DE CITIT PENTRU INCEPATORI

flvca

Active Member
Trenulist
2 Noi 2008
145
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Foarte interesant acest topic, inceput acum mai bine de doi ani, cu multe informatii excelente pentru incepatori, printre care ma numar si eu. Doresc sa construiesc o diorama din module-cadru si as dori sa intreb la ce inaltime se construiesc in mod uzual? Vreau sa precizez ca doresc si realizarea unui triaj sub diorama.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
nu cred ca e o dimensiune standard pentru spatiul lasat sub diorama.dar daca vrei asta gasesti sigur la morop pe site ceea ce cauti si parca si LDH a scris undeva pe forum despre module.Eu unul am ales sa las o distanta detul de mica 30mm doar cat sa am loc pentru electronice.Insa eu am folosit la blaturi placi de pal de 18mm grosime ceea ce este destul de rigid pentru diorama.
 

flvca

Active Member
Trenulist
2 Noi 2008
145
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Multumesc pentru raspunsuri. Diorama o doresc realizata in podul casei si vreau sa exploatez la maxim spatiul. Ma incurca putin planurile inclinate ale acoperisului si unele grinzi de sustinere. Ca sa fiu sigur ca in final voi putea realiza si relief mai inalt, am ajuns la concluzia ca inaltimea dioramei in cazul meu, ar trebui sa fie undeva la maxim 60 cm de podea, iar triajul la 22 cm sub aceasta cota. Ma gandesc daca optic va arata bine asa joasa.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Nu e o problema o diorama mai joasa decat in mod normal. O diorama se poate viziona de deasupra, dar am vazut multi pasionati aplecandu-se s-o urmareasca de la nivelul ochiului, unde poti avea un control mai bun asupra imaginii dioramei comparandu-l cu felul cum vezi realitatea cotidiana.

Daca spatiul existent impune asezarea mai joasa, probabil ca si operarea ei se va face in pozitia sezand!

O diorama asezata mai jos decat normal are avantaje pentru vizionarea de catre copii -daca este cazul- si evident, dezavantajul ca acestia de obicei nu se multumesc sa priveasca, mai pun si mana!
 

flvca

Active Member
Trenulist
2 Noi 2008
145
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Am decis sa reduc dimensiunea dioramei (din pacate), dar cred ca mai important va fi accesul in jurul ei din toate partile si mai ales ca doresc si triajul, lucrul sub ea va fi avantajat. Deci planul va fi in principiu pentru o diorama in U, cu 4m baza si 2,5m lateralele, la o latime de 1,5m.Inaltimea undeva la 80cm de sol, iar triajul la 20cm sub diorama. Sunt sigur ca voi avea si in continuare nevoie de sfatul vostru-greul abia incepe-multumesc si va tin la curent.
 

leon-gr

Well-Known Member
Trenulist
27 Aug 2009
698
0
athens (braila, timisoara)
YAHOO
lion20041971@yahoo.com
LOCATION
athens (braila, timisoara)
daca tot vorbim de linii si tot ceea ce tne de acestea...am si eu o intrebare...
detin linii PIKO drepte si curbe ...R2, R3, R4 si bineinteles si macaze curbe BWL, BWR dar si BWL-3 BWR-3...
deci...PIKO se limiteaza la R4...cum fac o curba de R5?...daca exista asa ceva bineinteles...folosesc linia flexibila?
am rulat trenuri din epoca IV-V de calatori dar si de marfa si pe R2 si in afara de faptul ca nu se vad bine, in rest nu am avut probleme...este corect sa fac asa ceva?!
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Leon,

Tine cont de faptul ca eu nu stiu situatia de la H0 si nici nu cunosc produsele Piko si modul cum se imbina intre ele liniile Piko standard cu cele flex, (la N, gama Fleischmann intre ele sau gama Peco intre ele se imbina perfect!) insa la modul teoretic vorbind este mereu de preferat sa faci curbe largi, folosind linie flexibila, decat sa mergi pe curbe standard de raza mica! Bafta!
 

aulin

Well-Known Member
Trenulist
27 Ian 2016
289
0
Cuneo
ICQ
543
AOL
alco
LOCATION
Cuneo
leon-gr a spus:
daca tot vorbim de linii si tot ceea ce tne de acestea...am si eu o intrebare...
detin linii PIKO drepte si curbe ...R2, R3, R4 si bineinteles si macaze curbe BWL, BWR dar si BWL-3 BWR-3...
deci...PIKO se limiteaza la R4...cum fac o curba de R5?...daca exista asa ceva bineinteles...folosesc linia flexibila?
am rulat trenuri din epoca IV-V de calatori dar si de marfa si pe R2 si in afara de faptul ca nu se vad bine, in rest nu am avut probleme...este corect sa fac asa ceva?!
Curbe R5 la Piko nu sunt,foloseste linie flexibila,este buna insa sa ai grija cum o tai la capetele de imbinare,problema cu sina flexibila este ca trebuie sa o montezi"pe veci"pe o placa sau ce ai tu pe cind curbele standard i-ti permitea montarea-demontarea oriunde(parchet,sub pat sa nu le vada nevasta,pe dulap sa nu ispiteasca copii :D )
 

leon-gr

Well-Known Member
Trenulist
27 Aug 2009
698
0
athens (braila, timisoara)
YAHOO
lion20041971@yahoo.com
LOCATION
athens (braila, timisoara)
merci pt sfaturi...
inca o intrebare...
de curind am facut o schimbare de lumini pe un taurus piko.
le-am aranjat eu bine si frumos led-urile dar...
cind incepe sa se miste locomotiva am o scurgere pe undeva...de curent si mi se aprinde pal si led-ul central acolo unde se aprind cele rosii...locomotiva este dotata cu decodor piko...este nevoie de vreo dioda ca sa evit aceasta problema?!
 

FamiliaRusu

Member
Trenulist
3 Feb 2010
39
0
Ploiesti
LOCATION
Ploiesti
Toata stima si respectul "pt dom' profesor"...Extraordinar de folositoare explicatiile pt incepatori si nu numai pt ei... Pe cind o brosura ? Am vazut ca intentia era. Textul sa fie, tipografie gasim...De ce nu s-a mai scris ? Eram curios de metoda de lipire pe planda, pe extrudat sa zicem, sau mai bine zis de fixare a liniilor pe suport Noch de buret, pe extrudat. Voi mai studia, poate undeva cineva da o solutie.
Sa caut la rubrica intrebari ale incepatorilor, am parcurs-o, dar parca nu am gasit un raspuns legat de aceasta problema. Parca imi pare rau ca s-a scris asa putin din 2008 si pina azi. Asta e ... :)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.362
45
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
leon-gr a spus:
merci pt sfaturi...
inca o intrebare...
de curind am facut o schimbare de lumini pe un taurus piko.
le-am aranjat eu bine si frumos led-urile dar...
cind incepe sa se miste locomotiva am o scurgere pe undeva...de curent si mi se aprinde pal si led-ul central acolo unde se aprind cele rosii...locomotiva este dotata cu decodor piko...este nevoie de vreo dioda ca sa evit aceasta problema?!
Verifica legaturile la LED-uri, poate ca pe undeva exista o atingere.
Ghirlanda de LED-uri albe inseriate de la cabina 1 se conecteaza in paralel cu ghirlanda de LED-uri rosii inseriate de la cabina 2, avand grija ca toate LED-urile sa se afle in aceeasi orientare, iar grupul se conecteaza intre firul albastru (nodul anozilor) si firul alb (nodul catozilor).
Analog, ghirlanda de LED-uri albe inseriate de la cabina 2 se conecteaza in paralel cu ghirlanda de LED-uri rosii inseriate de la cabina 1, iar grupul se conecteaza intre firul albastru (nodul anozilor) si firul galben (nodul catozilor).
Astfel, la mers inainte vor lumina farurile albe de la cabina 1 si farurile rosii de la cabina 2, iar la mers inapoi vor lumina farurile albe de la cabina 2 si farurile rosii de la cabina 1.
Bineinteles, prin termenul "ghirlanda de LED-uri inseriate" se intelege sirul serie format din LED-uri si rezistenta de balast adecvata :D
 

zolaadi

Active Member
Trenulist
27 Dec 2010
140
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare tuturor.

Vreau sa construiesc o diorama creata de mine personal, dimensiuni 1,20 pe 2,20 m. Am strans ceva materiale, dar mai am mult pana voi materializa ceea ce vreau sa fac.
In poza urmatoare veti vedea o schita rapida aceea ce vreau sa fac (nu radeti de schita mea deoarece a fost facuta pe fondul unei lipse de talent la desen si schitari :))).

Macheta este compusa din o linie principala sa-i spunem Linia 1 care porneste din gara centrala, apoi intra intr-o curba usoara spre dreapta si intr-un tunel , care se termina pe partea opusa.Urmeaza o linie dreapta pana aproape de capat apoi curba spre dreapta, intalneste trecere la nivel cu calea ferata 2, curba iar dreapta si revine in gara. Paralel cu linia 1 va fi Linia 2, ce urca usor pana ce ajunge pe partea cealalta la o halta, la o inaltime pe care va trebui sa o aflu in viitor, apoi isi face coborarea in continuare pana ajunge inapoi in gara.Trecerea la nivel cu calea ferata 2 se va face sub Linia 2 , aceasta fiind in coborare usoara pe un pod.Numai ca, din dorinta de a prelungi traseul, am pus un macaz dreapta ce ajunge de pe Linia 2 pe Linia 1, aproape de intrarea in gara si va face o intrare pe Linia 2a, ce va strabate orasul printr-o vale, intalnindu-se cu Linia 1a, Linie 1a ce se ramifica imediat dupa iesirea din gara.Cele 2 linii (Linia 1a si 2a) converg, apoi reintra pe Linia 1 pe peartea cealalta. Trecerea la nivel cu calea ferata 1 va intra de asemenea sub un pod, pe pod fiind halta de care vorbeam mai devreme.Imediat dupa aceasta trecere la nivel cu calea ferata 1,din nou din Linia 1 se va face un macaz,spre sa-i zicem Linia 1b, printr-o spatiu in munte, ce va fi paralela cu o mica strada, depinzand de spatiul care sper ca va ramane. Linia 1b Va reintra prin alt spatiu in munte , intalnindu-se cu Linia 1, ce ajunge in gara centrala.
Vor fi formatiuni muntoase pe partea stanga, in locul unde urca Linia 2, cu serpentine spre o Pensiune. Din gara va incepe o mica ascensiune catre oras, inaltimea ascensiunii depinzand de inaltimea garniturii de tren, astfel incat sa nu incurce circulatia auto.
Exteriorul va fi inconjurat de o mica sosea de centura.
Nu cred ca pot intra toate detaliile prezentate in schita, dar sunt la inceput si nu am experienta in construirea dioramelor.
In poza veti vedea mai multe detalii.

In speranta ca nu v-am zapacit cu detaliile, astept pareri din partea voastra, sfaturi, deoarece aveti mai multa experianta ca mine.

O seara cat mai placuta!

:D :D
 

zolaadi

Active Member
Trenulist
27 Dec 2010
140
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
M-am uitat peste acea pagina zilele trecute , am vrut sa adun toate pozele, facand ceva original.

Complicat este, dar este realizabil? se pot face modificari oricand.
Este o diorama la care m-am gandit si mi-am dorit-o mult timp.vreau sa o fac interesanta, si nu plictisitoare, cu linii simple.

O seara cat mai placuta!
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
zolaadi a spus:
M-am uitat peste acea pagina zilele trecute , am vrut sa adun toate pozele, facand ceva original.
Este mai simplu sa modifici ceva existent decat sa te apuci sa faci de la zero. Ma refer la o schita cu un traseu. Ai punctele de reper si, in general, este mentionat si producatorul liniilor ce se preteaza la schema respectiva.
Spui ca esti la inceput de drum in modelismul feroviar si de aceea te-am trimis la scheme, cat de cat, verificate.

zolaadi a spus:
Complicat este, dar este realizabil? se pot face modificari oricand.
Realizabil este aproape orice dar important este sa fie functional.
O sa ai ceva probleme datorita multitudinii de macaze de nu o sa mai stii daca sunt gramada in gara sau in afara garii.
Poate ti se pare mult 2,2 m dar nu uita ca cel putin 1 m iti iau cele doua jumatati de cerc pentru intoarcerea trenului.
Cat iti mai ramane pentru gara?
1,2 m
Daca ai pus patru macaze, doua cate doua unul dupa altul, aproape ca ai mai "mancat" 1 m din lungimea garii.
zolaadi a spus:
Este o diorama la care m-am gandit si mi-am dorit-o mult timp.vreau sa o fac interesanta, si nu plictisitoare, cu linii simple.
Mda, aici fiecare cu parerea lui.
O diorama nu este plictisitoare daca are putine linii dar poate arata inghesuita daca are multe linii.

Ce parere ai de macheta de mai jos?
Vezi ca este si o schema cu traseul

http://www.paintiax.erazor-zone.de/modellbahnstudio/galerie/

:cafea:
 

zolaadi

Active Member
Trenulist
27 Dec 2010
140
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ai dreptate in legatura cu functionalitatea.Impulsul insa este de a pune pe diorama cam tot ce ti-ai dorit pana atunci, la un moment dat acest fapt neputand fi posibil.

Este interesanta diorama lui Prognosos de exemplu (Diorama de la Slobozia) sau cea vanduta pe site-ul "www.railroad.ro".
cam ceva in genul asta as vrea, o combinatie din cele 2.Mai sunt multe de pus la punct.