Roco BR 042 - Phoenix Edition

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc (inca o data) !

Pocinogul cu capacul tenderului mi-l asum... Pe scurt, bucsa initiala care intra in corpul tenderului si-a creat un pic de spatiu, dat fiind aliajul destul de moale din care e facuta piesa. Acest lucru s-a intamplat deoarece pana la punctul in care am reusit sa pozitionez motorul Roco astfel incat sa angreneze corect transmisia am facut mai multe probe, uneori incercand sa fortez un pic carcasa sa apese pe cadrul motorului, pentru a-l tine pe pozitie. Complet eronat, fenomenul corect se intampla atunci cand marginile prevazute in interior apasa pe cadrul motorului pentru a-l tine, dar in acelasi timp fara a-l forta - motorul trebuie sa se aseze pe melci de bunavoie si nesilit de nimeni. Pe de alta parte, la capacul vechi de tender filetul era prevazut direct in corpul carcasei. Probabil a fost introdus candva un pic fortat, deoarece nu l-am desfiletat chiar usor la momentul respectiv.

Mi-am adus aminte cu aceasta ocazie de o lectie importanta (pe care am invatat-o lucrand la o masina japoneza): daca nu intra din prima cum trebuie, in mod clar ceva nu e corect.
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
477
73
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Pentru putin. Bine ca s-a rezolvat in final.
Azi noapte (la serviciu) am taiat lestul care vine in capacul de deasupra.
Initial am inceput sa frezez in strat ,dar materialul fiind mai moale imi tot incarca freza si taia aiurea, asa ca am prins piesa in menghina si am taiat-o la bomfaier dupa care am finisat-o la polizor.


 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Semnul de deasupra l-am facut cu un mini bomfaier - cam nepotrivit pentru tipul asta de aliaj, planul meu era un pic diferit, adica sa vin de sus in jos cu o distanta echivalenta cu cea facuta de tine. Acum imi dau seama ca in felul in care l-ai taiat tu se ventileaza decodorul si chiar motorul mai bine.
A nu se rade, am observat pe un NOHAB de generatie nu foarte veche pe care l-am avut ca motorul se incingea binisor dupa niste minute de rulaj (in conditiile in care nu rula la maxim, carbunii erau schimbati cu unii OEM iar colectorul curatat). Pe respectiva locomotiva am montat un decodor Roco (cel mai probabil un Zimo redenumit), dar la vremea respectiva nu prea imi trecea prin cap ca se poate incalzi, iar in carcasa avea spatiu suficient sa se ventileze).
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
477
73
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Lucrarea avanseaza incet dar sigur.
Am apucat acum pe seara sa fac motorului doi papuci pentru alimentare, pe langa a mai fost izolat unul din polii de alimentare fata se corpul motorului.
A mai fost facuta cupla cu 8 pini si o piesa in forma de U pe care o sa fie baza pentru cupla cu 8 pini, si pentru momentt cam atat .








 
  • Like
Reacții: anvo5555

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu inteleg de ce nu au izolat din fabrica cadrul motorului. Ok, de acord, la vremea cand a fost conceput modelul tendinta generala ( nu cred ca exagerez) era ca masa sa fie la sasiu, dar in cazul de fata placuta originala de alimentare putea fi folosita fara probleme pentru ambii poli(in conditiile in care pe aceasta placuta e un punct care intra in contact cu cadrul motorului si care astfel ar fi conectat la sina stanga - despre conexiunea asta am citit inainte de a sosi locomotiva si mi-era clar ca trebuie sa izolez complet cadrul motorului fata de sasiu, ideea mea fiind de a aplica niste benzi izolatoare fine pe toate suprafetele posibile de contact intre cadru si sasiu- am facut cateva probe in acest sens si nu am avut probleme- acea conexiune din fabrica mi se parea cam inutila ).
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
477
73
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Este gata.
Dupa lupte seculare care au durat cateva ore am reusit sa termin lucrarea.
Mai intai m-am ocupat de tender iar apoi de cazan.
In tender a fost montat pe motor filtrul PI pentru deparazitare, au fost lipite firele de la cupla cu 8 pini, montat bec pentru lumina spate , gresat angrenaje si lagare motor.
La cazan am facut local un plus cu doua diode pentru alimentarea becului si a generatorului de fum, astfel se folosesc ambele alternante ale tensiunii DCC.
In final au fost unite tenderul cu cazanul si probata.
Pacientul este viu si functioneaza perfect, mai trebuie sa ma ocup de cateva probleme mici de ordin estetic si este gata de livrare inapoi catre proprietar.




















 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
It's alive! ALIVE!

Multumiri, inca o data!

Inteleg din imagine ca acel filtru PI este pentru protectia suplimentara a decodorului? Un gen de filtru de tensiune... Gresesc? (La capitolul asta chiar am ramas in urma rau)
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
477
73
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Pentru putin.
Poti sa o vezi in clip mai jos.:):):)
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
477
73
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Acel filtru L C este pentru protectia decodorului in sensul ca taie varfurile de tensiune produse de motor si care ar putea sa afecteze functionarea decodorul.
 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ruleaza absolut impecabil, nu am cuvinte...


Mai jos doua imagini cu cea din realitate... (voi face un topic separat pentru piesele din colectie, dar mai incolo)
558


559
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
477
73
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Azi am bibilit un pic la chestii estetice la locomotiva si am inlocuit gumele de aderenta la rotile de la osia 3 de la cazan, ocazie cu care am constatat ca lipsesc doua piese mici cilindrice care preiau jocul dintre bolt si biele care au gaura cu diametrul un pic mai mare.Ieri cand am rulat-o putin am vazut la un moment dat pe curba pentru o fractiune de secunda s-au blocat rotile iar azi am vazut din ce cauza.
Piesa la Roco are codul 86104 , or sa trebuiasca doua bucati cumparate .
 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Le comand, nu e problema, dar mai astept un pic sa fac o comanda mai mare. Oricum, motorul a venit destul de repede, mai putin de 2 saptamani.
 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumita lui GFN, locomotiva care face obiectul acestui topic si-a efectuat azi un binemeritat rodaj cu noul motor si in configuratie digitala (echipata cu un Zimo MX600R). Ruleaza excelent, chiar daca va trebui completata cat de curand cu piesele mentionate anterior (Roco 86104) - am observat si eu fenomenul descris mai sus.
Micuta locomotiva (care nu e chiar micuta , la aprox 25 cm lungime) se intelege binisor cu sinele Trix C-Gleis, mai putin cu cele curbe R1 (360mm)- nu ii plac, dar nu deraiaza, apar niste probleme de contact - o sa ma uit mai atent cu prima ocazie. Pe R2 si mai sus functioneaza fara probleme, indiferent de viteza si sens.
Trebuie sa ii mai reglez un pic viteza maxima, sa fie cat de cat adaptata realitatii si... o garnitura de marfa din epoca ei.

Inca o data multumiri, maestre!

O intrebare pentru viitor: cu ce as putea curata mai eficient si non-invaziv lamele culegatoare de curent cand va fi cazul?. Imi par a fi facute din alama si parca nu as risca cu alcool izopropilic, nici macar diluat...
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
477
73
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Cu placeere , sa o stapanesti sanatos..
Nu lamelele zic eu ca sunt problema.
Eu le-am tensionat si ajustat putin cu penseta , sa apese mai bine pe roti cand a fost cazanul demontat dar rotile sunt oxidate, plus ca lamelele apasa doar pe varful bandajui rotii. Eu dupa ce am rulat-o cateva minute , intreruperile se rarisera.
Din cate imi aduc aminte si locomotiva mea a avut aceleasi probleme tot din cauza rotilor foarte oxidate.Apropo ar trebui sa o mai pun pe sina putin si pe a mea ca nu am rulat-o de mai bine de un an.
 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
77
1
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Aha, deci o pun la lucru ceva mai des. Se face, nu e o problema, timp sa am... Acum am de rezolvat o alta problema. Trebuie sa mai adun si niste sine. Am incropit repede un dublu oval de test cu o linie de garare si mi-am dat seama ca s-a aglomerat foarte repede...in plus, vreo 3 locomotive aveau aceeasi adresa, culmea, nu #3, din fabrica si era sa fac un carambol de toata frumusetea. Am de lucru...:)
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
678
4
galati
LOCATION
galati
Nu inteleg de ce nu au izolat din fabrica cadrul motorului. Ok, de acord, la vremea cand a fost conceput modelul tendinta generala ( nu cred ca exagerez) era ca masa sa fie la sasiu, dar in cazul de fata placuta originala de alimentare putea fi folosita fara probleme pentru ambii poli(in conditiile in care pe aceasta placuta e un punct care intra in contact cu cadrul motorului si care astfel ar fi conectat la sina stanga - despre conexiunea asta am citit inainte de a sosi locomotiva si mi-era clar ca trebuie sa izolez complet cadrul motorului fata de sasiu, ideea mea fiind de a aplica niste benzi izolatoare fine pe toate suprafetele posibile de contact intre cadru si sasiu- am facut cateva probe in acest sens si nu am avut probleme- acea conexiune din fabrica mi se parea cam inutila ).
Pentru asa ceva, este ideala banda Kapton. Nu stiu daca il gasesti prin magazine, dar e perfect pentru ce vrei tu. Eu il folosesc demult si sant multumit.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Feb 2010
678
4
galati
LOCATION
galati
Multumesc mult pentru link. L-am retinut pentru viitor.
Eu folosesc la N, tot la izolat sasiul. Vazusem in aparate mai demult, nu stiam ce e. Izoleaza perfect, se lipeste pe orice, doar sa nu aiba murdarie sau grasimi. Pe sasiu de loco, dupa doi ani, isi pierduse aderenta de la caldura, dar era acolo, luase forma locului si se intarise un pic. Poate gasesti in mag pt electronica, nu am cautat sincer.