• Forumul este in proces de upgrade!

Călugăreni

ICRA

Well-Known Member
#1
Știu că nu am mai scris de mult pe forum dar vreau încet încet să intru în ritm.
Nu cu mult timp in urmă am început documentare despre era feroviară victoriană a României. Am început să lucrez la modelul Călugăreniului sfătuit de istoricii forumului iar la scurt timp a urmat un prim prototip fizic printat. Am făcut un șasiu de tender motorizat și linile de colectare (aici mai am ceva de munca).
Vreau să va arăt niște poze, cu precizarea că fiind primul prototip mi-am permis vopsirea lui cu vopsea neagră chiar daca nu are nici o legătură cu schema de vopsire originală.


 

cosmin78

Well-Known Member
#2
Interesanta abordarea, insa ai sarit ceva pasi.

Printarea unei locomotive cu abur e ceva mai complicata decat o masina diesel sau electrica.
Datorita complexitatii formelor exterioare, este recomandata printarea pe piese separate, in vederea unei finisari corespunzatoare.
Astfel, se printeaza separat cazanul, marchiza, domurile, cosul , pervazul, etc. Slefuirea se face mult mai usor piesa cu piesa.

Spor in continuare!
 

ICRA

Well-Known Member
#3
Cosmin mulțumesc de sfaturi și încurajare.
Locomotivă este un ansamblu de componente lipite.
Asta este o poză înainte de vopsire:

 

cosmin78

Well-Known Member
#4
Urmatoarea ar merita ceva mai multa slefuiala... :)

Cei de la Shapeways au alta tehnologie de printare astfel incat se reduce la minim finisajul, rezultatele fiind foarte bune.

Motorizarea nu se putea aplica in masina? Ma gandeam ca motorul strica putin estetica tenderului, intre osii fiind destul spatiu liber vizibil.
 

ICRA

Well-Known Member
#5
Cosmin, am încercat motorizarea in locomotivă, toată lumea mă întreabă de ce nu e motorul in locomotivă. Eu in proiect nu am găsit o poziție a motorului care să nu fie vizibilă ar trebui să ocup tot spațiul cabinei. Colectoarele le am pe locomotivă.
 
Sus Jos