Buna,
Rekowagen sunt vagoane reconstruite. In general termenul s-a incetatenit pentru famillie Baag(e), Bag(e), Daag(e)/Dag(e), Bghw(e) si BDghw(e) ale fostei DR (Ost)., vagoanele echivalente in vest se chemau Umbauwagen (vagoane modificate).
Din cele peste 3000 de Rekowagen Bghw(e) si BDghw(e) ale DR (Ost) marea majoritate au fost insa constructii complet noi, pentru ca dupa ce s-au reconstruit cam 800 de vagoane vechi s-a ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa la faca cu totul de la 0.
Vagoanele Reko pe 2 si 3 osii erau poreclite si "Genickschüsswagen" (vagon cu impuscatura in ceafa) din cauza suspensiei mizerabile. Acestea au fost reconstructii "pe bune".
"Gesellschaftwagen" s-ar traduce in romana prin "vagon club" sau "vagon de societate".
In cele patru poze ale tale se vad:
1. Un WGm construit de nou ca vagon-club al DB in anii 1970.
2. Un vagon-club al trenului TEE Rheingold, obtinut prin modificarea unui Apmh/z 121. Vagoanele (au fost 2) exista si azi, au circulat ulterior pe diferite AZ, in principal pe "Christophorus" insa si pe AZ Berlin > Dortmund cand inca nu exista autostrada in anii 1990.
3 si 4. Ambele poze arata acelasi WGm privat, in doua momente diferite ale vietii sale. Daca imi amintesc bine, a fost construit ca vagon-salon al armatei de ocupatie americane in anii 1960 si a ajuns mai tarziu la beraria Bitburger. Am fost si eu in el, e amenajat cu bar, cu salon de dans, etc.
Te rog sa precizezi la fiecare imagine sursa fotografiei si autorul acesteia, altfel voi fi obligat sa le sterg. Dreptul de autor nu este o joaca pentru copii.