Căi Ferate Bistrițene- Expozitie foto și machete

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
29066832_1681528791930621_3624674891397070848_n.jpg


Căi Ferate Bistrițene- Expozitie foto și machete
Sub egida Complexului Muzeal Bistrița Năsăud, cu sprijinul Consiliului Județean Bistrita, DAR Association în parteneriat cu Cenafer Instruire Feroviară și Muzeul CFR, propun publicului bistrițean o expozitie de fotografie si machete cu trenulețe funcționale. Este prima expozitie dedicată ”căilor ferate spectaculoase din România” pe care o organizăm. Vernisajul va avea loc luni 26 martie la ora 13:00. Așteptăm elevii bistrițeni și pe profesorii lor aflati în SĂPTĂMÂNA dedicată activităților ALTFEL. În această expoziție vor descoperi o pagină de istorie tehnică, frumusețea naturii și a traseelor feroviare spectaculoase din județul lor.
Biletul costa 10 lei
26 Martie – 31 Martie
26 Martie la 13:00, până la 31 Martie la 16:00
 
De ieri:
https://observator.tv/social/expozitie-complexul-muzeal-bistrita-nasaud-246752.html

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/expozitie-cu-trenulete-electrice-la-bistrita-un-vagon-ajunge-pana-la-500-de-euro.html

http://www.bistriteanul.ro/foto-video-spectaculoase-trenulete-in-valoare-de-zeci-de-mii-de-euro-de-admirat-la-muzeul-judetean-1522069411408.html

http://www.rasunetul.ro/nu-rata-expozitie-inedita-de-trenulete-functionale-la-complexul-muzeal

29060065.jpg

29665316.jpg

29060983.jpg

28953782.jpg

29354663.jpg

29664805.jpg

11227539.jpg

29064653.jpg

29064066.jpg

29060166.jpg

26850350.jpg

29060512.jpg
 
Ma ia cu ciuda ca am ramas la stadiul de ,,calator" cu trenul.
Nu mai tin minte, basculantele se transportau intregi in vagon? la combine li se demontau rotile din fata, parca si basculantele erau destul de inalte. :oops:
 
dantm post_id=165759 time=1522873682 user_id=472 a spus:
Ma ia cu ciuda ca am ramas la stadiul de ,,calator" cu trenul...

Poate te consoleaza gandul ca reportajele tale de "calator" sunt foarte utile si apreciate.

Eu cred ca s-au virusat cativa si de la expozitia aceasta.

Spor in continuare!
 
Ma bucur sa vad modele atat de bine detaliate si inteleg ca si expozitia a avut succes. Nu inteleg un singur aspect insa: in afara unei locomotive electrice, a unui vagon "parasit" si a sinelor, niciun alt model, indiferent ca este vagon, locomotiva, cladire, nu are aplicat "weathering"; din acest motiv, cel putin pentru mine, intreaga diorama proiecteaza o imagine total rupta de realitate. Nu exista modelisti talentati, cu indemanarea necesara acestui segment deosebit de important al modelismului feroviar?

In rest, felicitari organizatorilor!
 
Expozitia a avut succes. Foarte multa lume stia de trenulete, de la revista "Trenuletul Electric".
Pentru noi (3 persoane) a fost f.obositor, 6 zile de la ora 08 la 18. Din acest motiv o sa repetam expozitia si la anul :))

Felippe
cisterna aia ruginita a fost facuta la fata locului la indicatiile unei doamne care zicea ca in zona respectiva ar da bine un vagon parasit :)
Cu "weathering-ul'' depinde de la persoana la persoana. Imi place sa am cateva modele, mai mult vagoane de marfa. Dar parca nu as vrea sa am toata colectia cu "weathering". Eu nici nu ma pricep sa fac ce am am vazut pe la colegi.
Prefer sa mai cumpar un model decat sa dau cateva vagoane la "weathering". Stiu si persoane care nici nu vor sa auda de murdarie pe modele.
 
Radu161 post_id=165763 time=1522910606 user_id=256 a spus:
Cam orice camion de dimensune medie se poate transporta asa. A se vedea transporturile militare. Probabil o problema ar avea cele cu o cutie mai inalta.

Felicitari pentru expozitie, e bine se organizeaza si in orasele mai mici, poate se mai prinde "virusul" si acolo.

Da asa este, insa vazind camioanele pe vagon (aici la modelism) primul gind a fost ca sint BELAZ-uri care sigur nu incapeau pe vagon cu roti. Acuma m-am uitat mai atent.
 
Gam3 post_id=165772 time=1522953018 user_id=76 a spus:
Expozitia a avut succes. Foarte multa lume stia de trenulete, de la revista "Trenuletul Electric".
Pentru noi (3 persoane) a fost f.obositor, 6 zile de la ora 08 la 18. Din acest motiv o sa repetam expozitia si la anul :))

In cazul asta, felicitari celor trei! Nu am experienta in orgaizarea de expozitii dar am vazut foarte multe, atat in calitate de vizitator cat si de expozant. Ma intreb care ar fi sansele in Romania de a avea un calendar fix al expozitiilor. In Marea Britanie (si am inteles ca si pe continent sau in State este la fel) toata "suflarea" interesata de modelism feroviar stie ca intr-un anumit weekend, dintr-o anumita luna, are loc o anumita expozitie, intr-o anumita locatie dintr-o anumita localitate (scuze pentru folosirea excesiva a adjectivului, am vrut doar sa sbliniez ca toate acele detalii la care face referire sunt bine stabilite si se repeta an de an.
Gam3 post_id=165772 time=1522953018 user_id=76 a spus:
[...]
Cu "weathering-ul'' depinde de la persoana la persoana. Imi place sa am cateva modele, mai mult vagoane de marfa. Dar parca nu as vrea sa am toata colectia cu "weathering". Eu nici nu ma pricep sa fac ce am am vazut pe la colegi.
Prefer sa mai cumpar un model decat sa dau cateva vagoane la "weathering". Stiu si persoane care nici nu vor sa auda de murdarie pe modele.

Interesant... Nu cunosc pe nimeni si nu am vazut la nicio expozitie, cu exceptia "dioramelor" construite ad-hoc in zonele de expozitie pentru distractia copiiilor (genul "Thomas and the Tank Engine"), modele care su nu fie "murdarite". 'Weathering'-ul, la fel ca si vopsitul sau aplicarea semnelor si a inscriptiilor specifice fiecarei companii feroviare, face parte integranta din constructia unui model, indiferent ca acest model este unul construit de la zero sau unul 'Ready-To-Run' - orice modelist aspira la un aspect cat mai apropiat de realitate. "Murdaria", si la propriu si la figurat, face parte din viata reala. E adevarat, am vazut si persoane care nu ar altera in niciun fel un model dupa ce l-au achizitionat. Doar ca acele persoane intra in categoria "Colectionari", si nu "Modelisti Feroviari". Stiu pe cineva care nici macar nu vrea sa desfaca cutia, sa scoata modelul din cutie si apoi sa il ruleze. Ma rog, fiecare cu gusturile lui / ei... Nu sunt deloc impotriva cuiva care are alte prioritati decat mine.
 
Expozitie cu perioada destul de fixa ar fi cea de la Muzeul CFR din Bucuresti, care se organizeaza in decembrie, in primul sau al doilea weekend, in functie de cum pica 1 decembrie. In rest, e mai greu de facut in fiecare an, dat fiind numarul redus de pasionati combinat cu costurile... Dar poate in timp o sa mai evolueze acest aspect si macar sa putem face expozitii mai mici, cu costuri mici, dar anuale.

Cat despre weathering, e o problema de gust al fiecaruia.
Eu de exemplu sunt fan weathering, dar nu pana la punctul in care par sa pice tablele de pe vagoane (alea oricum nu prea circula, mai mult zac pe liniile parasite din triaje). De asemenea, pe o locomotiva de anii 90 sau 30, despre care stiu ca erau relativ ingrijite, nu imi vine sa le fac mai multa mizerie decat un pic de fum...
Si ca sa fac apologia curateniei, in garnituri mai erau ocazional si vagoane proaspete din fabrica/atelier de reparatii. :)
 
Dar și eu...
Felicitări pentru expoziție și la mai multe.
Interesantă și discuția de după.
Ați deschis un subiect important care întradevăr în alte țări devine trend și anume diorama mică și micro (de valiză).
Nu știu cât de bine o să explic dar încerc.
Văd din ce în ce mai des, dar probabil se practică demult, diorame care respectă un scenariu. Spre exemplu o curte de fabrică/uzină care a existat în realitate cu o mică linie care respectă un scenariu. În ea o locomotivă face manevre sau aprovizionare zona e bine detaliată și după cum zice și Vali totul este prins de praf și rugină :D , că așa e în viață.
După cum zice Radu viitorul pare foarte interesant. Multe diorame mici sună foarte bine fiind și practic ( ca spațiu) și economic (într-un fel). Și ca să închei vreau să spun că eu urmăresc Buget Railways pe tub https://youtu.be/cc9uyj4M0_A.
 
Ca expozitie mica eu ma gandeam in varianta cu module, similar cu ceea ce s-a mai facut la Muzeul CFR si aici la Bistrita, adica maxim 25-30 module interconectabile, dar se poate si cu mai putine, atata timp cat exista modalitati de a intoarce trenul.
Avantajul e ca prin contributia a mai multor cluburi sau indivizi putem obtine diorame cu un traseu mult mai mare decat ce are oricare dintre noi acasa.
Pe modulele individuale se pot face tot soiul de scenarii, in functie de imaginatia fiecaruia.
 
Radu161 post_id=165796 time=1523090845 user_id=256 a spus:
[...]
Avantajul e ca prin contributia a mai multor cluburi sau indivizi putem obtine diorame cu un traseu mult mai mare decat ce are oricare dintre noi acasa.
Pe modulele individuale se pot face tot soiul de scenarii, in functie de imaginatia fiecaruia.

Si dezavantajul este ca ce faci acasa cand esti doar tu si modulul. Vrei sa petreci cateva ore intr-o seara operand trenuri si tot ce ai la dispozitie este un modul cu o singura linie. :fluierat:

Fiecare curent are avantaje si dezavantaje. Nu cred ca sunt eu cel mai potrivit sa comentez, neavand nicio tangenta cu modelismul "pe module" dar imi voi spune, totusi, parerea.

In Marea Britanie, practic, modelismul feroviar "pe module" nu exista - nu am vazut la nicio expozitie si am vazut multe in ultimii 10 ani. Exista diorame uriase unele fiind construite de catre cluburi si altele de catre un singur individ. Nu cunosc niciun caz in care dioramele sa respecte normele NEM dar asta nu inseamna ca ele nu exista. Alte diorame nu sunt atat de mari dar putine ajung totusi sa intre in categoria "Micro Layout". Locuintele in Marea Britanie (suprafata cat a Romaniei si populatie de aproape patru ori mai mare) sunt mici in comparatie cu cele de pe Continent si foarte mici in comparatie cu locuintele americanilor. Acesta este probabil un motiv pentru care modelistii britanici nu isi permit "luxul" de a avea doua diorame: una proprie si un modul pentru club, expozitii, etc.

Mai mult, cand un modelist apartine taberei Fine Scale, este mult mai greu sa construiasca o diorama mare intr-un interval rezonabil de timp si cu costuri acceptabile. Prin urmare, orice modleist aspirant la standardele Fine Scale este sfatuit sa inceapa cu o diorama foarte mica (de obicei avand doar un macaz, maxim doua) - asta pentru a obtine rezultate rapid, care sa ii dea satisfactie si sa il determine sa continue. Multe dintre aceste mici diorame de start ajung sa fie parti componente ale unor diorame mai mari. De amintit ca printr-o dioarama cei mai multi modelisti britanici incearca sa recreeze scene ale zonelor in care au copilarit sau in care traiesc, cu tot ce inseamna asta: respectarea istoriei, a geografiei, a schemelor de vopsire, a scenelor aditionale (cameos) si, poate cel mai important, a operarii (rularii) trenurilor dupa un orar sau scenariu bine stabilit si real. Cu toata bunavointa, asa ceva este imposibil de obtinut cu o diorama modulara pentru ca nu toti participantii au aceleasi preferinte.

Personal, in afara avantajului de a rula modele care respecta poate integral realitatea (ma refer aici in special la recrearea trenurilor cu numar mare de vagoane, a distantelor dintre trenuri si o mai mica necesitate a compresiei selective), eu nu prea vad altul dar mi-ar face placere sa fiu contrazis. Este imposibil ca decorul sa fie construit omogen pentru ca tine de materialele disponibile si indemanarea fiecarui modelist in parte.

Numai bine,
 
Fiecare are dreptate in felul lui si isi alege modul in care isi desfasoara hobbyul. Nu exista un punct de vedere universal valabil.
Din experienta mea, si cred ca si altii pot sa confirme, in zona noastra (ma refer la Romania, Ungaria si chiar Bulgaria), la expozitii prinde mai bine o astfel de diorama mare, cu garnituri mai lungi. Comparatia directa am avut-o la Budapesta in 2008 si 2009, cand lumea era buluc la cele 3-4 diorame modulare care se intindeau pe niste zeci de metri, dar cele individuale nu prea atrageau atentia, lumea se uita un pic la ele si pe urma trecea mai departe.
S-ar putea ca in Marea Britanie sa fie alta mentalitate, alta abordare a hobbyului si atunci sa rezulte alt tip de expozitii, poate mai dedicate cunoscatorilor decat publicului profan.