demontare lokomotiva cu aburi mehano:

bogdy

Active Member
Trenulist
20 Mai 2007
70
0
Buna tuturor

a reusit cineva sa demonteze o aburoasa mehano(mountain de ex)
sa zicem in vederea digitalizarii?
E dificil?
ceva riscuri cu bielele?
Banuiesc ca in tender e destul loc pentru decodor.
Multumesc
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Dec 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
depinde de aburoasa. de exemplu, o mountain nu cred ca are mufa pentru digital.
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Da, am desfacut-o eu, chiar pe Mountain. Am facut-o bucati. Este prima data cand am desfacut o locomotiva, dar am ramas surprins cat de usor se desface si totodata se monteaza inapoi. Si am digitalizat-o complet, inclusiv generator de fum, cu un decodor de la esu, cu sunet. A iesit perfect, mai putin faptul ca inca nu am reusit sa se aprinda farurile fara sa mearga si generatorul de fum sau invers. nu am descoperit inca de ce. In rest, e super, si merge perfect.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa cate cred eu ca stiu, generatorul de fum este conectat in paralel cu luminile din fatza cam la toate aburoasele. Daca este posibil, separa alimentarea generatorului de cea a farurilor, apoi cupleaza generatorul de fum intre firul albastru (plus comun) si firul verde (F1) sau violet (F2).
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Deci eu am conectat-o asa: lampa fata la firul alb, lampa spate la firul galben, generatorul la firul albastru (pe schema scrie AUX 1), firul albastru comun la toate trei. Si mi-a mai ramas in aer un fir violet (notat pe schema AUX 2)din decodor, pe care oricat am incercat eu sa-l fac sa scoata vreo tensiune, nu am reusit. Generatorul porneste/se opreste din fo/off. La fel si farurile, desi cred ca n-ar trebui. Din directia de pe telecomanda se schimba doar fata/spate. Deci....??? Iar pe f1-f8 am toate sunetele programate.
 
A

Anonymous

Guest
Din cate inteleg ai un decodor ESU Loksound, nu? Legaturile facute de tine sunt bune (btw, firul AUX1 este verde, nu albastru :p). Din fabrica, la acest decodor intr-adevar luminile sunt programate sa functioneze in paralel cu generatorul de fum (F0 activeaza si AUX1) - este asa deoarece F1, F2, ... se folosesc pentru generare de sunete. Ce se poate face: se reprogrameaza butonul F1 astfel incat sa comande AUX1, iar F0 sa ramana doar pentru faruri (dar asa nu mai generezi sunetul actual de pe F1). Pentru asta trebuie modificati registrii:

-CV147 (Assignment of F1-forward A): din 0 in 4;
-CV148 (Assignment of F1-forward B): ramane 0;
-CV149 (Assignment of F1-forward C): din 2 in 0;
-CV150 (Assignment of F1-reverse A): din 0 in 4;
-CV151 (Assignment of F1-reverse B): ramane 0;
-CV152 (Assignment of F1-reverse C): din 2 in 0.
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Ai dreptate, greseala mea. Firul este verde, am vazut ca am gresit culoarea dupa ce am postat. Cat despre registrii, nu pot decat sa-ti multumesc pentru sfaturi si pentru experienta ta pe care o impartasesti si novicilor in ale DCC-ului ca mine. Deci acestea fiind spuse, pot sa sar calu' si sa te intreb: Cum naiba se fac modificarile alea? Imi trebuie vreo centrala, ceva, sau pur si simplu din telecomanda? Din cate inteleg de la tine, raman fara sunetul de pe F1? Daca da asta e cam urat, pentru ca eu din F1 pornesc acum sunetul de fond al locomotivei, suieratul acela permanent de aburi, care se combina aleator cu tot felul de pompe, lapata de carbuni, alea..alea.
Multumesc mult. A, si inca ceva. Pe schema decodorului, la AUX2 e trecut firul violet. Ala cum naiba il actionez? Sau nu pot din modelul meu de telecomanda? Am un Piko digital 1, cred ca asa ii spune.
 
A

Anonymous

Guest
Deci ai telecomanda Piko... 8) Nu, din telecomanda nu poti face asta - este foarte comoda si ergonomica, dar din pacate receptorul acela de infrarosu de la Piko Digi1 nu se poate numi "statie". Cea mai ieftina solutie ar fi Roco Multimouse (~75EUR) sau un programator ESU (cu care poti schimba si sunetele, nu doar registrii, ~150EUR) sau sa-ti construiesti tu un programator (cauta pe forum <<"DCC diy" (do it yourself)>>, <<"Digitala" home made>>, <<Programator decodoare>>).
Referitor la F1 - da, ramai fara sunetul de pe F1, dar acesta era doar un exemplu, poti alege oricare alta tasta F (vezi manualul de la LokSound, tabelul de la sfarsit: http://www.loksound.de/download/anleitungen/524xx_US_ESU_LLC_users_manual_LokSound_V3_5_edition_I_ebook.pdf). La pag.19 din manual ai chiar un exemplu de cum sa asignezi F5 la AUX1. Apropos, chiar si acum cu programarea din fabrica, dupa aprinderea farurilor cu F0, poti apasa F4 pt.on/off pe AUX1 :D .
Referitor la AUX2, aceeasi poveste: trebuie programat pe o anumita tasta (iesirea este pe firele violet-albastru).
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Multumesc mult pentru tot. Super pretioase informatii. In ceea ce priveste aprinderea farurilor si a AUX1 cu F0, am apasat F4 de nenumarate ori, nu face decat sa porneasca sau sa opreasca sunetul aferent F4. Deci, nu...
Acum, cel mai important lucru. Unde gasesc sa cumpar un programator ESU?
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Sau roaga pe cineva din apropiere care are statia digitala LenzSet100 sa te ajute.
Daaaaa, stiu ca tot ridic in slavi aceasta statie, dar ce sa fac daca mie imi place foarte mult? 8) :aplauze:
Motivul principal este faptul ca aceasta statie stie sa citeasca si sa afiseze valorile REALE din CV-urile decodorului (spre deosebire de alte statii care afiseaza valori fictive sau... deloc :-?), fapt care se poate dovedi esentialmente necesar atunci cand se fac programari mai "finutze" :D
Cu statiile ESU recunosc ca inca n-am lucrat, deci nu ma pot pronunta :fluierat:
 

bogdy

Active Member
Trenulist
20 Mai 2007
70
0
Multumesc mult tuturor, e mai mult decat m-as fi asteptat
O sa incerc si eu deci sa o digitalizez cu un decoder esu sa vedem...
Multumesc din nou
Scuze ca nu am urmarit cum trebuie topicul dar in ultima vreme am fost foarte prins cu trebile
Multumesc din nou
B
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Acum, dupa ce mi-am plimbat aburoasa prin toate colturile camerei, as vrea sa-i fac altceva. Sa-i pun un motor mai performat, in 5 poli, care sa mearga mai bine si mai rotund decat cel actual. Sfaturi, recomandari? Stie cineva un astfel de motoras, care sa mearga pe 4-8-2 -ul meu? Un nume, o marca, un link? Multumesc.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Omydee:

Daca esti dispus sa platesti serios, uite aici cea mai buna varianta:
http://www.sb-modellbau.com/shop_content.php?coID=3 ;-)
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
ce model de MOUNTAIN ai, adica in ce varianta de vopsire si de inscriptionare? e de la MEHANO, nu?
e o locomotiva care mie imi place foarte mult. eu am una facuta de BACHMANN si e o nebunie de locomotiva. are o gramada de detalii.
ma mir ca esti nemultumit de motorul facut de MEHANO. aceste motoare sunt foarte silentioase si consuma foarte putin. si dupa opinia mea sunt si suficient de puternice.
decodorul l-ai instalat in tender, nu? cum ai facut legatura cu locomotiva?
e o legatura permanenta? sau cu mufa?
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Off, cam multe detalii si nu ma pricep, zau. E un MEHANO, este neagra, partea din fata putin argintie. Pe ea are scris 5555 iar pe tender Baltimore and Ohio. Si mie imi place foarte mult, dar nu pot sa spun cat este de detaliata, in primul rand pentru ca nu ma pricep si in al doilea rand pentru ca nu am un grad de comparatie real. Din pozele vazute pana acum nu prea imi dau seama. Motorul este intradevar si foarte silentios si foarte puternic, dar cred ca datorita faptului ca e in 3 poli, la viteza foarte redusa are tendinta sa sara, sa mearga in hopuri. Destul de putin vizibile, cei drept, dar totusi se vad. Decodorul este de la ESU, cu sunet, si l-am montat in tender. Avand in vedere faptul ca este prima locomotiva la care am lucrat si la care am facut modificari, legatura dintre decodor (tender) si locomotiva este deocamdata permanenta. Dar ieri am demontat un aparat video vechi si am gasit o mufa miniaturala super, iar firele foarte subtiri tocmai ce le-am comandat de la Rally. Deci saptamana viitoare, tenderul se va separa de locomotiva. O singura treaba nu-mi place. Nu am reusit sa fac sa functioneze firul violet de la decodor. La mine se aprind farurile impreuna cu generatorul de fum. Dar sper ca odata sa pot remedia acest impediment.

Cam asa arata .....
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Na, ca azi noapte imi mai trecu o idee prin cap. Cum zicea "crgtmp", se pot asigna diferite functii pe tastele de la telecomanda piko, prin modificarile valorilor registrilor. Aunci, o intrebare, poate are cineva si raspuns. Nu se pot modifica functiile de pe telecomanda, de exemplu atunci cand apesi odata pe F0 sa fie comanda "on" iar daca mai apesi odata sa fie "off? Asta pe AUX1 sa zicem. Iar pe butonul OFF, la fel. Daca apesi odata sa dea comanda de "on" si inca odata "off"? Pe AUX2 de exemplu.
Ca imi sta pe creier treaba asta, sa fac si firul ala violet sa fie functional.
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
esti insistent, nu gluma!
in mod normal trebuia sa functioneze si functia de pe firul violet. cine stie care o fi problema. pot fi o gramada de cauze.
in alta ordine de idei eu ti-as recomanda sa nu pui mufa intre tender si locomotiva. las-o asa cu legatura permanenta. o sa ai mai putine batai de cap. firele dintre cele doua elemente nu dau rau daca sunt negre. in realitate sunt cabluri si conducte. dar o mufa e mult mai greu de mascat....
gindeste-te! poate e mai bine sa nu pui mufa.
chiar si o mufa care sa iti permita sa separi locomotiva de tender, daca e desfacuta dupa fiecare folosire a locomotivei, are o viata scurta iar contactele nu vor mai fi asa ferme. si sunt destule contacte. ajunge ca un contact din mufa sa nu mai fie asa corect dupa mai multe folosiri si apar o sumedenie de probleme......
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Imi cer scuze daca cumva deranjez pe cineva cu insistenta mea. Dar avand in vedere ca am dat o gramada de bani pe acel decodor, decodor care are o gramada de optionale, e normal sa invat si eu sa-i folosesc toate posibilitatile la maxim. Cat despre mufa de pa mountain, nu am mai montat-o, am lasat-o asa si am vopsit firele cu negru. Arata destul de bine asa, asa ca ramane asa.