A venit la atelier pentru trecere in digital o locomotiva Rivarossi BR 59 .
Stiam modelul si am avut la un moment dar intentia de a achizitiona un exemplar pentru colectie dar m-am ferit din cauza curelei de transmisie care antreneaza osiile 1 si 3 ale tenderului.Acum ca am avut ocazia sa o studiez mai in detaliu am vazut ca buclucasa curea are insertie de material textil si dinti pe interior , deci sansele de rupere sau patinare sunt scazute, alta supriza a fost sa constat ca motorul este Mashima cu volanta .
Digitalizarea a fost destul de simpla, decodorul a venit montat in cazan unde este loc destul si exista o placuta cu filtrul PI al motorului si becul pentru lumina fata, decodorul un ESU V4 a intrat perfect in locas impreuna cu cupla cu 8 pini facuta de mine.
Din cazan a trebuit sa trec un singur cablu spre tender pentru a alimenta becul pentru mersul cu spatele.
Mai problematica a fost montarea cazanului la loc pe sasiu din cauza asa ziselor conducte care pleaca din domul pentru abur si trebuie sa treaca prin gaurile din pasarela de pe sasiu.
Mai urmeaza probele dinamice pe oval , eventual ceva reglaje si va pleca inapoi spre proprietar.
Stiam modelul si am avut la un moment dar intentia de a achizitiona un exemplar pentru colectie dar m-am ferit din cauza curelei de transmisie care antreneaza osiile 1 si 3 ale tenderului.Acum ca am avut ocazia sa o studiez mai in detaliu am vazut ca buclucasa curea are insertie de material textil si dinti pe interior , deci sansele de rupere sau patinare sunt scazute, alta supriza a fost sa constat ca motorul este Mashima cu volanta .
Digitalizarea a fost destul de simpla, decodorul a venit montat in cazan unde este loc destul si exista o placuta cu filtrul PI al motorului si becul pentru lumina fata, decodorul un ESU V4 a intrat perfect in locas impreuna cu cupla cu 8 pini facuta de mine.
Din cazan a trebuit sa trec un singur cablu spre tender pentru a alimenta becul pentru mersul cu spatele.
Mai problematica a fost montarea cazanului la loc pe sasiu din cauza asa ziselor conducte care pleaca din domul pentru abur si trebuie sa treaca prin gaurile din pasarela de pe sasiu.
Mai urmeaza probele dinamice pe oval , eventual ceva reglaje si va pleca inapoi spre proprietar.
Ultima editare: