• Forumul este in proces de upgrade!

Stiri

srazvi a spus:
Telefonul functioneaza pe baza impulsului electric, un mecansim transforma sunetul in impuls si ala se transmite(desigur la receptor se transforma inapoi), deci unde e curent ar putea fi si telefonie :D
:aplauze: :aplauze: :aplauze: :lol:
nu prea a fost bine sa lipsesc de la orele de fizica, sau? :cool:

Khmmm... m-am referit ca in timpurile bune inca nu exista reteaua GSM, doar retele pe sistem analog (C-Netz).
 

interesantul

Well-Known Member
Clouseau a spus:
Daca e tot vorba despre telefon si tren, i-mi amintesc ca la inceputul anilor 90, cind telefonul mobil inca a fost in pantofi de copii, trenurile Eurocity si Intercity de la ÖBB au avut pe bord un telefon public cu cartela. Nu stiu pe ce baza a functionat, dar a functionat! Am vorbit de mai multe ori de la asa un telefon. Cartla puteai s-o cumperi de la calauz. Timpuri bune...
Cred ca era vorba de telefonie prin satelit. era folosita de armata inainte de gsm, are o arie mai mare de acoperire, nu necesita relee. Cred ca acea cartela era alimentata de Adi de Vita (Fara numar, fara numar...) in privinta numerarului de pe ea. Ceva similar cu Thuraya sau Irridium de astazi

@ srazvi Telefonie = sunet+distanta. In cuvantul telefon nu e vorba de o limitare a distantei sau de electricitate
Mai stiu cel putin o metoda de telefonie. chiar fara curent electric. Se iau 2 conserve de preferat de peste. Se mananca continutul si se arunca la materilale reciclabile capacul. Se ia sfoara, nu de canepa ca vine garda si ne baga la bulau, preferabil de in ca-i mai tare. Se gauresc cutiile goale pe mijlocul fundului. Se trece sfoara prin ele, si se inoada sa nu poata iesi afara. Sfoara sa fie lungaaaaaaaa. Unul dintre tipi ia o conserva, altul o ia pe celalalta. Fug cat ii lasa sfoara de departe unul de altul. Se incearca, fara a rupe sfoara sa se tina sfoara intinsa.
Unul dintre tipi duce o conserva in dreptul gurii, celalalt o tine in dreptul urechii. Unul striga Alo!!!! celalalt ii raspunde: N-am auzit! ce ai zis?

Sorry de off topic, dar am dorit sa completez raspunsul lui srazvi. Eu m-am gandit la modul descris de mine de telefonie, dar nu stiu cum se putea face intre un tren si un punct exterior. Cred ca numai cand trenul statea nemiscat se putea vorbi la sistemul de telefonie descris de mine.
Inca o data sorry, daca raspunsul meu nu e potrivit topicului, rog admini sa-l stearga.

Am scris 'de preferat de peste" deoarece imi plac conservele de peste.
 
interesantul a spus:
Cred ca era vorba de telefonie prin satelit. era folosita de armata inainte de gsm, are o arie mai mare de acoperire, nu necesita relee. Cred ca acea cartela era alimentata de Adi de Vita (Fara numar, fara numar...) in privinta numerarului de pe ea. Ceva similar cu Thuraya sau Irridium de astazi
am cautat pprin net, si pe pagina http://www.thg.at/atmsfaq.html scrie ca a fost reteaua C-Netz: Das österreichische C-Netz war ein Zellularnetz auf Basis des Standards NMT450 (Nordic Mobile Telephone System 450 MHz) mit mittelgro߸en Zellen, Frequenz 460-470 MHz (analog, FM) und war - wie der Name schon sagt - eine skandinavische Entwicklung.
Der Gerufene konnte sich nun überall im Versorgungsgebiet aufhalten und war einheitlich unter 0663 erreichbar.
Der Betrieb wurde im November 1984 aufgenommen und im Dezember 1997 eingestellt.
Die Einstellung hatte zur Folge, dass in den Zügen der ÖBB keine Zugtelefone mehr verfügbar waren. Das waren nämlich C-Netz Telefone, die mit herkömmlichen Telefonwertkarten gefüttert werden konnten.
Die Einstellung des Netzes war zwar einige Zeit angekündigt, anscheinend wusste bei den ÖBB aber niemand, dass die Zugtelefone C-Netz Geräte waren. :)


Aparatul din tren a fost un aparat normal de la Telekom Austria, exact tipul care erau si pe strazi in cabine telefonice.
 

manlif2_0

Well-Known Member
una peste alta, problema e de semnal. companiile de telefonie sunt interesate din doua motive: odata pentru a lua banii cfr, o data pentru a lua banii clientilor cu abonamente de date.

personal am acces la un internet mobil Orange de la servici (Huawei E5832), si l-am testat cum merge pe relatia bucuresti craiova (pe toata relatia non-stop). concluzia: acoperirea retelei este foarte mare, dar formata din petice. daca stau pe loc am semnal cam peste tot, insa in deplasare, acoperirea rezulta din limitele marginale a mai multor relee. adica dispozitivul imi innebunea tot schimband releele, tot facand handshake-uri cu ele, pe anumite sectoare schimba si 3 relee in 2 minute (se observa dupa fluctuatiile de semnal). astfel pana la Videle a functionat excelent, videle - jumatatea drumului catre caracal la limita, dupa aceea a fost catastrofa. pur si simplu nu mai reusea sa incarce nimic din cauza semnalului prea slab pentru date si a schimbarii dese de relee (adevarul e ca eram mai tot timpul in plin camp, "middle of nowhere").

@Clouseau: deci telefonul era conectat la o statie emisie receptie in FM.
 

srazvi

Well-Known Member
La campie nu-i greu sa ai semnal, ei se referau la zonele unde trenul trece prin munti, mai ales in nord :D

LE: Am vazut garnitura cu auto Dacia trasa de GFR, incep sa cred ca mai e de muls de pe CFR Marfa inainte sa o privatizeze :pig:
 
Mai avem putin si ajungem in epoca diligentelor....



Calea ferată’, mutat㒠pe garduri şi în pereţii anexelor gospodă’reşti
de Florin PAIU
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

întins㒠pe nu mai puţin de 25 de kilometri, calea ferat㒠Gura Putnei – Nisipitu, închis㒠dup㒠inundaţiile din 2008, se descompleteaz㒠vizibil şi iremediabil pe zi ce trece. în mai multe rânduri, şinele de cale ferat㒠au fost furate, traversele din lemn au început s㒠fie ză’rite prin gardurile unor gospodă’rii, stâlpii de telecomunicaţii au fost retezaţi cu topoarele, toate în condiţiile în care sectorul de linie ferat㒠se află’, teoretic, în conservare.



Cum nu prea mai exist㒠nici o speranţ㒠ca aceast㒠linie s㒠fie refă’cut㒠şi s㒠revin㒠în circuitul feroviar, toat㒠lumea pare s㒠închid㒠ochii la descompletarea ei. Este nevoie doar ca cineva s㒠gă’seasc㒠o utilitate pentru una din componentele că’ii ferate. Doar pe cei aproximativ şapte kilometri dintre staţiile CFR Gura Putnei şi Straja urmele lă’sate de natur㒠şi apoi de om sunt evidente. Dac㒠zonele în care, în vara lui 2008, inundaţiile au rupt pă’mântul de sub calea ferat㒠şi au transformat-o pe aceasta într-un „acordeon” suspendat, au ră’mas şi astă’zi la fel, inclusiv cu bucă’ţile de copaci şi vegetaţie aduse de inundaţii, nici porţiunile scă’pate de furia apelor nu au ră’mas intacte.



Calea ferată’, „îngropată’” în pereţii unor anexe gospodă’reşti

Pe dou㒠sectoare, aflate în zone mai izolate, calea ferat㒠a fost demontat㒠cu totul. Din informaţiile pe care le avem de la oamenii legii de la Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, într-un caz ar fi vorba de furt, iar într-un altul de o demontare a unor şine chiar de că’tre angajaţi ai CFR, pentru a fi folosite într-o alt㒠porţiune, aflat㒠în circuitul feroviar. De altfel, pe întreg sectorul de cale ferată’, pân㒠la Nisipitu, exist㒠patru zone în care s-au înregistrat furturi masive de cale ferată’, într-un caz, autorul, un cetă’ţean de etnie romă’, fiind prins, dup㒠o urmă’rire, cu că’ruţa încă’rcat㒠cu şine de cale ferată’. Poliţiştii spun c㒠şinele sunt furate pentru a fi utilizate la structura de rezistenţ㒠a unor construcţii, de obicei anexe din gospodă’rii, şi nu pentru a fi vândute la fier vechi, centrele de colectare refuzând să’-şi asume riscul de a primi fier provenit din structura feroviară’.



Stâlpii de comunicaţie, lemne de foc

Revenind la porţiunea dintre Gura Putnei şi Straja, o alt㒠ţint㒠a hoţilor au fost stâlpii de comunicaţie de lâng㒠linie. în mai multe zone aceştia au fost retezaţi cu topoarele, fiind transformaţi probabil în lemne pentru foc. Åži traverselor de cale ferat㒠le-a fost gă’sit㒠o utilitate, ele devenind stâlpi ai gardurilor unor gospodă’rii. Mai multe cazuri de acest gen sunt cunoscute de poliţişti, în unele cazuri traversele ajungând la proprietari şi cu acordul, mai mult sau mai puţin legal şi avizat, al unor angajaţi CFR.



Ce era pân㒠în 2008

Cei 25 de kilometri de linie deveniţi impracticabili cuprind urmă’torul traseu: Gura Putnei – Straja – Falcă’u – Brodina – Nisipitu, punctul terminus al traseului fiind în halta situat㒠chiar în centrul satului ce aparţine de comuna Ulma. Pân㒠când apele au adus dezastrul, aceasta era ultima parte a traseului pe care circula trenul personal care pleca din Suceava, trecea prin Dorneşti şi Ră’dă’uţi şi la Gura Putnei se despă’rţea în două’, o garnitur㒠îndreptându-se spre Putna, iar alta spre Nisipitu.

Inundaţiile din vara acestui an au afectat şi ele calea ferată’, pe mai multe porţiuni, astfel c㒠timp de câteva luni de zile trenul personal Suceava – Putna nu a circulat deloc. De câteva să’ptă’mâni, în urma lucră’rilor de refacere efectuate, s-au reluat cursele pân㒠la Putna.

http://www.monitorulsv.ro/Local/2010-11-23/Calea-ferata-mutata-pe-garduri-si-in-peretii-anexelor-gospodaresti
 

sesamcave

Well-Known Member
Situatia trenurilor romanesti in anul 1917--relatare ....

<r>Iata ce raport a intocmit un capitan englez despre situatia Romaniei la 1917:<br/>
<br/>
<URL url="http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/haosul-stapanea-tot-frontul-romanesc-primul-razboi-mondial"><LINK_TEXT text="http://www.historia.ro/exclusiv_web/gen ... oi-mondial">http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/haosul-stapanea-tot-frontul-romanesc-primul-razboi-mondial</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Pasaje intregi sunt dedicate descrieri conditiilor mai mult decat"vitrege" din trenurile romanesti ce transporta trupe pe front.<br/>
Mai mult, relateaza si despre sefii diferitelor gari din Romania de atunci ce sunt "vanduti " dusmanului <E>8)</E>, iar in 2010 sunt vanduti "dusm<B><s></s>Banului<e></e></B>....mai mult sunt relatari si despre "viteza" de circulatie a trenurilor de atunci.....<br/>
<br/>
Adevarat este ca Romania era atunci in situatie de razboi, dar nu pot remarca faptul ca , astazi, in anul de gratie 2010, inca NU suntem in razboi si totusi situatia CFR-ului de azi se aseamana foarte foarte mult cu situatia "CFR-ului" anului de razboi 1917--- "iutzeala" drastic redusa <E>8)</E> , nepotism, coruptie la nivel inalt !!! <br/>
<br/>
Sa aveti parte de o lectura placuta !!!<br/>
<br/>
Marius.<br/>
<br/>
PS: Iar descrierea englezului facuta Romaniei din 1917 este UNIVERSAL VALABIL si Romaniei anului de gratie 2010:<br/>
<br/>
<B><s></s> <COLOR color="red"><s></s>"Toat㒠lumea tră’ieşte într-o stare de haos permanent“<e></e></COLOR><e></e></B><br/>
<br/>
...he he, trecutul asta ...cat poate fi de ....PREZENT !!!!</r>
 

catalin

Well-Known Member
Interesanta lectura insa comparatia intre 1917 si 2010 e mult exagerata.
Motivul e simplu: se merge prost pe calea ferata dar macar nu dormi in beci de frica bombardamentelor, nu te uiti pe lista din fata primariei sa vezi ce frate nu-ti mai vine niciodata acasa, nu citesti ziare in germana pentru ca traiesti in jumatatea de tara ocupata de fritz etc, etc, etc.
Cred ca trebuie sa limitam comparatiile la ce se poate masura cu adevarat. E doar parerea mea si nu o lua personal, insa nu poti niciodata compara vremurile de razboi cu ce traim acum si sa ne fereasca D-zeu de vremuri precum cele din 1917, ca o sa plangem dupa "haosul" de acum.

Parerea mea.
 

macleod

Well-Known Member
Trafic feroviar oprit pe ruta Bucureşti-Braşov, dup㒠pră’buşirea unui copac pe linie
http://www.antena3.ro/romania/trafic-feroviar-oprit-pe-ruta-bucuresti-brasov-dupa-prabusirea-unui-copac-pe-linie-114130.html

Cica au reusit sa ia copacul de pe linie pana la urma
 

sesamcave

Well-Known Member
Catalin a spus:
Interesanta lectura insa comparatia intre 1917 si 2010 e mult exagerata.
Motivul e simplu: se merge prost pe calea ferata dar macar nu dormi in beci de frica bombardamentelor, nu te uiti pe lista din fata primariei sa vezi ce frate nu-ti mai vine niciodata acasa, nu citesti ziare in germana pentru ca traiesti in jumatatea de tara ocupata de fritz etc, etc, etc.
Cred ca trebuie sa limitam comparatiile la ce se poate masura cu adevarat. E doar parerea mea si nu o lua personal, insa nu poti niciodata compara vremurile de razboi cu ce traim acum si sa ne fereasca D-zeu de vremuri precum cele din 1917, ca o sa plangem dupa "haosul" de acum.

Parerea mea.
Sunt intr-o mica parte de acord cu tine.
Nu sunt eu cel mai avizat sa-mi dau cu parerea in chestiunea CFR-ului, dar nu pot sa ma fac ca nu vad problemele din sistem.
Asa e, era razboi in 1917, dar vagoanele erau de dinaintea razboiului.
Acum nu e razboi---Doamne fereste !!!-- dar parcul CFR inca are de suferit la capitolul vagoane...ca sa nu mai spun ca daca intra un nou vagon in circulatie, este imediat "vandalizat" de oameni :( .
Apoi, atunci sefi de gari erau Hans si Fritz si jucau cum cantau nemtii, acum sunt Gheorghe si Ion care joaca cum canta cel care da banul mai mult.

Nu pot uita cum fostul directorul CFR Marfa a "fugit " cu arme si bagaje la nou infiintata divizie de transport feroviar "Schenker Romania " , cand a auzit ca cei de la SCHENKER au in plan cumpararea CFR Marfa....oare a fost racolat/a plecat intamplator ???
Iar in 2010 nu este razboi, dar linia Bucuresti-Brasov se repara de nnn ani si nu se mai termina si sunt intarzieri fantastice pe acest tronson, nu mai zic de altele...si nu e vreme de razboi, poate doar razboi economic...da, asta e razboiul de acum....

Ma doare sufletul cand trebuie sa merg la Slanic de Prahova cu ...maxitaxi-ul....2 ore esti ingesuit in masina acea mica carte te hurduca la fiece minut....iar trenul nu mai ajunge in gara Slanic deoarece cei de la CFR nu gasesc cativa bani sa reabiliteze un pod....
Si mai sunt si altele...le stii mai bine decat mine, le stiu si alti oameni...

Din aceasta cauza, da-mi voie sa-mi pastrez opinia din primul articol:
....ca si atunci in 1917 , si acum in 2010 , Romania tot in bataia vanturilor este si tot la cheremul unor "oameni" mai mult sau mai putini straini de tara asta.... :floare:

Cu respect,
Marius.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Daca ar face asa tot timpul ce bine ar merge sitemul feroviar....si nu numai:

http://www.adevarul.ro/actualitate/VIDEO_Aproape_600_de_calatori_au_fost_opriti_in_camp_pentru_un_control_de_amploare_al_biletelor_0_380962393.html
 

cosmin78

Well-Known Member
sa faca asa control pe rutele unde sunt case de bilete si la trenuri de rang superior :wink: ...sa-i ia la draci si pe nasi,ca fac blatul si ca nu "taie" bilet in tren celor care se urca fara bilet...
inclin sa cred ca aceasta razie face parte din "praful" aruncat in ochi si spectacol pentru mass-media.m-ar bucura sa stiu ca ar face parte dintr-o serie de masuri menite sa reduca pierderile si repunerea pe linia de plutire (as!) a CFR... :(
 

sogard_2003

Well-Known Member
Eeeee o sa mai vedem actiuni asemanatoare in curand ..peste vreun an asa.... am mai zis undeva, pe rapidul de timisoara , din Bucuresti pana la Rosiori 4 femei au mers la clasa 1 cu 10 lei. deci....
 

adrian78hd

Well-Known Member
Ucraina: Ukrzaliznytsia va reabilita 793 de km de cale ferat㒠în 2011


Compania Ukrzaliznytsia (Ucraina) intenţioneaz㒠s㒠reabiliteze 793 de km de cale ferat㒠şi s㒠modernizeze 358 de km de linie, în 2011. Lucră’rile de reparaţie şi modernizare a liniilor face parte din proiectul de introducere a trenurilor de mare viteză’, ce vor circula cu viteze de 160 km/h.
De la începutul lui 2010, Ukrzaliznytsia a reabilitat 858 de km de linie şi a modernizat 558 de km din reţeaua feroviară’.
De asemenea, compania intenţioneaz㒠s㒠lanseze servicii de transport de mare vitez㒠pe ruta Liov-Kiev- Kharkiv-Donetsk şi apoi s㒠extind㒠serviciile că’tre Dnipropetrovsk.
Ukrzaliznytsia a anunţat c㒠a dezvoltat un nou mecanism de diferenţiere între trenurile de pasageri şi cele de maă’rfuri, lucru ce va permite creşterea capacită’ţii transportului de marf㒠şi introducerea trenurilor de mare vitez㒠pe aceste rute.
Potrivt strategiei companiei, în decembrie ar putea s㒠fie semnat un contract cu Hyundai pentru producţia de trenuri de mare viteză’. De asemenea, Ukrzaliznytsia este în negocieri cu banca sud-corean㒠Eximbank, pentru acordarea unui împrumut de 405 milioane de dolari, bani destinaţi achiziţiei de trenuri.
 

macleod

Well-Known Member
hai sa nu fim gelosi, si noi tot reabilitam ... vreo 200 si ceva de vreo 5 ani, daca nu mai bine (cta), si inca vreo 150 de chiar mai mult ... vorba ceea: pauzele lungi si dese cheia marilor succese^Huri :p
dar vine mama lui de copac si cade fix pe sina super modernizata, si gata, mai modernizam dupa aia inca vreo 10 ani cu studii de fezabilitate la padurea de brazi
 

adrian78hd

Well-Known Member
sesamcave a spus:
Catalin a spus:

Nu pot uita cum fostul directorul CFR Marfa a "fugit " cu arme si bagaje la nou infiintata divizie de transport feroviar "Schenker Romania " , cand a auzit ca cei de la SCHENKER au in plan cumpararea CFR Marfa....oare a fost racolat/a plecat intamplator ???
Iar in 2010 nu este razboi, dar linia Bucuresti-Brasov se repara de nnn ani si nu se mai termina si sunt intarzieri fantastice pe acest tronson, nu mai zic de altele...si nu e vreme de razboi, poate doar razboi economic...da, asta e razboiul de acum....



Cu respect,
Marius.
Cel mai bun lucru ar fi sa cumpere DB CFR marfa da nu cred ca le trebe lor atatea depouri si triaje si oameni poate vor pastra doar mecanici si asta pentru mine inseamna eficienta ...
 

srazvi

Well-Known Member
Deocamdata tot ce e profitabi8l la CFR Marfa merge la GFR, asa ca se va privatiza doar ce nu le trebuie la GFR pe gratis, ca asa-i la noi :-?
 

adrian78hd

Well-Known Member
CFR va implementa un sistem pilot european de trafic de 200 de milioane de lei
http://www.gandul.info//financiar/cfr-va-implementa-un-sistem-pilot-european-de-trafic-de-200-de-milioane-de-lei-7758064
 

dave

Active Member
Implementarea ERTMS pe Bucuresti-Campina a fost "realizata" odata cu refactia tonsonului! Au fost montate atunci chiar si eurobalizele, s-au facut poze, s-a facut receptia apoi s-au scos eurobalizele ca sa nu le fure. Oricum, nu existau locomotive prevazute cu echipament ERTMS. Cerintele europene impun ca toate sectiile coridorului IV sa fie echipate cu ERTMS, pentru interoperabilitate cu EU. Asadar, nu e ceva SF, ci e un pas spre normalitate faptul ca se implementeaza asa ceva. Se va pune si pe Bucuresti-Constanta, insa va trebui gasit un producator de echipament (Alcatel, Siemens, sau altii) care sa agreeze sa isi monteze sistemul sau informatic legat la circuitele de semnalizare clasice, pe relee, folosite in continuare la noi. Caci, chiar si pe Bucuresti-Constanta, s-au folosit tot dulapuri SCB cu releistica, la fel ca acum 50 ani. Doar ca sunt dulapuri noi.
 
Sus Jos