BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
397
14
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
#1
A venit pentru conversie din Ac in DCC o locomotiva BR 96 Rivarossi.
Pentru moment provocarea a fost sa vad cum se pot separa alimentarile , cei de la Rivarossi au un sistem de culegere a curentului cu niste telescoape care vin presate in sasiu in spatele rotilor.
La aceasta locomotiva in sistem Ac veneau montate 6 telescoape in cel de-al doilea boghiu ca sa-i zis asa iar in primul boghiu venea montata patina pe burta fara nici un telescop la roti .Practic primul boghiu nu prelua tensiune de pe nici o parte a sinei.
Dupa ce am desfacut toata locomotiva am depresat telescoapele de pe o parte la cel de-al doilea boghiu si le-am montat(presat) la primul pe partea cealalta pentru a avea culegere de tensiune de la ambele sine, acum primul boghiu culege tensiune de la sina din stanga iar al doilea de la sina din dreapta.
Pentru moment atat din aceasta lucrare , dar va urma montarea decodorului cu sunet (cel mai probabil un ESU loksound micro), asamblarea si teste.
Va urma.....













 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.323
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#2
Față de versiunea Trix, locomotiva Rivarossi are următoarele avantaje:
1) bielele de cuplare sunt articulate și nu dintr-o singură bucată;
2) mecanismele sertarelor sunt funcționale și nu doar simulate;
3) ambele seturi de roți sunt angrenate la motor și nu doar unul singur.
Buclucașele contramanivele sunt corecte 50% la ambele modele :D , iar mecanismele close-coupling sunt prezente la versiunea Trix și par să fie absente la versiunea Rivarossi. Scor final 3:1 pentru Rivarossi :aplauze:
Mare rugăminte mare: pozează mai de aproape toate roțile motoare principale, să văd mai bine cum sunt profilate butoanele (cred că așa se numesc) acestora, pe care se așează și se înșurubează contramanivelele :D
Felicitări pentru conversie & mult succes în continuare! 8)
 

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
397
14
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
#3
Salut Mircea si multumesc.
Fiecare model cu avantajele si dezavantajele lui.
Acest model mai are un minus la motor care este in trei poli si colector disc,destul de greu de adaptat altceva din cate am vazut .Am alimentat cu o baterie si face ca o rasnita, se poate bate cot la cot cu ale mele :D
Astept sa vad cum o sa ruleze cu decodorul Esu loksound.
La Marklin se gasesc acele kituri motor cu rotor in cinci poli care schimba semnificativ mersul locomotivei.
Alt minus este carcasa din plastic destul de firava, trebuie manevrata cu mare bagare de seama, la Trix este metalica .
Pana sa imi pice pe mana acest model, imi facea cu ochiul sa achizitionez una dar acum dupa ce am vazut ce si cum tot la Trix m-as orienta.
Am sa revin cu poze detaliate la roti cand ajunge decodorul si montez locomotiva.
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.323
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#4
Pozează roțile înainte de a reconstitui locomotiva, tocmai ca să văd profilele respective! După montarea și înșurubarea bielelor, aceste detalii nu se vor mai vedea :D
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.323
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#6
Conform imaginilor locomotivei reale, setul de roți din față are admisie exterioară (capătul bielei sertarului se află sub tija sertarului) și contramanivelele înclinate înainte, iar setul de roți din spate are admisie interioară (capătul bielei sertarului se află deasupra tijei sertarului) și contramanivelele înclinate înapoi. Întrebasem de profilurile butoanelor de pe toate cele 4atru roți motoare principale fiindcă pe partea dreaptă totul este OK, dar pe partea stângă lucrurile stau exact invers. Doream să știu dacă firma chiar a realizat profiluri diferite ale butoanelor, înclinate înainte și înclinate înapoi.
 

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
397
14
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
#7
A sosit de la Cluj (Trains Addicted) decodorul (ESU Loksound micro V4) cu sunet pentru BR 96 , asa ca m-am apucat de lucru.
Decodorul si difuzorul s-au potrivit la fix in locul montajului care era pentru sistemul marklin, in rest au fost lipite, pozate cablurile si la final asamblata la loc locomotiva.
Maine va urma o proba pe oval si reglajul parametrilor decodorului.









 
Aprecieri: mpursu

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
397
14
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
#8
Dupa ce m-am bucurat ca digitalizarea locomotivei a decurs fara nici o problema ,iata ca m-am bucurat prea devreme si nu a fost bine.
La teste am descoperit ca la mersul cu spatele avem o problema, locomotiva se poticneste uneori s-a si blocat caruciorul din spate cu cele 4 osii si a bagat statia in avarie de supracurent.
Am verificat tot, melc, roata dintata, verificat ca rotile sa nu fie rotite si sa respecte 90 de grade intre stanga si dreapta, nimic nu freaca ,nimic nu se suprapune ca sa se blocheze, totul este bine doar ca bielele intr-o anumita pozitie se blocheaza si daca ajut un pic la rotire a treia osie unde vin pe fus bielele de cuplare cu cea motoare atunci nu se mai blocheaza, pe osia 2 este roata dintata care antreneaza tot ansamblu .
 
Aprecieri: mpursu

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
397
14
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
#9
Dupa o revizie capitala la biele si gresare cu vaselina siliconica neutra a bolturilor bielelor vad ca problema la mersul cu spatele a fost remediata, dar rulajul tot lasa de dorit, in sensul ca nu este uniform, mai are totusi usoare poticneli.
Daca va doriti o BR 96 cumparati-va una TRiX

 
Ultima editare:
Aprecieri: mpursu