Culori 060 DA 001

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
RAL=

https://en.m.wikipedia.org/wiki/RAL_colour_standard
http://www.ralcolor.com

DA 001 a venit in nuante de albastru gri din pacate nici acestea neidentificate pana prezent clar. Da, cele doua masini au venit in culori diferite.
 
Catalin, oare o ,,petitie" la CFR privind specificatiile solicitate fabricantului original ar avea sorti de izbinda?ca ma bag imediat sa scriu una, daca imi spui exact ce elemente sa cer.

Chiar daca nu scriu in domeniul modelismului, de multe ori urmaresc discutiile.Adeseori ai postat informatii despre arhive unde se pot gasi diverse planuri, schite despre caile ferate din vechiul regat.
Mai nou tot aici am gasit link spre dosarele americane desecretizate, asa ca ma gindesc daca nu ar fi posibil ca documentele privind comanda CFR pentru DA-uri sa fie disponibile undeva?

Cu ani in urma undeva pe forum cineva a postat parca si factura pentru EA daca mai tin bine minte, sau in tot cazul ceva documente despre livrarea EA 001.

DA-urile nici macar nu se mai produc, nu mai exista nici macar fabrica din Romania, deci nu cred ca o comanda de mai bine de 50 de ani mai e ,,secret" desi nu se stie cu ceferistii astia. ,,oamenii de cultura"
Problema ar fi care entitate desprinsa din CFR a pastrat arhivele? daca le-a pastrat cineva.
 
Dane, la intrebarile de mai sus prefer sa nici nu raspund. Din respect pentru tine si pentru restul forumistilor....

Cand aud de implicarea CFR ( sau ce a mai ramas din el) in pastrarea arhivelor, cercetarea lor, promovarea traditiei si istoriei ma cuprinde asa o dragoste de a pleca pe jos pana in Australia....
 
catalin a spus:
RAL=

https://en.m.wikipedia.org/wiki/RAL_colour_standard
http://www.ralcolor.com

DA 001 a venit in nuante de albastru gri din pacate nici acestea neidentificate pana prezent clar. Da, cele doua masini au venit in culori diferite.

AI vreo legatura la o poza sa vad macar ca idee cum arata nuantele astea? A mai fost folosita schema la vopsirea altor locomotive din serie dupa 001? Am impresia ca am vazut in realitate locomotive in schema asta dar n-am o idee clara. Impresia mea e ca de fapt asta era cea mai frecventa schema de vopsire pentru DA, probabil d-aia n-am ramas cu o amintire clara, erau prea "banale".
 
dantm a spus:
Catalin, oare o ,,petitie" la CFR privind specificatiile solicitate fabricantului original...

CFR-ul nu are nimic de-a face cu fabrica de locomotive....
dantm a spus:
DA-urile nici macar nu se mai produc...
Problema ar fi care entitate desprinsa din CFR a pastrat arhivele? daca le-a pastrat cineva.

speram sa nu intrebi asa ceva.....
Vinzarea activelor EPC catre patronii "x",a inclus tot patrimoniul(utilaje,cladiri,anexe ,din pacate si.... TOATA arhiva cu documentatia de fabricare).La scurt timp,a aparut un invitat(coordonator comisie de monitorizare intr-o institutie de profil) pe un post de televiziune public,care atragea atentia ca,statul roman,prin vinzarea multor fabrici "neperformante",a pierdut si tehnologia de fabricare(otelului,locomotivelor si lista era foarte lunga....)

Asa ca... hasta la vista, baby!
 
Aulin, imi pare rau ca ideea mea te-a suparat, pe viitor o sa evit sa ma bag in subiecte pe care nu le stapinesc sau care nu ma preocupa in mod special.

Am scris ca CFR nu mai poate invoca,,secretul" deoarece nici macar fabrica unde se produceau locomotivele nu mai exista dar CFR a cerut primele locomotive din Elvetia deci ceea ce se cheama acum caiet de sarcini la CFR ar trebui sa fie.

Mai cunosc cite ceva despre sistemul de arhivare de pe la noi precum si de ,,vigilenta" celor de la Arhivele Nationale.
 
M-am exprimat intr-un ton total nepotrivit,nu este nici o suparare pt.nimeni,am dorit sa relatez o stare de fapt.
Scuze si pt.initiatorul topicului pt.devierea de la subiect.In legatura cu vopsirea locom.060-DA,ce se mai stie concret:
-capacul bronz-argintiu,
-dungile superioare orizontale subtiri si cele care incadreaza dunga centrala alba,de culoare bleo-verzui,cod necunoscut(am vazut personal,in anii 90 o locomotiva iesita de la vopsitorie EPC,in livreaua DA-ului 001 de la Dej).
-boghiurile ,rosu trafic,aparatoarele de animale(plugurile)fara dunga alba jos la baza.
Nu prea exista fotografii color document din EPC,in perioada respectiva,autoritatile statului nu tolerau asa ceva,te bazai doar pe memoria vizuala care se altereaza in timp.
 
Sa inteleg ca locomotiva 060 DA 002 a avut aceasta schema de vopsire si anume
-acoperis (capac ) bronz argintiu
-partea superioara a cutiei deasupra dungilor mediane, un RAL 6021verde pal
-partea inferioara a cutiei sub dungile mediane un RAL 6009 fir green - asta inclusiv rezervorul?
-boghiurile rosu trafic adica aprins, cred ca un RAL 3020
-plugurile aveau culoarea rosie sau RAL 6009? partea asta nu am inteles-o
-dungile un bleu-verzui - ar fi un RAL 6034 sau 6027 light green

Din cate inteleg 001 a venit initial cu alte culori si anume cu nuante de gri?
Aulin te rog daca poti sa completezi ar fi perfect.

Multumesc.
 
Salut din nou,

Cu referire la culorile DA 001: da, schema ei era sigur diferita de DA 002. Avem doua poze color ale locomotivei in starea originala si eventual folosindu-ne de amandoua am putea lamuri putin culorile folosite. Este intai portretul original de fabrica al locomotivei, adica asta:

dh9d9bqqihnedxh8c.jpg


Schema coloristica sugereaza tonalitati de albastru, fapt care urmat ad-literam duce la schema coloristica adoptata pentru re-vopsirea locomotivei originale DA 001 de la Dej.

Exista insa o a doua fotografie originala a locomotivei, din faza de teste pe linie in Elvetia, care arata asa:

dh9dd1fvfkrko8j24.jpg


Este in mod evident aceeasi locomotiva - vezi numarul - insa iata ca aici culorile sunt cu totul altele, mult mai apropiate de culorile locomotivelor ulterioare produse la Craiova.
Concluzia care s-ar impune este ca prima poza (portretul oficial) este un pic supra-expus si virat in albastru si probabil ca locomotiva era mai degraba vopsita in nuante de gri-albastrui (partea inferioara) si gri albastrui deschis, cu o usoara tenta spre verde la partea superioara. Dunga alba este incadrata intre doua linii subtiri de un gri mai inchis, din aceeasi familie cu gri-ul partii inferioare. In ceea ce priveste rosul grinzii tampoanelor, aici se urmeaza o indelunga traditie feroviara, preluata de la englezi, unde in mod traditional aceasta se vopsea in rosu ca o amintire a infamului red-flag act, care impunea candva ca in Marea Britanie orice vehicul automotor cu aburi sa fie precedat de un om alergand cu un steag rosu in mana, pentru a anunta pe toata lumea ca urmeaza sa apara un vehicul periculos! Rosul folosit ar trebui sa fi fost asa numitul signalrot, RAL 3001 asa cum arata site-ul acesta: http://wikivisually.com/lang-de/wiki/Eisenbahnfarben care din pacate se refera doar la culorile folosite in Germania, nu si cele adoptate de Elvetia, tara de origine a locomotivelor noastre.
 
Poate e gresit ce spun poate nu, dar a doua poza e revopsita, dintr-o poza alb negru. <a refer la cea in nuante de gri.
Si din cate vad 001 initial nu avea nici o mana curenta pe bot?
pt 002 am gasit poza aceasta care a mai fost postata pe forum
http://www.derbysulzers.com/cfr060build.jpg
 
Eu zic ca ambele imagini cu 001 au fost retusate. Cred ca pozele originale au fost alb negru. Cele facute in Elvetia.

Poza de fabrica cu locomotiva 001 a fost de vanzare pe ebay si era alb negru.
 
Baieti, e si asta e o posibilitate, recunosc... poze alb-negru, colorizate. Pfui... Vorba maestrului Caragiale: din aceasta dilema nu putem iesi! Am zis!

Mai exista o poza originala color, de data asta pe site-ul Derbysulzers, care infatiseaza trei locomotive in fata peretelui lateral al uzinei din Elvetia. Presupun ca macar aceea este o poza originala color si nu una colorizata ulterior, iar cele trei locomotive sunt toate trei in livreaua gri inchis - gri deschis. Nu se vad numerele, dar am putea presupune ca sunt urmatoarele din serie, deci ar fi 003, 004, 005?

Uite de asta as merge eu mai degraba pe mana locomotivei 002, la care macar avem o poza originala, chiar daca schema coloristica e diferita!
 
Salutari

Ma bag si eu in discutie cu o incercare de ajustare a uneia dintre pozele cu DA 001.
Eu am presupus ca dunga mediana este alb-negru si am ajustat poza astfel incat sa ajunga la aceasta varianta si pe cat posibil temperand rosul de pe traversa frontala. Studiind si pozele alb-negru ale locomotivei, mi-am dat seama ca dunga inchisa nu poate sa aiba o culoare similara cu partea de jos, si e foarte probabil sa fie chiar neagra.


De asemenea, am incercat aceeasi manevra si pe DA002.


Trebuie luat in considerare ca poza cu 002 e facuta in interiorul unei hale, deci beneficiaza de mai putina lumina.
 
Ce prezinti mai sus este perfect plauzibil.

Mitul, sau folclorul, zice ca 001 ar fi fost in doua nuante de, gri si albastru, asa cum apare in imaginea colorata prezentata de Dorin aici.

Dar, ca am inceput cu asta: nimeni nu a certificat/anulat ideea in baza unui document oficial. La uzinele din Elvatia nu mai e nimic. HR a dezvoltat problema la celalalt subiect unde v-am trimis. La Craiova, asa cum ne spune Aulin....e doar amintirea.

Pana la gasirea unei hartii oficiale, 002 mi se pare cea mai aproape de identificarea corecta a schemei de culoare in vreme ce 001 este o buna candidata spre aceiasi varianta. Personal nu am inteles niciodata de ce 001 si 002 sa fi venit in doua variante diferite...

Din pacate, in lipsa unui document oficial suntem pe taramul speculatiilor care insa in cazul 002 devine certitudine.
 
Sa nu uit, am identificat o imagine din 1961 cu 004 in depoul Brasov si aceasta nu avea acele bare de sustinere in partea frontala. Deci, macar cativa ani, DA-urile originale au scapat de aceasta adaugire....
Pozele arhicunoscute cu DA 001 la probe fac parte dintr-un dosar de uzina. Au in partea de jos, toate un numar de ordine. Parte din ele am reusit sa le identific, cu siguranta au fost mult mai multe. Si da, toate sunt alb-negru.
 
Am o imagine cu o locomotiva din anul 1975 tot fara bare.
Cele 3 din lucrarea MECANOEXPORTIMPORT sunt tot fara bare.

Cel mai probabil locomotivele din anii 1960 nu au avut bare.

In acel dosar de care zice Catalin apare un desen in care se vede farul central de jos.
 
Dar cine a spus ca sunt obligatorii ???

Elvetienii nu le aveau, dar suedezii....da. EA 001 a venit cu ele din fabrica. In lipsa unei dispozitii clare, personal cred ca au inceput sa fie montate dupa modelul EA, pe la primele revizii. Deci, post 1965...
Inclusiv masinile produse in tara NU le aveau initial. Vezi 016 unde o avem intr-o mandra poza, fara niciun fel de bari pe fata.
Desi sunt uratele, ele sunt foarte practice, sa admitem asta !

PS: mi se pare ca discutia asta chiar duce undeva. Avem codurile de culoare pentru 002, ceva particularitati constructive. Bravo Domnilor !