• Forumul este in proces de upgrade!

Inca un LDH 1250 in lucru

pres_mihai

Active Member
#1
Salutari!

Vazand lucrarile colegilor in materie de hidraulice, m-am hotarat si eu sa incerc o lucrare la HO a acestei frumoase locomotive. Imi doresc un model inmatriculat in perioada anilor 70-80, fara CFR marfa, fara CFR calatori, doar CFR, asa cum l-am cunoscut eu de mic copil.
Acum ceva vreme am incercat sa fac aceasta lucrare din styren dar am dat gres, indemanarea mea fiind prea mica pentru cerintele acestei locomotive plina de detalii. Asa ca am apelat la alternativa printarii 3D si am achizitionat de la colegul Corneltt o astfel de carcasa, fiind incurajat de lucrarile sale. Carcasa printata din ABS are detalii surprinzatoare pentru mine, in plus, constat ca nu e necesara o prelucrare de finisaj asa laborioasa. Cateva poze dupa o prelucrare grosiera:







Am ales ca masina donoare pentru sasiul locomotivei un BR290 de la Roco, aceasta masina avand dimensiunile apropiate de cele ale LDH-ului nostru:



Aici la sasiu a fost munca cea mai grea, pentru ca a trebuit sa elimin cateva parti metalice pentru a se incadra cu carcasa. Dupa multa pileala :| a iesit asa ceva:





Am dat apoi gauri prin toata carcasa: pentru mainile curente, pentru tampoane, pentru furtunele de aer, pentru capacele de pe capota, am adaugat si sita ventilatorului, si asa mai departe. Deocamdata am ajuns in stadiul asta cu lucrarea:








Urmeaza un prim strat de spritzchit, dupa care voi finisa iar. nu montez nimic pe ea pana nu ma asigur ca finisarea ma multumeste. Apoi vopsire, apoi.. mai vedem.. ca este cale lunga. Deocamdata atat, voi reveni!
 

cornelTT

Well-Known Member
#2
Foarte frumos, bravo.

Dar înainte de a da cu spritzchit mai insistă un pic sus pe capote cu niște pile din acelea mici. La fel și la geamuri.

Nu te grăbi că e păcat. Poate ieși ceva super frumos.

La fel am făcut și eu la primele lucrări, de abia așteptam să termin.
Mai bine durează o zi mai mult dar satisfacția va fi pe măsură.

spor la treabă
 

cosmin78

Well-Known Member
#3
Pe langa o finisare cu un smirghel mai fin, cred ca trebuie sa mai iei putin din sasiul metalic, mi se pare putin cam inalta locomotiva sau poate ma induce in eroare lipsa tampoanelor.

Spor in continuare!
 

pres_mihai

Active Member
#4
Cosmin, dar ai ochi, nu gluma. E mai inalta intr-adevar cam cu jumatate de mm . Asta din cauza sasiului. Mai trebuie pilit. Am pus tampoane de proba si cand am pus-o in dreptul unei alte locomotive, acolo s-a vazut diferenta. Ce sa fac, mai pilesc din sasiu.
 

pres_mihai

Active Member
#6
Un update la stadiul lucrarilor:










Stiu ca unele bari sunt strambe, stiu ca dunga alba a iesit stramba, stiu ca vopseaua pe alocuri nu a iesit cum trebuie :( pur si simplu nu am putut mai mult :(
 

cornelTT

Well-Known Member
#7
:aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:

Cu dungile și eu am mai avut probleme, dar ca să evit stresul, am luat decal-urile de la Radu 161, cu tot cu dungi :D

Mă uit la boghiuri și mă faci să-mi pun și eu fețele de LDH (m-am apucat de altele și LDH-ul meu a rămas cu fețele de la V100).

Până la urmă ai vopsit cu aerograful? Și ce fel de vopsele ai folosit?

Mai ai un hop cu farurile și geamurile și gata.

Felicitări încă odată și spor la treabă.
 

pres_mihai

Active Member
#8
Da, dungile sunt chin, dar cred ca iasa pana la urma si din vopsea. La boghiuri am facut arcurile din sarma, in rest sunt nemodificate. Am vopsit cu emailuri cu aerograful: chit, vopsea, lac lucios. Mai am faruri, inscriptii de la Radu, placute de la trains addicted, geamuri, bari si alte detalii. Mai dureaza ceva. Te sun cand vin motorasele alea pentru malaxe.
 
#10
Ca sa iasa dungile drepte indiferent de suportul pe care vopsesti (relief), trebuie sa vopsesti de la o distanta care permite vopselei sa se usuce aproape de tot in aer (pina ajunge pe suport). Altfel curge odata ce a ajuns pe plastic. Trebuie sa vopsesti de la o distanta cit mai mare, si perpendicular pe suprafata vopsita, in felul asta nu ai overspray (sau il tii la minim).
 
Sus Jos