• Forumul este in proces de upgrade!

Ce mai vedem pe la CFR

Montalbano

Well-Known Member
Nasol rau incidentul.Mi-a aduc aminte un eveniment ce s-a intamplat real mie, in accelerat Bucuresti-Nord Ploiesti Vest, 1997-1998 cred.Un "nas " prinsese un calator fraudulos femeie, varsta 16-30 aurolaca, si a inceput sa o bata pe culoar.Zbierete de te durea inima.Dupa 6-7 minute de urlete si karate, nimeni din 'intelectualii 'navetisti cu mine n-a zis nimic, ce sa mai , ies afara si il apuc de mana : Da el : -Ce vrei ma , ia-o acasa tu , astia asa fac mereu astia,n-au bilet niciodata..
Sinistru efectiv, fiinta aia era pulbere plina de bale si tumefiata, personal era sa vars pe controlor.
Comentariile vi le las voua, dar e strict autentic.
Ce n-am priceput domnisoarele si doamnele care discutau de Avon si parfumuri ca si cum lumea reala nu exista...Si domnii din compartimente care priveau tamp in fata lor fara reactie...Scabros si ..real...
 
A

Anonymous

Guest
Duminica 04.01.2009 in P 3002 Brasov-Bucuresti.Nord la nici 2 minute de la plecare un nas mustacios mi-a cerut biletul dupa care imi zice :

Nasul : mergeti in vagonul celalalt aici este clasa a 2-a.
Eu : Aici inghet pana la Ploiesti
Nasul : ( se repede spre mine si imi zice ep un ton de smecher ) Da ?? Asta e vagon de clasa a 1-a mergeti la clasa 2-a ca acolo aveti bilet.
Eu : Nu exista domne clasa a 1-a la Personal.
Nasul : Hai domne ca nu stau la discutii cu tine dute la clasa a 2-a ca daca vine control iti iei amenda.
Eu : Lasa ca stiu eu cand vine si ce-mi face.
Nasul : ( se enerveaza si mai tare ) du-te domne pana nu ma enervez.
Eu : Nu ma duc e frig in tot trenul, aici e mai cald si poate sa vina si militia ca de aici nu plec.
Nasul : ei bine lasa ca vezi tu.
Eu : Plec din putinul incalzit 19-50 si ma duc prin tot trenul pana la Timisul.De.Jos si in tren ce vad ?? toti calatori nemultumiti din cauza frigului, toti injurand de mama focului Cfr-ul si toti imbracati ca si afara.
Eu: Ajung inaintea musatciosului la ultimul vagon unde un alt nas "speriat de moarte" nu mi-a cerut nimic. Ma intorc inapoi la cls 1-a si ma bag la somn.
La Predeal nasii au verificat nu stiu ce pe jos pe la vagoane dar caldura 0. De la Predeal la Ploiesti in fata electricii a fost atasata o locomotiva SOFTRANS si nici asa nu am avut caldura.Pur si simplu era aproape la fel de frig ca si afara.

la ora 05:00 in gara din Brasov erau - 22 grade.

La Busteni si Sinaia pufoi de lume. Se urca la clasa a 1-a si el zic calatorilor mergeti la a 2-a ca este un nas foarte periculos. O famile se opreste in compartimentul meu si merge pana la Campina tot cu bilete la clasa a 2-a. Vine nasul dupa Sinaia se uita la bilete si ai trimite la clasa a 2-a , familia ai raspunde simplu : da de cand e clasa 1-a interzisa calatorilor cu bilete si blatistilor nu ??
Nasul : ( Ia foc si le zice ca le taie diferenta de clasa )
Calatori : Hai ma nene lasa-ma unde sa ma mut cu atatea bagaje si copii mici.
Eu : Ia zi nasule cu amenintarea aia cum ramane ??
Nasul : lasa ca pana la Ploiesti te fac eu
Eu : da ?? si cum ?? n-ai ce sa-mi faci indiferent cu cine ai veni tu.
Calatori : ( se uita si incep sa rada )
Nasul : sa vedem cand ti-oi da amenda daca mai faci gura.
Eu : hai so vedem si pe asta.
Eu : Poti sa ai cate pile oi avea tu in cfr ca n-ai ce sa imi faci.
Nasul : ( pleaca ) eu imi continuii somnul, pana la Ploioesti nu stiu ce s-a mai intamplat ca nu m-am trezit, iar la coborare ma duc la primul vagon acolo unde erau nasii si ai zic mustaciosului : " Vezi ca cu 3007 ma introc la Brasov tot la 1-a ;) " si nasul : " Te astept"

iar in incheiere ai mai zic decat atat : Bre daca ai probleme cu banii sau in familie nu-ti varsa nervii pe primul care iti iese in cale ica intr-o zi o sa dai peste un smecher si nu sta la discutii cu tine. Iar el imi zice : " Dutii mai de-aici vezi-ti de triaba ta" :-D


CFR are fel si fel de nasii : am intalnit nasii pe Ploiesti-Targoviste si retur care spuneau calatorilor sa meraga mai in fata trenului ca la primul vagon e cald , sau sa mearga la cls 1-a, desi am intalnit si nasii pe aceeasi ruta care spuneau sa mergem la cls a -2a ca acolo aveam bilet iar de multe ori eram cu mama si ea zicea sa mergem. Dupa 2 minute de cearta cu mama ea a ramas cu mine la cls 1a.

Pe un personal de la Ghimes la Buzau intre Adjud si Marasesti pe holul unui vagon 20-57 o mamaie isi batea nepotul si il batea nu gluma, copilul plangea si tipa de mama focului. I-am zis batranei ca daca ai mai da o singura palma are de-a face cu mine, la care batarne ca ce ma bag ca nush ce , si ia zic il bati jos acasa oriunde vrei tu dar nu in tren ( si nici mcara n-avea bilet ) s-a cumintit batrana imediat.


Pe 18 decembrie 2008 in P 3006 de la Azuga 3 pustii ( toti stelistii ) intra la mine in compartiment si incepe sa faca tot felul de glume intre ei numai sa imi stirce mie somnul. ai las vreo 5 minute, ma prefacv incontinuare ca dorm , ei intre timp se muta la compartimentul de vizavi si incepe sa buseasca sa dea cu picioarele sa faca ca toti dracii. Vagonul era plin cu exceptia comp meu si al celor 3 muschettarii. Dupa Poiana Tapului ma duc la ei si ai amenint ca ia dau jos si isi continua drumul pe jos chiar daca au bilete, le mai trag niste amenintari unul mai tare in gura a primit si 2 palme in plina figura dar nu au ripostat decat cu vorbe. Dupa Sinaia apare si nasul si ai zic de cei 3 la care nasul : "lasa-i sa stea si ei"

De cand am intrat la ei in compartiment si pana la Floresti unde au coborat stiti ce liniste era in comp lor ?? nici musca nus e auzea.

P.S : unul din cei 3 pustii era mai inalt ca mine iar ca varsta erau undeva intre 16-20 ani.

in amebele cazuiri de mai sus 18.12.2008 si 4.01.2009 aveam pe mine o geaca de la firma de paza la care lucrez ( dar nu scire nimci pe ea ) un fes negru si blugii albastri inchisi.

In trenurile de persoane am remarcat un singur lucru : Fiecare face ce vrea, ca si cum ar fi la el acasa, se crede stapan in acel tren/vagon/compartiment iar nasii ( unii din ei neputinciosi , cu ochii doar dupa mainile baltistilor sa le ia banii )

Pe linia 400 intre Brasov - Sf.Gheorghe/Miercurea.Ciuc/izvor.Oltului si retur precum si pe linia 501 am numai si numai motive de lauda : nu scandal , nu manele , nu tigarii , nu galagie injuraturi etc, decat putin blat si doar la cei care merg 2-6 statii de personal.

Eu nu am nici un fel de arma de aparare la mine chiar daca am 23 ani, 1,80 metri si doar 62 kg. Am prietenii care nu pleaca de acasa fara cutit, spray etc.

In trenurile personale nu esti sigur niciodata : bisnitari care vand celulare, sutii , etc.

Am un coleg de munca care a fost agent de paza la ACVILA firma de paza din gara ploiesti.sud intr-o perioada un sef de la CFR a oprit agentii care ieseau din tura si i-au bagat pe trenuri :

Cate 6 agentii de paza pe un tren ( bien nu toate trenurile doar cele mai aglomerate acolo unde blatul era la putere ) care taiau bilete la toti pana si celor mai amri smecheri.

cate un agent la fiercare WIT sa nu mai fure mecanicii.

sau in gara la toate intrarile , cine nu avea bilet nu putea intra in gara nici macar so tranziteze. Tin minte ca puneau pe cei care vroiau sa tranziteze gara sa treaca pe popdul de masinii.

Cand imi povesteste ma oftic ca nu m-am angajat si eu atunci, iar el imi spune : " Acolo era de tine, trenuri, te plimbai taiai bilete la toti "

Bineinteles ca si atunci mai era cate un agent care vroia sa calce stramb care daca ajunge a la urechile sefului de obiectiv zbura in suturi din firma si fara ultmiul salariu.

ACVILA a actionat o perioada serioasa pe trenuri si pe Wit-uri in anul 2004 cateva lunii bune in care CFR PL.Sud scotea profit din vanzarea biletelor. Era atunci un directoras de la Bucuresti care vorbea cu mecanicul trenului care venea de la Buc A,R sau IC in dreptul depoului de locomotive ( la podul de lemn ) sa incetineasca trenul, se arunca directorul din mers la 5-20 km/h numai sa vada daca agenmtii de paza isi fac treaba. Pana sa ma angajez in 2005 la firma de paza la care lucrez si in prezent , am lucrat in septembie-decembrie 2004 la o firma de constructii care a renovat grupurile sanitare ale celor de la revizia de vagoane Pl.Sud si am avut placerea sa-l cunosc pe acest directoras Mocioaca ( parca asa il chema )
 

Montalbano

Well-Known Member
@paall : Ai talent la istorisiri, mai asteptam chestii despre si, ...cu domnia-sa Conu Leonida fata cu reactiunea ...Cfr-ului si onor la chipiu :twisted: Onoratii Calatori... :grin:
 

stageexp

Well-Known Member
Se aplica la fel ca si in toate celelalte lucruri care ne inconjoara principiul "omul sfinteste locul".
Si in cfr si in trafic, si in firma, si oriunde intalnim toate tipologiile umane. Problema este ca, traim intr-o tara agitata de ceva vreme incoace, asa ca aceste probleme nu mai au vreme a fi rezolvate.

Solutia la toate marlanismele care ne inconjoara este coercitia financiara, aplicata nu cu violenta (evident daca nu este cazul) dar cu fermitate pe principiul: este aspru dar dur :-D .

Solutii tehnice de comunicare si supraveghere exista la un pret rezonabil, asa ca oricine face pe nebunu poate fi calmat. Chiar daca boschetarii sau tot felul de tembeli nu platesc amenzile, la un moment dat acestea se aduna. Ideea ar fi da ai pune la munca fortata, da e mai greu.

Oricum ordine se poate face, sistemul asta de piraterie din ambele directii va dispare odata cu modernizarea sistemului de transport de calatori. Din pacate, atunci s-ar putea sa nu mai se foloseasca masinaria mea favorita DA060.
 
Pe linia 501 am prins tigani... dar au fost extrem de cuminti. Cum era un 21-47, au ocupat un 'compartiment' de la capatul vagonului (ca erau multi), dar nu au facut scandal, galagie, etc. Nasul a avut o discutie de vreo 20 de minute cu ei, dar nu stiu exact ce... Cand am trecut parca-mi amintesc ca moraliza pe acesti calatori, dar oricum, conditii civilizate.

Pe 400, personalul de la Brasov la Mures s-a umplut la Ciuc, dar era foarte jegos si unele vagoane pareau in stare tehnica deprecabila. In schimb, calatorii asa-zisi civilizati nu faceau scandal, dar mizerie faceau.

In P5505 Pascani-Suceava, era o femeie controlor; in statia Banesti-Sv, s-a urcat o calatoare. Pretul biletului la Sv era de 4 lei... dar calatoarea vrand sa scape ieftin, zice ca are numai 2 lei marunt si 100 de lei... Ce ati fi facut daca ati fi fost voi controlori? Nu existau in tren destui calatori care urmau sa plateasca nasului (adica suiti in halte) sa existe rest de 96 de lei.

Singurul scandal intalnit a fost in P5704 (Vatra Dornei-Suceava), unde niste tigani s-au suit la Pojorata si s-au luat la harta cu o vanzatoare ambulanta :)) Faza mi s-a parut geniala, din cauza 'combatantilor'. In fine, nasul a intervenit, si i-a zis vanzatoarei sa treaca in celalalt 'vagon', daca il putem numi asa (era o rama 58) si a chemat politia feroviara in Gura Humorului sau Suceava (cred ca in Suceava), dar din pacate infractorii au fugit cand trenul s-a oprit la Humor: 'hai ba, ca noi fugim din tren, ca a chemat politia, venim cu masina la Suceava, sa nu ne ia' (sau ceva de gen)...

In fine, nush daca e bine ce a facut nasul, dar parca e mai bine decat sa ia bani prin blat (prin prisma a ce fac multi nasi), dar mult mai rau decat sa-l puna sa plateasca suprataxa.

Ah, da... in R de Iasi erau doi... nush ce, puteau fi arabi sau tigani, dar nu pot garanta nici una nici alta. Era supracontrol seara aia. In fine, se suie, din Bucuresti, fara bilet... Nasu' observa lipsa de bilet, dar nu reuseste sa-i 'convinga' sa plateasca tarif de tren pana la Barlad... Asa ca le-a zis ca daca nu platesc ii coboara la urmatoarea statie, asa ca in sfarsit cei doi platesc, dar pana la Buzau (ceva de gen 40 de lei, cred)...

De chestia cu aparatele, nici un nas nu a zis nimic de aparat, dar nu stiu nici cati m-au vazut.
 

Radu161

Well-Known Member
Mie unul mi-a zis o data cva de genu ca sa am grija ca mai sunt "obiective" ce nu trebuie fotografiate, dar fara a fi agresiv. In rest...pace si liniste.
 

cristiCFR

Well-Known Member
Sa va zic si eu una :

Dupa ce se daduse legea cu fumatul in tren interzis , era inceput de noiembrie parca, am avut de facut o calatorie de la Timisoara Nord la Arad cu P 3115 Timisoara Nord-Oradea , trenul era plin si se fuma cu nesimtire pe coridoare , dupa ce plecasem din Nord vine un conductor nu foarte inalt si mai grasut si se apuca sa inchida geamurile.
Ma duc langa un calator care avea geamul deschi , vine la mine nasu si incepe sa se ma ia la rost ca de ce deschid geamul,????????, sa inteleg ca e interzis sa fac acest lucru ?, m-am certat uart de tot cu el 3 minute, l-am ameninat cu niste procese verbale etc. ,apoi a plecat.
Dupa Vinga se mai goleste , gasesc un loc intr-un compartiment la caldura.
Dupa Sagu numa vad ca se plimba politia prin tren :-D , hopa sa fi venit oare dupa mine ? :-D , trece politistu pe langa compartiment se intoarce inapoi , nimik.

Dupa intalnirea asta mi-am adus aminte ca respectivul "nas" lucrase o perioada si la un privat , ii cerusem bilet ii dadusem carnetul si imi taiase intreg !!! La refuzul meu de a-l accepta facuse un scandal monstru,mai anulase la cativa calatori biletele...., asa ca am fost nevoit sa platesc intreg. :-|
 

srazvi

Well-Known Member
cristiCFR a spus:
Dupa intalnirea asta mi-am adus aminte ca respectivul "nas" lucrase o perioada si la un privat , ii cerusem bilet ii dadusem carnetul si imi taiase intreg !!! La refuzul meu de a-l accepta facuse un scandal monstru,mai anulase la cativa calatori biletele...., asa ca am fost nevoit sa platesc intreg. :-|
Tot e vorba de privati, azi la stirile de la Info Tv Arad au laudat RegioTrans ca de cand sunt ei linia e rentabila, trenuri curate si incalzite. Ma gandeam ca la ei n-au fost probleme nici cu pozatul si au fosti angajati de la CFR, deci se poate dar nu se vrea :(|)
Eu imi amintesc cum veneam de la Semlac cu o malaxa rosie si fiecare avea pregatit 1000 sau 2000 pentru nas prin 1999 iar el zice ca taie bilete si nu s-a lasat pana n-a taiat vreo 3 bilete de valoare mare care fiecare avea valoarea unui drum Arad-Brasov si fiind platit de vreo 8-10 calatori ca asa i-a cerut seful :| . Era vreo 5000 lei un bilet Nadlac-Arad si ne-a taiat un bilet de 34000 la 8 persoane :lol:
 
A

Anonymous

Guest
AlexH a spus:
Era supracontrol seara aia. In fine, se suie, din Bucuresti, fara bilet... Nasu' observa lipsa de bilet, dar nu reuseste sa-i 'convinga' sa plateasca tarif de tren pana la Barlad... Asa ca le-a zis ca daca nu platesc ii coboara la urmatoarea statie, asa ca in sfarsit cei doi platesc, dar pana la Buzau (ceva de gen 40 de lei, cred)...
.

pe R 663 in fiecare zi de vineri sau de sambata din an e supracontrol. Daca nu se urca din Bucuresti atunci sigur se urca de la Ploiesti.Sud. Daca blatisti sunt multi si nu au toti banii de bilete cu suprapret atunci "civilii" taie 4-5 bilete la suprapret pentru 6-7 baltisti ;) In Romania orice e posibil.

la sfarsitul lunii octombrie am luat R 663 de la Nord la Sud. Nici nu era trenul garat ca deja vazusem cei 3 civilii care urma sa opereze pe 663. Se gareaza trenul la 23:15 ora la care trebuia sa fie aproape de Peris si ma duc la unul dintre civili , il intreb daca merge cu Iasiul ai zic ca nu mi-am luat bilet si el imi spune sa ma urc sa stau fara griji. Ei s-au urcat la ultimul vagon iar eu la primul ( dupa dormitor si cuseta ) Vine nasu' ai dau banii ai zic la Ploiesti si pleaca mai departe.

altadata stateam intr-o zi de vineri sa ma uit la arhiplinul 1661 din 7 etajate si vad o echipa de 2 civilii ( unul din civili este mai batranel si inchis la culoare - ai zice ca e un pic tigan daca il vezi ) cand s-a dat plecarea la tren imi zice : " haide ma urca, ce te uiti" si eu ai zic "ca merg cu personalul ca nu am bilet la accelerat" , " m-a urcat cu forta in trenul supra-aglomerat se statea pe culoar in etajate si in picioare si in toate felurile. A inceput controlul si nasu ma intreaba de bilet la care civilu : " aici s-a vazut" si nu mi-a cerut nici un ban. L-am mai prins intr-o zi pe civilu "bun" dar mai era cu inca 2 la Pl.Vest urma sa ia A 1643 iar eu aveam bilet la P 3009 pana la Azuga. M-a duc la el ai arat biletul ai spun ca am tren peste 45 minute si daca pot sa merg cu Acceleratul asta pana la Campina la cineva si de acolo iau personalul. Civilu imi zice ca pot sa merg pana la Brasov daca stau cuminte in tren :-D si ai iau o cafea. Vine nasu' , ai arat biletul si ia spun ca am vorbit cu unul dintre civili , nasu' nu ma crede merge cu mine la primul vagon la ei si ai zice civilu : "Lasa-l ca eu l-am luat" si stau cu civili in compartiment pana la Sinaia unde ei au coborat. De la Sinaia la Azuga am stat cu nasul de vorba despre trenuri vagoane blat etc.

Acum cand il mai vad pe civiulu " bun " il salut si el ma intreaba " ai bilet unde mergi ?? " :grin:
 

srazvi

Well-Known Member
Hai si cu o veste buna de la CFR :mrgreen:
Caras Online a spus:
Gara ReÂşiĂža Sud, modernizată
REªIÞA - Prin intermediul unui proiect, gara din partea de sus a oraºului va beneficia de fonduri europene.
Jurnal de CaraÂş-Severin a scris de multe ori despre gările din municipiul ReÂşiĂža, care se află într-o stare avansată de degradare. Iată că, după mulĂži ani în care autorităĂžile nu Âşi-au îndreptat &8222;atenĂžia&8220; asupra acestor clădiri, a venit Âşi momentul lor. Gara ReÂşiĂža Sud va beneficia de o modernizare.

Astfel, în data de 30 noiembrie 2008 Ministerul Transporturilor a semnat un contract de AsistenĂžă Tehnică, finanĂžat prin Programul PHARE 2006, pentru pregătirea lucrărilor de modernizare pentru 16 staĂžii de cale ferată situate în municipii reÂşedinĂžă de judeĂž.

Printre staĂžiile incluse se regăseÂşte Âşi ReÂşiĂža Sud. Valoarea contractului este de 4.010.000 euro, fără TVA, reprezentând 75% fonduri nerambursabile PHARE (3.007.500 euro) Âşi 25% cofinanĂžare naĂžională (1.002.500 euro). Obiectivul proiectului vizează realizarea documentaĂžiilor necesare lucrărilor de modernizare a staĂžiei.

Gabriela Arghiroiu, expert în cadrul DirecĂžiei Generale RelaĂžii Financiare Externe a Ministerului Transporturilor a declarat: &8222;Nu putem oferi mai multe detalii despre acest proiect deoarece, în prima etapă a contractului de asistenĂžă tehnică se va face o analiză a situaĂžiei existente în Gara Sud, urmând ca pe baza Raportului de Evaluare să se realizeze studiul de fezabilitate, proiectele tehnice, detaliile de execuĂžie Âşi documentaĂžiile de atribuire pentru contractele de lucrări Âşi supervizare. După aprobarea Raportului de Evaluare a situaĂžiei existente, vom putea da mai multe informaĂžii&8220;.

Doina Rolea
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
Este vorba despre 16 statii care vor fi modernizate prin programul PHARE:

http://rinsider.club-feroviar.ro/en/index.php

"On November 30, 2008, a new contract for Technical Assistance financed through PHARE 2006 was signed in order to prepare the modernisation works for 16 railway stations located in the district capital cities. The stations included in this programme are: Giurgiu OraÂş, Alexandria, Slatina, PiteÂşti, Râmnicu Vâlcea, ReÂşiĂža Sud, Sfântu Gheorghe, Târgu MureÂş, Vaslui, BotoÂşani, Piatra NeamĂž, BistriĂža, Zalău, Brăila, CălăraÂşi and Slobozia, shows a press release issued by the Ministry of Transport.
The value of the contract is of EUR 4.010.000, excluding VAT. This amount includes 75% non-reimbursable PHARE funds (EUR 3.007.500) and 25% national co-financing (EUR 1.002.500).
The objective of this project is to elaborate the necessary documentation for the modernisation works: the analysis of the current situation, the future development of every railway station, modernisation alternatives, feasibility studies, technical projects, execution details and the documentations for awarding the work and monitorization contracts.
CFR SA is the beneficiary of this project and the Ministry of Transport is the Implementation Authority. RomCapital Invest &8211; Consis Proiect &8211; ISPCF &8211; Proiect CF act as performer. The leader of this association is RomCapital Invest.
The finalization deadline of this project is November 30, 2009."



Si sa trecem la garnitura TE reconditionata , citez din ziarul Buna Ziua Iasi:

http://www.bzi.ro/Iesenii-vor-circula-cu-primul-tren-reconditionat-_A40565.html

"Pentru viitor, reprezentantii CFR Calatori vor mai pune pe sine inca doua astfel de trenuri reconditionate. Unul dintre acestea va fi destinat iesenilor care doresc sa ajunga la Vatra Dornei. Reprezentantii CFR sustin ca vor fi date in folosinta in momentul in care trenurile vor putea atinge 180 de kilometri pe ora."

aici si video:

http://telem.telem.ro/telem/index.php?option=com_content&task=view&id=14440&Itemid=100
 

andrey

Active Member
Imi place mult parte cu 180 km/h, fratilor trenul asta la 100-110km/h face ca toti sfintiii cat despre a frana cu astfel de tren de la 100km/h e destul de greu, te face sa strangi din b..i cand vezi cat mergi cu el in frana ca sa te opresti,daramite sa mai circule cu viteza aia astronomica pentru caile ferate de la noi, probabil o gluma proasta pentru cei neavizati
:-D :roll:
 

Dr2005

Well-Known Member
Poate 80 km/h Âşi reporterul a înĂželes 180... sau poate nu se vor mai face asemenea garnituri.

Viteza lor maximă este 120 km/h.
 

srazvi

Well-Known Member
Pai chiar in articol scrie: Costul pentru aceasta refacere este estimat la circa 400 mii lei pentru fiecare vagon in parte, deci un total de 1,6 milioane lei, iar viteza maxima la care poate ajunge acest tren este de 140 de kilometri la ora. Totusi e vorba de rama aia Acvila, comoda, pentru care-i felicit pe cei de la Pascani ca au facut-o bine si mai comoda decat erau ramele de etajate inainte(nu ca si cu vagoanele solo etajate 26-26 sau cu dimitroavele) :aplauze:
 

Dr2005

Well-Known Member
Acvila la 140... cam greu. Poate doar cu boghiuri noi ... ,,noul" TE 001 are aceleaÂşi boghiuri ca versiunea nemodernizată... de exemplu, boghiurile de la capete, cu 2 osii, au suspensia secundară compusă din arcuri-foi. Ori chiar dacă, prin absurd, îl faci să reziste la 140 km/h, o să facă ca toĂži dracii.
 

srazvi

Well-Known Member
Arad Online a spus:
Abonamente la CFR
Arad - CFR anunĂžă o nouă ofertă de abonamente pentru anul în curs.

Astfel, se vor putea încheia abonamente săptămânale, cu număr nelimitat de călătorii, valabile pe trenurile accelerate, rapide Âşi intercity. DistanĂža pentru care se fac noile legitimaĂžii este de până la 300 de kilometri Âşi oferă 50 la sută reducere faĂžă de preĂžul integral al unei călătorii.

Astfel, un abonament săptămânal pe ruta Arad-TimiÂşoara Nord va costa 56,40 lei pentru accelerat, clasa a II-a, 98,40 lei pentru rapid, clasa a II-a Âşi 119,40 lei pentru intercity, clasa a II-a. Pentru călătoria cu un tren de rang superior sau la clasa a I-a, se vor achita integral diferenĂžele tarifare Âşi tichetul de rezervare.
Intrebarea mea e ce rang superior mai este la intercity :-D
Mi-am amintit ca as putea lua un sobolan personal Vinga-Arad apoi alt sobolan accelerat Arad-Oradea(ce merge la Baia Mare) de acolo un sobolan Oradea-Cluj ca intercity iar de la Cluj alt sobolan la Dej ca rapid(ce merge la Satu Mare). Ce de trenuri si acelasi tren :(|)
P.S. sobolan=Desiro :fluierat:
 

andrey

Active Member
Salut din nou , am fost in gara acum cateva minute si am dat de "Acvila" pentru a ma convinge 100% ,ei bine este exact un Te recarosat tot cu viteza maxima de 120km/h, aceleasi procente de masa franata , insa nu are nici un Bochiu Jacobs cum se zice , ci tot vechiul boghiul cu 3 osii la care suplimentar sa adaugat un amortizor de socuri exact in dreptul perechii de arcuri elicoidale suplimentare( di na doua grupa de suspensie), probabil o avea aceeasi functie ca si a"amortizorul" de la vagoanele seria 26-10/36-16 :roll:
 
Sus Jos