Grecia - Atena - Muzeul Cailor Ferate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Muzeul cailor ferate din Atena este adapostit in vechile ateliere de reparat vagoane ale SPAP (Caile Ferate Pireu – Atena – Peloponez) si a fost infiintat in 1979 la initiativa Christodoulos Christodoulou, fost inginer sef al OSE (Organizatia Cailor Ferate Helene).
619620
Muzeul este in prezent in administratia OSE.
In prima sala, la intrare, sunt expuse drezine, instrumente topografice, desene si fotografii.
621
622
In sala principala sunt expuse, pe 3 linii, locomotive si vagoane cu ecartament de 1000 mm. (cu o singura exceptie).
623
 
  • Like
Reacții: dcm
624
Locomotiva tender nr. 4 “Tiryns” (0-4-0T/20.000) fabricata de Krauss in 1883 a fost folosita in perioada de inceput la construirea retelei de cai ferate.
625
626
Singura locomotive cu ecartament standard din muzeu, nr. 204 (2-6-0T/130.000) a supravietuit transformata in plug de zapada nemotorizat.
627
628
 
  • Like
Reacții: dcm
Un exponat deosebit este vagonul construit de Piraeus Railway Company in 1888 si oferit regelui cu ocazia aniversarii a 25 ani de la incoronare. Cutia vagonului este lucrata in lemn cu intarsii din diferite esente de lemn.
629
630
631
632
633
 
  • Like
Reacții: dcm
Locomotiva tender nr. 7505T (2-6-0T/130.000) a fost construita in 1892 de Société Alsacienne de Constructions Mécaniques (SACM) si face parte dintr-un lot de 45 de locomotive din care 12 locomotive au supravietuit pana in present.
634
635
Locomotiva nr. 211 (2-6-0T/130.000) construita de Marcinelle & Couillet in 1890 a servit pe linia Myli-Kalamata.
636
637
Locomotiva nr. 5 (0-6-0T/30.000) construita de Marcinelle & Couillet in 1888 a servit pe o linie izolata din nord vestul Greciei.
638
 
639
Locomotiva nr. 151 (2-4-0T/120.000) construita de Henschel in 1912 a servit pe linia Pyrgos-Kyparissas pe coasta de vest a Peloponezului.
640
641
Locomotiva nr. 4 (2-6-0T/130.000) construita de Siciete Francaise de Construction Mecanique Cail in 1899 a servit pe linia de 750 mm. cu cremaliera Diakofto-Kalavryta. Intregul lot de 6 locomotive a supravietuit in diferite stadia de conservare.
642
643
 
  • Like
Reacții: dcm
644
Locomotiva este cuplata cu un vagon deschis de clasa 1 si 3.
645
646
Un exponat deosebit este vagonul fumuar, deschis al sultanului Abdul-Aziz.
647
Construit in Franta in 1852, cadou din partea imparatesei Eugenie, este singurul care s-a pastrat dintr-o garniture de 5 vagoane.
648
 
Vagonul este bogat decorat cu panouri din fier forjat la exterior si intarsii la interior.
649
650
651
652
Vagonul cu nr. 63, din 1935, de pe linia de tramvai a portului Pireu.
653
 
654
In sala urmatoare sunt prezentate scule si echipamente specifice unui atelier de reparatii material rulant de la sfarsitul secolului al XIX-lea.
655
656
657

Muzeul cailor ferate helene din Atena se remarca prin materialul rulant de la inceputurile transporturilor pe calea ferata, intregul inventar fiind fabricat la sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul secolului XX.

Explicatiile reprezinta o compilatie a informatiilor gasite pe:
www.ose.gr
www.internationalsteam.co.uk
www.wikipedia.org
si nu in ultimul rand, pe panourile explicative din muzeu.
 
Frumos și interesant. Alții știu să-și cinstească istoria. Felicitări pentru reportaj.