Train Fest , editia 1 - Cluj Napoca - 16.feb.08

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Primul obiectiv vizitat in ziua de 16.02.2008 a fost magazinul Trenas 8)
Am remarcat aici doua enorme locomotive, realizate la scara 1:32 :confused: , si anume aburoasa BR78 si diesela V60:

Ambele sunt perfect functionale si superb realizate, o adevarata incantare pentru viitorii posesori - care ar fi bine sa aiba si o casa pe masura :fluierat:
In calitate de Stapan al Bielelor, nu am avut nimic de reprosat dieselei V60 :D , dar am remarcat imediat ca bielele imensei BR78 sunt... gresite pe ambele parti :p; aspectul pozitiv al acestei situatii consta in faptul ca rotile motoare principale nu sunt identice, ca in binecunoscutele cazuri ale miniaburoaselor, ci simetrice, deci problema poate fi rezolvata prin simpla demontare a osiei si re-montarea ei intoarsa. In rest, nota 10-cu-stelutza! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Credeati ca nu exista trenuletze mai mici decat cele in scara N (1:160) :D ? Ei uite ca exista trenuletele in scara Z (1:220), cu ecartament de... 6.5mm :confused:

La o asemenea miniaturizare, nimeni nu mai poate emite pretentii asupra sistemului de distributie, deci Stapanul Bielelor... tace :D
Regret ENORM ca n-am fost pe faza sa pozez microscopica aburoasa la scara Z (1:220) alaturi de imensa aburoasa la scara 1 (1:32) :fluierat:
 
buna baieti,

e o "Pacific" americana pe sasiul standarad 2'C1' Maerklin Z, care se foloseste la fel de bine la BR01 ca la BR18.5 :(

cutia este din plastic la cele mai vechi si din metal la cele mai recente...

si aici il corectez pe Mircea, EXISTA si la Z distributii complete si CORECTE... firme ca Haeckl, Kruger Modellbau si altele... :)
 
Unde-s, sa le vad si eu :D:D:D
Absolut toate aburoasele Z pe care le-am vazut pana acum (in cataloage, ca in direct... de unde :p) au numai bielele de cuplare si bielele motoare, care fac corp comun cu capetele de cruce fara nicio articulatie; din cauza acestei simplificari extreme, capetele de cruce nu aluneca du-te-vino de-a lungul glisierelor, ci descriu aceeasi miscare aproximativ circulara a bielei motoare.
 
buna Mircea,

OT: motorul cu 5 poli la Maerklin a facut in fine ca aceste mini-modele sa functioneze cum trebuie... din 1972 si pana in 1999-2000 exista unul cu 3 poli... si mergeau cam cu salturi ;)

Krueger si Heckl au facut kituri metal care se adaptau pe modele Maerklin existente; mai facea si Railino, e drept, locomotive cu distributie Allen bavareze din anii 1860-1880...

daca ai rabdare sa cauti pe google (.de) cu numele de mai sus gasesti sigur... ;)
 
pai daca nu are ce sa critice...

da' tot a uitat sa zpuna ceva, si anume ca este cea mai rara "Glaskasten" si anume nu o clasica Ptl2/2 bavareza ci una prusaca... rara de tot (in realitate)
 
de mentionat ca amandoua sunt de la Maerklin, un model vechi de 32-33 de ani insa fundamental bun, prima data o 03.0-2 "clasica: cu "urechi de elefant" adica deflectoare de fum originale Wagner si cea de-a doua o 03.0-2 ca 003 a DB in anii 1968-75 cu deflectoare Witte!
 
In mod expres am lasat mai la urma comentariile despre biele :D
Simpatica Glaskasten pare a fi OK, ceea ce nu pot spune nici despre BR86 si nici despre ambele BR03 :p. Cu toate acestea, una din setul de doua BR03 de pe raft era... corecta!!!
yahoo.gif

Fiind ea frumos impachetata si invelita in folie de plastic, am dorit sa o las asa si, in concluzie, n-am pozat-o :D
 
Impresiile frumoase lasate de atitia pasionati cu frumoase modele feroviare...bucuria cunoasterii multora dintre ei in realitate, regretul sa sectiunea reala a ramas in urma(dar n-or intra zilele in sac) si speranta ca va urma o alta intilnire cit de curind.
P.S Cind au pornit modelele digitale cu sound a fost...chiar ca in gara :D !
P.S.2 Data viitoare sper sa avem un PC pe faza, sa coloram totul cu imagini sunete si filme cu modelele prezente. :lol: