Stiri

  • Forumul este in proces de upgrade!

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.871
0
In poza se vede tocmai o locomotiva cazuta si sifonata bine.
inseamna ca locomotiva de tip vechi Amtrak pe care am vazut-o la stiri nederaiata a fost adusa acolo sau era la urma trenului?
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.810
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dan, aia din coada ( e un P 42 nr 181) e inca pe linie, intacta. Facea parte din garnitura, nu e adusa dupa. Aia din fata e jos, tavalita pe autostrada...


Sursa CNN
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
Inca
"România - pe harta transportului combinat din Europa!

Sambata, 10 februarie 2018, Ministerul Transporturilor impreuna cu CFR Marfa, CFR SA si CFR Calatori, au pus in circulatie un tren-proba de tip Ro-La pe relatia Terminal Curtici - Simeria - Petrosani - Craiova. Trenul incarcat cu 8 camioane a parcurs intreaga distanta in mai putin de 12 ore si a reprezentat un prim pas pentru implementarea acestui proiect, cu beneficii importante atat pentru transportatorii rutieri cat si pentru mediu.
Pe de alta parte, incepand din noiembrie 2017 de la bugetul de stat prin Administratia Fondului pentru Mediu au fost alocate sumele necesare pentru subventionarea acestui tip de transport.
Suntem increzatori in acest proiect care va pune România pe harta transportului combinat din Europa."






sursa - facebook Maria Magdalena Grigore
 

189DB

Active Member
7 Mai 2008
116
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La asta sintem buni, adica la probe pe gratis.
Acum multi ani a circulat inca un tren RO-La de proba de la Bucuresti Progresul pina la Arad si a facut 10 ore. Autocamioanele au fost transportate gratuit si a fost un mare succes. Se pare insa ca cineva s-a speriat tare ca nu se mai toceste asfaltul de pe drumuri si o sa moara in mizerie, pentru ca a fost spus la vremea aia ca nu e viabila actiunea, si GATA. Acum mai fac un film de asta, horror pentru unii si iarasi GATA
 

Horia_Radulescu

Well-Known Member
14 Feb 2008
5.333
0
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Accident azi in Steiermark, imaginea este impresionanta.

http://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2018-02/steiermark-zugunglueck-unfall-toter-verletzte



Vagonul deschis ca o cutie de conserve este un Avm(m)z 108.1 presurizat (Eurofima clasa 1) al DB AG. Dateaza din 1977, modernizat prima data intre 1986 si 1994 si a doua oara incepand cu 2012.

Accidentul, in care din pacate o persoana a decedat, ilustreaza bine problematica vagoanelor de calatori moderne dupa standardul UIC Z - o cutie extrem de rezistenta la torsiune, cu zone de deformare programata in capetele frontale, insa extrem de sensibila pe fetele laterale. Inutil de comentat privind un alt sistem constructiv, avand in vedere masa proprie a unui asemenea tip de vagon (40-45t) nu exista o alta solutie pentru moment.

Efectul s-a produs asupra cutiei vagonului in urma impactului cu un stalp de beton de forma de trunchi de piramida tipic ÖBB, nu cu rama Desiro ML (CityJet) vizibila.
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
Hurricane post_id=163737 time=1501087928 user_id=2054 a spus:
Au ajuns in Curtici


Datorită accesului masiv la noi vehicule din seria 4744 și 4746 în ultimele luni, primele antrenori motor electric din seria 4020 a venit pentru a remedia. este atinsă limita kilometraj, masina cu motor în zona exterioară a lucrării TS Jedlersdorf au fost colectate și așteaptă cu nerăbdare un viitor foarte nesigur. În același timp, cu toate acestea, au existat știri, deși cu un conținut destul de neplăcut: Deci, vehiculele 4020 211, 4020 213, 4020 222, 4020 224 226 și 4020 din România la companie au fost S.C. Ferotrans-T.F.I. S.R.L. vândute, care este deja cunoscut prin achiziționarea de locomotive electrice eliminate de ÖBB seria 1014th Ieri transferul vehiculelor cesionate a început ceea ce a condus prin Hegyeshalom în stația de frontieră română Curtici. Fotografia există dovezi care arată trenul în timpul unei pauze de transport în stația ungară Cegled.

Durch den massiven Zugang an Neubaufahrzeugen der Reihe 4744 und 4746 während der letzten Monate, gelangten die ersten Elektrotriebwagen der Reihe 4020 zur Abstellung. Die Kilometerfrist erreicht, wurden die Triebwagen im Freigelände des TS Werk Jedlersdorf gesammelt und sahen einer höchst ungewissen Zukunft entgegen. Mittlerweile haben sich jedoch Neuigkeiten ergeben, wenngleich mit einem eher unerfreulichen Inhalt: So wurden die Fahrzeuge 4020 211, 4020 213, 4020 222, 4020 224 sowie 4020 226 an das rumänische Unternehmen S.C. Ferotrans-T.F.I. S.R.L. verkauft, welches bereits durch den Erwerb der ausgemusterten Elektrolokomotiven der ÖBB Reihe 1014 bekannt ist. Gestern wurde die Überstellung der veräusserten Fahrzeuge begonnen welche via Hegyeshalom in den rumänischen Grenzbahnhof Curtici führte. Die Belegaufnahme zeigt den Zugverband während einer Transportpause im ungarischen Bahnhof Cegled.



http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=12407
La CET Holboca-Iasi
 

scumpi27

Active Member
7 Dec 2008
91
0
Baia Mare
LOCATION
Baia Mare
Am inteles de prin presa locala ca de la 1Iunie. Sau 15. Nu mai sunt sigur si nu mai gasesc articolul. Aia oricum au vazut ca e ceva cu Transcarparic si s-au repezit sa scrie ca vor fi garnituri cu vagoane cuseta, asa cum au vazut ei probabil la Arad-Bucuresti. Na, ca jurnalistii din zona-preocupati mai mult sa pupe autoritatile locale. Vai de steaua lor!
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
Astazi in Pascani.
50.576 si 230.098 vopsite la Electroputere VFU Pascani.
50.576 ramane in Pascani pentru a fi amplasata in piata statiei CFR iar 230.098 ajunge la Iasi.




 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.810
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Undeva la inceputul anilor 2000, 230-ul asta era activ si remorca garnitura Moldovita. Undeva aveam si niste poze, la care trebuie sa ma uit bine pentru ca nu are nici-o legatura masina de atunci cu epava cheala de azi.

Vestea cu adevarat trista este cea de la Brasov. Cred ca fiecare din noi realizeaza ca acesta este sfarsitul unei linii care candva a fost gandita sa traverseze Carpatii, sa fie electrificata....si pe care nu am reusit niciodata sa o mai terminam.
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.871
0
Da, asa e. Partea ciudata a dezvoltarii tarii dupa Al II-lea Razboi Mondial e ca nu s-a facut o legatura Boutari-Sarmisegetuza si Intorsura Buzaului -Nehoiasu. Nu mai stiu daca erau pe undeva prin cincinalele de dupa 1990 ceva proiecte avind in vedere ca multe investitii fusesera deja terminate.

pe alte forumuri am vazut ca podul de la Budila a cazut in totalitate deoarece partile ramase nu au mai avut pe ce sa se sprijine.
 

Hurricane

Active Member
11 Iul 2012
166
0
Iasi
www.flickr.com
WEBSITE
https://www.flickr.com/photos/hurricane189/
LOCATION
Iasi
Primul tren RO-LA, încărcat cu tiruri în tranzit, a plecat miercuri noapte din Gara Dorneşti spre Bulgaria



Primul tren de marfă încărcat cu 20 de tiruri a plecat după miezul nopţii de miercuri spre joi, din Gara Dorneşti, spre punctul terminus din localitatea Ruse din Bulgaria. Transportul face parte din cadrul unui proiect iniţiat de CFR Marfă, derularea acestui tip ecologic de transport fiind subvenţionată de Uniunea Europeană prin intermediul Ministerului Mediului din România. Efectuarea unor asemenea transporturi pe culoarul care leagă nordul ţării de Bulgaria se vrea o permanenţă în viitor, fiind vorba de un transport ecologic, cu avantaje însemnate pentru transportatori şi beneficiarii lor.



RO-LA, tiruri încărcate pe vagoane de marfă

RO-LA înseamnă tiruri încărcate pe vagoane de marfă, un sistem creat în occident pentru a descongestiona căile rutiere de aglomerări. CFR Marfă SA, care va organiza acest tip de transport în România, are aceste vagoane în dotare în urma unei investiţii costisitoare făcute în urmă cu circa 14 ani. După susţinerea acestui proiect la Uniunea Europeană, există în acest moment sprijinul comunităţii pentru derularea acestui tip de transport, el fiind subvenţionat prin intermediul Ministerului Mediului din cadrul Guvernului României.

Pentru demararea acestui tip de transport, conducerea CFR Marfă a ales culoarul magistralei 500, care traversează România de la nord la sud, în încercarea de a descongestiona traficul greu de pe drumul european 85, care face legătura între Siret şi Giurgiu. Pe garnitura de 20 de vagoane special construite este urcat acelaşi număr de tiruri, care sunt transportate pe calea ferată până la Ruse, în Bulgaria, pentru a tranzita întreg teritoriul României. Fiind vorba de un transport ecologic, efectuat pe calea ferată cu tracţiune electrică, acest proiect este susţinut şi subvenţionat de Comunitatea Europeană prin intermediul Agenţiei de Mediu din România. Aceste subvenţii sunt aprobate de Uniunea Europeană şi primite de la statul român, astfel încât din costul unui astfel de transport subvenţia primită de CFR Marfă din partea statului este de 60%.



Avantaje pentru ambele părţi implicate în acest tip de transport

Prin acest tip de transport, firmele de transport rutier scurtează durata de tranzitare a României, având în vedere că şoferii de tir trebuie să conducă un număr de ore, după care au nevoie obligatoriu de odihnă. Prin practicarea acestui tip de transport pe calea ferată, CFR Marfă pune la dispoziţie şi vagoane cuşetă special amenajate, unde şoferii se pod odihni şi pot relua drumul odihniţi a doua zi din Bulgaria. Aşadar, la cele 20 de vagoane pe care sunt preluate tirurile sunt ataşate două vagoane amenajate confortabil cu cuşete şi locuri pentru luat masa, unde şoferii îşi petrec timpul pe parcursul călătoriei.

Fiind un coridor lung, de circa 550 de km, la această oră a fost identificată de către conducerea CFR Marfă ca fiind cea mai rentabilă rută pentru efectuarea unui astfel de transport, următorul coridor identificat pentru practicarea unui astfel de transport fiind între Giurgiu şi Curtici. Un alt avantaj important al acestui tip de transport îl constituie poluarea redusă a transportului electric pe calea ferată, fiind considerat cel mai nepoluant tip de transport. Tocmai acest lucru a fost încurajat de reprezentanţii Uniunii Europene, prin compensarea a 60% din costurile organizării transportului. Avantajele sunt importante şi pentru beneficiarii acestui tip de transport, firmele de transport rutier economisind contravaloarea motorinei tirului, a rovinietei pe teritoriul românesc, şi elimină uzura pentru kilometrii nerulaţi. De asemenea, tirurile care accesează sistemul de transport RO-LA vor avea culoar diferit de trecere în vamă, pentru o deplasare mai rapidă în punctele de frontieră.



Plecarea trenurilor RO-LA se va face în curând din Gara Siret

Pentru o îmbarcare dintr-un punct cât mai apropiat de ieşirea din Vama Siret, reprezentanţii CFR Marfă împreună cu colegii lor de la CFR Infrastructură s-au gândit la reabilitarea şi reactivarea liniei de cale ferată Dorneşti-Siret, fiind începute şi lucrările de amenajare în fosta gară. Iordan Vintilă, director la Sucursala Moldova a CFR Marfă, ne-a declarat: ”Acum se face amenajarea terminalului de încărcare în Gara Siret, de unde intenţionăm să plece aceste trenuri în scurt timp. Practic, după parcurgerea a numai 2 km de la ieşirea din Vama Siret, camioanele vor fi îmbarcate în cadrul acestei platforme şi vor tranzita ţara spre Bulgaria. Avem un parc de astfel de vagoane specializate de 160 de bucăţi. În funcţie de conlucrarea cu firmele de transport rutier şi în funcţie de cererile acestora, în viitor sperăm ca aceste transporturi să fie organizate zilnic sau ritmic. În această acţiune sunt mai mulţi implicaţi, respectiv CFR Marfă, care asigură cărăuşia, o firmă cu care noi colaborăm, Rofersped SA, care asigură partea comercială, tarifarea transportului şi alte servicii colaterale.”

Din cele 160 de vagoane achiziţionate în timpul ministrului Miron Mitrea, o parte au fost reactivate, după cum ne-a relatat Niculai Bosancu, consilier al directorului general al CFR Marfă: ”Aceste vagoanele au fost reparate cu câţiva ani în urmă, fiind activate atunci 44 de vagoane din 160 la secţia IRV din Curtici. Dacă proiectul merge bine, o să continuăm să le face şi pe celelalte apte circulaţiei, făcând mai multe perechi de trenuri care să ruleze cât mai des.”

Costul de transport al unui tir pe acest sistem de vagoane de marfă până în Bulgaria, pe o distanţă de circa 560 de km, ar fi de circa 300 de euro, avantajos având în vedere că doar contravaloarea motorinei pentru un asemenea drum ar fi de circa 150 de euro. Trenul RO-LA a plecat în jurul orei 00.38, având oră de ajungere la Ruse ora 16.00, deci după circa 16 ore.

Voicu Marinică, directorul general al CFR Marfă, este încrezător în derularea acestui proiect: ”Sunt convins că va fi un succes, pentru că sunt şi alte ţări din Europa care practică acest tip de transport. În România suntem singurul operator care avem astfel de vagoane în dotare, iar ieri am semnat contractul de compensare cu Administraţia Fondului de Mediu, conform căruia CFR Marfă primeşte subvenţia de 60% din contravaloarea transportului prestat. Noi trebuie să convingem firmele deţinătoare de astfel de autovehicule de avantajele acestui sistem şi ele sunt suficiente astfel încât să le convingă.”

https://www.monitorulsv.ro/Local/2018-07-27/Primul-tren-RO-LA-incarcat-cu-tiruri-in-tranzit-a-plecat-miercuri-noapte-din-Gara-Dornesti-spre-Bulgaria