Locomotivele germane seria 50, 52, 42 si 44

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Aprilie 2016
1.131
1
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Gam3 a spus:
Am putin timp si profit sa va prezint o fosta DRG 50 de la Roco.

Facuta dupa un model real ce a circulat la CFR,150.1113.
Horia_Radulescu a spus:
@LDH: vom discuta acest aspect in alta parte insa 150.1113 si 1114 SUNT corecte! aceste doua masini, desi inmatriculate nu ca 150.000 (BR50) ci ca 150.1000 (care era in principiu rezervata pentru Kriegslok BR52, cu tender Wanne s.a.m.d.) erau adevarate BR50 produse de Wien-Florisdorf in 1939-1940, adica dintre primele! :)

150.1114 s-a pastrat pe soclu la Brasov, se poate vedea si compara ;)
insa, asa cum spuneam, hai sa nu poluam topicul...

2 poze cu locomotiva gasiti in volumul II al lucrarii Istoricul tractiunii feroviare in Romania semnata de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu la pagina 558 si 559.


Florin,
150.1113-ul tau provine dintr-un 50.53?Care este codul de la Roco?
s
 
sandy,codul e 63291


una din cele 2 poze din lucrarea Istoricul tractiunii feroviare in Romania semnata de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu




Dupa incetarea razboiului, Romania a primit din partea URSS, drept compensatii de razboi, 30 de locomotive germane seria 50, 52, 42 si 44, captura de razboi sau trofee, asa cum erau denumite de sovietici

-Locomotivele foste DR 50 si 52, in numar de 23 de exemplare, au fost incadrate la CFR in seria 150.1101-150.1123. Cu exceptia locomotivelor 150.1113-150.1116 care au provenit din seria DR 50, toate celelalte 19 locomotive erau de tipul DR 52. Majoritatea locomotivelor preluate de CFR au sosit in anii 1948-1949 din Austria, prin Ungaria si urmau sa fie expediate in URSS dupa transpunerea lor pe cale larga la Atelierele CFR Grivita din Bucuresti si Nicolina din Iasi. Reparatia lor s-a efectuat la Atelierele CFR Grivita si Nicolina in perioada februarie 1948-decembrie 1958.

-Locomotivele foste DR 50 aveau tender 2'2'T26, fara protectie contra inghetului, din placi de pluta, la peretii rezervorului de apa, iar locomotivele foste DR 52 erau cuplate cu tendere 2'2'T32(wannentender)

Din Istoricul tractiunii feroviare in Romania semnata de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu
 
150.1113 e o fosta DRG 50, construita de Henchel cu numarul de fabricatie 25618 in 1944. A fost inregistrata la CFR in 1952 in conditiile expuse in citatul de mai sus. S-a casat in 1987, ultimul depou de domiciliu Campulung Est (CLE).
 
Gam3 a spus:
una din cele 2 poze din lucrarea Istoricul tractiunii feroviare in Romania semnata de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu


Corect Gam numai ca locomotiva in cauza are tender adaptat pentru functionarea cu pacura a locomotivei.
Eu am facut referire la tender.
Ca am zbacit-o cu numerele :oops:
 
Stiu LDH, numai ca a fost elegerea mea sa nu aiba rezervorul de pacura. Ai sa vezi 1114 cu rezervorul de pacura.

150.1113 a ajuns in tara fara rezervorul de pacura si a circulat o perioada scurta asa pana a fi dotata cu instalatie de ars pacura. Deci eu consider ca e corecta.
 
Acuma daca tot e pe subiect, am si eu o intrebare. A fost vreo locomotiva CFR 150 si ex DR 50 dotata cu preincalzitorul montat in camera de fum in fata cosului, ca eu unul n-am gasit in nici o imagine asa ceva.
 
Nu,

cele 4 locomotive foste DRG 50 au ajuns la CFR dintr-o conjunctura istorica. In acei ani Resita facea reparatiile pentru locomotivele "captura" destinate fostei URSS. Cele 23 de locomotive sunt cele care s-au aflat in starea cea mai proasta, si fratele de la rasarit nu le-a mai vrut. Resitenii le-au reparat pentru CFR si le-au adus la standarde de functionare si pentru ca, in acei ani, se asimilase in Romania productia modelului 50. Chiar daca initial, la DRG. locomotivele au avut supraincalzitorul montat in cutia de fum (nu am cercetat subiectul) la CFR ele au ajuns modificate sa corespunda cu modelul asimilat in productia de serie, din considerente de standardizare.
 
Salutare,
Pentru ca Florin mi-a bagat cuiul cu ceferizarea BR 52,as vrea mult sa incep sa fac si eu una asa ca va rog sa ma ajutati cu niste informatii:
-Din modelele 42 si 44 care sint pretabile pentru ceferizare?Trix are in gama aceste modele.
-Care 50 de la Roco sau alta firma e corect pentru transformare si ce diferente ar fi fata de 150.xxxx?
-Cit de aproape este(poate aveti mai multe poze) 150.1105 de la Sibiu de modelul de la Guetzold?
Pot parea intrebari stupide dar sint inca la inceput si am mare nevoie de ajutor.
multumesc,
sandy
 
@ catalin
multumesc mult pentru informatie, banuiam asta. Ziceam insa de preincalzitorul pentru apa de alimentare a cazanului, nu de supraincalzitor.
Nu stiu daca la CFR a fost o practica montarea cazanului reparat si pe alt frem, in genul cuplarii cu alt tender la reparatii.

@ sandy
Pentru poze poti sa incepi sa studiezi aici: http://www.railfaneurope.net/pix/ro/steam/150/pix.html
o alta sursa e lucrarea amintita mai sus, eventual daca ne intilnim marti o pot aduce a mea. In carte sunt schite ale tenderelor folosite de CFR, ca sa nu mai zic de nenumaratele imagini.
completez cu inca un link: http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=1&cat=4
 
Buna Gabi,

de preincalzitor de apa vorbeam si eu dar la ora la care am scris mesajul, dupa un drum de 5 ore la volan, am scris din greseala, supraincalzitor. Raspunsul ramane valabil.

Da, a fost o practica si schimbarea cazanelor, nu atat de des intalnita cu schimbarea tenderelor...
150.1113 nu avea cazanul original cand a fost taiata.

Sandy,

va sfatuiesc prieteneste sa nu ceferizari un 42 sau un 44. Motivul e unul singur: nu au ramas decat putine informatii referitoare la inmatriculare si la diverse particularitati tehnice. Despre 44 CFR, din cate stiu eu, mai exista o singura poza aflata acum in colectia unul bun prieten din Germania, si care apare si in cartea lui Serban. Ceferizarea unor "pasari rare" are avantajul ineditului dar poate avea dezavantajul unor greseli datorate lipsei de informatii. Poate ca ar trebui sa incepeti un batranul 52. Poate, intre timp, dintr-un sertar uitat de timp, se mai aduna informatii si despre 42 si 44 CFR. Avem sansa ca 150.1105 se afla aproape in starea in care a circulat decenii bune pe caile noastre ferate. Macar despre seria 52 stim unde a facut serviciul, pe ce linii, cand si unde si puteti incropi si o garnitura corecta dupa masina.
 
@sandy

de DR 44 nu stiu decat ce scrie in lucrarea Istoricul tractiunii feroviare in Romania semnata de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu.

au fost preluate 4 locomotive foste DR 44. erau prevazute cu ecrane de fum mari ca la seria DR 50.Au fost repartizate depourilor Craiova,Brasov,Cluj si Bucuresti Calatori.

pentru BR 50
de la Roco aceste 2 modele

CSD III Rh 555.1 cod 63293
http://www.modellbahnecke.de/bilder/roco/63293.jpg

DRG II 50 Wagner cod 63291
http://www.modellbahnecke.de/bilder/roco/63291.jpg


pentru 150.1105 mai ai modelul de la LILIPUT

BR52

http://www.tee-usa.com/store/product554.html

pentru poze cu 150.1105 de la Sibiu

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1984
 
@catalin
inteleg prea bine cum e cu oboseala, mai bine zis o stiu pe proprie piele.
@sandy
pe o raza de vreo 60 Km avem doua modele reale pentru un CFR 150.000 autentic. E vorba de 150.139 din depoul Cluj si CFR 150.105 la depoul Dej.
In plus la Dej mai e si 150.1123 si 151.002...ce zici?
 
sandy, am vazut acum ce ai scris anterior. Nu toate locomotivele BR 52 CFR au venit din Germania si au circulat la CFR cu tender barca !

150.1009 (numai un exemplu care imi trece acum prin cap) a venit cuplata cu tender 2'2'T26 cu protectie contra inghetului. identic si 150.1010.

Tenderul lui 150.1113 (tender de BR 50) a sfarsit cuplat la locomotiva 150.1044 (un BR 52) si exemplele pot continua.

Nu generalizati, BR 52 nu inseamna in mod obligatoriu tender barca.
 
@catalin:
Multumesc,asa e dar ideea e ca eu am ca model un BR 52 Wannentender Guetzold si de aceea as fi vrut sa lucrez pe el,asa cum mi-a sugerat Gam3.Eu mai am un BR 38(P8 ) de la Fleischmann care si el s-ar potrivi pentru ceferizare.
Pentru ca in domeniul real am mari lacune(sa nu zic "hauri") dar doresc sa invat ,cel mai mult imi foloseste formula de genul:"am un model x de la producatorul Y si ce anume pot sa fac CFR din el si unde sa fac modicari.Modificari care sper sa fie cit mai mici deoarece ca modelist,nu ca si colectionar,eu vin din domeniul aero care este destul de diferit iar machetele nu costa o avere.Daca strici,faci alta!
@Gabi:ti-as fi recunoscator daca ai aduce cartea marti la club,moment in care iti voi pune si tot felul de intrebari.
Va multumesc tuturor pentru interes si pentru informatiile pertinente.
sandy