Anunturi de intalnire a pasionatilor in Cluj

Gabi_Todoran

Well-Known Member
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
Tot "OT"
"Reala" BR 76 (sau T10 prusaca, date suplimentare: http://de.wikipedia.org/wiki/DRG_Baureihe_76 ) provine din partea de rulare si cilindri de P8 pe care s-a montat cazanul de la P6. Gasesti aici doua filmulete de prezentare a modelului: http://www.truveo.com/BR-76-001-DRG-Nahaufnahme/id/604766532 se vede greseala pe care ai observat-o.
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.323
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Aburoasele 38 si 78 au fost in vizita la mine, asa ca, in privinta lor, pot sa citez un vers dintr-o poezioara citita acum circa 35 de ani:
"Seamana, nu-s chiar asemeni" :D
S-ar putea spune ca si sasiul & rotile aburoasei BR62 seamana cu cele ale aburoasei 38. Chiar asa, ma voi uita in cartuliile mele dupa dimensiunile exacte, si voi reveni cu precizari.
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.323
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Din pacate, nu (mai) gasesc schitza cu dimensiuni a locomotivei 38 :(
Totusi, din cartulia mea, am gasit ca dpdv dimensional toate locomotivele de mai sus ( 62, 76, 78 si 38 ) au sasiuri & roti diferite una de alta. Deoarece ma grabesc sa va dau niste date numerice, imaginati-va ca aveti in fatza aburoasele respective, cu botul spre dreapta. 62 si 78 au ambele perechi de roti mici (alergatoare si purtatoare - totdeauna le incurc :fluierat:), iar 76 si 38 le au numai pe cele din fatza. Numerotam osiile 1-2-3-4-5-6-7, 3-4-5 fiind osiile motoare. In milimetri, distantele dintre osii sunt (12 / 23 / 34 / 45 / 56 / 67):
62: 2200 / 1950 / 2850 / 2150 / 1950 / 2200 (diametru roti motoare 1750, diametru roti mici 850)
76: - / - / 2350 / 1880 / 1570 / 2200 (diametru roti motoare 1750, diametru roti mici 1000);
78: 2200 / 1600 / 2050 / 2050 / 1600 / 2200 (diametru roti motoare 1650, diametru roti mici 1000)
Despre 38 nu stiu decat ca diametrul rotilor motoare este 1750, iar cel al rotilor mici 1000. Deci rotile de 38 au acelasi diametru cu 62 si 76 8) , dar rotile de 78 sunt usor mai mici. Boghiurile cu roti mici au toate distanta dintre osii de 2200mm, cu diametrele rotilor de 1000 la 76, 78 si 38, respectiv 850mm la 62.
Concluzia mea este ca este foarte posibila inlocuirea rotilor de 38 Fleischmann cu roti de 76 Fleischmann, cu mentinerea bielelor, astfel incat si aceasta simpatica locomotiva sa se prezinte in lume cu rotile & bielele corecte :D
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.323
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
mpursu a spus:
...aparatul meu foto Panasonic TZ1 era la reparat (intre timp s-a rezolvat, asa ca sper ca maine sa-l primesc, daca slavitul FanCourier nu-mi mai face inca vreo boacana :D)...
Azi aparatul meu foto s-a intors acasa

FanCourier s-a descurcat admirabil de data aceasta :aplauze:
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.323
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
cosmin78 a spus:
mpursu a spus:
Stai un pic - doara nu NOI sa le inlocuim, ci... Fleischmann :D
asta ar fi bine,insa un e-mail catre Fleischmann nu cred ca ii va convinge....poate mai multe
Exact de aceea am solicitat eu fotografierea aburoaselor 38 si 76 din exact aceleasi pozitii si exact aceleasi unghiuri :D
Daca ar ajunge ele la mine, eu as sti sa fac miscarea :fluierat:
In plus, o micutza examinare comparativa la fatza locului nu strica 8)