SUA - St. Louis Museum of Transportation

  • In perioada 20 -21 februarie forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#1
Museum of Trasnportation este situat in Kirkwood, Missouri, o suburbie a St. Louis.
Muzeul ocupa o suprafata de 42 acri (aproximativ 17 ha.) si reprezinta o initiativa privata locala.
A fost infiintat in 1944 de un grup de pasionati care de-a lungul anilor au adunat mijloace de transport variate care in present, conform Smithsonian Institute, se constituie intr-una dintre cele mai mari si reprezentative colectii de profil din lume.


 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#2
Muzeul are acces la liniile active ale Union Pacific, acces care a permis imbogatirea continua a patrimoniului.
Redesenarea traseului Union Pacific a lasat nefolosit tunelul Barretts, construit in 1853, a fost unul dintre primele tunele de cale ferata la vest de Mississippi. Tunelul a fost inclus in 1978 in National Register of Historic Places si face parte din patrimoniul muzeului.
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#3
Zona principala de expunere se afla in imediata apropiere a liniei Union Pacific.
Pavilionul Roberts, poarta numele fondatorilor John si Mary Roberts, si include un spatiu acoperit de expunere si atelierele de restaurare si intretinere a exponatelor.

(fotografiile de ansamblu - Google maps)
Langa Pavilionul Roberts se afla circuitul pe care se fac plimbari de agrement cu tramvaie ("street car loop").

La acelasi nivel se afla Abbott Building, un spatiu acoperit, neamenajat pentru vizitare, unde este pastrat echipement feroviar in vederea restaurarii.

Pe o platforma separata, fara acces la linia activa se afla "train yard".
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#5
Cu placere, Catalin.

Dar sa continuam; la intrare, un vehicul cunoscut ... intr-o prezentare inedita !

Casa de bilete, magazinul cu suveniruri, bufetul cu racoritoare

dar si primul exponat inedit.
Vagon de calatori Boston & Providence, construit aprox. 1830

Prezentat drept cel mai vechi vagon de cale ferata din SUA, a fost construit de John Lightner, la Boston. A fost tractat initial de cai, apoi de locomotive cu abur. A fost distrus intr-un accident, dar bucati cu fost salvate si reconstruite in 1893 pe un sasiu nou cu rotile originale.
Si o bicicleta pentru calea ferata, un proiect clasic care poate fi admirat si la Muzeul CFR din Bucuresti
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#6
Prima atractie, trenuletul de agrement, apreciat de mici si mari

Tren in miniatura dar dotat cu toate cele necesare

In parcare, langa Train Yard,
Locomotiva #662 construita de General Electric in 1914 intr-un lot de 100 exemplare pentru canalul Panama.
Ruleaza pe cale cu ecartamentul de 5 feet (1524 mm.), 2 motoare fiecare de 75 CP asigura tractiunea si un motor de 20 CP pentru actionarea cablului de tractare a navelor.

Lucreaza in echipa de 4 pana la 10 locomotive functie de tonajul navelor, jumatate pentru tractare si jumatate pentru franare (navele nu au frane …).
Linia este prevazuta cu cremaliera pentru a putea urca pante de pana la 44 grade, intre ecluze.

A fost scoasa din serviciu in 1964.
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#7
Cisterna nr.14387 construita de Union Tank Car Co. in 1910
Rezervorul este in constructie nituita, cisterna nu are sasiu, rezervorul se sprijina pe boghiuri prin intermediul unor sasiuri scurte. Solutia constructiva este de tranzitie intre rezervor nituit sprijinit pe sasiu si rezervor sudat fara sasiu.

De remarcat locasul semisferic folosit pentru manevrarea vagoanelor cu "push poles", sistem numit "poling"; manevra cu push poles a fost folosita in trecut pentru economia de combustibil sau in cazul cand locomotivele erau prea grele pentru anumite portiuni de linie, in prezent procedeul este abandonat fiind considerat periculos.


Vagon cistern nr.117 pentru transport acid
Construit de American Car & Foundry Co. pentru Monsanto, in 1940. Rezervorul pentru acid este din aluminiu, protejat la exterior de o manta de otel, cu perna de aer intre ele.



Silver Charger nr.9908, construit de Budd Co., in 1939, cu motor de 1000 CP, General Motors tip 567.
Lungime 80 feet (24,4 m.), greutate 202.000 lb. (91,5 t.)
A fost ultimul din seria initiala Zephyr cu spatiu de posta/bagaj in vagonul motor si ultimul cu partea frontal in forma de pana (in original “shovel-nosed” = nas lopata).


A tractat trenul rapid General Pershing Zephyr intre St. Louis si Kansas City.
Donat in 1966 de Chicago, Burlington & Quincy Railroad.
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#8
Georgia Railroad nr.724, construita in 1896 de Baldwin Locomotive Works.
Cu formula rotilor 0-6-0 (30.000) si tenderul cu inaltime redusa si tavanul inclinat, reprezinta locomotiva clasica de manevra in SUA; 0-6-0 este o solutie constructiva scurta care se incadreaza bine in curbele, uneori non-standard, din triaje iar tenderul “pana” asigura vizibilitate optina asupra personalului din triaj.


St Louis – San Francisco nr.1621
Construita de Baldwin Locomotive Works, in 1918, parte dintr-o comanda de 1200 de locomotive pentru Rusia. Marea Revolutie din Octombrie a oprit livrarea si ecartamentul locomotivelor a fost modificat pentru serviciul IN SUA.

Interesanta cabina de pe tender !
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#9
Baltimore & Ohio nr.50
Construita de General Motors/General Electric, in 1935, in Erie, Pensilvania, cu o putere de 1800 CP.
A fost prima locomotiva nearticulata in serviciu in SUA, pe liniile principale pentru trenuri rapide de pasageri.
Initial a tractat trenul “Royal Blue” al Baltimore & Ohio iar din 1938 a fost folosita la trenul “Abraham Lincoln” al Alton Railroad.
A fost donata de GM in 1958.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#10
E interesanta povestea locomotivelor 2-10-0. Rusia Tarista le-a comandat insa asa cum corect ai scris o parte nu a mai ajuns in Rusia. Din ce stiu vreo 400 de bucati au ajuns totusi pana in momentul marii Revolutii. Comanda initiala era de 500 de buc, si la data Revolutiei erau gata 475. 75 de buc. (termnate si gata de livrare) au fost vandute liniilor din US ( aveam pe undeva o statistica). Dintre cele 75 de locomotive construite dar niciodata livrate Rusiei supravietuieste cea pozata de tine !

Apoi, in WW2, parte a programului de ajutorare a URSS, aceleasi uzine livreaza 2110 locomotive exact din acelasi tip. Se pare ca asta a fost dorinta expresa a rusilor, locomotivele din primul lot avand excelente rezultate in exploatare. Exemplare din al doilea lot erau inca pe caile ferate ruse la inceputul anilor '70, inclusiv pe Trans Siberian ! Din ce stiu, in nebunia din WW2 cateva exemplare au ajuns sa fie exploatate si de Japonia...

Cu Zephyr ul m-ai uns pe suflet, cum se zice... pacat ca e doar o unitate. Niste rame automotor exceptionale atat prin performante cat si prin design. Frumusetea si indrazneala anilor '30...

Ca de obicei, un reportaj de exceptie prin calitatea fotografiilor si corectitudinea informatiei !

PS. Foarte interesanta si povestea tenderelor cu "doghouse"...de cercetat pentru cei interesati de viata pe caile ferate..!
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#11
Intr-adevar, care ar putea fi utilizarea cabinelor "doghouse" montate pe tendere ?
Ferestrele sunt orientate care "spatele" trenului, accesul se poate face prin spatele sau lateralele tenderului; ar putea fi pentru supravegherea si paza trenului, acceasi functie care o are caboose la sfarsitul trenului. O astfel de folosire are sens in SUA unde traseele sunt lungi, prin zone intinse nepopulate, dar ce rol poate avea o astfel de cabina montata pe un tender asasat la o BR50, in Germania ?
Personal, nu am intalnit nici o explicate scrisa.

Colectionez locomotive si vagoane Lionel fabricate inainte de al doilea razboi mondial, numite Lionel "prewar" si m-am intrebat daca formele ciudate ambutisate din metal au vreo legatura cu realitatea, asa cum au modelele moderne, sau sunt dictate de posibilitatile tehnice ale fabricatiei de jucarii ?
Am gasit raspunsul in muzeu pe una din liniile din train yard.
Lionel nr.248

si sursa de inspiratie
Illinois Terminal nr.1575
Construita de IT Railroad in atelierele din Decatur Illinois pentru tractarea trenurilor de marfa


Lionel nr.252

si modelul la scara 1:1
New York Central & Hudson River nr.113
Construita de ALCO/GE in 1906, a fost folosita pe linia electrificata dintre gara Grand Central si Harmon, New York
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#12
Si o creatie a zilelor noastre, la scara "standard", in stilul "tin plate" Lionel / MTH "Brute"

si Chicago, Milwaukee, St. Paul & Electric nr.E-2
Construita de General Electric in 1920 pentru tractarea trenurilor de pasageri peste Cascade Mountains.



o realizare impresionanta prin dimensiuni dar si prin realizarea tehnica.
Solutia constructiva “bi-polar” cu motoare electrice actionand fiecare axa este utilizata si in present.


Vagon transport lapte
Cele doua rezervoare interioare sunt construite din otel inoxidabil si sunt prevazute cu agitatoare cu elice care erau puse in functiune in timpul incarcarii si decarcarii laptelui pentru a preveni separarea smantanii.


Laptele era incarcat pre-racit si, datorita izolatiei de 2 inch (5 cm.) din pluta catre peretele exterior al vagonului, nu era necesara racirea pe timpul transportului.
Dupa fiecare transport vagonul era curatat de echipe de intretinere care foloseau cele doua capace circulare pentru acces in interiorul rezervoarelor.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#13
La nemti cabina era pentru seful de tren ( Zugfuehrer ) la trenurile de marfa. Ca sa fie mai eficienti in locul vagonului de serviciu...omologul caboos-ului....

S-a dovedit o tampenie, capacitatea tenderului scazand dramatic, nimeni nu dorea sa se afle in cotetul ala, permanent rece si umed ( datorita faptului ca peretii erau inconjurati de buncarul de apa...) .....
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#14
Union Pacific Big Boy nr. 4006 construita in 1941
Un scurt istoric am prezentat anterior, dar cum pozele au disparut ... un nou set
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#17
Union Pacific nr. 6944 “Centennial”
Cele 47 locomotive din serie au fost construite intre 1969 si 1971 de divizia Electro Motive a General Motors; au fost denumite “Centennial” pentru a comemora 100 de ani de la terminarea primei linii transcontinentale in 1869.
Cu o lungine de 98 ft. (aprox. 30 m.), greutate 270 t., putere 6600 CP, 80 mph (128 km/h), este cea mai mare locomotiva diesel-electrica construita.
 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#18
Plug de zapada rotativ al Union Pacific nr. 900081
Construit in 1966 de Union Pacific in atelierele din Omaha; cu o greutate de 367.400 lb. (166 t.) este unul dintre cele mai grele construite.

Nu este autopropulsat, este impins de 3 – 4 locomotive, locomotive care sunt comandate de mecanicul plugului.
Freza este actionata de un motor GM/EMD cu 16 cilindrii si o putere de 2000 CP.
A servit pana in 1980 pe liniile din Wyoming.

 

CristianG

Active Member
10 Iun 2014
239
0
RO & US
LOCATION
RO & US
#19
Plug de zapada “pana” al St. Louis Southwestern, nr. 95589
Este o dovada ca si in SUA, la calea ferata, totul se recicleaza.

Plugul are la baza un tender de locomotiva cu abur, caruia i s-a demontat rezervorul de combustibil in locul caruia s-a montat plugul, iar rezervorul de apa s-a umplut cu pietris.