Locomotive de mina

strofo

Active Member
Trenulist
29 Feb 2012
95
7
Ploiesti / Bucuresti
LOCATION
Ploiesti / Bucuresti
Locomotivele de mina sunt si ele locomotive de sina ingusta asa ca m-am gandit sa deschid aici un subiect destinat lor. Din pacate nu am gasit prea multe imagini cu ele pe internet, planuri chiar deloc.

Voi incepe deci cu cea pe care am pozat-o si o cunosc si eu: locomotiva cu acumulatori LAM-4. Produsa la Electroputere Craiova, face parte dintr-o familie de locomotive destinata lucrului in mina conform http://www.agir.ro/univers-ingineresc/numar-16-2009/fabricatia-de-electrovehicule-la-electroputere_2590.html: "Gama era completata cu locomotiva de mina cu troleu, de 7 tone. Simbolizarea lor, ca tip, se facea prin literele initiale ale cuvintelor specificului locomotivei, urmate de cifra reprezentind tonajul. Astfel, locomotivele cu acumulatori de mina erau tipurile LAM-2, LAM-4 si LAM-8, iar locomotiva de mina cu troleu LM-7. În cazul motoarelor, furnizorul era UME Bucuresti, ca si pentru controlere."

Doua LAM-4 sunt expuse la Salina Slanic Prahova:



Iata si una la lucru:


Mai am sa ma documentez insa am vazut ca exista si o versiune diesel LDM 45 (cateva poze din Salina Turda) care din cate imi amintesc circula si prin oraselul copiilor din Constanta (stiu ca am mers la Planetariu cu el).
 

strofo

Active Member
Trenulist
29 Feb 2012
95
7
Ploiesti / Bucuresti
LOCATION
Ploiesti / Bucuresti
Avand in vedere "interesul" voi continua subiectul cu locomotivele DIESEL DE MINA.

Fabricate tot la Unio Satu Mare pe acelai sasiu ca LAM-urile, dieselurile primesc prefixul LDM (insa si de LDI unele) si sunt folosite pentru transportul vagonetilor la suprafata in cazul minelor. Singurul model pe care l-am gasit ca imagini este LDM45


In Germania:



In Ungaria:


In Cehia:

http://www.palfi.cz/fotoalbum/historicke-bohatstvi/dulni-cinnost/stola-c.-1/dulni-lokomotiva.html


Erau lolosite si de agrement in parcuri, precum cel din Targu Mures, Satu Mare sau Constanta. Bineinteles ca azi nu mai avem supravietuitoare insa imagini gasim destule pe internet.
Un topic de aici de pe forum cu parcul din Targu Mures (LDM45 carosata): http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?t=6839
Cel din Satu Mare: http://pisti91.myfreeforum.org/archive/o_t__t_132__start_100__index.html
Cel din Constanta: http://urban-constanta.blogspot.ro/2016/06/trenuletul-din-parcul-tabacarie-imagini.html


Si in final, pentru ca totusi majoritatea dintre noi preferam ecartamentul normal iata si o conversie. Locomotiva apartine Tunele SA Brasov. Detalii aici:
http://pisti91.myfreeforum.org/about72.html&postdays=0&postorder=asc&highlight=macara+sina&start=280



Din pacate am tot cautat planuri pentru a crea o astfel de locomotiva insa nu am gasit nimic :(
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
656
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Interesant.
Știm ceva de prima locomotivă folosită în minã în România?
 
A

Anonymous

Guest
O locomoitvă la mina de cărbune din cartierul Vermeşti, Oraşul Comăneşti, jud. Bacău.


Locomotiva electrica in mina de sare trapezoidala Targu Ocna

 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
656
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Există ceva planuri pentru LDI 45 Unio? O astfel de locomotivă se afla și la fabrica de hârtie Bușteni.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.188
138
Iași
LOCATION
Iași
Werkbahn in Praid, 5.4.72

sursa - https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8234711,page=all
 
A

Anonymous

Guest
Ce locomotivă o fi asta expusă la Salina Târgu Ocna?

http://www.turismland.ro/wp-content/gallery/salina-targu-ocna-moldova/salina-targu-ocna-15.jpg
http://www.turismland.ro/wp-content/gallery/salina-targu-ocna-moldova/salina-targu-ocna-17.jpg

Seamănă cu LDM-urile de mai sus, mai ales cu cel roșu din Ungaria, dar nu are grilajul de radiator (sau o fi fost modificată ulterior).
 

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Mar 2012
218
18
Brasov
LOCATION
Brasov
Am remarcat si eu ca materialul rulant de mina nu prea are lucrari de sinteza. Cateva informatii sumare prin monografiile uzinelor producatoare, cateva vederi interbelice si antebelice din Dej, Baia Mare si alte orase cu exploatari, niste poze frumoase in Enciclopedia Romaniei si prin Realitatea ilustrata si cam atat. Date mai tehnice poate doar prin "Calauzele" anilor 50 sau manualele scolare despre exploatarile miniere sa existe. Sau vreun catalog de la mecanoexportimport. Trebuie rabdare, timp si determinare ca sa aduni cate ceva.

Iata un fragment din monografia "Electroputere: Cetate a luminii" din 1999:

 

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Mar 2012
218
18
Brasov
LOCATION
Brasov
Pentru cei interesati, regulamentul transportului in mina din 1949 este publicat in Monitorul Oficial nr. 7 din 10 ianuarie 1949 (se gaseste pe digibuc). Iata si locomotiva electrica de la Ocna Dej, asa cum apare in ilustratele anilor 40:



 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Mar 2008
1.904
12
Foarte interesant, vagoanele si locomotiva au un fel de tampoane care mai tirziu au disparut. (crash box :confused: )
De asemnea este alimentata cu doua fire precum troleibuzul.
 

AdyAero

Active Member
Trenulist
9 Sep 2008
150
3
38
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Hmm, oare la ce tensiune/curent erau alimentate locomotivele? Cablurile alea sunt foarte usor de ajuns cu mana la ele...
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
567
208
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Uite omul pantograf :D :D :D :D
[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=unhXEQQk8G8[/BBvideo]
 

AdyAero

Active Member
Trenulist
9 Sep 2008
150
3
38
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pare ceva tehnologie din 1895, nu 1995!
Omul ala imbracat in uniforma de bucatar (?!) alba intr-o mina sigur era un directoras ceva dornic sa apara pe sticla muncind alturi de subalternii lui :D
 

Iulian_AMGalati

New Member
27 Iun 2018
1
0
Am sa incerc sa postez cateva imagini cu locomotiva Miniera LDM 65 - N fabricata la UNIO Satu-Mare.
Ele sunt inca in functiune, lucreaza din greu intr-o sectie de Tratament Termic , cara vagoneti (cam 300 Tone la o miscare) pline cu rulouri de banda laminata la rece.
M-as bucura foarte mut daca cunoasteti pe cineva care ma poate ajuta cu un contact pentru achizitionare de piese de schimb pentru acest tip de locomotiva sau care ar avea la SH acest tip de locomotiva pe sasiu ingust.
Va salut si va multumesc anticipat!

Nu am reusit sa postez pozele (am urmat pasii descrisi dar ....e prea greu si m-am plictisit, am renuntat la toata ingineria IT)
 

NMjr

New Member
25 Sep 2018
1
0
Salutări...dețin o locomotivă LDM 45 complet recondiționată din 11 vagoneți pentru transport cărbune. Dacă este cineva interesat aștept mesaj
 

Galaton

New Member
16 Apr 2019
1
0
32
Dețin 2 locomotive LDM 65 și încă un model ambele în stare bună de funcționare ptr detalii 0733173122