Automotoarele Malaxa

LDH

Well-Known Member
Trenulist
O discutie foarte documentata despre automotorul MALAXA 78-1000 gasiti AICI

Acele discutii au dat la iveala multe informatii si, sper eu, au lamurit unele necunoscute, au condus in final la desenele de mai jos cotate pentru scara 1:87




Daca sunt corecte sau nu asta mai este de discutat ca sa nu mai spun ca nu sunt gata.

Este un inceput si sper ca Victorian o sa completeze acest subiect cu desenele lui.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
In ideea ca cineva, candva se va hotara sa detalieze schita de mai sus, in acest moment singura schita a automotorului 77 publicata pe internet, m-am hotarat sa realizez cateva imagini de detaliu ale automotorului. Cum sunt imagini ale componentelor, nu le voi posta la rubrica dedicata automotorelor 900 ci aici.



numarul automotorului se vede, imaginile sunt facute astazi in gara Pitesti.

Si acum o imagine din 2006, realizata pe 950 la Buzau:



PDI, se intampla cumva sa ai o schita cu elementele de prindere a motorului de sasiu ?
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Catalin,

Ar trebui sa schimbam atunci titlul din "Automotorul Malaxa" in "Automotoarele Malaxa" si sa discutam pe rand despre toata gama respectiva.

Demersul tau este cu atat mai potrivit cu cat in felul acesta incepem cu primele din perspectiva cronologica. De precizat, primele automotoare fabricate de Malaxa, pentru ca au mai existat la CFR si alte cateva automotoare de fabricatie diferita, care din pacate insa mai exista!

Automotoarele din clasa 77 /900, un numar de 100 de exemplare construite plus o exceptie, sunt o bijuterie pentru modelisti, iar din punctul nostru de vedere ca romani sunt o "fosila vie", putini in Europa se mai pot lauda sa vada pe sine automotoare de o asemenea venerabila varsta in utilizare curenta, nu in patrimoniul unui club de pasionati!

De curand am avut de altfel bucuria sa-l vad chiar pe primul automotor din aceasta serie, cel cu numarul 900, mergand cuminte pe liniile din jurul orasului Medgidia, unde isi are in mod normal "domiciliul".

Cred ca excelenta lista compilata de Cristi e in continuare valabila si extrem de utila pentru a afla unde putem sa-l vedem pe fiecare.

De asemenea, extrem de interesante pozele tale, extrem de utile pentru cine ar vrea sa construiasca un model al unui asemenea vehicul.

Catalin, inainte de a vedea cum se prinde motorul de sasiu, am inteles insa ca planurile aici postate au niste probleme evidente. Haide sa vedem care sunt acestea, poate sa fie un prim pas spre realizarea unor planuri corecte! Am inteles dintr-un post mai vechi al lui DIP ca exista un oarecare grad "incertitudine" tipica CFR cu privire la lungimile masinii! :D
 

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
victorian , trebuie lamurita o problema
Automotorul 900 nu este fabricat de Malaxa ci de grupul Astra-Unio-Vulcan
Cele fabricate de Malaxa sunt 901-980 si cele 3 pentru linia particulara Buzău-NehoiaÂşu
Si mai sunt si o gramada de conversii ale vechilor automotoare care au fost incluse ulterior in seria 900

Edit :
Da ar fi o idee buna schimbarea titlului
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Cristi,

Merci de atentionare! Nu stiam care este originea lui 900, e cu atat mai interesant atunci, inseamna ca este un exemplar unic, posibil cu niste diferente de constructie care ar merita sa fie investigate.

Ar fi extrem de util ca lista aceea a ta sa fie completata si cu date suplimentare de genul fabricantului (serie/an fabricatie). Bineinteles, stiu ca nu traim intr-o lume ideala unde asemenea date se pot gasi prin accesarea arhivei digitale a producatorului (ce bine ar fi!) :D deci probabil vor ramane multe "puncte albe" pe lista, insa incetul cu incetul imaginea se contureaza totusi!

Apropo, la depoul-muzeu din Sibiu am vazut adunate acolo pe langa locomotive si niste osii. Multe erau boghie de tender, insa mi-au atras atentia niste roti pline de 1000 mm, precum si niste roti cu diametru de 825 mm care erau tot pline, insa aveau in ele doua gauri de cca 30 mm pozitionate diametral opus, cam la mijlocul razei. Ultimele doua osii erau prevazute cu o coroana dintata de antrenare si proveneau in mod sigur de la niste vehicule automotoare, dar habar nu am ce soi. Stie cineva mai multe despre originea acestora?
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pana la urma m-am incumetat, am pus mana pe hartia abraziva, lipici , chit si iar hartie abraziva dupa care putin grund pentru a putea da primul strat de vopsea revell...daca o fi bine sau nu voi sa imi spuneti . Mie mi se pare ca e cam galben insa sincer imi vine greu sa dau jos vopseava de pe el pentru a schimba ceva...oricum abia acuma vad ca pozele sunt ceva mai colorate decat ar trebui , in realitate nu este chiar atat de galben.

pareri ?


 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Intre timp am reusit sa repar aerograful, la duza am bagat o garnitura facuta din izolatie de cablu dar o sa o schimb cu una gasita la o bricheta. Iar la masca de protectie a duzeu am folosit o garnitura scoasa de la o sticluta de parfum....

sa vedem ce am mai facut cu aceasta ocazie...





Detaliile sunt perfecte, nu s-au acoperit cu vopsea, isa e mai dificil de prins in poza datorita contrastului puternic de rosu.

La usi nu am izolat bine si am avut ceva probleme dar se rezolva pentru ca oricum aveam de gand sa mai dau cu galben.

Nu stiu insa pe capete cum erau vopsite si ce culori aveau burdufele.







Daca aveti sfaturi va rog sa ma ajutati.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Pai am un sfat pentru tine: explica-ne ce anume construiesti ca ATM 1000, nu prea e.

Eu vad in poze un vagon intermediar (poate vrei sa faci unul din automotoarele cu transmisie electrica, dar atunci vezi ca ai de modificat masiv capetele motoare). Din ce stiu despre automotoarele seria 78, acestea nu au avut vagoane intermediare.
Deci, intr-un final, habar nu am ce construiesti, si atunci, de unde sfaturi... ?
 

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Catalin, Dragos a gasit la mine niste resturi de carcase si-si face si el mana in H0.
Nu numai capetele difera ci si vagoanele intermediare care aveau un alt numar de ferestre si de cu totul alte dimensiuni fata de ce iese din imbinarea celor doua resturi.
Asa cum erau proiectate, si automotoarele din seria 1000 ar fi putut avea vagoane intermediare, deci Dragos face ce a facut Marklin cu BR53 sau PIKO (pardon: PICO) cu E46.... adica viseaza frumos!
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Catalin, hai sa luam problemele in ordine.
In primul rand vorbim despre un vagon fictiv care s-ar fi putut intercala intre cele doua unitati ale automotorului , sa presupunem ca motivele ar fi fost din necesarul de locuri pentru calatori.
In al doilea rand eu nu doresc decat sa creez un model , pentru a studia tehnici de imbinare si vopsire a modelelor. (pe viitor cand consider ca ma pricep destul poate voi face un model existent, nu neaparat al acestui automotor).

Acum detaliez o parte din ajutorul pe care il solicit catre voi:
1. Culoarea de pe partea superioara ma incurca foarte mult pentru ca am deja 2-3 pareri: alb-galbui (de unt) , bej, galben deschis. Nu am poze cu acest automotor si probabil ca atunci cand a cisrculat in schema de culori originala nu se puteau face poze color.
2. Presupunand ca acest vagon ar fi existat, partea de punte a vagonului trebuia sa fie dotata cu anumite instalatii necesare functionarii corecte. Am nevoie sa cunosc cu aproximatie care ar fi fost acele instalatii (franare, racire aer, rezervor apa pt toalete..etc)
3. Boghiurile , care presupun ca ar merge foarte bine ca model cele nemotorizate de pe una din cele doua unitati motoare. Aici am nevoie de ceva planur, poze, cote.

Daca considerati ca ma puteti ajuta cu unul dintre aceste trei puncte va rog ca exprimati punctele de vedere.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
sogard_2003.

eu am cerut niste lamuriri pentru ca ceea ce vedea in poze stiam ca nu are corespondent real. Cand cineva face ceva "din imaginatie" e normal ca nu poti da sfaturi pentru ca nu poate nimeni intra in mintea ta.

Explicatiile de mai sus sunt bine-venite, stim acum ca e un proiect free-lancer, fara corespondent real unde vrei sa construiesti o posibila remorca pentru aceste automotoare. Ceva ce ar fi putut exista, insa nu a fost construit niciodata.

Sa dai o explicatie despre munca ta e un semn de respect pentru munca ta si pentru cel care o vede nu o favoare acordata cititorului.

Revenind:

1. exista inlcusiv filme color cu vopsirea care te intereseaza. Vezi subiectele pe forum. Parca mishu88 sau Gam3 au dat link-uri de acest fel.

2.o sa caut o schita, exista asa ceva le-am pus candva pe railwayfan, dar serverul si forumul nu mai exista

3. idem mai sus, schitele de la boghiul nemotor exista pe net, o sa revin cu ele.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Catalin in ceea ce priveste informarea deficitara a proiectului meu, nu am ce sa zic decat ca m-am grabit sa pun repede pozele :D ma bucur ca acum am lamurit ce vreau sa fac si sper sa ajung cat mai departe cu acest vagon.

Forumul il cotrobai de cateva zile bune in privinta acestor automotoare, de asemenea si pe google am gasit o poza cu automotorul electric de care spunea mai sus PDI.

Legat de railwayfan ai un PM ... nu pot decat sa scriu asta: :(
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Un link ce exista aici pe forum:

http://www.youtube.com/watch?v=x4PY1LeVzF4

se poate vedea vopsirea care te intereseaza. In 1964 aceste automotoare inca nu fusesera modificate si le poti vedea inca in starea lor originala.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut initiativa de a realiza in modul scratch un astfel de model. Cea mai importanta (dificila) etapa dupa parerea mea, este aceea de realizare a zonelor curbe, cu linii specifice a acestor modele feroviare. Solutia arfi eventual una de printare 3D sau cea a clasicei variante de frezare cu o masina computerizata. Din pacate nu stiu pe nimeni care sa fi scalat planurile, in ideeea de a obtine coordonatele lucru care in sine este destul de laborios.

Ca solutie "din pila" mai ales la scara la care se lucreaza, parerea mea este ca nu se va putea obtine un model corect dimensional.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am mai umblat nitel la galben si l-am facut oarecum asemanator cu asta : http://www.art-paints.com/Paints/Acrylic/Americana/Butter/Butter.gif

seamana culorile ?

 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
La nivel ochiometric, fata de ce am mai vazutpe forum, culorile mie mi se par ok.

Treaba cu culoarea este complicata, la nivel general vorbind acum,colorimetria este o stiinta laborioasa, una e ce se vede pe monitor, alta ce se vede cand printezi, alta ce e pe un model real, si mai intervin si problemele de la fotografiere. Adica, pe scurt poti sa obtii o macheta corect colorata, care insa dupa pozare si expunere nu mai arata asa.

Una peste alta insa, repet, culorile mi se par foarte realiste in acest caz.
 

060-DA-001

Active Member
Trenulist
22 Mai 2009
127
0
sogard_2003, Schema de culori e Rosu - Crem (nu galben) atat la seria 1000 cat si la AM M5 si M6 gasesti o poza cu el aici http://www.trennet.ro/products/gallery/file96.pdf