Readuc acest topic la viata, data fiind situatia in care am scos locomotiva din cutie sa se mai "dezmorteasca" un pic si am constatat cu tristete ca problemele de contact despre care vorbeam mai sus nu mai erau un fenomen izolat, ci o realitate dura.
Drept pentru care am trecut la treaba. Dupa ce am facut cateva incercari de culegatoare de roti pentru tender (dat fiind faptul ca ansamblul original nu mai era acolo si nici nu e disponibil spre cumparare), m-am indreptat spre cazan, in special spre roti. Dupa o examinare ceva mai atenta, mi-am dat seama ca erau contaminate cu ... ceva, nu stiu sa zic ce, desi le-am curatat in repetate randuri. Mi-am adus aminte ca la Trix exista un dispozitiv de curatat rotile locomotivelor, de fapt o perie din alama prin care trece curent electric. Nu am asa ceva, asa ca am gasit prin efectele presonale un inlocuitor si am trecut la treaba. Rezultatul dupa operatie - toate rotile care au contact cu lamelele culegatoare din cazan au un contact foarte bun (nu spun perfect, ca sa nu fortez soarta).
Buun. Intre timp, tenderul era facut si el bucati, pentru incercarile de montaj sistem custom de culegere curent de la roti. Cautand cu totul altceva, am dat peste priza MTC21 de la ToM (cumparata anterior pentru alt proiect) si mi-am adus aminte de adaptarea facuta de
@GFN. Daca tot era haos pe masa de lucru am zis "Sa fie haos total !!!" - urmarea fiind aceea ca acum locomotiva are montata priza respectiva si un decodor Doehler&Haass PLUX16, cu care se intelege surprinzator de bine (eee, nu chiar, motorul de pe locomotiva este nou, totusi - era de asteptat sa fie totul ok).
Dar nu se termina aici (da, stiu, expresia parca e luata dintr-o reclama de teleshopping) - mai trebuia sa asamblez final locomotiva
Uitandu-ma la becurile care stateau aranjate frumos intr-un colt, brusc mi-am dat seama ca nu prea vreau sa le mai pun inapoi, asa ca mi-au picat ochii pe niste leduri 3528 si la un moment dat am nimerit in probe si unul rosu, din greseala. Dupa masuratori si simulari repetate, iesirea AUX2 a prizei PLUX a capatat o noua destinatie - lumini rosii tender. Iesirea AUX1, care era destinata initial generatorului de fum (ma rog, contactul din cazan pentru acesta) a primit de asemenea o noua destinatie - lumina in cabina mecanicului (saracul, la cate a patimit cu locomotiva asta, macar sa vada si el cate ceva).
Totusi, conform legii lui Murphy, la cateva ore dupa ce am asamblat, probat, ambalat si m-am bucurat, am prins o ocazie foarte buna, drept pentru care va primi in curand un nou ansamblu de rama tender cu angrenaj pe toate cele 4 osii si culegatoare de curent din fabrica. In prezent sunt angrenate doar 2 osii care au si cauciucuri de aderenta pe roti, celelalte doua fiind folosite doar pentru culegerea de curent (adica inutile acum).
Mai jos cateva din putinele poze pe care le-am facut in timpul lucrarii (a durat destul de mult, dar am putut renunta la cateva ore de somn).
Concluzia este urmatoarea - si-a revenit la viata. Dupa ce ii schimb si angrenajul de la tender cu cel nou, va fi perfect apta de a-si indeplini scopul pentru care a fost facuta. Pana la urma, a meritat efortul - are mufa PLUX, lumini pe led si un comportament foarte civilizat pe sine. Voi reveni (poate cu ceva mai multe poze) dupa revigoararea transmisiei din tender.