Repunere pe sina a unei locomotive deraiate

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
In primul rand sunt uimit sa vad ca locomotiva se poate ridica asa, cu un cric hidraulic bagat sub tampoane. M-as fi asteptat ca tampoanele sa se rupa sub greutatea locomotivei, in definitiv ele sunt gandite pentru socuri axiale! E drept ca si eu imi ridic modelele mele la scara N in felul asta, luandu-le cu grija de tampoane, insa nu tot ce facem cu modelul e valabil si in realitate!

Mai fratilor, care va pricepeti la chestii din astea, sistemul asta cu ridicatul de tampoane e "cuser" sau e doar o inventie a locala bazata pe principiul "merge si asa"?
 

Gabi_Todoran

Well-Known Member
Trenulist
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
Din cite stiu si la CFR se foloseste asa ceva. Insa nu mi se pare corect modul de proptit cricul sub tampoane, puteau pune intre cricuri si tampoane o traversa de lemn, daca spatiul le permitea.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
lemn au pus intre tampoane,insa nu se vede...cred eu.sub cricuri au lemn.daca nu puneau, nu o ridicau,sareau cricurile,sau au capetele semirotunde ca sa se aseze
bine tampoanele
de rupt nu se rupeau tampoanele,poate suruburile...insa suruburile bine stranse,
rezista mult
 

Pacific_doi_trei_unu

Member
Trenulist
23 Apr 2008
35
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ridicarea vehiculelor de cale ferata se face din puncte bine determinate.
De exemplu in cazul vagoanelor, repunerea pe linie se face cu vinciuri sau cu alte instalatii de ridicat. Ridicarea se face fie din patru puncte situate in dreptul crapodinelor (daca vagonul este pe boghiuri), exceptie constructia vagonului si atunci aceste puncte se deplaseaza, sau din dreptul osiilor cand vagonul este pe doua osii sau de sub traversa frontala (cam in dreptul tampoanelor). In zonele de ridicare sunt sudate table striate pentru a nu aluneca vinciurile. Chiar si asa, din practica se recomanda punerea unui adaos dim lemn pentru a evita alunecarea metal pe metal (vagon pe vinci).
Similar este situatia ridicarii locomotivelor (numai ca acestea se ridica de obicei numai din lateral, deoarece in zona frontala este plugul si este mai dificil sa faci puncte de ridicare).

In cazul de fata, din punct de vedere structural, tamponul - constructie tubulara este solicitat la incovoiere. Suruburile sunt solicitatte, dar talpa tamponului care apasa pe traversa frontala disperseaza forta pe aceasta.
Si apoi, importat este sa pui locomotiva pe linie, tampoanele se pot schimba daca nu mai sunt bune.

Ca sa revin un pic la instalatiile de ridicat: in ateliere se utilieaza vinciuri electrice care mai nou se pot muta pe acelasi sistem ca un transpalet pentru transport marfa (cele vechi aveai nevoie de o macara - pod rulant).
Vinciurile hidraulice de 20-30 t (cu 4 vinciuri de 30 t poti ridica chiar si o locomotiva pe 6 osii) sunt de dimensiuni acceptabile (transportabile de 1 cel mult 2 oameni).
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Se pare ca merge, in plus, nu au ridicat si din spate, doar au inclinat locomotiva, deci sarcina e mult mai mica.
Cand au ridicat cu macaraua cele 2 drezine pentru lucru la catenara care au montat catenara pe 41, au legat cablurile de tampoane. La prima nu s-au prins sa treaca cablurile pe sub balustrade, le-au trecut pe deasupra, cablurile au apsat pe balustrade si le-au rupt :( . La a doua nu au mai avut probleme.