C.F. ingusta pentru transportul gunoaelor Valea Plangerei

  • Forumul este in proces de upgrade!

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
610
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#1
Nu stiu daca s-a mai discutat subiectul.
Nu este o gluma si va rog sa va uitati peste harta alaturata.


Ne aflam in anul 1923 pe locul de azi al Parcului Tineretului, pe harta este reprezentata o C.F. ingusta. Harta este din ghidul Bucurestiului si am aflat de existenta ei pe blogul
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
.

Subiect bun pentru o diorama :D .

Am zis sa postez repede sa nu uit de subiect.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.810
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#2
Buna,

urmaresc forumul de peste 10 ani si nu-mi aduc aminte cineva sa aminteasca macar de linia asta !

Foarte interesant !!!

Se vede pe harta si calea ferata care cobora de la gara Filaret pe Lanariei pana la Timpuri Noi. Referitor la "ingusta" poate gasim undeva si continuarea spre E, poate reusim sa identificam intreg traseul. Super !
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.730
2
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
#3
Interesanta descoperirea!

As banui ca a fost un sistem Decauville cu panouri de sina temporare. Am mai vazut poze cu diverse santiere din Bucuresti unde era folosit acest sistem.
Exemple: amenajarea dealului Patriarhiei, sistematizarea Dambovitei in perioada antebelica, chiar si la actualul muzeu de istorie.
Poate candva o sa ne lovim de vreo fotografie si de acolo.

Dealul Patriarhiei:
https://bucurestiulmeudrag.ro/fotografii/59042a6d-b6cc-4492-bf53-3cd6592b13d5

Sistematizarea Dambovitei:
http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2011/06/regimul-hidraulic-al-dambovitei-in-legatura-cu-canalizarile-orasului-bucuresti-%E2%80%93-partea-a-ii-a/
 

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
610
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#4
Cred ca nu se pune problema sa fi fost acolo reminiscenta a construirii Liniei Filaret Giurgiu ?
Si nici problema unei locomotive?

Ma gandesc ca erau doar vagonetii impinsi manual sau trasi de cai care mutau "gunoaele" dintr-o prate in alta.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.810
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#5
Buna,

nicio legatura cu Filaret-Giurgiu.

Culmea, linia apare bine si in planul cadasral al Bucurestiului de la 1911, dar cine sa se uite pana sa ma atentionezi tu :) ?

Conform planurilor de la 1911 trecute fix linia prin groapa de gunoi trecea pe strada Travesa (probabil rambelul era dublat si de un drum de carute). Pe plan nu apare in acea zona nici-o proprietate privata sau imobil. Apoi linia linia intre in zona locuita pe strada Albinelor, cotea dreapta pe Viorelelor (nume predestinate acestei zone magnifice cu mirosuri de miriste montana) ajunge la podul Alexandri unde trece Dambovita pe linie incalecata cu normala care venea de pe Lanariei si intra in atelierele Lemaitre (Timpuri Noi mai tarziu). Linia normala intra in uzina, linia ingusta imediat dupa pod coteste N pe malul Dambovitei (Splai Alexandri cum se numea atunci) si cotea dreapta pe Calea Vacaresti vechi pentru a se opri in dreptul bisericii Sf Petru si Pavel. De ce acolo, habar nu am !
 
Aprecieri: ICRA

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
610
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#6
Traseu destul de lung. Crezi că aveau locomotivă?

Și că să dau culoare celor spuse de tine:
(click dreapta pe poză și deschide imaginea in fila nouă)

Și spre și pe planul cadastral 1895-99.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.810
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#7
Exista o imagine luata cand s-au apucat sa faca partie de ski in groapa aia si pe fundal se vede strada Traversei, devenita Plangerii. La cum arata de valurita strada aia, nu prea cred ca mergea o locomotiva pe ea...
Dar e doar o parere personala.
 

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
610
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#10
Da, există vreun topic despre acest sistem pe forum?

Interesante sunt și mașinile de transport gunoaie din interbelic. Cred ca foloseau sasiurile consacrate, ca Chevrolet, Ford, Renault...
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.810
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#11
Nu, nu stiu sa existe un subiect dedicat. Am publicat eu schite de vagonete dar disparura dupa ce photobucket a cedat nervos.
Da, la cele de gunoi se foloseau sasie Ford, Womag,Chevy cu instalatii adaptate nevoilor comunitatii urbane bucurestene :)
O buna sursa de imagini sunt grupurile de pe Facebook dedicate orasului interbelic sau numerelor de inmatriculare romanesti....recomand. Descoperi imagini rare cu vehicule demult uitate.
 

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
610
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#12
Nu, nu stiu sa existe un subiect dedicat. Am publicat eu schite de vagonete dar disparura dupa ce photobucket a cedat nervos.
Da, la cele de gunoi se foloseau sasie Ford, Womag,Chevy cu instalatii adaptate nevoilor comunitatii urbane bucurestene :)
O buna sursa de imagini sunt grupurile de pe Facebook dedicate orasului interbelic sau numerelor de inmatriculare romanesti....recomand. Descoperi imagini rare cu vehicule demult uitate.
Poți să repostezi schițele, te rog?