Serbia - canalul Sip

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Navigatia pe Dunare s-a desfasurat cu dificultate in zona “Cazane” pana la construirea hidrocentralei Portile de Fier I.
Dificultatea consta in prezenta stancilor aproape de suprafata, dificultate acentuata in perioadele din an cand nivelul Dunarii era scazut.
Pentru facilitarea navigatiei, catre partea sarbeasca, in 1890 s-a inceput construirea canalului Sip, inaugurat in 1896 in prezenta regelui Alexandru I al Serbiei, imparatului Franz Joseph I al Austriei si regelui Carol I al Romaniei.
Viteza de curgere a Dunarii era totusi dificila pentru navele fluviale ale vremii. Astfel, pe langa remorcherele de ajutor, vasele erau tractate in amonte de locomotive cu abur ruland pe o linie paralela cu Dunarea, pe malul sarbesc.
Garnitura era compusa din locomotiva cu abur si un vagon special pe care era montat vinciul de tractare a cablului de remorcare, vinci actionat de un motor cu abur.
Sistemul de tractare cu locomotive cu abur a fost adaugat in timpul primului razboi mondial si a ramas in exploatare pana la inundarea cu lacul de acumulare in 1969.
Sistemul de tractare cu locomotive este folosit in present, de exemplu, la tranzitarea vapoarelor prin canalul Panama si se constituie intr-o aplicatie deosebita, inedita a tractiunii feroviare.
Cautand pe internet am strans cateva fotografii, toate drepturile apartin autorilor dupa cum urmeaza:
Drehscheibe:
764

facebook - Turnu Severin de altadata:
765

766

767

toate drepturile apartin autorului
768

youtube (minutul 6:08):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Cu speranta ca mai multe informatii se gasesc in documentatii in Serbia si Ungaria, tari care au construit canalul Sip, rog colegii de forum cunoscatori de limba sarba si limba maghiara sa caute sa completeze cu fotografii si, poate desene, ale locomotivelor cu abur folosite si in special a vagonului special.

I hope that more information is available in documentations in Serbia and Hungary, countries that built Sip Canal, and, maybe, forum colleagues speaking Serbian language and Magyar language look to complete with photos and, maybe drawings, of steam locomotive and special rail car that were used on the railroad along Sip Canal.