BR 57 motor cu probleme

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
592
251
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Am primit pentru trecere in digital acum ceva timp o locomotiva Roco BR 57 . Toate bune si frumoase, am trecut-o in digital inial cu un decodor TOM micro, pentru ca nu prea este loc in tender , iar din experientele anterioare decodorul se comporta bine pe acest tip de locomotiva si fara probleme.La probe(cateva ture pe oval) s-a comportat bine decodorul a rezistat eu nu am banuit nimic pentru ca nu mi-am imaginat ca ar putea sa aiba o asemenea problema.Acum cateva zile locomotiva a revenit in atelier din cauza decodorului in scurtcircuit.Dupa ce am inlocuit decodorul cu altul mai mare si am frezat lestul ce imita carbunii pentru a face loc , am testat locomotiva sa vad care este cauza care a facut sa bubuie decodorul TOM.
Am descoperit ca motorul are un consum imens si se incalzeste rotorul puternic
Alimentat la o baterie de 9 Volti , motorul consuma 600mA comparativ alt motor roco cu volanta consuma in aceleasi conditii 200mA, pe locomotiva consumul la viteza maxima ajunge la 800mA.
Locomotiva in cauza a fost cumparata second hand de pe OlX asa ca mare atentie ce cumparati si de la cine.




 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

V200

Active Member
Trenulist
9 Feb 2009
81
2
nowhere
LOCATION
nowhere
In cele mai multe cazuri se cumpara prin posta, fara posibilitate de proba. Ar fi bine de stiu cine este vanzatorul in cauza.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
592
251
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Inteleg dar nu am deschis topicul ca sa dam cu pietre aici , ci doar ca sa expun problema de ordin tehnic, sunt alte topicuri in alte sectiuni unde se pot dezbate aceste aspecte.
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
756
8
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut !
@GFN si @V200 ,
Nu sunt multi cei care au avut BR 57 Roco la vanzare pe OLX...si se gaseste rapid informatia pe net, dar NU asta e scopul interventiei mele, ci altul.
Locomotiva aceasta NU are priza de edcoder din fabrica si ...nu o poti testa sa vezi cum merge cu decodorul.

Faza cu testatul locomotivei si apoi plata, iar pica.
Eu nu pot sa cred ca e vreun vanzator de locomotive pe aici care vinde un produs stiind ca ....are consum mare pe motor :p:p;)...nu sta nici dracul sa isi verifice consumul la motor la locomotiva pe care o va vinde pe Olx, pe forum , pe FB sau eu stiu pe unde....

Si ultima chestie, o intamplare veche azi, de acum cca 10-11 ani:
Atunci am luat , second hand, dar in stare foarte buna, un automotor Blauer Blitz fabricat de Piko, varianta din 3 bucati, dar la cutie cu accesorii si alte cele.
Am luat de la Rally un decoder normal ESU V3.0 pe care vroiam sa il montez in automotor.
Eram la prietenul @costel2007 in casa cand am desfacut / montat decodorul in automotor si pus pe sina...
Va spun doar atat : am mers in stanga 10 cm si apoi cand sa merg in dreapta...tzit...tzit..tzit...mi-a si intrat centrala Lenz set 100 in scurt....resetez centrala, dau iar in stanga, merge automotorul...dau in dreapta....scurt din nou....deci decoderul s-a ars in mod clar pe o parte ....am desfacut si vagonul unde era decoderul ( se desface usor la modelul asta , prin glisare ) si decoderul era fierbinte ca Cindy Crawford la 20 ani :p....

CAUZA :
Ma pun sa caut pe net, nu puteam sa cred ca un decoder ESU V3.0 se poate arde asa usor...
....si gasesc un articol pe un forum german unde un neamt priceput la electronica avea FIX aceeasi problema ca mine....si omul a luat la puricat automotorul Piko si a descoperit ca DESTEPTII de la PIKO au pus luminile de pe o parte a automotorului pe aceeasi iesire cu a motorului....de unde rezulta o suprasolicitare....
Si cum mai toti producatorii spun ca e bine sa ai consum pe motor de maxim 500 mA, aici eu aveam ....hat! peste cu mult ....( nu stiu cat , nu am stat sa verific ce si cum )...
Totusi, pentru ca atunci eram in perioada DIGITRAX, am pus un decoder Digitrax care avea 1A la nominal si 2A la varf....iar cu acest decoder, automotorul a mers PERFEKT ! ...iar decoderul Digitrax a rezistat cu brio....:cool::cool:....desi am observat ca se incalzea ceva...lucru cvasi-inexistent pentru un Digitrax intr-un regim normal de functionare !!!!
Treaba e ca neamtul postase si o schema electrica ce corecta erorile inginerilor de la PIKO....dar nu am mai implementat-o , ca am dat automotorul, cu tot cu decoder.

CONCLUZIE:
Posibil si ca aceasta loko BR 57 sa aiba vreu bug din fabricatie, vreun colector de la motor care nu e ok, vreun fir care atinge pe la rotor etc etc etc...
Posibil sa fie de la becuri ( am impresia ca modelul aste pe becuri )...nu stiu...cauze sunt multiple...etc etc etc...
Marius.

PS:
Mai multe despre aventurile mele si ale lui @costel2007 pe taramul digital si in alta zi, ca si maine e o noua zi !
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
592
251
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Salut !
@GFN si @V200 ,


CONCLUZIE:
Posibil si ca aceasta loko BR 57 sa aiba vreu bug din fabricatie, vreun colector de la motor care nu e ok, vreun fir care atinge pe la rotor etc etc etc...
Posibil sa fie de la becuri ( am impresia ca modelul aste pe becuri )...nu stiu...cauze sunt multiple...etc etc etc...
Marius.

PS:
Mai multe despre aventurile mele si ale lui @costel2007 pe taramul digital si in alta zi, ca si maine e o noua zi !
Salut Marius.
Iti dai seama ca am luat toata locomotiva la puricat si nu a scapat nimic neverificat.
Pe loc cu becurile aprinse ba fata , ba spate consuma in jur de 20mA
Motorul inainte sa il testez l-am desfacut curatat, colectorul si el curatat si decanelat, periile si ele verificate si curatate , la lagare aplicat o pelicula mica de ulei, bobinele masurate ohmetric arata o valoare mai mica cu 2-3 ohmi comparativ cu celalalt motor , apoi montat si verificat pe baterie cu multimetrul inseriat pe scara de amperi dupa care montat in locomotiva si monitorizat curentul pe aplicatia z21 si Wlanmaus(mai nou poate sa vada si el curentul ).
Alceva nu cred ca mai este de verificat.
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
592
251
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Salut Mircea.
Sunt doua feluri de transmisii una cu melc doar in fata si lant cinematic pe sub motor de la osia 1 pana la osia 3 si a doua cu motor cu melc si in fata si in spate care antreneaza doar osiile 1 si 3 ale tenterului.
 
  • Like
Reacții: dcm