Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dr2005 a spus:
Pă’i chestia e c㒠Deva poate aduce mai mulţi că’lă’tori decât Simeria. Se puteau schimba mecanicii la Deva.

Da stiu din Simeria s-au urcat vineri noaptea 2-3 oameni si tinand cont ca nu prea vin legaturi dinspre Hunedoara sau Petrosani..asa sunt mai multe situatii genul Vatra Dornei si Vatra Dornei Bai..Eu ii facem opriri doar la Ploiesti Brasov Alba Iulia si Arad
 
Uitandu-ma pe un scan al unui mers al trenurilor '94/'95 pentru R33,R21,R23 de exemplu orpirile aratau in genu':

Bucuresti N.
Ploiesti V.
Sinaia
Predeal
Brasov
Sighisoara
Medias
Blaj
Alba Iulia
Deva
Arad
Curtici


R33 Buc.N. 1:10 - Curtici 10:08
R23 Buc.N. 16:25 - Curtici 1:08
R21 Buc.N. 8:21 - Curtici 17:10

Deci sub 9h pana la Curtici :D . Nu opririle de la Deva sau Simeria sunt problema, ci sinele ca-s rupte de la Bucuresti pana la Curtici.
Dupa 5 ani de chin, in sfarsit Ister e din nou liber[/size] Very Happy . S-a anulat R Maramures, astfel ca nu mai trece prin Teius, dar opreste si in Simeria:
@Srazvi nu am priceput in ce sta chinu', da' chestia asta a fost una din putinele lucruri logice pe care le-a facut CFR-ul.
Ai 2 trenuri care au acelasi parcurs o buna bucata de drum si trec cam in acelasi timp , asa ca e mai logic sa le unesti.Banuiesc ca nu stii de faza ca Isteru' (pe vremea cand inca era EN37x) si Maramuresu' se combinau in gara la Brasov :D .
 
Pai chinu era stationarea de 25' in Teius ca sa preia/lase o garnitura cu 0 calatori platitori in extrasezon. Si asa s-a lungit timpul la peste 11 ore din cauza infrastructurii praf pe care circula cu 50 la ora locomotive si vagoane apte de 200 la ora :D
Maramures era un tren rapid de noapte ce in timp a devenit scump si lent :roll: . Avea vagoane cuseta si de dormit, doar unul parca de clasa a 2-a. Pe vremuri era bun, acum nu-l mai folosea nimeni.
Bine si Ister facea 5 ore jumate pana la Brasov, acuma face 8 ore jumate :lol:
Tot mai astept sa se prinda cineva de la CFR ca un international ar avea timp mai scurt prin Timisoara, de exemplu Pannonia care va fi limitat la Brasov, mai bine il bagau prin Craiova pana la Bucuresti, acum are 4 vagoane si tot atatia calatori :-|
 
Adevarul este ca ca si inainte de 90 au existat trenuri compuse cam in acelasi mod, Arad si Satu Mare. Am si scris undeva despre ele.(off topic 2 vag plecau cu un personal Bistrita -Beclean pe Somes unde erau atasate la un pers Sighetul Marmatiei -Cluj Napoca. Estimp un rapid pleca Satu Mare -Carei-Jibou unde se combina cu grupa Baia Bare -Jibou si circulau la Cluj Napoca,atasau cele 2 vagoane de la Bistrita pina la Teius unde se cupla cu grupa sosita de la Arad :lol: )
Partea proasta este ca Maramuresul avea mai bine de o ora intre Satu Mare si Baia Mare, unde sa mai fie calatori.
Opreste in Deva ca e resedinta de judet si or fi vreo doi sefi pe acolo si l-au oprit si in Simeria ca e punct important dpdv feroviar fata de Deva care n-are nimic.
Despre folosirea unor alte rute spre Bucuresti pentru creearea unor ferestre in vederea lucrarilor pe Valea Prahovei si evitarea unui parcurs orar foarte lung am mai scris pe forum.
Mi s-a raspuns ca toate liniile sint proaste.
 
România: GEFCO, în negocieri cu Ford pentru transportul automobilelor pe calea ferată’

Companie de logistic㒠GEFCO se afl㒠în negocieri cu Ford România pentru a transporta pe calea ferată’, că’tre export, automobilele produse la Craiova (România).
„în prezent avem deja semnat un contract cu noul importator al Ford, dar numai pentru distribuţie la nivel naţional. în ceea ce priveşte activitatea uzinei de la Craiova, momentan suntem în discuţii cu aceştia”, a spus Christian Zbylut, CEO pentru Europa de Est, Rusia şi Asia Central㒠al GEFCO. La fel ca în cazul constructorului de la Mioveni, GEFCO a propus soluţia de transport pe calea ferat㒠atât pentru export că’tre Europa de Vest, cât şi că’tre Constanţa, în condiţiile în care exist㒠deja infrastructura feroviar㒠în interiorul platformei din Craiova. “Am propus lui Ford România soluţia de a exporta maşinile produse la Craiova pe calea ferată’, în condiţiile în care infrastructura rutier㒠existent㒠nu ar putea face faţ㒠numă’rului mare de camioane care ar pleca din Craiova”, a spus Zbylut.

La nivelul anului trecut, Gefco transporta pentru Dacia pe calea ferat㒠patru garnituri cu modele Logan, cu 1.000 de unită’ţi, că’tre portul Constanţa,unde sunt exportate apoi pe cale naval㒠spre Franţa, Spania, Portugalia sau Algeria.

în acelaşi timp, pe calea ferat㒠sunt exportate maşini direct că’tre Italia, potrivit directorului companiei, care adaug㒠c㒠are parteneriate exclusiv cu operatorii privaţi de transport pe calea ferat㒠de la care închiriaz㒠locomotivele, în timp ce vagoanele sunt în proprietatea companiei. Zbylut nu a dat detalii despre numele partenerilor de transport sau valoarea contractelor, dar a spus c㒠nu sunt companii de stat.

Printre cei mai importanţi transportatori privaţi de marf㒠pe calea ferat㒠se numă’r㒠Grup Feroviar Român (Gruia Stoica) şi Servtrans (Cristian Burci) şi Unifertrans.

GEFCO România se aşteapt㒠la afaceri de peste 30 mil. euro în acest an, în creştere cu mai mult de 30% faţ㒠de 2009, în condiţiile în care în primele nou㒠luni deja au atins 22 de milioane de euro, similar cu cel realizat în întreg anul trecut.

"Creşterea din acest an este susţinut㒠de activitatea internaţional㒠şi nu de consumul intern. Românii sunt în continuare foarte precauţi în ceea ce priveşte cheltuielile", a spus Christian Zbylut.

Printre clienţii companiei în România pentru transport maşini sunt importatorii Peugeot şi CitroÍn, Trust Motors respectiv CitroÍn România, dar şi Å¢iriac Holdings pentru marca Hyundai.

Deci CFR Marfa e cam pe duca...
 
si pe vremuri stateau baietii intre podurile de peste dunare cu pietre si caramizi sa dea in loganuri, ajungeau la destinatie nu numai cu geamurile sparte, dar si cu usi infundate si mai stiu eu ce, de la un moment dat au trebuit pazite trenurile de marfa
la ce viteza au acuma trenurile de marfa e si mai rau, se nimereste tinta mult mai usor, ca doar suntem romani nu ?
una peste alta, e o veste buna totusi, ca in fond de aia n-a venit mertzanu in romania, ca nu avem sosele si nici infrastructura feroviara, bine ca astia de la ford mai dau o veste buna
 
200 de milioane de euro/an, ca s㒠nu deraieze trenul

http://www.jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/200-de-milioane-de-euro-an-ca-sa-nu-deraieze-trenul-560446.html

Ce e mai naspa ca se cntinua sifonarea banilor catre de alde Burci&co
263,4 milioane de lei pentru modernizarea vagoanelor, în creştere cu 32,8%, 17,2 milioane lei pentru achiziţia de rame electrice şi automoare noi (în plus cu 1,9 milioane) şi 25,92 milioane lei pentru modernizarea locomotivelor, în urcare cu 24%

în luna aprilie, MTI estima c㒠CFR Că’lă’tori ar avea nevoie de subvenţii totale de 1,42 miliarde de lei, din care ar fi urmat s㒠primeasc㒠doar 956,25 milioane lei, potrivit actului adiţional pe anul 2010 la contractul de activitate a CFR Că’lă’tori pentru perioada 2008-2011. Revizuirea valorilor este cuprins㒠într-un proiect de hotă’râre de guvern elaborat de MTI pentru un nou act adiţional, al doilea din 2010, la contractul multianual de activitate a CFR Că’lă’tori, potrivit Mediafax. în 2009, CFR Că’lă’tori a primit iniţial subvenţii de 612,24 milioane de lei, îns㒠suma a fost majorat㒠de mai multe ori pân㒠la sfârşitul anului. în luna decembrie a anului trecut, Guvernul a suplimentat suma de patru ori, cu o valoare total㒠de 182 milioane de lei din Fondul de rezerv㒠bugetară’.
Subvenţiile acoper㒠diferenţa dintre costurile reale ale companiei şi veniturile atrase din vânzarea biletelor.
Pe de alt㒠parte, creşte îns㒠cu 24% suma acordat㒠pentru investiţii în parcul de vagoane şi locomotive, de la 373,92 milioane lei la 463,92 milioane lei.
Astfel, operatorul ar putea primi 148 milioane lei pentru achiziţia de vagoane noi, mai mult cu 18 milioane lei faţ㒠de nivelul iniţial, Cu toate acestea, societatea tot nu poate acoperi nivelul necesar estimat la 1,84 miliarde de lei.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului, contractele de servicii publice se încheie pentru o durat㒠de patru ani, se aprob㒠de Guvern şi se actualizeaz㒠anual, dup㒠aprobarea bugetului de stat, iar modifică’rile se vor face ori de câte ori este nevoie, dar cel puţin o dat㒠pe an.
 
http://www.antena3.ro/romania/locomotiva-unui-accelerat-a-luat-foc-in-apropierea-garii-din-iasi-113827.html

deja nu cred ca mai mira pe nimeni, e doar o stire intr-un ziar, la tv sau pe un site ceva
dar ce e interesant (ca acuma am citit si eu stirea), ca cica s-au aprins frunzele uscate de la scanteile de la rotile de locomotiva; oare sa fie adevarat ? ca mi se pare cam puerila explicatia ... ceea ce nu inseamna insa ca nu poate fi si veridica
 
macleod a spus:
http://www.antena3.ro/romania/locomotiva-unui-accelerat-a-luat-foc-in-apropierea-garii-din-iasi-113827.html

deja nu cred ca mai mira pe nimeni, e doar o stire intr-un ziar, la tv sau pe un site ceva
dar ce e interesant (ca acuma am citit si eu stirea), ca cica s-au aprins frunzele uscate de la scanteile de la rotile de locomotiva; oare sa fie adevarat ? ca mi se pare cam puerila explicatia ... ceea ce nu inseamna insa ca nu poate fi si veridica

E cam pompos titlul de parca ar fi ars in intregime...in alta parte scria ca a luat foc la intrare in gara Grajduri care e dupa coborarea dinspe Barnova si m-am gandit ca s-au incins sabotii la vale...
Din cate stiu la GM calculatorul controleaza tractiunea si e cam greu de facut sa patineze
 
Cristian Burci decide intrarea în insolvenţ㒠a celui mai mare angajator din Caracal, Romvag
http://www.zf.ro/eveniment/cristian-burci-decide-intrarea-in-insolventa-a-celui-mai-mare-angajator-din-caracal-romvag-7742841
 
Zona unde sa petrecut evenimentul este pe portiune cu cea mai accentuata rampa din zona, de 26 la mie, ,si sunt foarte multe frunze in zona respectiva,pentru ca intre Ciurea si Barnova pe jumatate de distanta sunt pomi mici ,iar pe restul,pina la Grajduri este in padure; acum de ceva vreme in st barnova se executa/executau lucrari la iesirea spre Grajduri de firul I,iar primirilese faceau numai pe I directa a statiei Baenova,astfel incat trenurile care urcau dinspre Iasi deseori stateau la intrarea in Barnova,ca sa primeasca/expedeze trenul care era deja in statie,astfel incat e un chin sa demarezi un tren de la semnalul de intrare dinspre Ciurea,in conditiile date de frunze pe linie,plus ca a si fost umezeala ,e destul de plauzibila :!:
 
Internet wireless in trenuri

CFR Că’lă’tori a purtat discutii cu Orange si Vodafone pentru asigurarea internetului wireless în trenurile de lung parcurs, informeaz㒠Hotnews.ro.

http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-8062340-internetul-wireless-tren-discutii-avut-cfr-operatorii-telefonie-mobila.htm

Ră’mîne s㒠vedem ce ne va rezerva viitorul...
 
N-avem cai ferate dar macar internet wireless sa avem, poate in curand o sa avem si caile ferate wireless (sau mai bine zis track-less), ca wireless avem destule zone ne-electrificate. Si in articol era de fapt vorba de altceva, de asigurarea in primul rand a puterii semnalului pe tot traseul trenului (care e ce-i drept primul pas). Daca se apuca sa vanda internetul ca serviciu cu preturi de neam prost cum e prin hotelurile bucurestene, mai bine ma lipsesc. Daca ar fi un card de tz ore inclus in pretul biletului atunci da, s-ar merita, ar fi relativ usor de implementat si de folosit.

Mi-a placut la nebunie comentariul unuia, pe care il redau mai jos:
Pe distanta acoperita netul merge f bine, probabil si datorita vitezei reduse a trenului (3G-ul are probleme de efect doppler si handover intre celule la viteze de peste 20km/ora ale terminalului mobil). Dara sa multumim CFR-ului pentru vitezele reduse ale trenului care ne dau ocazia sa navigam pe netul mobil.
(incheiat citatul)

Acuma ca o paranteza, imi aduc aminte ca prin 2000, cand am fost cu ice-ul in germania (pacat ca pe atunci mania de trenulism era doar latenta, macar sa fi facut si eu niste poze daca tot am fost pe acolo), erau vagoane care erau (scuzati romgleza) enhanced for cellular phones. Cel mai probabil aveau o microcelula gsm in vagon, si puteai vorbi linistit la telefon. Nu stiu exact cum se facea legatura intre vagonul din tren si reteaua mobila de telefon, dar nu cred sa fi fost vreun simplu repetor (desi este foarte posibil). Daca se putea atunci la ei, de ce nu s-ar putea si acuma la noi ? Ca au trecut doar 10 ani si noi suntem cu vreo 50 in urma ?
 
macleod a spus:
Acuma ca o paranteza, imi aduc aminte ca prin 2000, cand am fost cu ice-ul in germania (pacat ca pe atunci mania de trenulism era doar latenta, macar sa fi facut si eu niste poze daca tot am fost pe acolo), erau vagoane care erau (scuzati romgleza) enhanced for cellular phones. Cel mai probabil aveau o microcelula gsm in vagon, si puteai vorbi linistit la telefon. Nu stiu exact cum se facea legatura intre vagonul din tren si reteaua mobila de telefon, dar nu cred sa fi fost vreun simplu repetor (desi este foarte posibil). Daca se putea atunci la ei, de ce nu s-ar putea si acuma la noi ? Ca au trecut doar 10 ani si noi suntem cu vreo 50 in urma ?

Daca e tot vorba despre telefon si tren, i-mi amintesc ca la inceputul anilor 90, cind telefonul mobil inca a fost in pantofi de copii, trenurile Eurocity si Intercity de la ÖBB au avut pe bord un telefon public cu cartela. Nu stiu pe ce baza a functionat, dar a functionat! Am vorbit de mai multe ori de la asa un telefon. Cartla puteai s-o cumperi de la calauz. Timpuri bune...
 
macleod a spus:
N-avem cai ferate dar macar internet wireless sa avem, poate in curand o sa avem si caile ferate wireless (sau mai bine zis track-less), ca wireless avem destule zone ne-electrificate
Avem si de alea, tocmai TFG a inchiriat Boutari-Hateg unde nu mai e decat urma pe unde a fost linia :D . Si nu oricum ci la pret de linie functionala :lol: . Apropo daca vedeti un automotor in Subcetate sa stiti ca el merge la Hateg si e de la TFG, desigur nu inca, dar e plan sa vada daca au si calatori ca tot au luat Caransebes-Subcetate tot, nu le-a dat pe portiuni.
Au bagat multe trenuri pe Caransebes-Boutari de altfel e una din rutele in care vagoanele erau pline intre Otelu Rosu si Caransebes dar nu se vindeau bilete :-?
 
Clouseau a spus:
Nu stiu pe ce baza a functionat, dar a functionat! Am vorbit de mai multe ori de la asa un telefon.
Telefonul functioneaza pe baza impulsului electric, un mecansim transforma sunetul in impuls si ala se transmite(desigur la receptor se transforma inapoi), deci unde e curent ar putea fi si telefonie :D
 
Siemens va fabrica trenuri în Rusia din 2015

Siemens va începe producerea de trenuri de mare vitez㒠în Rusia în 2015. împreun㒠cu grupul Sinara şi cu o ramur㒠a RZD, Siemens va fabrica trenuri bazate pe modelul Desiro.
Producţia se va ridica în primii doi ani la circa 160 de vagoane pe an şi va creşte la 240 în 2017.
Proprietarul grupului Sinara, miliardarul Dmitry Pumpyansky, a declarat c㒠se aşteapt㒠ca veniturile din acest proiect s㒠fie similare cu cele ale unei alte companii deţinute, OAO TMK. TMK prognozeaz㒠c㒠în acest an va avea încasă’ri de 5,5 miliarde dolari (4 miliarde euro).
Rusia va investi 64 miliarde dolari (47 miliarde euro) pe termen lung pentru dezvoltarea unei reţele de trenuri de mare viteză’.
 
srazvi a spus:
macleod a spus:
N-avem cai ferate dar macar internet wireless sa avem, poate in curand o sa avem si caile ferate wireless (sau mai bine zis track-less), ca wireless avem destule zone ne-electrificate
Avem si de alea, tocmai TFG a inchiriat Boutari-Hateg unde nu mai e decat urma pe unde a fost linia :D . Si nu oricum ci la pret de linie functionala :lol: . Apropo daca vedeti un automotor in Subcetate sa stiti ca el merge la Hateg si e de la TFG, desigur nu inca, dar e plan sa vada daca au si calatori ca tot au luat Caransebes-Subcetate tot, nu le-a dat pe portiuni.
Au bagat multe trenuri pe Caransebes-Boutari de altfel e una din rutele in care vagoanele erau pline intre Otelu Rosu si Caransebes dar nu se vindeau bilete :-?

Cu toate ca nu sunt adeptul transportatorilor privati ma bucur ca nu au inchis-o pacat ca la CFR nu le trebuie bani..
Astept sa vad automotorul in Subcetate dar vorba aia nu e prost cine cere e prost cine da "din atatea capete luminate nu si-au dat seama ce aici nu trebuie data subventie"