Actualizare si sonorizare BR112 Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.677
644
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Nu știu dacă ați remarcat-o pe simpatica dieselache BR112 Roco în colecția mea, însă ea este una dintre cele mai reușite locomotive diesel: rulare silențioasă, putere cât încape, lumini bicolore care NU se "preling" de la un far la altul, detalii îngrijit realizate etc. Din fabrică, locomotiva este dotată cu o foarte bună interfață digitală cu 8pt pini la care se ajunge foarte ușor prin ridicarea unei capote, astfel dotarea cu un decodor tOm fiind realizată rapid.
Între timp, firma Roco a îmbunătățit locomotiva respectivă și a dotat-o cu o nouă interfață digitală Plux22, care conține și conectoarele pentru un micro-difuzor adecvat și... un condensator-tampon. Așa că rapid am făcut demersurile necesare și, într-un timp record, de la HGDan a sosit un pachețel bine garnisit:
P1280480.jpg

Se observă noua interfață digitală, un nou decodor ESU LokSound V5.0 Plux22 cu sunetele de BR112, o pereche de măști pentru LED-uri, un capac pentru micro-difuzor și interiorul de cabină cu decupajul central în care capacul respectiv să încapă.
 
După o primă montare a noii interfețe pe șasiu, cu difuzorul decodorului montat cu ajutorul capacului menționat anterior, am conectat noul decodor și am făcut primele probe. Sunetul a fost aproape impecabil, fiind totuși afectat de vibrații parazite, luminile albe au luminat impecabil conform sensului de mers, iar luminile roșii au fost admirabile, sublime chiar am putea zice, dar... au lipsit cu desăvârșire!
Atunci mi-am amintit de manualul noii versiuni nr.art.73760, unde există o mențiune referitoare la două comutatoare miniatură care pot stinge luminile roșii. Pe placa mea... ia-le de unde nu-s, dar am observat pad-urile pe care aceste DIP-uri urmau să fie lipite, cam la jumătatea distanței dintre conectorul PLUX22 și lamelele metalice care duc spre motor. Peste aceste pad-uri am construit două punți adecvate...
P1280493.jpg

... după care, încântat nevoie-mare, am re-montat placa pe șasiu și decodorul pe placă și am reluat probele...
P1280494.jpg

P1280495.jpg

... înainte și-napoi, da'tot fără luminile roșii :confused:
 
Amintindu-mi de complexitatea noii plăcuțe și bănuind că luminile roșii or fi fiind conectate mai... altfel la conectorul decodorului, am testat decodorul cu noul meu tester ESU fără să găsesc nicio problemă. Atunci am montat în conector un decodor tOm Plux22 fără sunet și m-am jucat cu funcțiile, descoperind astfel că... tobele, vă rog... luminile roșii pentru mers înainte sunt conectate la AUX1 și cele pentru mers înapoi la AUX2, pe care astfel le-am putut aprinde cu F1, respectiv F2, indiferent de sensul de deplasare!
P1280496.jpg

P1280497.jpg

După ce m-am amuzat aprinzând luminile locomotivei în fel și chip :), am trecut la lucruri mai serioase, cum ar fi... apelul la Marii Maeștri ai Digitalului, care stăpânesc marea artă a mapping-ului, astfel încât să primesc o formulă magică suficient de puternică încât să aprindă luminile roșii în funcție de sensul de deplasare la activarea funcției F8. De ce tocmai F8? Fiindcă proiectul de sunet a lăsat liberă F8 tocmai pentru ca ea să activeze AUX1.
 
La fel de prompt ca data trecută (ZSSK 350), colegul nostru CheluIS mi-a trimis formula magică necesară, pentru care îi mulțumesc încă o dată:

CV31 = 16, CV32 = 3
----------------------
CV465 = 4

CV31 = 16, CV32 = 4
----------------------
CV481 = 8
CV483 = 16

CV31 = 16, CV32 = 9
----------------------
CV481 = 8

Rezultatele sunt excelente :cool:
P1280498.jpg

P1280499.jpg

P1280500.jpg

P1280501.jpg

P1280502.jpg

P1280503.jpg

Acum luminile roșii pot fi aprinse conform sensului de mers cu funcția F8, independent de luminile albe :)
 
Foarte încântat, dau să montez carcasa pe șasiu... fără succes, fiindcă noile măști ale LED-urilor sunt prea groase, probabil fiindcă noile ghiduri de lumină de pe noua carcasă sunt zdravăn mai scurte decât cele ale versiunii mele. Fără aceste măști carcasa se așează imediat, dar luminile se "preling" de la un far la altul, ceea ce pentru mine unul este inacceptabil. După câteva gânduri de utilizare a unui cutter sau alte năzbâtii similare... pur și simplu am dat jos măștile de pe LED-urile vechii interfețe și le-am montat pe LED-urile noii interfețe, ajutându-le și cu câte o picătură miiiiicuță de adeziv. De la prima încercare, carcasa s-a așezat imediat la locul ei de parcă ar fi stat acolo de când lumea :cool:
P1280706.jpg

În prealabil am utilizat niște picături de adeziv la fel de miiiicuțe pentru a rigidiza difuzorul în capacul verde sus-menționat, deci vibrațiile parazite au dispărut aproape complet.
 
Capota din dreapta (deasupra condensatorului-tampon) s-a așezat imediat, dar cea din stânga nu și nu, împiedicată fiind de cele două punți menționate anterior. Atunci am re(re-re-re)demontat carcasa și am refăcut punțile într-o formă mai extraplată, cu un pătrățel de hârtie ca izolație față de traseele deja existente...
P1280709.jpg

... și astfel totul s-a așezat exact așa cum trebuia:
P1280724.jpg

P1280723.jpg

Hmda, atunci am observat că totuși capotele nu sunt chiar apăsate perfect pe carcasă și luminile farurilor centrale mai scapă și pe acolo, da'mă voi gândi la ceva adecvat la următoarea re(rerere)instalare a căilor mele ferate ;)
Până atunci, simpatica dieselache actualizată & sonorizată se întoarce în cutie, operațiunile respective fiind declarate încheiate cu succes!
 
Mulțumesc tuturor pentru aprecieri!
Poate că ai dreptate, GFN, și chiar au fost momente în care m-am gândit la achiziția respectivă, da'... parcă mai mult mi-a plăcut ideea de a-mi actualiza chiar eu locomotiva respectivă, care m-a servit cu atâta devotament în timpul multor experimente digitalo-feroviare :)