BR 85 Marklin umbau din AC in DC

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.093
LOCATION
Bucuresti
Am deschis un topic cu incercarea de trecere din sistem AC in DC al locomotivei BR 85 Marklin .
De la inceput am starnit interes maxim , mai ales din partea motanului care dupa ce i-am explicat si a privit atent a scos un mieunat ceva de genul " Esti nebun ".
L-am ignorat total si m-am apucat de demontat locomotiva care a ramas pana acum la stadiu de sasiu cu roti.
Rotile au fost marcate cu vopsea galbena pentru a imi fi mai usor la montaj sa aliniez si sa defazez bielele.
Zilele urmatoare va urma depresarea rotilor si frezarea osiilor.
Va urma.....
20190915_094417.jpg

20190913_184459.jpg

20190913_184505.jpg

20190913_184519.jpg

20190913_184523.jpg

20190913_185557.jpg

20190913_185614.jpg

20190913_191546.jpg

20190915_193437.jpg

20190915_193448.jpg

20190915_195029.jpg

20190915_195041.jpg
 
Mult succes!
La re-montarea roților pe osii poate că ar fi bine să ții cont de faptul că această locomotivă are 3rei cilindri (în realitate), așa că defazajul corect dintre roțile de pe stânga și cele de dreapta este de 120 grade și nu de 90 de grade, cum a făcut producătorul (probabil din comoditate).
 
Multumesc Mircea, Mai intai sa vad ca iese la lumina si apoi ma voi ocupa de fineturile cu defazajul la 120 de grade .
Intre timp au fost depresate rotile , demontate rotitele dintate intermediare si rotitele dintate de la articulatia sasiului.
Pentru a izola rotile complet pe o parte trebuie izolate rotitele dintate intermediare ale partii din fata a sasiului, lucru pe care pana acum nu l-am facut , la Trix rotitele sunt din plastic, aici sunt din metal .Dupa ce m-am gandit mult la solutii am decis sa majorez gaura din sasiu de la 1.5 mm la 2mm si sa izolez axul cu tot cu rotita dintata, era varianta de ax din plastic dar imi era teama ca axul din plastic sa nu se uzeze .In spatele rotitei dintate am montat o saiba foarte plata facta dintr-o paieta. Da pentru saibe plate va recomand paietele, sunt foarte plate , sunt din plastic mai rezistent, au gaura deja data pe mijloc , care se poate majora la diametrul dorit.
Dupa ce am terminat cu rotitele intermediare m-am ocupat de rotitele de la articulatia sasiului.
Aici am majorat gaura uneia din rotite de la 2 mm la 2.5mm apoi am bucsat cu o bucsa din plastic dupa care am facut proba cu osiile montate provizoriu. totul functioneaza perfect pana acum.
Va urma frezarea osiilor care cel mai probabil vor fi facute din inox cu diametrul de 2.5mm .
20190916_212614.jpg

20190916_212604.jpg

20190916_212625.jpg

20190916_212622.jpg

20190916_212636.jpg

20190917_200851.jpg

20190917_200856.jpg

20190917_200908.jpg

20190917_201524.jpg

20190917_201534.jpg

20190917_202404.jpg

20190917_202439.jpg

20190917_204328.jpg

20190917_204324.jpg

20190917_211552.jpg

20190917_211539.jpg
 
Am revenit cu noutati .
Dupa ce am frezat de test o osie , am constatat ca avea totusi o mica bataie care ar fi facut ca locomotiva sa se bataie pe sine, plus ca exista posibilitatea ca rotile dintate sa se blocheze din cauza excentricitatii , asa ca m-am gandit la o alta metoda sa frezez osiile. Mi-a venit ideea sa desfac de la standul de gaurire suportul pe care vine prinsa minifreza de mana si sa il prind pe masa de frezare , minifreza atasata in acel suport ,iar in mandrina minifrezei sa vina prinsa osia. In acest fel am reusit sa frezez 5 osii la perfectie fara nici un pic de bataie, se pare ca acel cap divizor nu are precizia de care am nevoie pentru acest proces delicat.
Dupa frezare m-am apucat sa presez si sa bucsez rotile pe osii , iar apoi a inceput balamucul cu aliniatul si defazatul rotilor, pana la urma am lasat rotile defazate la 90 de grade in loc de 120 de grade cum mi-a sugerat Mircea, si asa a fost o mare bataie de cap sa aliniez toate cele 5 osii .
La finalul montajului rotilor am facut un test cu o baterie pe motor sa vad cum functioneaza , totul perfect , ultima operatie pe ziua de azi a fost montajul bielelor ,urmata iar de un test de functionare a motorului .Motorul functioneaza rotund , nu se poticneste semn ca totul este alinat si nu exista blocaje in lantul cinematic .
Saptamana viitoare va continua montajul locomotivei.

20190922_171710.jpg

20190922_171639.jpg

20190922_181143.jpg

20190922_184105.jpg

20190922_184056.jpg

20190922_184150.jpg

20190922_194038.jpg

20190922_194102.jpg

20190922_194046.jpg

20190922_195302.jpg

20190922_195251.jpg
 
Ultima editare:
Lucrarea continua incet dar sigur.
Au fost facute culegerile de tensiune, pe rotile motoare , dar am in plan sa fac culegeri si pe roata alergatoare si pe cea purtatoare, una va culege de pe sina din dreapta , cealalta de pe stanga.
20190923_154446.jpg

20190923_154452.jpg

20190923_154529.jpg

20190923_154516.jpg
 
Final de poveste.
Azi am terminat lucrul la locomotiva ,a fost refacuta instalatia electrica a locomotivei care are acum interfata pentru decodor cu 8 pini.
Din cauza ca locomotiva se mai oprea pe unele portiuni de pe oval , am facut culegeri de tensiune pe roata alergatoare si pe cea purtatoare.
Momentan a fost testata in analog(cu bateria de 9V ) dar cat de curand va primi un decodor TOM.
Pana voi putea sa incarc pozele pe Lokomotiv storage care este momentan inchis pun un mic filmulet incarcat pe Youtube.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ultima editare: