Roco BR 042 - Phoenix Edition

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am cautat si pe ebay, dar la momentul respectiv nu am gasit nimic. Fiind cate de cat "la inceput" de drum (din pacate), nu prea mi-au picat in mana atatea piese, lucru care se va schimba. In timp, voi face un stoc de piese/accesorii, de care sa ma folosesc la nevoie.
In cazul de fata, am preferat sa cumpar piesa originala direct "de la mama ei", cu costul de rigoare, fiind vorba de un model pe care vreau sa il pastrez pentru mine. Avand motor nou, pot sa stau linistit dintr-un punct de vedere, stiind ca va rula mult si bine.

Multumesc de pont legat de generatorul de fum, cateva posturi mai in fata exista o modalitate de a alimenta generatorul de fum si lumina fata care implica un voltaj mai mic prin ele, caz in care se va preta si Seuthe 10. Totusi, pana acolo mai e o bucata buna de drum...
 
Felicitări pentru lucrare & mult succes în continuare! Îmi amintesc cum am îmbunătățit locomotive cu aburi din colecția mea, cu piese din "spare parts list" și costurile de rigoare :)
Cu generatorul Seuthe11 am lucrat de curând într-o locomotivă Liliput BR05, despre care urmează să povestesc într-un subiect separat. Tubul metalic în care se înfige acest generator este conectat din construcție la una dintre șine, iar celălalt pol al generatorului era conectat la cealaltă șină. În urma digitalizării locomotivei, al doilea pol este acum conectat la ieșirea AUX1 (firul verde). În această configurație, la activarea ieșirii AUX1 generatorul primește doar una dintre alternanțele semnalului digital, așa că abia se încălzește și nu prea emite fum.
În alte locomotive cu aburi din colecția mea, pregătite pentru digital, soclul metalic în care se montează generatorul de fum este conectat la plusul comun al decodorului (firul albastru) și celălalt este conectat la ieșirea AUX1 (firul verde). Astfel, la activarea ieșirii AUX1 generatorul primește ambele alternanțe ale semnalului digital, redresate intern de către decodor, deci funcționează perfect.
Urmează să testez un Seuthe10 în locomotiva Liliput BR05 menționată anterior și sunt ferm convins că va funcționa perfect în configurația pe care am descris-o.
 
Multumesc mult tuturor pentru experiententele impartasite! In mod categoric va voi stresa si cu alte intrebari, pe masura ce avansez in domeniu...
 
Multumesc (inca o data) !

Pocinogul cu capacul tenderului mi-l asum... Pe scurt, bucsa initiala care intra in corpul tenderului si-a creat un pic de spatiu, dat fiind aliajul destul de moale din care e facuta piesa. Acest lucru s-a intamplat deoarece pana la punctul in care am reusit sa pozitionez motorul Roco astfel incat sa angreneze corect transmisia am facut mai multe probe, uneori incercand sa fortez un pic carcasa sa apese pe cadrul motorului, pentru a-l tine pe pozitie. Complet eronat, fenomenul corect se intampla atunci cand marginile prevazute in interior apasa pe cadrul motorului pentru a-l tine, dar in acelasi timp fara a-l forta - motorul trebuie sa se aseze pe melci de bunavoie si nesilit de nimeni. Pe de alta parte, la capacul vechi de tender filetul era prevazut direct in corpul carcasei. Probabil a fost introdus candva un pic fortat, deoarece nu l-am desfiletat chiar usor la momentul respectiv.

Mi-am adus aminte cu aceasta ocazie de o lectie importanta (pe care am invatat-o lucrand la o masina japoneza): daca nu intra din prima cum trebuie, in mod clar ceva nu e corect.
 
Ultima editare:
Pentru putin. Bine ca s-a rezolvat in final.
Azi noapte (la serviciu) am taiat lestul care vine in capacul de deasupra.
Initial am inceput sa frezez in strat ,dar materialul fiind mai moale imi tot incarca freza si taia aiurea, asa ca am prins piesa in menghina si am taiat-o la bomfaier dupa care am finisat-o la polizor.

20190305_122418.jpg

20190305_122434.jpg
 
Semnul de deasupra l-am facut cu un mini bomfaier - cam nepotrivit pentru tipul asta de aliaj, planul meu era un pic diferit, adica sa vin de sus in jos cu o distanta echivalenta cu cea facuta de tine. Acum imi dau seama ca in felul in care l-ai taiat tu se ventileaza decodorul si chiar motorul mai bine.
A nu se rade, am observat pe un NOHAB de generatie nu foarte veche pe care l-am avut ca motorul se incingea binisor dupa niste minute de rulaj (in conditiile in care nu rula la maxim, carbunii erau schimbati cu unii OEM iar colectorul curatat). Pe respectiva locomotiva am montat un decodor Roco (cel mai probabil un Zimo redenumit), dar la vremea respectiva nu prea imi trecea prin cap ca se poate incalzi, iar in carcasa avea spatiu suficient sa se ventileze).
 
Ultima editare:
Nu inteleg de ce nu au izolat din fabrica cadrul motorului. Ok, de acord, la vremea cand a fost conceput modelul tendinta generala ( nu cred ca exagerez) era ca masa sa fie la sasiu, dar in cazul de fata placuta originala de alimentare putea fi folosita fara probleme pentru ambii poli(in conditiile in care pe aceasta placuta e un punct care intra in contact cu cadrul motorului si care astfel ar fi conectat la sina stanga - despre conexiunea asta am citit inainte de a sosi locomotiva si mi-era clar ca trebuie sa izolez complet cadrul motorului fata de sasiu, ideea mea fiind de a aplica niste benzi izolatoare fine pe toate suprafetele posibile de contact intre cadru si sasiu- am facut cateva probe in acest sens si nu am avut probleme- acea conexiune din fabrica mi se parea cam inutila ).
 
Este gata.
Dupa lupte seculare care au durat cateva ore am reusit sa termin lucrarea.
Mai intai m-am ocupat de tender iar apoi de cazan.
In tender a fost montat pe motor filtrul PI pentru deparazitare, au fost lipite firele de la cupla cu 8 pini, montat bec pentru lumina spate , gresat angrenaje si lagare motor.
La cazan am facut local un plus cu doua diode pentru alimentarea becului si a generatorului de fum, astfel se folosesc ambele alternante ale tensiunii DCC.
In final au fost unite tenderul cu cazanul si probata.
Pacientul este viu si functioneaza perfect, mai trebuie sa ma ocup de cateva probleme mici de ordin estetic si este gata de livrare inapoi catre proprietar.
20190307_124005.jpg

20190307_124011.jpg

20190307_125007.jpg

20190307_125015.jpg

20190307_125644.jpg

20190307_131535.jpg

20190307_131542.jpg

20190307_131551.jpg

20190307_132519.jpg

20190307_132843.jpg

20190307_132901.jpg

20190307_133131.jpg

20190307_134940.jpg

20190307_140101.jpg

20190307_141005.jpg

20190307_141452.jpg

20190307_142304.jpg

20190307_145115.jpg

20190307_145255.jpg

20190307_145920.jpg

20190307_151106.jpg
 
It's alive! ALIVE!

Multumiri, inca o data!

Inteleg din imagine ca acel filtru PI este pentru protectia suplimentara a decodorului? Un gen de filtru de tensiune... Gresesc? (La capitolul asta chiar am ramas in urma rau)
 
Ultima editare:
Pentru putin.
Poti sa o vezi in clip mai jos.:):):)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ruleaza absolut impecabil, nu am cuvinte...


Mai jos doua imagini cu cea din realitate... (voi face un topic separat pentru piesele din colectie, dar mai incolo)
558

559
 
Ultima editare:
Azi am bibilit un pic la chestii estetice la locomotiva si am inlocuit gumele de aderenta la rotile de la osia 3 de la cazan, ocazie cu care am constatat ca lipsesc doua piese mici cilindrice care preiau jocul dintre bolt si biele care au gaura cu diametrul putin mai mare.Ieri cand am rulat-o putin am vazut la un moment dat pe curba pentru o fractiune de secunda s-au blocat rotile iar azi am vazut din ce cauza.
Piesa la Roco are codul 86104 , or sa trebuiasca doua bucati cumparate .
piesa-lipsa.jpg
 
Ultima editare:
Le comand, nu e problema, dar mai astept un pic sa fac o comanda mai mare. Oricum, motorul a venit destul de repede, mai putin de 2 saptamani.
 
Multumita lui GFN, locomotiva care face obiectul acestui topic si-a efectuat azi un binemeritat rodaj cu noul motor si in configuratie digitala (echipata cu un Zimo MX600R). Ruleaza excelent, chiar daca va trebui completata cat de curand cu piesele mentionate anterior (Roco 86104) - am observat si eu fenomenul descris mai sus.
Micuta locomotiva (care nu e chiar micuta , la aprox 25 cm lungime) se intelege binisor cu sinele Trix C-Gleis, mai putin cu cele curbe R1 (360mm)- nu ii plac, dar nu deraiaza, apar niste probleme de contact - o sa ma uit mai atent cu prima ocazie. Pe R2 si mai sus functioneaza fara probleme, indiferent de viteza si sens.
Trebuie sa ii mai reglez un pic viteza maxima, sa fie cat de cat adaptata realitatii si... o garnitura de marfa din epoca ei.

Inca o data multumiri, maestre!

O intrebare pentru viitor: cu ce as putea curata mai eficient si non-invaziv lamele culegatoare de curent cand va fi cazul?. Imi par a fi facute din alama si parca nu as risca cu alcool izopropilic, nici macar diluat...
 
Ultima editare:
Cu placeere , sa o stapanesti sanatos..
Nu lamelele zic eu ca sunt problema.
Eu le-am tensionat si ajustat putin cu penseta , sa apese mai bine pe roti cand a fost cazanul demontat dar rotile sunt oxidate, plus ca lamelele apasa doar pe varful bandajui rotii. Eu dupa ce am rulat-o cateva minute , intreruperile se rarisera.
Din cate imi aduc aminte si locomotiva mea a avut aceleasi probleme tot din cauza rotilor foarte oxidate.Apropo ar trebui sa o mai pun pe sina putin si pe a mea ca nu am rulat-o de mai bine de un an.
 
Aha, deci o pun la lucru ceva mai des. Se face, nu e o problema, timp sa am... Acum am de rezolvat o alta problema. Trebuie sa mai adun si niste sine. Am incropit repede un dublu oval de test cu o linie de garare si mi-am dat seama ca s-a aglomerat foarte repede...in plus, vreo 3 locomotive aveau aceeasi adresa, culmea, nu #3, din fabrica si era sa fac un carambol de toata frumusetea. Am de lucru...:)
 
Nu inteleg de ce nu au izolat din fabrica cadrul motorului. Ok, de acord, la vremea cand a fost conceput modelul tendinta generala ( nu cred ca exagerez) era ca masa sa fie la sasiu, dar in cazul de fata placuta originala de alimentare putea fi folosita fara probleme pentru ambii poli(in conditiile in care pe aceasta placuta e un punct care intra in contact cu cadrul motorului si care astfel ar fi conectat la sina stanga - despre conexiunea asta am citit inainte de a sosi locomotiva si mi-era clar ca trebuie sa izolez complet cadrul motorului fata de sasiu, ideea mea fiind de a aplica niste benzi izolatoare fine pe toate suprafetele posibile de contact intre cadru si sasiu- am facut cateva probe in acest sens si nu am avut probleme- acea conexiune din fabrica mi se parea cam inutila ).
Pentru asa ceva, este ideala banda Kapton. Nu stiu daca il gasesti prin magazine, dar e perfect pentru ce vrei tu. Eu il folosesc demult si sant multumit.
 
Multumesc mult pentru link. L-am retinut pentru viitor.
Eu folosesc la N, tot la izolat sasiul. Vazusem in aparate mai demult, nu stiam ce e. Izoleaza perfect, se lipeste pe orice, doar sa nu aiba murdarie sau grasimi. Pe sasiu de loco, dupa doi ani, isi pierduse aderenta de la caldura, dar era acolo, luase forma locului si se intarise un pic. Poate gasesti in mag pt electronica, nu am cautat sincer.
 
Readuc acest topic la viata, data fiind situatia in care am scos locomotiva din cutie sa se mai "dezmorteasca" un pic si am constatat cu tristete ca problemele de contact despre care vorbeam mai sus nu mai erau un fenomen izolat, ci o realitate dura.
Drept pentru care am trecut la treaba. Dupa ce am facut cateva incercari de culegatoare de roti pentru tender (dat fiind faptul ca ansamblul original nu mai era acolo si nici nu e disponibil spre cumparare), m-am indreptat spre cazan, in special spre roti. Dupa o examinare ceva mai atenta, mi-am dat seama ca erau contaminate cu ... ceva, nu stiu sa zic ce, desi le-am curatat in repetate randuri. Mi-am adus aminte ca la Trix exista un dispozitiv de curatat rotile locomotivelor, de fapt o perie din alama prin care trece curent electric. Nu am asa ceva, asa ca am gasit prin efectele presonale un inlocuitor si am trecut la treaba. Rezultatul dupa operatie - toate rotile care au contact cu lamelele culegatoare din cazan au un contact foarte bun (nu spun perfect, ca sa nu fortez soarta).
Buun. Intre timp, tenderul era facut si el bucati, pentru incercarile de montaj sistem custom de culegere curent de la roti. Cautand cu totul altceva, am dat peste priza MTC21 de la ToM (cumparata anterior pentru alt proiect) si mi-am adus aminte de adaptarea facuta de @GFN. Daca tot era haos pe masa de lucru am zis "Sa fie haos total !!!" - urmarea fiind aceea ca acum locomotiva are montata priza respectiva si un decodor Doehler&Haass PLUX16, cu care se intelege surprinzator de bine (eee, nu chiar, motorul de pe locomotiva este nou, totusi - era de asteptat sa fie totul ok).
Dar nu se termina aici (da, stiu, expresia parca e luata dintr-o reclama de teleshopping) - mai trebuia sa asamblez final locomotiva
Uitandu-ma la becurile care stateau aranjate frumos intr-un colt, brusc mi-am dat seama ca nu prea vreau sa le mai pun inapoi, asa ca mi-au picat ochii pe niste leduri 3528 si la un moment dat am nimerit in probe si unul rosu, din greseala. Dupa masuratori si simulari repetate, iesirea AUX2 a prizei PLUX a capatat o noua destinatie - lumini rosii tender. Iesirea AUX1, care era destinata initial generatorului de fum (ma rog, contactul din cazan pentru acesta) a primit de asemenea o noua destinatie - lumina in cabina mecanicului (saracul, la cate a patimit cu locomotiva asta, macar sa vada si el cate ceva).
Totusi, conform legii lui Murphy, la cateva ore dupa ce am asamblat, probat, ambalat si m-am bucurat, am prins o ocazie foarte buna, drept pentru care va primi in curand un nou ansamblu de rama tender cu angrenaj pe toate cele 4 osii si culegatoare de curent din fabrica. In prezent sunt angrenate doar 2 osii care au si cauciucuri de aderenta pe roti, celelalte doua fiind folosite doar pentru culegerea de curent (adica inutile acum).
Mai jos cateva din putinele poze pe care le-am facut in timpul lucrarii (a durat destul de mult, dar am putut renunta la cateva ore de somn).






Concluzia este urmatoarea - si-a revenit la viata. Dupa ce ii schimb si angrenajul de la tender cu cel nou, va fi perfect apta de a-si indeplini scopul pentru care a fost facuta. Pana la urma, a meritat efortul - are mufa PLUX, lumini pe led si un comportament foarte civilizat pe sine. Voi reveni (poate cu ceva mai multe poze) dupa revigoararea transmisiei din tender.