Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Prea mult pesimism, iata si ceva optimist:
Societatea local㒠de transport în comun, OTL SA cere, marti, aleşilor locali acordul pentru amplasarea în Centrul Civic a unei locomotive Siemens cu o vechime care face din ea un monument industrial cu valoare de simbol pentru oraş.

„Am dori s㒠o expunem în locaţia dintre Parcul 1 Decembrie şi sensul giratoriu din Centrul Civic. Locomotiva Siemens este fabricat㒠în 1905 şi ar avea acolo locul cel mai potrivit”, consider㒠Csuzi Istvan, directorul OTL SA. Un motiv ar fi şi c㒠sunt prea puţini oră’denii care trec pragul OTL cu ocazia zilelor porţilor deschise.

De la începutul secolului
Povestea vieţii locomotivei construit㒠la Katharinahutte la Rohrbach/St Ingbert cu nr. 33 aflat㒠deocamdat㒠în curtea depoului OTL dateaz㒠de la începutul secolului.

„A venit în Oradea din 1906 şi de atunci pân㒠în 1994 când a ieşit din uz, a transportat marf㒠de la o uzin㒠la alta sau de la gară’, în zona industrială’, pe atunci, Velenţa”, poveşte Ioan Mureşan, adjunct la Depoul OTL.

Din 1994 şi pân㒠în 2009, vechiul utilaj a fost tras pe dreapta într-un spaţiu din zona actualului garaj al OTL, expus capriciilor tuturor anotimpurilor. „în 2009 am readus-o în curtea depoului, acolo unde ar fi trebuit s㒠vin㒠de la bun început”, spune Mureşan. în martie anul trecut a început reabilitarea. „A fost mai mult un fel de face-lifting pentru c㒠atât s-a putut face din cauza lipsei de piese”, spune Mureşan.

Dup㒠patru luni de muncă’, bazându-se pe ilustraţii ale unor locomotove similare din Germania, cei de la OTL au reuşit s㒠termine reabilitarea locomotivei pe ziua transportatorului urban, să’rbă’torit㒠în ultima vineri din iulie 2009.

80% original
I-a fost recondiţionat şasiul şi caroseria dar instalaţia electrică’, motorul şi partea de acţionare n-a mai putut fi refă’cută’. în restaurarea locomotivei de marf㒠s-a încercat pă’strarea cât mai multor detalii cu care a venit la Oradea. Clopotul acţionat manual, care servea de claxon în vremea de glorie a utilajului, este cel original. „Cam 80% din ce se vede sunt piese originale”, precizeaz㒠angajatul societă’ţii de transport.

Dac㒠aleşii locali sunt de acord cu propunerea directorului Csuzi Istvan, „bă’trânica” va decora triunghiul de la intersecţia liniilor de tramvai din Centrul Civic. O rugă’minte că’tre oră’deni: ară’taţi-i respectul cuvenit vârstei şi importanţei. Nu sunt multe lucruri în Oradea, în afara clă’dirilor, care s㒠fi supravieţuit 100 de ani...

Dupa Sibiu, Resita si Dej a ajunsi si Oradea un loc pentru cei ce vor sa mai vada locomotive vechi :D
 
începutul de iarn㒠a dat peste cap şi traficul feroviar în toat㒠ţara. 13 trenuri sunt anulate, iar şase trenuri sunt blocate. Alte trenurilor au întârziere

http://www.realitatea.net/patru-trenuri-sunt-blocate-in-judetul-suceava_778518.html

bataie de joc ..Ar trebui sa cada niste capete
 
dar de unde frate atatia copaci pe linie? a fost viscol sau ce s-a intamplat? parca dintr-o data toti copacii au prins tendinte sinucigase si se arunca in fata trenului! pana acum n-am mai auzit "scuza" asta......
 
Pai nu e scuza e adevar, de obicei in jurul liniei se face curatenie tocmai pentru a evita astfel de cazuri. Numai ca la noi nu se ingrijeste nimeni de imprejurimile liniei, de ce ar face-o daca nici macar de linia propriu zisa nu au grija ? De aici si rezultatele.

Copacii au cazut pentru ca au inghetat si s-au ingreunat foarte mult. Stiu ca esistau intr-o vreme si specialisti care stiau care copac se taie, daca e putrezit sau nu...dar acuma exista numai directori la CFR care o fi el infra ..calatori...marfa...etc... :( vai mama noastra.
 
Bulgaria, Grecia, România şi Ungaria semeaz㒠o declaraţie pentru modernizarea infrastructurii feroviare

Miniştrii Transporturilor din Bulgaria, Grecia, România şi Ungaria împreun㒠cu comisarul european Siim Kallas şi omologii vor semna Declaraţia privind susţinerea Proiectului Prioritar 22 (PP22) în domeniul feroviar, proiect care presupune modernizarea sectoarelor de cale ferat㒠pe traseul Hegyeshalom- Budapesta – Arad – Sighişoara- Bucureşti – Constanţa/ Timişoara – Craiova – Sofia – Salonic – Atena .
Declaraţia va fi semnat㒠în cadrul Consiliului de Miniştri ai Transporturilor, Telecomunicaţiilor şi Energiei (TTE) din Uniunea Europeană’.
Reuniunea miniştrilor are loc la Bruxelles pe 2 decembrie 2010.


Eu astept fapte concrete ca de proiecte m-am cam saturat si de toate planurile care pareau benefice pentru CFR s-a ales praful.. :-| Bina ca stau la caldura banii europeni sa nu ajunga la noi ca ingheata de aia le e frica la a nostri sa ii aduca ..Daca nu ne iasa si noua nimic tot degeaba
 
Acum chiar nu se poate curata totul in jurul liniei.
Gandeste-te cum ar fi sa defriseze treseul de pe V. Prahovei, unde versantii sunt chiar langa linie, sau defileul Jiului, sau V. Oltului.
Pe verticala ar trebui sa curete 100-200 de m.
Iar copacii plini de ghiata isi dubleaza sau chiar tripleaza greutate. Si lemnul are si el o rezistenta.
Aduceti-va aminte de imaginile din SUA cu stalpii aceia de inalta tensiune cazuti la pamant, ca un castel de carti de joc.
Ghiata e foarte grea.
 
interesantul a spus:
Acum chiar nu se poate curata totul in jurul liniei.
Gandeste-te cum ar fi sa defriseze treseul de pe V. Prahovei, unde versantii sunt chiar langa linie, sau defileul Jiului, sau V. Oltului.
Pe verticala ar trebui sa curete 100-200 de m.
Iar copacii plini de ghiata isi dubleaza sau chiar tripleaza greutate. Si lemnul are si el o rezistenta.
Aduceti-va aminte de imaginile din SUA cu stalpii aceia de inalta tensiune cazuti la pamant, ca un castel de carti de joc.
Ghiata e foarte grea.

Dar vara e asa de greu sa cureti crengile care intra in gabarit?sunt sectii unde daca mergi cu geamul deschis te plesnesc crengi si tufe sa nu mai zic ca concura la Siguranta Circulatiei nu se vad semnalele si inductoarele din cauza vegetatiei..Inca ceva daca tai crengile dinspre linie greutatea ramane pe partea opusa si ar cadea acolo
In 11 ore nu esti in stare sa tai niste copaci si sa trimiti o locomotiva diesel de ajutor sau sa trimiti o sageata Desiro care sa preia calatorii bine ca stau si ruginesc la gard in depoul cluj..Dar aici a dus incostienta celor de sus pentru ca nu mai sunt mecanici de ajuns numai sunt bani ca sa circule aia cu drezina sa se verifice starea liniei ,pana cand nu se va produce o tragedie se va merge asa
 
tren cu 700 de minute intarziere, zic imbecilii astia de la irealitatea (de ce termenul asta ? sa-mi arate si mie cineva un stalp de INALTA tensiune in bucuresti, si pe langa piata lahovari unde a cazut saracut stalp de luminat si eventual ceva multe cabluri si fibre); de la deva parca spre bucuresti
saracii aia care erau in tren care au ramas inghetati pe acolo
cat era recordul absolut de anul trecut ? parca era totusi mai mult de 10-11 ore, ceva de genul vreo 20 de ore intarziere
 
Nu am inteles nimic din ce ai zis :D , intarzieri de 600 minute au fost, au cazut copaci peste linie intre Cosna si Gradinita pe linia 502 :wink:
Au mai fost probleme tot cu copaci cazuti in gabarit intre Deda Stanceni-Toplita, intre Silhoasa si Larion.
De asemenea trenurile A Iasi Cluj si A Cluj-Iasi au fost anulate.
 
hai sa facem si traducerea atunci :p

m-au tampit astia de la realitatea azi, numai prostii am auzit din partea lor (culminand cu stalpii de inalta tensiune din mijlocul bucurestiului)

aia era paranteza, stirea era recordul de 700 de minute intarziere, dar se pare ca e doar record de anul asta, ca anul trecut au fost intarzieri de aproape o zi (titlul suna ceva de genul: trenul a ajuns chiar inainte de ora stabilita, dar cu o zi intarziere :D era misto daca trenul de a doua zi ajungea inaintea lui :p)

ca nu fac ai nostri nimic ca sa nu se mai intample probleme de genul asta, e deja axioma, nu mai trebuie demonstrata ca "se stie"; dar a fost destul de rea combinatia de ploaie la sub zero grade, era totul inghetat pe masina, ziceai ca e ca din filme cand ramane unu congelat intr-un bloc de gheata :p
 
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat azi, 2 decembrie 2010, împreun㒠cu omologii din Bulgaria, Grecia şi Ungaria declaraţia comun㒠privind sprijinul pentru dezvoltarea a dou㒠sectoare de cale ferat㒠din cadrul proiectului prioritar 22- TEN-T „Atena-Sofia-Bucureşti-Budapesta-Viena-Praga-Nurnberg-Dresda”. Declaraţia a fost semnat㒠în prezenţa vicepreşedintelui Comisiei Europene şi comisar european pentru transport, domnul Siim Kallas şi a coordonatorului Uniunii Europene pentru proiectul prioritar 22 din TEN-T, Gilles Savary. Ceremonia de semnare a declaraţiei a avut loc la Bruxelles în marja reuniunii Consiliului de Miniştri ai Transporturilor din Uniunea Europeană’
 
macleod a spus:
aia era paranteza, stirea era recordul de 700 de minute intarziere, dar se pare ca e doar record de anul asta, ca anul trecut au fost intarzieri de aproape o zi (titlul suna ceva de genul: trenul a ajuns chiar inainte de ora stabilita, dar cu o zi intarziere :D era misto daca trenul de a doua zi ajungea inaintea lui
Din pacate era R Dacia si era anul acesta. De fapt asta e una din care imi dau seama ca la jurnalisti nu le trebuie creier, peste tot am auzit ca e "prima zapada din anul asta" :-x . Dar cele din ianuarie, febriarie, martie si aprilie in ce an au fost?
E normal ca daca la ei acum a inceput anul in decembrie e cea mai mare intarziere din an :D



@srazvi,
pe acest forum nu se face politica, pentru astfel de stiri poti folosi alte forumuri, nu acesta. Toate mesajele care nu au legatura cu specificul forumului vor fi sterse.


modificat by forumadmin
 
Eh, confunda si dobitocii anul cu iarna, una e sa zici prima zapada din iarna asta, si alta e sa zici prima zapada din an ... nu conteaza ca e deja decembrie, atata timp cat avem in bucuresti stalpi de inalta tensiune in mijlocul orasului, atunci cu siguranta e si prima zapada din an, nu?

@macleod,
pe acest forum nu se face politica, pentru astfel de stiri poti folosi alte forumuri, nu acesta. Toate mesajele care nu au legatura cu specificul forumului vor fi sterse.


modificat by forumadmin
 
Cum e posibil sa nu se intervina pentru evacuarea trenurilor sau macar a pasagerilor din zonele izolate???Cum este posibil?
Cum circula trenurile in Canada, Alaska, Norvegia, Suedia, Rusia, dincolo de cercul polar?
Cum circula trenurile in Elvetia la altitudini foarte mari, acolo unde sint vitale pentru turism dupa ce pica frunza?

Cum de nu cadeau copacii pina la revolutie pe calea ferata?

UNDE au fost autoritatile?unde a fost toata ştă’bă’rimea de ISU?Ce a facut ISU care solicita primariilor 4125 de hirtii si tabele si da primă’riilor 149 de amenzi daca nu sint intocmite planuri de interventie, unde a fost ISU care da amenzi daca nu transmiti situatia materialelor care pot fi folosite in caz de urgenta(masini, utilaje, locuri de cazare, magazine de unde se pot procura alimente, cazarmamente, animale, locomotive, medici, drujbe etc etc)unde au fost locomotivele diesel ale CFR in rezerva pentru astfel de cazuri sau ale privatilor sa traga trenul din curenta unde era un loc izolat si greu accesibil, pina intr-o gara unde de bine de rau era un drum de acces?

Unde erau cei de la CFR?

Eu nu spun ca nu e posibil sa se intimple astfel de catastrofe, insa aici nu a fost atit de grav ca in SUA la cazul mentionat de altcineva mai sus.
Si dupa cum spunea cineva, trebuie curata un culoar de protectie.
(ca off topic, probabil ati vazut ca LEA de 110 sau de 400 KW aveau cindva acest culoar la trecerea prin paduri de exemplu, dar acum se pare ca in curind vor fi impadurite si vor cadea si ele ca si liniile ferate.)

Stiti ca in alte tari televiziunile mai prezinta si altceva decit discutii politice si stiri dramatice, asa am vazut pe programul 3 sat cu ceva timp in urma tocmai un reportaj despre acest culoar de protectie.
Adica o echipa de la sol avea un utilaj compus din mai multe pinze de cirular pe un cadru.Aveau utilajul pe un slep(remorca auto) plecau la locul interventiei, descarcau, veneu un elicopter il agata si taiau copacii din zona caii ferate electrificate, intr-un interval dat in care era inchidere de linie.Dupa plecarea elicopterului, pe linie apareau utilaje cu brat de macara si muncitori cu drujbe. incarcau crengile si dusi erau.
Avind in vedere acolo era un culoar bine definit, pe cale de consecinta erau lucrari de intretinere curenta.
Nu am gasit exact imaginile alea dar ceva asemanator am gasit.
http://wn.com/Helicopter_Trimming_Trees_around_Power_Lines_Very_Close_to_Power_Lines

Acuma nu spun sa fie si la noi elicoptere, dar un culoar se poate intretine.problema e insa ca astia sint ocupati cu hirtiile, cu birocratia si mai ales sa ne prinda pe noi ca stam in zona de siguranta a caii si pozam.

In alt fel de tara, aceste lucrari costa foarte mult sint de acord, insa pagubele rezultate din neexecutarea acestor lucrari de intretinere sint si mai mari.
Aici in Romania ce pagube s-au produs?
aaa au ramas niste oameni in frig, daaaa?!! lasa-i dracu cine i-a pus sa mearga cu trenu, si asa erau pensionari si handicapati cu cupoane de reducere, un fleac, deblocam trenul la dimineata pe lumina nu mai consumam acuma si pentru becuri.

Dimineata am auzit alta porcarie la stiri, spusa pe nerasuflate.
4 trenuri au ramas blocate in Peris, s-au trimis doua garnituri sa preia calatorii insa din doua garnituri nu au putut cobori pentru ca fara curent nu s-au putut deschide usile. ca si cum nu exista deschiderea de urgenta.
 
dantm a spus:
Cum e posibil sa nu se intervina pentru evacuarea trenurilor sau macar a pasagerilor din zonele izolate???Cum este posibil?
Cum circula trenurile in Canada, Alaska, Norvegia, Suedia, Rusia, dincolo de cercul polar?
Cum circula trenurile in Elvetia la altitudini foarte mari, acolo unde sint vitale pentru turism dupa ce pica frunza?

Cum de nu cadeau copacii pina la revolutie pe calea ferata?

UNDE au fost autoritatile?unde a fost toata ştă’bă’rimea de ISU?Ce a facut ISU care solicita primariilor 4125 de hirtii si tabele si da primă’riilor 149 de amenzi daca nu sint intocmite planuri de interventie, unde a fost ISU care da amenzi daca nu transmiti situatia materialelor care pot fi folosite in caz de urgenta(masini, utilaje, locuri de cazare, magazine de unde se pot procura alimente, cazarmamente, animale, locomotive, medici, drujbe etc etc)unde au fost locomotivele diesel ale CFR in rezerva pentru astfel de cazuri sau ale privatilor sa traga trenul din curenta unde era un loc izolat si greu accesibil, pina intr-o gara unde de bine de rau era un drum de acces?
Dimineata am auzit alta porcarie la stiri, spusa pe nerasuflate.
4 trenuri au ramas blocate in Peris, s-au trimis doua garnituri sa preia calatorii insa din doua garnituri nu au putut cobori pentru ca fara curent nu s-au putut deschide usile. ca si cum nu exista deschiderea de urgenta.

Dane in mare masura ai dreptate dar pe cei de la ISU i-am vazut eu in reportaje erau acolo in vagoane chiar intrebau oamenii daca se simt bine si nu au nevoie de ajutor si sa stii ca din toate institutiile cei de la ISU SMURD imi inspira cea mai mare incredere si sa mai tinem cont ca zona acea e zona dificila cu tuneluri viaducte cam greu accesibila
Cea mai mare porcarie a fost impartirea CFR-ului cei de la Electrificare sunt independenti sigur zic ca CFR are datorii la ei si alte prostii..De unde oameni pentru locomotive de ajutor cand mecanici lucreaza si ore suplimentare deci vise cu mecanici de rezerva sau pentru urgente ,bine ca stau 5000 in birouri.Eu vreau privatizare sa vina o firma serioasa de afara si sa ramana numai cei care trebuie si sa fie platiti adecvat..
Apropo am vazut in Elvetia cei de la SBBCFF au si un un tren cu rezervor cu spuma pentru stingerea incendilor
Acuma zece ani s-a mai intamplat asa pe M401 au cazut niste stanci dar in 6 ore pasagerii au fost transbordati in autocare pana la perechea trenului care s-a intors inapoi dar acuma delasare nepasare nesimtire incompetenta doar pentru a strica imaginea caii ferate Asta e Romania in alta tara ministrul isi dadea demisia si pe langa el trebuia sa mai plece cativa..
 
Un accelerat Bucureşti-Baia Mare a ajuns la destinaţie dup㒠dou㒠zile. Alte patru garnituri, blocate în apropierea Capitalei

http://www.antena3.ro/romania/un-accelerat-bucuresti-baia-mare-a-ajuns-la-destinatie-dupa-doua-zile-alte-patru-garnituri-blocate-in-apropierea-capitalei-114376.html
 
Citat de mai sus:
Åži nu au fost singurii. CFR a anunţat joi întâzieri de sute de minute, mai multe anulă’ri, dar şi garnituri de tren oprite pe traseu. Trenul Intercity 549 Timişoara - Iaşi spre exemplu a ajuns la destinaţie dup㒠25 de ore, dintre care 9 au fost calculate ca întârziere.

Cum pana mea doar 9 ore intarziere din 25 de parcurs ? Adica un intercity face 16 ore ?
Stiu ca sunt vreo 600-700 de km, dar totusi mai bine nu ma apuc sa impart, ca iese sub 50 de km pe ora viteza medie.

Deja la cata prostie, imbecilitate si 'pe dos' vad in tara asta (si la pe dos nu ma refer la minoritati sexuale) deja incep sa ma lase nervii ... chiar in halul asta de batuti in cap am ajuns cu minunatele guvernari incat sa nu mai fim in stare sa facem nici cel mai mic lucru asa cum trebuie ?
 
Mdea, mea culpa cu geografia, cica ar fi intre 789 si 845 km, depinde de traseul ales, dar chiar si asa tot ar fi enorm pentru un tren care cica se vrea intercity (sau la noi in varianta romaneasca doar pentru ca circula 'intre-orase' il face automat si intercity ?:D)

Partea interesanta e alta, m-am uitat acum pe mersultrenurilor.ro (ca infofer binenteles ca nu merge) si nu exista niciun intercity intre timisoara si iasi. Doar vreo 3 accelerate. Sunt site-urile outdated sau pur si simplu iar e vorba de bate de jurnalisti ? Eu as paria pe varianta a doua, dar astept totusi (de curiozitate) un raspuns avizat de la cei care stiu despre ce e vorba.