Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna Florin,

"cutie antivandalizata" inseamna ca a primit pachetul special pentru folosire in zone grele:

- geamuri cu film securizant anti-proiectile mici (pietre) la exterior
- vopsea in sistem poliuretanic 2k cu aditivi speciali
- lac de protectie 2k (2 componente) in 2 straturi anti grafitti peste vopsea

masinile echipate cu asemenea lac (uneori apare si pe autobuze urbane) au exteriorul semilucios si usor "peau d'orange".
 
Din cate am inteles, CTV ar face un terminal de containere pe la Arad / Timisoara, si isi instalau un pod rulant, dar baietii romanasi care au turnat betonul, bineinteles ca l-au turnat stramb, si nemtii nu vor sa instaleze macaraua...
 
Apropo de CFR parerea me e ca orice locomotiva mai ales de epoca 5 poate fi CFRizata , in momentul de fata CFR e o companie feroviara in prag de faliment incapabila de a moderniza locomotivele si linia dar totusi mai frumos ar fi sa se vopseasca in sigla CFR locomotivve precum Taurus sau Hercules sa se fac cum ar trebui sa fie CFR ul daca ei nu or sa reuseasca curand macar sa reusiti voi sa o modernizati.
 
Nu-i pus la treaba niciun 189 CTV. N-au mecanici autorizati inca pe asa ceva. De cateva zile sunt venite abia.

RailCargo e autorizata si are si mecanici autorizati. Taurus in Romania e agrementat ( nu autorizat) inca din 2002, cand a venit cel care a facut probe cu sprijinul CFR Marfa.
[/quote]


Te afli intr-o regretabila eroare: CTV are mecanici autorizati de AFER si nu unul, ci 8 plus un instructor; acestia au fost scolarizati si autorizati inca din iunie in Germania, unde a participat si AFER si CENAFER. Si da, CTV circula incepand de luni 03.08 non-stop. 700 nu a prins inca vreo intrare in depou, iar 701 s-a aflat ptr. scurt timp in dep. Buzau, dar nici nu au nevoie de depou, ptr. ca nu trebuie sa faca revizii de acoperis sau proces tehnologic ca locomotivele romanesti - revizia se face la 100.000 km interval.
 
Imi cer scuze daca am gresit. Insa la data cand am vorbit cu cineva din CENAFER, autorizarile erau de-abia la inceput, deci nu existau inca mecanicii autorizati. Probabil ca intr-un fel sunt in urma cu evenimentele.

Daca e cum spui, astept cu nerabdare sa vad locomotivele la drum :)
 
Joi 06.08.2009 ( Ora 10:00 ) am venit cu A 12621 Buc.Nord-Pl.Vest-Brasov-Vintu-Timisoara iar in statia Buftea erau 2 marfare. Unul din ele avea o locomotiva galbena cu albastru scria pe ea Cargo Trans Vagon si numarul de inventar : 189-701-6. Din pacate am vazut-o tarziu am retinut numarul dar nu mai retin ce vagoane avea marfarul. Locomotiva era cu fata spre Ploiesti, adica urma sa plece spre Ploiesti. Vagoanele de marfa erau in genul la alea verzi ale noastre de se cara cu ele CEREALE. Locomotiva parca avea pantografele invers exact cum sunt Bobicele noastre ( 43 , 44 , 46 ) si cateva din seria 45.
 
In depoul Ploiesti al firmei Servtrans sunt gazduite 3 Ludmilla. Am reusit sa fac cateva poze pana sa se termine bateriile la aparatul foto.




Inmatricularea de romania


Inmatricularea de germania:



 
Din pacate nu am notat, ca si asa unul dintre mecanici era destul de agitata ca nu e voie sa facem poze, desi primisem aprobare de la conducerea servtrans
 
In continurea depoului CFR Calatori Ploiesti, unde se impregnau traversele, se gaseste punctul de lucrul Ploiesti, al firmei Servtrans(la creuzot). Problema este ca e cu paza la intrare, cat si in interior
 
Tot acolo mai sunt cazate si locomotive ale operatorilor Cargo Trans Vagon ( CTV ), ComPania Transport Feroviar ( CTF ) , cat si 47 de la SOFTTRANS.

In partea de nord-est a orasului Ploiesti sunt locomotive romanesti tip DA sau Ldh in interiorul unor fabrici cum ar fi ROMPETROL , LUKOIL si altele. pot fi vazute si fotografiate din mai multe locuri fara a avea probleme cu paza.
 
A 1741/1742.
L-am vazut si eu ieri la iesirea din Razboieni si avea compunerea obisnuita pentru tronsonul respectiv.

Apropo, de ce nu incarci filmele pe Youtube? E mai fiabil ca Photobucket plus ca nu te incurca nicio reclama pe pagina.
 
A 1745 Buc.Nord-Brasov-Cluj.Napoca-Satu.Mare. Nu e chiar asa ciudata compunerea , ciudata este in week-end pe sectorul Buc.Nord-Brasov cand trenul are 3 vag de la Brasov care face in week-end Brasov-Buc.Nord cu 1746 si Buc.Nord-Brasov cu 1745. 3 vag cu statii de domiciliu Iasi, Suceava, Cluj.Napoca sau Brasov. Alea de Iasi is niste 20-47 vechi cu vagon de cls 1 salon seria 19-54 sau 19-56 !!

Alte trenuri ciudatela compunere mai sunt : R 831/2 in week-end , R R 741/2 cu R 370/1 , R 346/7 , A 1641/2 sau campionul R 374/5 deoarece au multe tiopuri de vagoane si multe culori aceste vagoane.
 
Zilele trecute am executat citeva expeditii la avarie pe liniile tarii.
In linii mari am constatat urmatoarele:

Am plecat din Timisoara Nord cu R 694 care circula combinat cu garnitura si locomotiva IC 595, 12 vagoane 2 locomotiva calatori putini, clima vagoane cu bar la un capat(2 garnituri ;-) ) vinzatori de cruci, maici, taici, pixuri etc care au trasee bine definite.
Deaorece o usa nu s-a inchis am calatorit cu ea deschiza pina la Strehaia Halta, prima constatare fiind aceea ca liniile ferate sint foarte prietenoase cu mediul, trenul circula prin adevarate debleuri forestiere indiferent de linie, la un moment dat o creanga a lovit cu putere usa vagonului, iar in statii balariile ajung pina la geamul vagoanelor cu aer conditionat. Trenul a prezentat 63 de minute intirziere la sosirea in Bucuresti Nord Gr. AT.

In Gara de Nord forfota obisnuita dar si o basculanta, o wola si alte utilaje care turnau asfalt pe o jumatate de peron. Mai tirziu prietenii din Bucuresti m-au edificat ca daca inalta tot peronul nu mai te poti urca in Desiro, refactia peroanelor nu a tinut ritmul cu achizitia vagoanelor.

Am plecat spre Roman cu rapidul de Botosani/Suceava cu un vagon hermafrodit, si cu compartimente si cu salon.Toate bune dar scaunele solo din salon nu au loc de bagaje, care ramin pe culoar.eee dar ce mai conteaza noaptea fiecare se intinde pe unde apuca si incearca sa cucaie. Dar vezi ca o dama il duce in tren si pe Bubico care trebuie scos din tren la Ploiesti, pentru putin timp, surpriza insa Bubico nu vrea sa coboare pentru ca afara ploua de rupe.

In statia Roman, peste linii zaresc 2 copertine si imediat soseste un tren cu 2 etajate. Desigur vagoanele fabricii de tevi. Prima constatare, scaunele cu musama sint inlocuite cu scaune de fibra ca cele din tramvaiele de odinioara.urmeaza explicatiile pentru ce pozez, locomotiva intoarce, trec si eu la trenul de Buhaesti si la drum.

Linia e clasica traverseaza o padure, sint lucrari de stabilizare a terenului, sint si calatori, desi sint 2 perechi de trenuri pe zi mai sint si IDM ici colo, multi tigani care vin la Vaslui, pe care aveam sa-i vad dupa masa intorcindu-se.
Ajung asadar la Zorleni unde 980+922 sosesc pentru Falciu Nord.
Fac o poza la sosire, urc si :D :D daaaaa incep problemele, lipsa autorizatiei de pozare, regulament, instructii etc. Legea 289/2005 si HG 203/1994, regulamentul din mersul trenurilor sint egal cu zero in fata controlorului, care intr-o halta primeste ajutorul altui ceferist.

Sigur ca legea o pot scoate si eu la calculator, ce ii cred prosti, foile n-au stampila, sa vina politia, politia n-are ce sa iti faca in tren noi sintem sefi, poate politia de4 frontiera, aplica regulamentul da-l jos din tren lasa-l prin padure, alba neagra, mama tata, poze, pasiune, hotie, accidentul de la scinteia e o tentatina de atentat sa verifice vigilenta CFR, ce spui domle, ce te certi, lasa ca stim noi ca la Birnova au mai fost ca tine si pozau vegetatia si au pozat din greseala trenuri si am avut probleme, cu ce te intorci, ce pasiune e asta? miine pui o bomba in tren s-au in gara, ce gara domle nu vezi ca e ruina, pai de ce o pozezi daca e ruina, bai nu vezi ca am venit din alt capat de tara sa fac poze, ce ti-ai gasit chiar aici, fara autorizatie.
vrei sa dai de belea? ai pozat si trenul oprit in Zorleni,stai in celalat capat, pai acolo e post de conducere, pai si ce aici nu e, ce asta e tren nu stiu de unde au scos astea, pai de la noi din Banat e plin de ele, pai fa-le acolo poze, pai eu vreau traseul liniei, arata-mi regulamentul, domle e mare domle vrei sa il; port la mine in geanta pentru unu ca tine? uraaa, uraaa, ovatii puternice, observ ca linia e de coasta pe dealuri si prin paduri, cu curbe de 180 de grade, urcari si coboriri, statia Murgeni are IDM, statia Falciu are o grupa de normala si una de larga, macara portal.Toate sint acoperite de balarii si nu stiu daca nu sint si linii scoase.

Linia spre pod era incalecata, sint 2 semnale de intrare mecanice, dar linia normala a fost scoasa de la grupa pina la inima de incalecare -descalecare.
Statia Falciu este de fapt in Bogdanesti, iar statia Falciu Nord este la intrarea in Falciu linga fosta fabrica de zahar.Falciu are IDM si mai era unu pe acolo, probabil din timpul schimburilor cu URSS, Falciu Nord e inchisa, poate e dormitor pt trenul de noapte.
Acolo era si un tip glumet cu masina, avind o singura pretentie sa nu ii pozez masina.
Am intrebat de ocazie si autobuz, cica sa merg mai incolo de statie e un refugiu, personalul de tren savura dorinta mea de a renunta sa ma intorc cu ei, probabil masina nu astepta degeaba acolo.Trenul.

Cu ocazie am ajuns la Husi, unde gara e renovata, semnal de iesire luminos cu indicator de linie, Desiro la peron.
Imediat dupa iesirea din statie linia urca prin niste serpentine de 180 de grade astfel incit in diferite momente se vede cladirea statiei Husi.

Din Vaslui am plecat la Bucuresti cu A 1662, format din etajate modernizate.Plin de lume, plin de vinzatori de icoane si pixuri, tiganci cu ciorapi, apa care curge de la WC pe culoar, vine nasul si ne lamureste ca apa e de la ,,generatorul de clima". Ce mai conteaza ajungem la timp in Bucuresti. Din Bucursti plec cu A 1691 care face 55 de minute intirziere pina la Timisoara.

La inceput de saptamina cu perechea acceleratului plec din Timisoara Nord.
Imediat dupa plecare incepe asaltul tigancilor, un ghiul, hai sa iti ghicesc, pina la Lugoj trenul intirzie astfel incit la iesirea din statie circula paralel cu alt accelerat, cel de la Bucuresti care pleca spre Buzias.

Disperati de calatori, cu ajutorul altor ceferisti aflati prin tren, partida trenului reuseste sa coboare tigancile si un grup de boschetari la Caransebes, moment in care boschetarii se iau de unu ceferist ca alti amarasteni au ramas in tren. Motivul era ca aveau bilet. La plecare 2 tiganci se arunca totusi pe scari celelalte ramin pe jos din cauza vitezei.Nici una n-a intrat sub tren din pacate.

La Drobeta Turnu Severin, agent principal de la Politia TF ca rog prezentati documentele, toti din compartiment prezentam documentele fiind notati pe o lista.
In mod interesant la Craiova partida trenului se schimba, urmind un nou control.

La Rosiori Nord si Videle trenul devine un tren de naveta pentru toate tatele. Nu inteleg de ce trebuie sa opreasca atitea trenuri in Videle, de ce nu se introduce o rama 58 sa penduleze pina acolo.

Cu doar 20 de minute intirziere sosesc in Bucuresti Nord. Urc in R 675 format din vagoane 83 RailJet :D intre timp soseste trenul Arad -Constanta cu intirzire si lumea buimacita constata ca nu mai are timp sa isi cumpere bilete la rapid, urcind fara.

Desi nu rebruseaza in parcurs trenul e numerotat descrescator de la locomotiva, probabil cine trebuie sa schimbe panoul luminos n-are chef.

La capatul vagonului era un tip modest fara bilet care mergea la Buzau, fara bilet, pleca trenul apar 3 tipi grasi rasi in cap, cu ghiului la miini, cu mape cu Baneasa Soping Centar si il i-au pe asta la intrebari, nimic n-ai bilet miinile sus sprijinite de ,,spatiu tehnic audio video GPS" si il perchezitioneaza, datele incep sa le verifice prin telefon nu mi-am dat seama daca vorbeau pe bune sau la biza, intre timp apare conductorul: sefule uite-l pe asta ii tai un bilet, si pleca spre capul trenului, coborind la Ploiesti.

Cobor la Buzau, statia e in renovare.

Imi iau bilet la IC 562 Iasi -Bucuresti.
Intre timp soseste IC 552 de la Suceava care se pune pe stationat in gara pina cind IC 562 intra in statie cu GM la tractiune, in fine cam cind erau 3 lungimi de vagon 552 pleaca si se pune pe stat 562.
Una peste alta vagoane cu clima etc etc, 2 copii pina in 3 ani tipa, pling, striga, chiuie, se joaca prin tren si pe culoar.Cica de la Iasi fac tot asa.
Da dar din Buzau incepe sa latre si Bubico spre bucuria lor si disperarea calatorilor. Mai sa fie, o fi Bubico de zilele trecute din trenul de Roman?
E deja prea mult, hai in alt vagon.

cam astea ar fi din ciclul ce mai vedem la CFR