub 70-200mm de la canon plus grip pe aparat)Dina pacate cu toate legile care umblii dupa tine nu rezolvi nimica doar in cazul in care dai de vreun nene care cunoaste legea cum trebuie si te ignora in sensul bun al cuvantului
 
Stefan a spus:
dai de vreun nene care cunoaste legea cum trebuie si te ignora in sensul bun al cuvantului
... şi care nu se ştie cu musca pe că’ciulă’, pentru c㒠altfel o s㒠plece de la premisa c㒠el e mare deştept şi doar el ştie legea (nu şi fotograful), aşa c㒠tot va face gură’.

Desigur, soluţia cea mai bun㒠e s㒠îi ignori, c㒠rar se întâmpl㒠s㒠treac㒠la fapte mai mari decât vorbele (deşi m-am trezit o dat㒠luat de mânec㒠la propriu de unul care s-a recomandat agent de paz㒠şi nu m-a lă’sat pân㒠n-a venit poliţia... evident, poliţiştii l-au trimis la plimbare şi l-au mai şi luat şi la scandal c㒠,,lasă’-l s㒠fotografieze, pentru asta ne deranjezi tu pe noi?!"). Iar dac㒠ameninţ㒠cu poliţia, lasă’-i s-o cheme (dac㒠ai timp şi chef să’-l faci de cacao pe respectivul cu gura mare).
 
Faza cu ignoratul a mers pana acum, de cate ori pozam un inDA de Brad de atatea ori mecanicul(in afara de unul, ca orice regula are o exceptie, deci exista unul de treaba) ma apostrofa ca "nu ma poza ca chem politia" sau cand nu-l pozam "ti se vede aparatul in buzunar" :lol: . Pana acum de 3 ai e doar un razboi psihologic la care niciunul nu renunta :D . La fel sunt vreo 2 vatmani la care nu le pot explica ca le pozez tramvaiul fiind are alta reclama si arata altfel.
Totusi singurul care m-a legitimat a fost in 2006 de ziua mea la Oradea Est :aplauze: . Niciodata nu am vreo lege la mine si daca ma intreaba "nu sti ca nu e voie sa pozezi" le rapund ca "nu" de altfel nici nu m-am documentat, cat timp nu ii incurc nici ei nu ma baga in seama ca ceva negativ. De obicei am remarcat ca intai iti spun sa pleci sau sa nu pozezi, daca faci asa dupa nu iti au treaba :D
 
E greu de crezut ca nu s-a mai scris aici de atita vreme.

dar ce se intimpla, tot eu trebuie sa scriu? iar eu?

Am sosit de la Arad si am venit in autogara.Autogara este linga turnul de control al statiei Timisoara Nord, care la rindul lui este linga fostele magazii de marfuri.

Asteptam acolo si normal ca eram linga linii cu aparatul la git, dar era pe inserare.

Apare un tip din turn, la geam.

Ce a urmat? fiecare cu monologul lui.

------------
stiti ca nu aveti voie sa pozati?
stiu ca aici nu am voie dar la peron am voie
nu aveti voie nicaieri, aici e ca la armata

mai vine un ajutor la geam

domle uite legea asta care e scrisa aici pe placa, nu interzice pozatul la peron, si am si bilet, uita-ti!
domle vino miine la seful nostru n-ai voie sa pozezi
cum ca uite si HG ul

domle lasa alea sint si alte legi
care alte legi?
o gramada vre-o 20 nici eu nu le stiu pe toate
domle daca stau la bloc si pozez pe geam
hai nu ma lua asa
stiu ca aici nu am voie, n-a ca eram in autogara, dar ce e cu trecerea asta peste linii aici?
asta ar trebui desfiintat sa nu intre nimeni

cum pot poza in Arad, Oradea, Bucuresti Nord si nu pot poza in Timisoara, Faurei Iasi?doar aici striga din turn dupa mine la megafoane
aia care te-au lasat nu stiu ce e calea ferata, trebuie aprobare
cum adica? cine da aprobare? am intrebat la calatori la relatii publice si au zis ca pot poza dar si aia ca nu pot trenurile.

Aia nu stiu aici e infrastrastructura, e altceva.
Cum altceva ce?

tu ai fost in strainatate

Da am fost in Viena, Atena, Tesalonic, etc
si ai pozat
da domle in Paris e armata in gara si am pozat
asa intre linii?
la peron domle ca intre linii n-am ajuns
domle esti suspect ca s-au furat linii
dar eu vin aici sa pozez liniile sa le fur?aici in gara?

am intrebat politia si mi-a zis ca pot poza la peron dar nu pot poza in intelesul legii, in depou, triaj, revizii etc
ce politie?
din gara
ce treaba are domle politia AIA HABAR N-AU ei sint asa prin gara da n-au treaba cu calea ferata, la calea ferata n-ai voie e ca la armata

cum adica politia n-are habar?unde sint semnele de interzis ca la armata?
n-are treaba politia ei sint asa pentru altceva prin gara, sint legi multe, instructii
pai instructiile nu ma privesc pe mine ci pe voi in turn, pe cei care lucreaza cu ele, eu am legea asta, am si bilet la mine.
-------------------

Nu mai comentez.
Am crescut cu convingerea ca in turnul de control sint cei mai destoinici oameni de la calea ferata, cind navetam la liceu, ceferistii care mergeau acasa, vorbeu intre ei cit de incordati si atenti sint cei din turnurile garilor mari, evocau Bucuresti, Ploiesti statii care au fost ceva la vremea lor.

Oarecum in timp am ramas cu ideea ca e totusi lucru mare sa dirijezi trenurile concomitent, mai ales ca am vizitat un asemenea turn.E adevarat intr-o alta gara. Aia cred ca sint baieti destepti, dar sint gari in care baietii din turn sint batuti in cap. Complet si iremediabil.

Imi pare rau sa o spun dar Timisoara Nord este una din acele gari.
 
Dane esti incorigibil :D .
Nu te-ai prins pana la varsta asta ca nu ai ce cauta intre frustratii de la caile ferate cu o camera foto in mana.

Am povestit recent ca unii imi aratau semne prezidentiale, desi eram pe pasarela, unde circulatia este permisa nefiind vreo enclava musulmana, si unde pot poza ce doresc eu. Asta e, asta e natiunea, astea sunt metehnele. Ceea ce astept eu este sa se privatizeze sistemul, dar ca lumea, ca nu de alta cei care injurau ultima data erau de la o companie privata, astfel incat sa ramana asa de putini in sistem incat sa fie ocupati cu munca si sa nu aiba vreme sa se uite dupa cai verzi pe pereti sau dupa fotografi.

Parerea mea ramane una constanta, voi fotografia in zone deschise, in mediu natural, sau in gari civilizate, eventual cu potential turistic, exclus in cocina care este gara din tm.

Nu de alta, oricand as putea face fotografii chiar si in gari, dar nu am nervii pentru a ma certa cu orice prost de pe lumea asta.
 
Oricum pe subiectul acesta, al fotografiatului, se pot scrie tomuri intregi. Cred ca din acest motiv nu s-a mai scris nimic aici in ultima vreme. Nu de alta, dar fotografiatul este permis oricunde, cu exceptia locurilor unde acest lucru este interzis, existand indicatoare clare in acest sens. Exista si acele panouri cu zona de asa zisa siguranta feroviara, care evident se refera la circulatie si nu la fotografiere. De altfel cu un teleobiectiv puternic, poti acoperi orice zona, fie ea oricat de protejata. Incep sa cred ca acest topic este cumva unul redundant, pentru ca pana nu se va schimba intreg sistemul in care traim, lucrurile vor ramane la fel.

Oricum am vazut ca ai pus poze cu imagini din interiorul turnului de langa pasarela, lucru care mi-a placut, ca eram curios cum arata pe interior. Daca am ocazia, voi face si eu niscaiva fotografii.
 
Am patit si eu ceva asemanator anul trecut. treceam prin gara, si vad o macara EDK80, in stare buna (de fapt era garata macaraua respectiva de ani buni, dar abia acum am remarcat-o si eu). deci, trec si eu pe acolo sa fac cateva poze. dupa vreo 5 minute:

"Aaaaa, domnisor, domnisor, aicea nu poti poza! esti de la ziare sau ce?" :))

nu ca erau foarte agresivi domnii, dar mi-au dat de inteles ca pot avea probleme cu cei de la gara. nu stiu la cine se refereau. in fine, am facut cateva poze dupa care m-am tirat
 
In vara trecuta cind m-am oprit sa fac niste poze la Lunca Bradului am fost surprins de doamna care locuieste in cladirea veche a garii, care momentan din pacate zace numai cu cuvinte calmante am putut evita sa nu iasa un mic razboi la fgata locului, inca personalul respectiv e ramas in urma cel putin 24 de ani cu ideile de pe atunci. Imediat am trecut pe o discutie de protejarea cladirilor CFR si am putut devia problema de la subiectul principal, si dinsa m-a intrebat in prima fraza daca sunt de la ziar (m-am gindit oare diferea discutia ei daca eram totusi de la ziar)?

Stima
 
Cel mai bun raspuns, a mers de fiecare data pentru mine:
Sunt artist, pasionat de fotografie, vreau sa ma inspir pentru urmatoarea lucrare. Daca vine cu replici de genu pai sti ca nu ai voie?
Le raspunzi foarte simplu. Unde e semnul ca nu am voie? Ca eu nu vad! In orice loc unde nu ai voie sa pozezi trebuie pus semnul! Asa e legea si de aia exista acel semn! Daca insista zici simplu! bun hai mergem atunci direct la politie si apoi la un avocat si rezolvam treaba, sa studiem legea, insa daca am dreptate tu o sa ma platesti pentru timpul pierdut astfel! Trebuie sa ii ataci foarte puternic pe cei care comenteaza, pentru ca oricum nu au ce sa iti faca (si ei stiu asta). E mai multa bataie de cap, insa functioneaza de fiecare data. Si a 2-a oara cand treci pe acolo si faci poze asa de frumos te ignora toti si fug de tine...Ajuta daca ai si un prieten care e avocat sa mergi la el, ii speri pe toti de nu mai pot! Din pacate ei altfel nu stiu, decat cu frica!
Bineinteles ca nu merge aceasta tehnica in zonele in care chiar e restrictionat accesul(depouri, triaje, etc). Insa in gara nu are ce sa iti comenteze!
Toate cele bune!
 
Pe langa gara Iasi unde IDM-stii sunt zeii cfr-ului pun pe harta inca o bulina rosie, gara Marasesti.
Aici nu cfr-istii sunt problema ci militienii. Eu eram pe peronul 1, coborasem din IC Bucuresti - Iasi si faceam poza la cele 3 vagoane. Am avut un schimb de replici cu melteanul cand eram la peron si nici cand eram in vagon si trenul pleca din statie nu se linistise. Tipa la mine ca ma da jos din tren si ma duce la post.
 
Asa l-am luat si eu prima data cu tablitele care restrictioneaza, cind nu a mers treaba am procedat la optiunea de a intra sub pielea omului sa vorbesc despre problemele dinsei ca nu e salar ca in ce siyuatie dezastruoasa e cfr-ul si ca nici postul dinsei nu e sigura si l-am asigurat ca nu o sa apara pe poze si ca pentru documentare e nevoie de poze pentru readucerea interesul tinerilor pentru cfr etc...
 
Sint de acord ca se pot scrie pagini intregi pe aceasta tema, motivul pentru care am recenit cu scrisul e altul:

Afirmatiile despre politie m-au pus pe ginduri.In capul celor cu care am vorbit politia e tolerata in gara.
_________
Nu am inteles daca din turn ii aratau semne la stageexp, pentru ca in urma cu ceva timp am ajuns in autogara.
Autobuzul opreste la gardul turnului de control si imediat am mers spre linii, merg pe linga linii pina in gara si de acolo in oras.

Linga turn e o linie care servea cindva magaziei de marfuri si are sabot de deraiere. Sabotul si semnalul de manevra spre liniile de calatori sint la 3-4 metri de gardul turnului.Sabotul era rasturnat de pe sina,
m-am uitat si nu am vazut nimic prin gara, am plecat. tocmai venea spre semnalul de manevra LDH -ul de manevra al garii.

M-am intors, am luat o cafea Cineva a coborit din locomotiva si a inconjurat curtea turnului. Am urcat pe pasarela si m-am pendulat pe acolo privit din locomotiva.
Am coborit si m-am asezat putin mai incolo privind locomotiva.
A trecut unul altul pe la locomotiva.Nimic. Am stat acolo mai bine de o ora, macazul unde eram a inceput sa fie mutat, inchis -deschis(dubla -jonctiune)Am stat pina cind motivele pentru care venisem m-au obligat sa plec.Nu aveam aparatul la mine.Intre gardul turnului si magazia de marfuri sint adeseori parcate masini.
In celelalte zile locomotiva de manevra stationeaza pe liniile reviziei de vagoane inspre depou, acolo unde accesul e si mai nesigur.

Pozatul este interzis la calea ferata din cauza a mai mult de 20 de legi.
 
Astazi in gara Cluj-Napoca, am vrut sa pozez inscriptiile celor trei vagoane ale unui personal de Teius. Speram sa nu fiu abordat de vreun ciocanar sau agent de paza, CFR-ist, etc. Cand eram in toiul pozatului apare "Garcea" ( nu politist, ci agent de paza - de la o firma privata dupa cum parea). Imi spune ca , "daca mai vrem sa fim prieteni", (chipurile) "sa imi bag aparatul in buzunar". Am incercat sa-i explic "inteligentului" de ce pozez trenul dar cu "Garcea" nu tine asa ca am cedat sub genericul "cu p....ul nu iti pui mintea ca o are odihnita" sau " cel mai inteligent cedeaza primul". Am incercat sa il intreb pe mecanicul locomotivei ceva despre locomotiva. Atitudinea de totala suspiciune cu care am fost privit de mecanic imi aducea aminte de povestile de spionaj din razboaiele mondiale, din timpul Razboiului Rece, de " Epoca de Aur" ceausista sau de epoca stalinista. Imi spunea
mecanicul ca "au mai vorbit altii si au avut probleme". Nedorind sa fac nici un fel de probleme (nimanui) am lasat-o balta si am plecat (profund dezgustat) gandindu-ma cati ani le va mai trebui unora sa ajunga de la mentalitatea anilor 1949-1953 ( ultimii ani ai lui Stalin) la ceea ce ar trebui sa fie o mentalitate de ani 2014 si urmatorii. Dar este
o vorba : " De unde nu-i, nici Domnul nu cere"
 
Defetistule! Sabotezi Că’iel Ferate!
Le faci probleme angajaţilor că’ilor ferate, transmiti documente despre vagpoane noi nouţe aflate sub acoperirea timpului agenturilor stră’ine!

S㒠tră’iţi cum vreţi!
 
11 iunie 1948 nationalizarea mijloacelor de productie.Adica cine lucra la calea ferta avea drumul deschis catre partid.

Ce ma mira pe mine , faptul ca la Cluj Napoca au luat-o razna astia cu pozatul.