Kleinmodellbahn Esx & Ggs "CFR"

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Pentru cote se poate incepe de aici : http://www.cfrmarfa.cfr.ro/vagonGgs.html
O sa revin cu schema din compendium.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Roco Ggs2 fara platforma
Fleischmann Ggs2 fara platforma
Roco Ggs2 cu platforma
Fleischmann Ggs1 fara platforma
Piko Gbs

dimensiunile modelelor fata de prototip pot avea mai mult sau mai putin cu 1-2 mm,insa cred ca poate fi trecut cu vederea.

:cafea:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
usa nu este nervurata ca la Gbs-ul CFR...

alta treaba....din 2 Gbs-uri ca cel al lui Radu(usa fara nervuri) se poate face un vagon Gas :wink: :|
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Iata si schema din Compendium, care din nefericire nu are nici ea cote, oricum, se pot deduce dimensiunile calculand raportul pixeli/mm sau cu regula de 3 simpla:
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Mda, asa, fara cota aia ne uitam ca mata-n calendar la valoarea "lungime peste tampoane" din tabel ca ori cat ne-am fi chinuit, tot n-am fi inteles de unde pana unde vine...
Lafel si cu cealalta.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
de fapt acolo sunt 2 cote,10600 mm si 11080 mm, prima este pentru Ggs-uri fara platforma,
a doua pentru cele cu platforma.denumierea Ggs2 ar fi cel mai corect,Ggs1 avand peretii din scanduri.
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Da, bine ca ai observat.
Oricum, in linku-ul de pe site-ul de la Marfa e o poza cu un Ggs(2) fara cabina de franar, deci e corect sa dea cota mai mica. In Compendium se prezinta situatia parcului de la Marfa teoretic in 2002, cand cred ca nu mai erau in exploatare decat Ggs(2) fara cabina de franar, deci tabelul e corect, doar schema si poza sunt gresita (mai sunt cateva asemenea greseli prin Compendium, poza cu Zaes la Zas imi vine acum in minte).
Cat despre seriile de incadrare si anii de fabricatie, iar e nepotrivire intre schema de la Dr2005 si cea din Compendium.
Schema lui Dr2005 e buna ca da cota dintre centrul rotii si marginea cutiei, se poate verifica daca, cutia sau cutia + cabina este centrata pe sasiu / ambatament.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
0
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Schema mea e luată dintr-un material intern al CFR (de fapt un CD cu materiale distribuit personalului de miÂşcare din gări... e luat de la un IDM) ce prezintă tipurile de vagoane de călători Âşi marfă. La cele de călători nu sunt multe detalii, decât la cele de marfă.
 

CFRmarfa

Active Member
Trenulist
14 Sep 2016
70
0
NL
LOCATION
NL
(...) edit by ForumAdmin.

Esx este un model reusit iar Ggs este o fantezie inexistenta la CFR. Cum am inceput eu subiectul Ggs aveam scopul de a atrage atentia asupra acestui model fantezist (Ggs). PORCARIA fabricata la comanda pentru Minitehnik (care daca avea bunul simt pana acum ar fi dat o reactie aici !)
Nu, pe el la incantat ca a fost bagat in seama de Kleinmodellbahn care a fabricat +/- 150 de asemenea pseudo-Ggs-uri CFR.(...) edit by ForumAdmin.

Nu vad ce te poate incanta sa ai o inscriptionare corecta pe o carcasa total necorespunzatoare. :!:

Acceptand asemenea porcarie ca Ggs-ul lui Minitehnik dai unda verde pentru alte porcarii care se pot realiza pe carcase neexistente la CFR, si astea sunt interminabile.

Singura solutie pentru a face acest vagon mai real e de a demonta cabina de franar si a o monta pe aceasta pe un vagon corect :D

1. Revin cu o schita elucidatoare in privinta acestei porcarii Ggs
2. (...) edit by ForumAdmin.

Nicu
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
0
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Ca off-topic, Minitechnik a mai făcut Âşi un tramvai T4R în colaborare cu Hermann & Partner dar care are cuple Schaku Âşi butoane la uÂşi... însă se vede că s-a lucratmult la el iar dacă îl Ăžii în vitrină nu sunt aÂşa evidente cele 2 ,,scăpări". Probabil asta a fost Âşi ideea cu Ggs-ul... au făcut Âşi ei ce au putut... adică au folosit cel mai apropiat model de Ggs găsit.

ÂŞi totuÂşi, dacă ne uităm la Ggs CFR cu cabină pentru frânar Âşi Ggs Minitechnik... mie unul mi se pare destul de apropiate (sigla aia de CFR Marfă nu cred că are ce căuta acolo, la vagonul pozat de mine e pusă sub numărul de înmatriculare, dar e posibil să existe Âşi Ggs cu cabină care să poarte sigla lângă uÂşă).

Poza de pe site-ul Minitechik:


ÂŞi o poză făcută de mine unui Ggs: