• Forumul este in proces de upgrade!

Locomotive cu abur fabricate dupa 1910

DORIN

Well-Known Member
e valabil si pentru multe alte domenii de la noi........... cam pentru tot ce a apartinut STATULUI sau inca mai apartine (vezi asazisele regii autonome si alte astfel de strutocamile !!!!) - daca e ceva de muls, apoi se mulge nene :mrgreen:
 

kablu

Well-Known Member
Remar Cluj este una din cele doar 3 fabrici de reparat locomotive cu abur din Europa.Mai este cea de la Meiningen in Germania si una in Polonia.

Pai iata un individ chelios , e cam gras .... imbracat dupa moda estului europei ..... Dar ce este in spatele lui ? Un smokebox ... sau un boiler ? Dar nu este la Remar , nici in Polonia si nici in Germania . Este intr-o mica localitate din centrul Angliei..... Bridgnorth .
Acest mic atelier il am documentat cu poze , dar mai exista si alte fabrici adevarate , cum ar fi la Crewe , unde se reconditioneaza o multime de locomotive (6201 Princess Elizabeth a fost una dintre ele ) .
In atelierul din poza asteptau la reparatii capitale 4 locomotive care erau super ruginite . Numar de angajati : 1 . Restul sunt VOLUNTARI ......Domnilor ! Apropo ... cati dintre dumneavoastra ati fi dispusi in timpul liber sa calatoriti 50 mile , sa curatati locomotive ( in UK o locomotiva murdara este o mare rusine ! ) , daca ninge sa curatati peroane , sa faceti foc si poate sa mai strangi chistioace dupa unii :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: bineinteles pe moca :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig:
Toata lumea ne vaicarim de bani , dar nu numai banii ne lipsesc :-( :-( :-(
 

srazvi

Well-Known Member
kablu a spus:
Pai iata un individ chelios , e cam gras .... imbracat dupa moda estului europei ...
Uite un kablu :lol:

P.S. la noi in Arad de 6 luni cei de la ICIM au reusit sa faca o margine de beton si aia nu-i gata pe un km de linie de tramvai ce trebuie schimbata si-s platiti pentru asta, ce sa mai faca munca voluntara, aia facem noi ca ne curatam zilnic hainele de jegu' lor de santier :-x
 
:-( nu pot sa postez imagini....

@LDH -cand dadeai exemplul de post:
- adresa poate fii si din calculatorul propriu?
Poza trebuie inserata cu extensie sau fara?

Ca sa-l completez pe kablu, mai sunt pe ici pe colo mici ateliere de reparatii material rulant (inclusiv aburoase); de exemplu la Criscior/Hunedoara, fostul UUMR a fost preluat de un austriac care cumpara, reconditioneaza muntele de deseuri? feroviare (in special cf ingusta) din Romania, si le revinde in occident - preponderent pentru parcuri/ trasee de agrement. Link-ul e urmatorul:

http://www.cfi.ro/

Inca nu am nici o aburoasa- sunt deabia la inceput, dar ce-am vazut aici mi-a starnit poftele :twisted:
 

LDH

Well-Known Member
NapierDeltic a spus:
:-( nu pot sa postez imagini....

@LDH -cand dadeai exemplul de post:
- adresa poate fii si din calculatorul propriu?
Nu este din calculatorul propriu ca nu merge decat daca forumul are aceasta optiune.
Asta nu are.

In concluzie mergi la:

http://photobucket.com/

inregistreaza-te si o sa ai propriul album cu poze.
Este gratis cat o mai fi.

Nu folosi

http://img37.imageshack.us/

incarca si deschide greu si cand deschizi te mai pricopseste cu tot felul de reclame.

Sigur se pot gazdui pozele si prin alte parti dar io sunt multumit cu photobuket :grin:
 
"1 2 3 proba de microfon....."



Merge :grin: !!!!!!!!!!
Multumesc mult LDH, trebuie sa mai exersez. Despre aburoasa din imagine nu stiu mai mult decat se spune in numele pozei (e o nemtzoaica). Poate cei mai avansati o pot identifica (face parte dintr-o colectie de poze cu locomotivele nemtesti - DB si nu numai)
 

060-EA

Well-Known Member
Aburoasa din imagine este un BR52 cu ""Rekokessel", adica are cazanul reconstruit si face parte din cele 200 de bucati reconstruite de DR dupa razboi.
Modelul 1:87 il gasesti la Liliput Bachmann
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Salut,
Deoarece era vorba aici de aburoasele preferate (si pe undeva era vorba si de Big Boy )am sa prezint cateva poze cu aburoasa mea preferata.Este Big Boy :grin:

Si inca ceva ....nu a fost cea mai puternica aburoasa (aceasta este H8 Allegheny C&O).Dar in suma totala de avantaje si dezavantaje ....aici a fost cea mai buna ,si cea mai vestita.
 

DORIN

Well-Known Member
Lucrez la un BR 01 de la Roco. Este modelul vechi dar il am in stare super buna si vreu sa ii montez un decodor. A montat cineva decodor in aceasta locomotiva? Unde e cel mai bine de instalat ca sa fie cit mai bine mascat? Si ce e cel mai important .... ma intereseaza ce tip de decodor se potriveste cu acest motor de Roco, model vechi, fara volanta.... Cu siguranta va fi nevoie de un decodor cu compensare de sarcina dar stiu ca nu merge orice. Oare merge un decodor Uhlenbrock cu compensare sarcina? Cred ca motorul este in 3 poli... Sincer daca as putea l-as inlocui dar de unde sa iau un alt motor care sa se potriveasca exact in locasul motorului original? motorul original are dimensiunile 17X24X41.
 

atraian

Active Member
Colosala!S-o stapanesti sanatos!pe ce raze o plimbi?cred ca de la R5 in sus...
Si eu am un Big Boy de la Athearn Genesis si l-am plimbat pe linii R3 fara probleme. Locomotiva e articulata in asa fel incat poate ataca si curbele stranse. Deh e un model...

 

atraian

Active Member
Santa Fean, uite-ma pe H8 Allegheny C&O numarul 1601 la Dearborn Michigan in Henry Ford Museum. Cea mai puternica locomotiva cu aburi din lume!

Traian
 

189DB

Active Member
Roco nu a avut motoare cu 3 poli. Daca ai un decodor Digitrax DZ 125 poti sa il montezi in tender dar numai dupa ce scoti tot ce este in plus., adica bobine, diode, rezistente. Eu asa am facut si este ok. Am facut la fel si cu BR 57 Roco.
 

DORIN

Well-Known Member
Am scos tot, pentru ca am invatat lectia asta de mult timp dar cu decodorul Hornby R 8249 montat de mine nu merge bine decit dupa viteza a 7 -a. Cit costa un decodor Digitrax DZ 125? Si unde gasesc asa ceva?
Locomotiva de care vorbesc este aceasta: ...sunt convins ca multi o stiti....



 

DORIN

Well-Known Member
189DB, spune-mi te rog, atunci cind ai digitalizat BR 01 ai facut legaturi electrice permanente intre tender si cazan. Eu unul asa am facut. E mai greu de manipulat locomotiva cind vrei sa o iei de pe sine sau cind o pui, dar e mai sigur asa. Ai renuntat cumva la contactul ala mobil dintre tender si cazan si ai apelat la o legatura prin fir?
Eu nu mai stiu ce sa fac ca locomotiva sa mearga frumos si la viteze mici. Mi-a ramas doar varianta de a schimba decodorul cu unul mai bun.... Dar daca pun alt decodor de unde stiu eu ca va merge mai bine? Alti bani, alta distractie.... Spatiile din locomotiva fiind mici, am renuntat la interfata asa ca un decodor folosit si cu care ai avut insucces e mai greu de refolosit....
 
Sus Jos